Na podlagi 28. in drugega odstavka 67. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93), ter v skladu s 19., 29. in 30. členom statuta Občine Sveti Jurij ob Ščavnici (Uradni list RS, št. 37/95) je Občinski svet občine Sveti Jurij ob Ščavnici na 25. seji dne 25. 3. 1999 sprejel
O D L O K
o delovanju komisij in odborov v Občini Sveti Jurij ob Ščavnici
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom je določen način delovanja komisij in odborov Občinskega sveta v občini Sveti Jurij ob Ščavnici (v nadaljevanju: komisije v ustrezni sklanjatvi).
2. člen
Komisije opravljajo svoje naloge, v skladu z zakonom o lokalni samoupravi, s statutom občine in poslovnikom občinskega sveta, pošteno, strokovno in nepristransko.
3. člen
Komisije kot organi občine, delujejo v okviru svojih pristojnosti, samostojno.
II. VODENJE KOMISIJE
4. člen
Posamezne komisije zastopa in predstavlja predsednik, ki ga izmed članov, ki jih imenuje svet občine, z večino vseh izvolijo člani posameznih komisij. Evidentiranje poteka tako, da lahko poda predlog za predsednika vsak izmed članov odbora, predlagatelj pa je lahko tudi komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja.
5. člen
Naloga predsednika je, da:
– vodi in organizira delo,
– sklicuje in vodi seje,
– podpisuje sklepe, zapisnike in druge akte,
– skrbi za izvajanje sklepov,
– pripravi načrt dela in predlog potrebnih sredstev,
– sodeluje z občinskim svetom, županom, delovnimi telesi sveta in občinsko upravo,
– po potrebi sodeluje na sejah občinskega sveta.
III. NAČIN DELA KOMISIJ
6. člen
(1) Delo in seje vodi predsednik, oziroma v njegovi odsotnosti pooblaščen član.
(2) Predlog dnevnega reda seje določi predsednik, predloge za uvrstitev zadeve na dnevni red pa lahko podajo vsi člani komisije. Predsednik je dolžan uvrstiti na dnevni red zadevo, ki jo je s sklepom predlagal občinski svet, ali župan.
7. člen
(1) Predsednik pošlje vabilo za sejo vsem članom komisije praviloma sedem dni pred datumom seje. Ob soglasju vseh članov in v nujnih primerih, ki jih določi predsednik, je lahko ta rok tudi krajši. Vabilu je potrebno obvezno priložiti gradivo, ki je potrebno za obravnavo.
(2) Predsednik lahko povabi na sejo, strokovne delavce občinske uprave ter predstavnike obravnavanih institucij.
8. člen
(1) O seji komisij in odborov se piše zapisnik, ki ga piše zapisnikar (izvoljen izmed članov komisije) in vodi evidenca prisotnosti.
(2) Zapisnik obvezno vsebuje:
– zaporedno številko seje, kraj, datum, uro pričetka in trajanje seje,
– navedbo prisotnih članov, odsotnih članov z razlogom za odsotnost, ter navedbo ostalih prisotnih na seji,
– sprejet dnevni red,
– poročilo o realizaciji sklepov prejšnje seje in potrditev zapisnika,
– potek seje z navedbo poročevalcev in krajšim povzetkom razprave,
– sprejete sklepe,
– morebitna ločena mnenja članov odbora,
– izjave, za katere so navzoči izrecno zahtevali, da se vnesejo v zapisnik.
(3) Zapisnik podpišeta predsednik in zapisnikar.
9. člen
(1) Po opravljeni razpravi o posamezni točki dnevnega reda, predsednik oblikuje predlog sklepa in ga da na glasovanje.
(2) Komisija veljavno sklepa, če je na seji prisotna, oziroma je bila s predlogom seznanjena večina članov komisije. Odločitev je sprejeta, če zanj glasuje večina članov komisije.
(3) Glasovanje na sejah je praviloma javno, z dviganjem rok. Na zahtevo večine članov komisije je lahko glasovanje tudi tajno.
IV. KONČNE DOLOČBE
10. člen
(1) Zapisniki in ostala gradiva za seje se hranijo v občinski upravi.
(2) Po preteku enega mandatnega obdobja se gradivo arhivira. Zapisniki in sklepi se hranijo trajno, ostalo gradivo pa 5 let.
11. člen
(1) Vsa strokovna opravila za potrebe komisij opravljajo delavci občinske uprave, administrativna dela opravlja zapisnikar.
(2) Vse stroške v zvezi z delovanjem komisij nosi Občina Sveti Jurij ob Ščavnici (fotokopiranje, potrošni material, poštnina...).
12. člen
Komisija sprejme v začetku vsakega koledarskega leta načrt dela za tekoče leto.
13. člen
Komisija je dolžna poročati občinskemu svetu o svojem delu na zahtevo občinskega sveta oziroma najmanj enkrat letno ter pripraviti končno poročilo na koncu mandata.
14. člen
(1) Posamezne komisije razen nadzornega odbora lahko sprejmejo poslovnik o delu komisije, ki ne sme biti v nasprotju s tem odlokom veljati pa prične z dnem, ko da k njemu soglasje občinski svet.
(2) Nadzorni odbor mora imeti sprejet poslovnik, ki se objavi v Uradnem listu RS.
(3) Spremembe poslovnika sprejme odbor po enakem postopku, kot velja za njegov sprejem.
(4) Ta odlok se smiselno uporablja za delovanje občinskega štaba civilne zaščite.
15. člen
Za vprašanja, ki niso opredeljena s tem odlokom, se smiselno uporabljajo določila statuta ali poslovnika o delu občinskega sveta.
16. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 06103/0001/99
Sveti Jurij ob Ščavnici, dne 25. marca 1999.
Župan
Občine Sveti Jurij ob Ščavnici
Slavko Mihalič l. r.