Na podlagi 61. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94 in 14/95) in 7., 88., 89. ter 93. člena statuta Občine Brežice (Uradni list RS, št. 49/99) je Občinski svet občine Brežice na 23. seji dne 9. 4. 2001 sprejel
O D L O K
o preoblikovanju javnega zavoda Zdravstveni dom Brežice
I. UVODNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom Občina Brežice s sedežem Cesta prvih borcev 18, Brežice (v nadaljevanju: ustanovitelj) preoblikuje Javni zavod Zdravstveni dom Brežice.
Zdravstveni dom Brežice (v nadaljnjem besedilu: zavod) je pravna oseba javnega prava s statutom javnega zdravstvenega zavoda in je ustanovljen za opravljanje zdravstvene dejavnosti kot javne službe.
Dejavnost zavoda je javna služba, katere izvajanje je v javnem interesu.
II. STATUSNE DOLOČBE
1. Ime, sedež in pravni status zavoda
2. člen
Ime zavoda je: Zdravstveni dom Brežice
Sedež zavoda je: Černelčeva 8, 8250 Brežice
Skrajšano ime zavoda je: ZD Brežice.
3. člen
Zavod lahko spremeni ime in sedež po predhodnem soglasju ustanovitelja. V pravnem prometu mora zavod uporabljati ime iz predhodnega člena.
4. člen
Zavod je za svoje obveznosti odgovoren s sredstvi, ki so v pravnem prometu.
Zavod je pravna oseba s popolno odgovornostjo in odgovarja za svoje obveznosti z vsem premoženjem, s katerim razpolaga in je razvidno iz knjigovodskih evidenc in popisa sredstev zavoda. V pravnem prometu s tretjimi osebami ima vsa pooblastila, razen za promet z nepremičninami, katerih lastnik je ustanovitelj, kjer je potrebno soglasje ustanovitelja.
5. člen
Zavod je pravna oseba s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi v poslovanju in v pravnem prometu, kot jih določata zakon in ta odlok.
2. Pečat zavoda
6. člen
Zavod ima pečat okrogle oblike, premera 35 mm. V sredini pečata je skrajšano ime zavoda, na obodu pa sta izpisana ime in sedež zavoda.
Zavod ima tudi pečat premera 20 mm z enakim besedilom.
7. člen
Število posameznih pečatov, njihovo uporabo, način varovanja in uničevanja ter delavce, ki so zanje odgovorni, določi direktor.
3. Organiziranost zavoda
8. člen
Notranjo organizacijo zavoda, organizacijske in strokovne enote in lokacije, na katerih zavod organizira izvajanje dejavnosti, določa zavod s statutom zavoda in pravilnikom o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest v soglasju z ustanoviteljem.
4. Zastopanje, predstavljanje in podpisovanje
9. člen
Zavod zastopa in predstavlja direktor.
Direktor zastopa in predstavlja zavod brez omejitev.
Med začasno odsotnostjo nadomešča direktorja delavec zavoda, ki ga za nadomeščanje pooblasti direktor. Pooblaščeni delavec ima v času nadomeščanja vsa pooblastila direktorja.
Direktor lahko za zastopanje ali predstavljanje zavoda v posameznih zadevah pooblasti druge osebe.
10. člen
Za zavod podpisuje direktor in delavci, ki so pooblaščeni za zastopanje, vsak v mejah pooblastil in poslov, ki jih opravljajo.
V odnosih z banko in Agencijo RS za plačilni promet podpisuje za zavod direktor, računovodja in podpisniki z deponiranimi podpisi pri Agenciji RS za plačilni promet, ki jih določi direktor.
Direktor z odločbo določi delavce zavoda, ki so pooblaščeni, da podpisujejo za zavod v odnosih, ki niso navedeni v tem odloku.
