Na podlagi 9. člena zakona o športu (Uradni list RS, št. 22/98), nacionalnega programa športa v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 24/00), 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93; 6/94 – odl. US RS, 45/94 – odl. US RS, 57/94, 14/95, 20/95 – odl. US RS, 63/95 – obvezna razlaga, 73/95 – odl. US RS, 9/96 – odl. US RS, 39/96 – odl. US RS, 44/96 – odl. US RS, 26/97, 70/97, 10/98, 68/98 – odl. US RS, 74/98, 59/99 – odl. US RS, 70/00 in 51/02) ter 16. in 79. člena statuta Občine Krško (Uradni list RS, št. 98/00 – prečiščeno besedilo) je Občinski svet občine Krško na 37. seji dne 3. 10. 2002 sprejel
P R A V I L N I K
za vrednotenje in izbor programov športa v Občini Krško
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Delovanje v športu je interesno in prostovoljno.
Javni interes Občine Krško na področju športa obsega zlasti:
– zagotavljanje pogojev za dostopnost športa vsem občanom, zlasti pa otrokom in mladini,
– zagotavljanje pogojev za razvoj in delovanje vrhunskega športa,
– promocijo občine s pomočjo športa.
Javni interes občina uresničuje:
– zagotavljanjem sredstev za realizacijo programov športa, ki so v letnem programu,
– spodbuja in zagotavlja pogoje za opravljanje in razvoj športa v občini,
– načrtuje, gradi in vzdržuje javno infrastrukturo na področju športa.
2. člen
(javni interes na področju športa)
Za uresničevanje javnega interesa v športu, opredeljenega z letnim programom, se zagotavljajo javna sredstva za sofinanciranje naslednjih vsebin:
1. športna vzgoja otrok in mladine,
2. športna rekreacija,
3. kakovostni šport,
4. vrhunski šport,
5. šport invalidov,
6. izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje strokovnih kadrov v športu,
7. znanstvenoraziskovalna dejavnost,
8. založniška dejavnost,
9. velike mednarodne, državne in občinske športne prireditve,
10. športni objekti,
11. informacijski sistem na področju športa,
12. delovanje športne zveze.
3. člen
(izvajalci letnega programa športa)
Izvajalci letnega programa športa v skladu s tem pravilnikom so:
– športna društva,
– zveze športnih društev, ki jih ustanovijo športna društva s sedežem v Občini Krško,
– zavodi s področja športa, vzgoje in izobraževanja,
– zasebniki ter podjetja registrirana za izvajanje športne dejavnosti.
Športna društva in njihova združenja imajo pod enakimi pogoji prednost pri izvajanju športnega programa.
4. člen
S tem pravilnikom Občinski svet občine Krško določa pogoje, merila in postopke za sofinanciranje programov športa pomembnih za razvoj športa v Občini Krško v okviru vsakoletnega občinskega proračuna.
Pravico do sofinanciranja programov športa imajo registrirani izvajalci športne dejavnosti v Občini Krško, ki izpolnjujejo naslednje pogoje:
– da imajo zagotovljene prostorske, kadrovske in organizacijske pogoje za izvajanje planiranih programov športa,
– da imajo organizirano redno vadbo oziroma druge redne športne aktivnosti,
– da imajo urejeno evidenco o članstvu (društva in zveze),
– da ima sedež v Občini Krško, razen društev, ki združujejo invalidne osebe s stalnim bivališčem v Občini Krško.
5. člen
Občinska proračunska sredstva namenjena športnim programom lahko izvajalci pridobijo le na podlagi prijavljene kandidature na javni razpis.
Izvajalci programov športa lahko za proračunska sredstva kandidirajo le z lastnimi programi.
II. OBSEG FINANCIRANJA PROGRAMOV ŠPORTA
6. člen
V okviru vsebin iz letnega programa športa lahko izvajalci kandidirajo za proračunska sredstva v obsegu, kot sledi:
1. Športna vzgoja otrok in mladine
Sofinancira se športna vzgoja otrok in mladine, ki se prostovoljno ukvarjajo s športom zunaj obveznega izobraževalnega sistema.
1.1. Interesna športna vzgoja predšolskih otrok:
Programi:
– Zlati sonček,
– Naučimo se plavati,
– Ciciban planinec,
– Športne dejavnosti, ki jih organizirajo športna društva in drugi izvajalci iz 4. člena: 60-urni program.
Sofinancira se:
– nabava propagandnega materiala: tekmovalne knjižice, priznanja, medalje, značke,
– strokovni kader in objekt za 60-urne programe, ki se izvaja izven časa rednega varstva otrok; v skupini je 15–20 otrok.
1.2. Interesna športna vzgoja šoloobveznih otrok:
Programe lahko izvajajo vsi izvajalci športne dejavnosti:
Programi:
– Zlati sonček,
– Krpan,
– Naučimo se plavati,
– Planinska šola,
– 80-urni programi vadbe: v skupini 15–20 otrok.
