Na podlagi 26. člena zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 32/93), 3., 6., 7. in 32. člena zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93), 8. člena odloka o gospodarskih javnih službah v Občini Sežana in na osnovi 16. člena statuta Občine Sežana (Uradni list RS, št. 28/95, 35/95 in 55/98) je Občinski svet občine Sežana na redni seji dne 29. 9. 1998 sprejel
O D L O K
o dimnikarski službi na na območju Občine Sežana
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta odlok ureja način opravljanja dimnikarske službe kot gospodarske javne službe in obsega: pregledovanje, nadzorovanje in čiščenje kurilnih naprav, dimnih vodov in zračnikov zaradi varstva zraka (v nadaljnjem besedilu: dimnikarska služba) s podelitvijo koncesije na območju Občine Sežana.
S tem odlokom kot koncesijskim aktom Občina Sežana (v nadaljnjem besedilu: koncedent) določa:
1. dejavnost, ki je predmet gospodarske javne službe;
2. območje izvajanja gospodarske javne službe;
3. pogoje, ki jih mora izpolnjevati izvajalec gospodarske javne službe (v nadaljnjem besedilu: koncesionar);
4. javna pooblastila koncesionarju;
5. splošne pogoje za opravljanje gospodarske javne službe;
6. začetek in čas trajanja koncesije;
7. način financiranja javne službe;
8. nadzor nad izvajanjem gospodarske javne službe;
9. prenehanje koncesijskega razmerja;
10. organ, ki opravi izbor koncesionarja;
11. organ, ki je pooblaščen za sklenitev koncesijske pogodbe.
II. PREDMET KONCESIJE
2. člen
Opravljanje dimnikarske službe, ki je predmet podelitve koncesije po tem odloku, se izvaja kot obvezna lokalna javna služba na malih in srednjih kurilnih napravah. Za srednje kurilne naprave izbirajo lastniki najugodnejšega izvajalca po tržnem sistemu.
Izvajanje dimnikarske službe zajema:
– pregledovanje, nadzorovanje in čiščenje kurilnih naprav, dimnih vodov in zračnikov in sicer:
a) kurišča na olje in plin najmanj enkrat letno,
b) kurišča na trda goriva najmanj šestkrat letno v kurilni sezani, ki traja od 15. 10 do 15. 4.
– vodenje evidenc (kataster) o teh napravah;
– meritve emisij škodljivih snovi, ki onesnažujejo zrak iz naprav navedenih v pri alinei tega člena;
– vodenje evidenc (kataster) virov onesnaževanja zraka;
– izdajanje soglasij k uporabi novih in rekonstrukciji obstoječih kurilnih naprav;
– čiščenje in antikorozijsko zaščito na kurilnih napravah in izžiganje katranskih oblog v odvodniku odpadnih plinov in veznih elementov;
– vodi evidenco skladišč naftnih derivatov,
– druga dela in naloge, ki so v posredni ali neposredni povezavi s predhodno naštetimi, katera se določijo s koncesijsko pogodbo.
III. OBMOČJE IZVAJANJA KONCESIJE
3. člen
Dejavnost gospodarske javne službe, ki je predmet podelitve koncesije po tem odloku, je opravljanje dimnikarske službe na območju celotne Občine Sežana.
IV. NAČIN FINANCIRANJA DIMNIKARSKE SLUŽBE
4. člen
Koncesionar zagotavlja sredstva za opravljanje gospodarske javne službe iz cene storitev dimnikarske službe, ki jih zaračunava neposredno uporabnikom storitev.
Cenik storitev se bo oblikoval na podlagi izhodiščne tarife dimnikarskih storitev in dogovorjenih merilih iz koncesijske pogodbe. Cene potrdi koncedent na predlog koncesionarja.
V. POGOJI, KI JIH MORA IZPOLNJEVATI KONCESIONAR
5. člen
Koncesionar mora za opravljanje koncesije izpolnjevati naslednje pogoje:
– da je pravna oseba, vpisana v sodni register ali samostojni podjetnik prijavljen pri ustrezni davčni upravi;
– da je registriran in ima dovoljenje za opravljanje dejavnosti;
– da razpolaga z zadostnim številom strokovnega kadra za opravljanje koncesionarske dejavnosti;
– da je ustrezno tehnično opremljen za izvajanje koncesije;
– da predloži referenco o dosedanjem delu.
VI. JAVNA POOBLASTILA
6. člen
Na območju Občine Sežana je koncesionar izključni izvajalec dimnikarske službe s pravico zaračunavanja storitev neposredno uporabnikom storitev.
VII. OBVEZNOST KONCESIONARJA
7. člen
Koncesionar izvaja koncesijo pod naslednjimi pogoji:
– da zagotavlja uporabnikom pravočasno in kvalitetno opravljanje dimnikarskih storitev;
– da opravlja storitve v skladu s cenikom;
– da zagotavlja zadostno število strokovnih kadrov in za izvajanje storitev zadosten obseg tehničnih sredstev;
– da na zahtevo koncedenta ali pristojne inšpekcije omogoči strokovni in finančni nadzor nad zakonitostjo dela;
– da redno predloži koncedentu letna poročila o poslovanju;
– da upošteva tehnične, stroškovne, organizacijske in druge standarde ter normative za opravljanje storitev dimnikarske službe;
– da zagotovi pogoje za vodenje katastra emisije škodljivih snovi, ki onesnažujejo zrak, v skladu s predpisi;
– da zagotovi pravočasna letna poročila o meritvah emisij iz kurilnih naprav, ki z obratovanjem onesnažujejo zrak in o tem redno obvešča upravo Občine Sežana in pristojne inšpekcije;
– da spoštuje zahteve, določene s tem odlokom in koncesijsko pogodbo;
– da odgovarja za škodo, ki jo pri opravljanju ali v zvezi z opravljanjem dimnikarske službe povzročijo pri njem zaposleni delavci uporabnikom ali drugim osebam,
– ob koncu prvega leta preda občinski upravi kopijo katastra zavezancev, ob vsakem nadaljnjem zaključenem letu pa podatke o ažuriranju evidenc.