III. DEJAVNOST ZAVODA
11. člen
Dejavnost zavoda je:
– osnovna zdravstvena dejavnost v skladu s 7. členom zakona o zdravstveni dejavnosti (Uradni list RS, št. 9/92);
– specialistično ambulantna dejavnost za področje:
– mentalno varstvo občanov
– varstvo žena in nosečnic
– pulmologija – zdravljenje in preventiva srčno pljučnih bolnikov
– mrliško pregledna služba
– druge zdravstvene storitve v skladu z zakonom.
V tem členu našteta dejavnost se izvaja v sodelovanju z zasebnimi zdravstvenimi delavci in zdravstvenimi sodelavci, ki na podlagi koncesije opravljajo javno službo.
Dejavnost iz prvega odstavka tega člena je v skladu s standardno klasifikacijo dejavnosti naslednja:
N 85.121 Splošna izvenbolnišnična zdravstvena dejavnost
N 85.122 Specialistična izvenbolnišnična zdravstvena dejavnost
N 85.130 Zobozdravstvena dejavnost
N 85.141 Samostojne zdravstvene dejavnosti, ki jih ne opravljajo zdravniki
N 85.143 Druge zdravstvene dejavnosti.
Naloga zdravstvenih delavcev v osnovni zdravstveni dejavnosti na posameznem območju je tudi povezovanje in sodelovanje z drugimi zdravstvenimi ter socialno-varstvenimi, vzgojno-izobraževalnimi in drugimi zavodi, podjetji, organizacijami ter posamezniki za oblikovanje in izvajanje programov za krepitev, ohranitev in povrnitev zdravja.
12. člen
Zavod ne sme začeti opravljati nove dejavnosti ali spremeniti pogojev za opravljanje dejavnosti, dokler ne pridobi vsa zakonsko določena soglasja ter soglasje ustanovitelja in dokler pristojni organ ne izda odločbe, da so izpolnjeni pogoji, predpisani za opravljanje dejavnosti glede tehnične opremljenosti in varstva pri delu ter drugi predpisani pogoji.
13. člen
Zavod lahko sklepa pogodbe in opravlja pravne posle samo v okviru dejavnosti, ki so vpisane v sodni register.
IV. ORGANI ZAVODA
14. člen
Organi zavoda so:
– svet zavoda
– direktor zavoda
– strokovni svet zavoda.
Zavod ima lahko tudi druge organe, ki jih določa zakon ali statut zavoda.
1. Svet zavoda
15. člen
Zavod upravlja svet zavoda, ki ga sestavljajo predstavniki ustanovitelja, predstavniki delavcev zavoda in predstavniki zavarovancev in drugih uporabnikov.
Svet zavoda šteje sedem članov in je sestavljen iz:
– treh predstavnikov ustanovitelja,
– treh predstavnikov delavcev zavoda,
– enega predstavnika zavarovancev in drugih uporabnikov, ki mora imeti stalno prebivališče v Občini Brežice.
Predstavnike delavcev zavoda izvolijo delavci neposredno na tajnih volitvah po postopku in na način, ki ga v skladu z zakonom določa statut zavoda.
Volitve predstavnikov delavcev so veljavne, če se jih udeleži več kot polovica volilnih upravičencev. Izvoljeni so kandidati, ki dobijo večino glasov tistih volilnih upravičencev, ki se udeležijo volitev.
Predstavnika uporabnikov oziroma zavarovancev imenuje Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, Območna enota Krško.
Predstavnike ustanovitelja zavoda imenuje občinski svet v skladu s statutom občine.
Člani sveta na konstitutivni seji izvolijo izmed članov sveta svojega predsednika in namestnika predsednika.
Svet odloča z večino opredeljenih glasov svojih članov.
16. člen
Svet zavoda najkasneje 60 dni pred iztekom mandata določi rokovnik za izvedbo volitev in imenuje tričlansko komisijo, ki vodi postopek izvolitve predstavnikov delavcev v svet in pripravi končno poročilo, ki ga predloži svetu zavoda.
17. člen
Mandat članov sveta zavoda traja štiri leta, mandat predstavnikov ustanovitelja pa lahko preneha z iztekom mandata občinskega sveta oziroma s konstituiranjem novega občinskega sveta.