VIII. IZBOR KONCESIONARJA
8. člen
Koncesija za dejavnost iz drugega člena tega odloka se podeli na podlagi javnega razpisa.
Glede postopka javnega razpisa se uporabljajo določbe zakona o javnih naročilih.
9. člen
Javni razpis vsebuje:
– predmet koncesije;
– pogoje za koncesijo;
– pogoje, ki jih mora izpolnjevati koncesionar;
– elemente, ki jih mora vsebovati prijava na razpis;
– pričetek in trajanje koncesije;
– izhodiščno tarifo dimnikarskih storitev;
– rok za predložitev prijav;
– rok za izbor koncesionarja;
– merila in postopek za izbor koncesionarja;
– navedbo prednostnih meril, ki bodo vplivala na izbor;
– rok, v katerem bodo prijavljeni obveščeni o izboru;
– odgovorno osebo za dajanje informacij med razpisom;
– plačilo minimalne odškodnine za pridobitev koncesije.
10. člen
O izbiri koncesionarja odloči občinska uprava Občine Sežana z upravno odločbo.
11. člen
Medsebojna razmerja med koncedentom in koncesionarjem se podrobneje uredijo s koncesijsko pogodbo v skladu z zakonom.
Koncesijsko pogodbo sklene v imenu koncedenta župan Občine Sežana.
IX. ZAČETEK IN ČAS TRAJANJA KONCESIJE
12. člen
Koncesija prične veljati z dnem podpisa koncesijske pogodbe in traja tri leta.
Koncesijska pogodba se po preteku lahko podaljša.
X. PLAČILO ZA KONCESIJO
13. člen
Plačilo oziroma odškodnina za koncesijo se podrobneje določi s koncesijsko pogodbo, sredstva iz prejšnjega odstavka so prihodek proračuna Občine Sežana in se porabijo za razvoj komunalne infrastrukture v Občini Sežana.
XI. NADZOR
14. člen
Nadzor nad izvajanjem tega odloka opravlja občinska uprava Občine Sežana.
XII. RAZLOGI ZA PRENEHANJE KONCESIJE
15. člen
Koncesija preneha:
1. s prenehanjem koncesijske pogodbe v skladu z zakonom;
2. z odvzemom koncesije;
3. v drugih primerih, ki jih določa koncesijska pogodba.
16. člen
Koncesijska pogodba preneha:
– po preteku časa, za katerega je bila sklenjena, če jo pogodbeni stranki pod pogoji navedenimi v pogodbi, ne podaljšata;
– z odpovedjo;
– z razdrtjem.
Razlogi in pogoji za razdrtje, odpovedni roki in druge medsebojne pravice in obveznosti ob odpovedi ali razdrtju pogodbe, se določijo v koncesijski pogodbi.
17. člen
Koncedent lahko odvzame koncesionarju koncesijo, ne glede na določila pogodbe v primerih:
– če koncesionar ne prične z opravljanjem koncesije v za to določenem roku;
– zaradi opravljenih in dokumentiranih primerov neučinkovitih uslug po izključni krivdi koncesionarja;
– če je v javnem interesu, da se dejavnost preneha izvajati kot koncesija,
– če koncesionar ne opravlja javne službe v skladu s predpisi in koncesijsko pogodbo,
– v primeru stečaja koncesionarja,
– če koncesionar ni vzpostavil katastra zavezancev.
XIII. PRAVICE KONCEDENTA
18. člen
Koncedent ima poleg pravic, ki izhajajo iz zakona in tega odloka tudi pravico določiti način zbiranja podatkov za vodenje katastra emisij škodljivih snovi, ki onesnažujejo zrak iz kurilnih naprav.
XIV. PRAVICE IN DOLŽNOSTI UPORABNIKOV
19. člen
Uporabniki storitev imajo naslednje pravice in dolžnosti:
– pravico do prijave na pristojne organe, če so kršene njihove pravice,
– biti pravočasno obveščeni o času izvajanja dimnikarske službe,
– prijaviti svoje naprave izvajalcu dimnikarske službe in nuditi koncesionarju potrebne podatke za vodenje katastra in drugih evidenc v zvezi z izvajanjem dimnikarske službe,
– redno plačevati dimnikarske storitve,
– dovoliti vstop v prostore, kjer so naprave nameščene,
– obvestiti izvajalca dimnikarske službe o spremembah na napravah.
Kazenske določbe
Z denarno kaznijo najmanj 50.000 SIT se kaznuje pravna oseba, če krši določbe 19. člena tega odloka, odgovorna oseba pravne osebe in posameznik pa z denarno kaznijo najmanj 20.000 SIT.
XV. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
20. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati odlok o določitvi predmeta in pogojev opravljanja gospodarske javne službe s podelitvijo koncesije na področju opravljanja dimnikarske dejavnosti (Uradne objave št. 10/94).
21. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 352-09-1/98
Sežana, dne 29. septembra 1998.
Predsednik
Občinskega sveta
občine Sežana
Pavel Macarol, dipl. inž. l. r.