Član sveta zavoda je v svet lahko izvoljen ali imenovan največ dvakrat zaporedoma.
18. člen
Svet zavoda:
– imenuje in razrešuje direktorja v soglasju z ustanoviteljem,
– sprejema statut in druge splošne akte, ki jih določata ta odlok ali drugi splošni akti zavoda,
– sprejema program dela in razvoja zavoda,
– sprejema letni delovni načrt in poročilo o njegovem izvrševanju,
– sprejema finančni načrt,
– sprejema zaključni račun,
– odloča o najemanju dolgoročnih kreditov v soglasju z ustanoviteljem,
– daje soglasje k sklepanju pogodb, nad višino določeno v statutu,
– predlaga ustanovitelju spremembo ali razširitev dejavnosti,
– daje ustanovitelju in direktorju zavoda predloge in mnenja o posamičnih vprašanjih,
– sprejema program razreševanja presežnih delavcev zavoda,
– imenuje in razrešuje člane komisije za varstvo pravic, izvršilnih organov in stalnih ali občasnih komisij,
– razpisuje volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda in volitve članov disciplinske komisije,
– imenuje predstavnike zavoda v druge asociacije,
– sprejema poslovne usmeritve za organizacijo, izvajanje in financiranje nadstandardnih storitev,
– odloča o višini sredstev za delovno uspešnost direktorja v skladu z veljavnimi predpisi,
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom in tem odlokom.
2. Direktor
19. člen
Direktor je strokovni in poslovodni organ zavoda.
Direktor organizira in vodi delo in poslovanje zavoda, predstavlja in zastopa zavod in je odgovoren za zakonitost dela zavoda.
20. člen
Direktor opravlja naslednje naloge:
– organizira, načrtuje in vodi delo ter poslovanje zavoda,
– vodi strokovno delo zavoda,
– odgovarja za strokovnost dela zavoda,
– odloča o sklenitvi delovnih razmerij in o disciplinski odgovornosti delavcev,
– sklepa pogodbe, do višine, ki jo določa statut,
– imenuje delavce s posebnimi pooblastili in odgovornostmi,
– odloča o razporejanju delavcev k določenim delom in nalogam,
– sprejema splošne akte zavoda, razen tistih, ki so v pristojnosti sveta zavoda,
– pripravlja programe razvoja zavoda in odgovarja za njihovo uresničevanje,
– sprejema sklepe o hrambi in uporabi pečatov zavoda ter določa delavce, ki so odgovorni zanje,
– pripravlja predlog letnega delovnega in finančnega načrta in odgovarja za njegovo izvedbo,
– odgovarja za namensko porabo sredstev zavoda,
– spodbuja strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje strokovnih delavcev,
– organizira mentorstvo za pripravnike,
– spremlja strokovno delo zaposlenih in jim svetuje,
– skrbi za sodelovanje zavoda z drugimi zavodi in zasebniki,
– določa sistemizacijo delovnih mest,
– odgovarja za varstvo pri delu,
– pripravlja osnove za izračun plač delavcev zavoda,
– odgovarja za tako razporeditev ordinacijskih časov zdravstvenih ekip zavoda, da je uporabnikom zdravstvenih storitev zagotovljena stalna dostopnost zdravstvenih storitev na primarni ravni,
– koordinira izvajanje dežurne in urgentne službe med vsemi zdravniškimi ekipami, ki delujejo na primarni ravni v Občini Brežice in odgovarja za enakomerno zastopanost vseh,
– zdravniške ekipe so za izvajanje dežurne in urgentne službe odgovorne organizatorju te službe,
– odgovarja za zaposlovanje v skladu s standardi za delo ambulant na podlagi področnih dogovorov za zdravstvene domove in zasebno zdravniško dejavnost za vsako pogodbeno leto,
– opravlja druge zadeve na podlagi zakona.
3. Strokovni svet
21. člen
Naloge, sestavo in način oblikovanja strokovnega sveta določa statut zavoda.
V. DELOVNA RAZMERJA
22. člen
Delovna razmerja ter udeležba delavcev pri upravljanju in uresničevanju sindikalnih pravic, se ureja v skladu z zakoni, kolektivnimi pogodbami in splošnimi akti zavoda.
VI. SREDSTVA ZA DELO ZAVODA
23. člen
Za opravljanje dejavnosti iz 11. člena tega odloka ostaja zavodu v upravljanju premoženje, s katerim je zavod upravljal do uveljavitve tega odloka, kar je razvidno iz premoženjske bilance, ki je sestavljena na podlagi knjigovodske evidence in popisa sredstev zavoda. Upravlja tudi z nepremičninami (objekt, funkcionalno zemljišče), ki so last ustanovitelja.
Zavod pridobiva sredstva s plačili za opravljene zdravstvene storitve, po pogodbi z Zavodom za zdravstveno zavarovanje Slovenije, po pogodbi z Ministrstvom za zdravstvo, iz sredstev proračuna občine, ter iz drugih virov in pogodbenih razmerij v skladu z zakoni.
24. člen
Ustanovitelj zagotavlja iz občinskega proračuna sredstva za sofinanciranje investicijsko-vzdrževalnih del, mrliško pregledno službo na podlagi pravilnika o opravljanju mrliško pregledne službe in za programe, sprejete na podlagi zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju.
25. člen
Zavod lahko za izboljšanje materialne osnove dela, za nabavo specifične ali nadstandardne opreme ali za izvedbo nadstandardnega programa oziroma za organizacijo in izvajanje izrednih aktivnosti, zbira sredstva od donatorjev neposredno ali prek donatorskega sklada.
Za delovanje sklada sprejme upravni odbor pravila.
VII. RAZPOLAGANJE S PRESEŽKOM PRIHODKOV NAD ODHODKI IN NAČIN KRITJA PRIMANJKLJAJA
26. člen
Zavod je dolžan upravljati s premoženjem ustanovitelja kot dober gospodar.
Skupni presežek prihodkov nad odhodki iz javnih sredstev in sredstev, ki jih zavod doseže s prodajo storitev oziroma proizvodov, uporablja za investicije v opremo ali za obnovo in vzdrževanje opreme ter prostorov, v soglasju z ustanoviteljem pa tudi za druge namene.
Del presežka prihodkov ustvarjenih na trgu, ne pa tistih, ki nastanejo iz javnih sredstev, se po predhodnem soglasju ustanovitelja, ki se izda na podlagi odloka o enotnih izhodiščih za pridobitev soglasja k plačilu povečane delovne uspešnosti v javnih zavodih (Uradni list RS, št. 2/99) lahko nameni za stimulativno nagrajevanje delavcev.
27. člen
Ustanovitelj odgovarja za obveznosti zavoda do višine sredstev, ki jih zagotavlja zavodu v skladu z zakonom in drugimi predpisi.
Primanjkljaj sredstev v poslovanju zavoda, izkazan v medletnem in letnem poslovnem poročilu, krije ustanovitelj le, če zdravstveni dom z analizo dokaže, ustanovitelj pa ugotovi, da je do primanjkljaja prišlo zaradi motenj v poslovanju, ki je posledica razlike med kalkulativnimi elementi cen storitev in realiziranimi cenami. Pri tem mora zavod dokazati, da ima sistemizirano in zasedeno število delovnih mest v skladu z normativi in standardi in v skladu s programi, dogovorjenimi na ravni občin ter da je realizirana masa sredstev za plače enaka ali nižja od zneska vkalkuliranih plač za obdobje, v katerem se ugotavlja primanjkljaj.
Ustanovitelj krije le primanjkljaj, ki nastane pri opravljanju javne službe iz prvega odstavka tega člena, kolikor za pokrivanje primanjkljaja ne zadostujejo sredstva, ki jih zavod ustvari z opravljanjem ostalih dejavnosti.
28. člen
Primanjkljaj sredstev, ugotovljen iz naslova preveč izplačanih plač, krije zavod.
29. člen
Če zavod v medletnem ali letnem obračunskem obdobju izkaže presežek prihodkov nad odhodki in presežek nameni za stimulacijo zaposlenih v skladu z zakonom in odlokom o enotnih izhodiščih za pridobitev soglasja k povečani delovni uspešnosti v javnih zavodih, kasneje pa izkaže primanjkljaj, ga mora pokriti v breme sredstev za plače najkasneje v naslednjem obračunskem obdobju.
VIII. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI ZAVODA V PRAVNEM PROMETU
30. člen
Zavod lahko sklepa pogodbe in opravlja druge pravne posle samo v okviru dejavnosti, ki je določena s tem odlokom in vpisom v sodni register.
31. člen
Zavod je dolžan skrbeti za vzdrževanje in obnavljanje stavb in prostorov, ki so last ustanovitelja in v upravljanju zavoda.
32. člen
Zavod je dolžan dati koncesionarju oziroma drugim najemnikom možnost najema prostih prostorov, ki jih ne potrebuje za opravljanje lastne javne zdravstvene službe, ter omogočiti vlaganje najemnikovih sredstev v prostore in opremo.
Najemno pogodbo sklene upravljalec, najemnik in lastnik prostorov. Sredstva pridobljena z najemnino za prostore se porabljajo praviloma za vzdrževanje prostorov oziroma objektov, katerih lastnik je ustanovitelj. Načrt za porabo sredstev se sprejme ob sprejemu proračuna za tekoče leto.
33. člen
Zavod je dolžan omogočiti koncesionarju vključevanje v strokovno izpopolnjevanje, ki ga organizira za svoje zdravnike in zobozdravnike oziroma za druge svoje zdravstvene delavce, koncesionar pa mora, v primeru udeležbe, kriti ustrezni delež stroškov v zvezi s tem strokovnim izpopolnjevanjem.
IX. MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJA IN ZAVODA
34. člen
Zavod je dolžan ustanovitelju najmanj enkrat letno pošiljati podatke o poslovnih rezultatih zdravstvenega doma, druge podatke, ki so nujni za izvrševanje funkcije ustanovitelja ter popis sredstev, ki jih ima v upravljanju in so last ustanovitelja. V komisijo za popis sredstev, ki so last ustanovitelja in so v upravljanju zavoda, ustanovitelj imenuje enega člana.
35. člen
Zavod ne sme prevzemati finančnih obveznosti izven dogovorjenega programa.
36. člen
Zavod mora od ustanovitelja pridobiti soglasje k:
1. določbam statuta zavoda;
2. imenovanju in razreševanju direktorja;
3. spremembi ali razširitvi dejavnosti;
4. notranji organizaciji, organizacijskim in strokovnim enotam in lokacijam, na katerih zavod organizira izvajanje dejavnosti;
5. investicijam in investicijskem vzdrževanju stavbe in prostorov;
6. prometu z nepremičninami;
7. plačilu povečane delovne uspešnosti za zaposlene;
8. spremembi imena in sedeža zavoda.
Soglasja, ki jih mora v skladu z zakonom in tem odlokom zavod pridobiti od ustanovitelja, ustanovitelj izda v roku 60 dni od vložitve zahtevka.
X. PREHODNA DOLOČBA
37. člen
Prebivalci občine za katero je zavod izvajal zdravstveno varstvo do uveljavitve tega odloka, ohranijo enake pravice pri uveljavljanju zdravstvenega varstva.
38. člen
Članom sveta zavoda in direktorju preneha mandat z iztekom dobe, za katero so bili imenovani.
39. člen
Zavod mora uskladiti svojo organizacijo in organe zavoda v roku treh mesecev od dneva uveljavitve tega odloka.
XI. KONČNA DOLOČBA
40. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu RS. Z istim dnem preneha veljati odlok o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Brežice (Uradni list RS, št. 1/92).
Št. 501-102/01-321
Brežice, dne 9. aprila 2001.
Župan
Občine Brežice
Vladislav Deržič l. r.