Sofinancira se:
– propagandno gradivo,
– strokovni kader za izvedbo 20-urnih tečajev plavanja na skupino z največ 10 otroki, če ni izveden v okviru redne šolske dejavnosti,
– organizacija občinskih šolskih tekmovanj in udeležba na regijskih in državnih šolskih prvenstvih – VIII. poglavje pravilnika,
– planinska šola: 40-urni programi za skupine 15–20 otrok,
– strokovni kader in objekt za 80-urne programe vadbe,
– strokovni kader za 80-urne programe vadbe, ki jih izvajajo šole: pogoj za sofinanciranje je udeležba vadbene skupine (šole) na občinskih šolskih tekmovanjih ali tekmovanjih višjega ranga.
1.3. Športna vzgoja otrok usmerjenih v kakovostni in vrhunski šport – športne šole:
Izvajalci teh programov morajo izpolnjevati prostorske, kadrovske in druge zahteve za strokovno izpeljavo programov, ki jih določi nacionalna panožna zveza.
Programi so lahko razdeljeni v tri stopnje. Obseg treninga je odvisen od specifičnosti športne zvrsti:
– cicibani, cicibanke 160- do 240-urni programi
(40 tednov × 2–3 × 2 ure),
– mlajši dečki in deklice 240- do 320-urni programi
(40 tednov × 3–4 × 2 ure),
– starejši dečki in deklice 240- do 440-urni programi
(40–44 tednov × 3–5 × 2 ure).
Pri individualnih športnih panogah je minimalno število vadečih v skupini 6, pri kolektivnih športnih panogah pa najmanj tisto število, ki v posamezni športni panogi zadostuje za ekipo, ki igra plus 3.
Pri individualnih športnih panogah lahko izvajalci programov prijavijo starostno in spolno mešane skupine.
Za programe iz točke 1.3. se lahko prijavijo izvajalci, katerih vadbene skupine (ekipe oziroma posamezniki) so vključene v sistem tekmovanj nacionalnih panožnih zvez.
Iz občinskih proračunskih sredstev se sofinancira:
– strokovni kader in objekt (za športe, ki niso vezani na objekt se prizna ustrezen del za materialne stroške),
– materialni stroški (stroški tekmovanj, zavarovanja, testiranja).
1.4. Interesna športna vzgoja mladine:
Programe lahko izvajajo vsi izvajalci športne dejavnosti. V skupini je 15–20 vadečih.
Financira se:
– udeležba ekip na regijskih in državnih srednješolskih prvenstvih,
– strokovni kader in objekt za 80-urne programe vadbe,
– strokovni kader za 80-urne programe vadbe, ki jih izvajajo srednje šole: pogoj za financiranje je udeležba vadbene skupine (šole) na šolskih tekmovanjih.
1.5. Športna vzgoja mladine, usmerjene v kakovostni in vrhunski šport:
Izvajalci teh programov morajo izpolnjevati prostorske, kadrovske in druge zahteve za strokovno izpeljavo programov, ki jih določi nacionalna panožna zveza.
Programi so lahko razdeljeni v tri stopnje. Obseg treninga je odvisen od specifičnosti športne zvrsti:
– kadeti, kadetinje 264- do 440-urni programi
(44 tednov × 3–5 × 2 ure),
– mlajši mladinci, mladinke 352- do 440-urni programi
(44 tednov × 4–5 × 2 ure),
– starejši mladinci, mladinke 352- do 480-urni programi
(44–48 tednov × 4–5 ×
2 ure).
Pri individualnih športnih panogah je minimalno število vadečih v skupini 6, pri kolektivnih športnih panogah pa najmanj tisto število, ki v posamezni športni panogi zadostuje za ekipo, ki igra plus 3.
Pri individualnih športnih panogah lahko izvajalci programov prijavijo starostno in spolno mešane skupine.
Za programe iz točke 1.5. se lahko prijavijo izvajalci, katerih vadbene skupine (ekipe oziroma posamezniki) so vključene v sistem tekmovanj nacionalnih panožnih zvez.
Iz občinskih proračunskih sredstev se sofinancira:
– strokovni kader in objekt (za športe, ki niso vezani na objekt se prizna ustrezen del za materialne stroške),
– materialni stroški.
1.6. Športna vzgoja otrok in mladine s posebnimi potrebami:
V te programe se glede na interes lahko vključijo otroci in mladina s posebnimi potrebami.
Programi:
– 80-uri programi vadbe v skupini z najmanj 10 vadečimi.
Financira se:
– strokovni kader in objekt.
2. Športna rekreacija
Športna rekreacija je aktivno, koristno in prijetno izpolnjevanje dnevnega, tedenskega in letnega prostega časa s ciljem ohranjati in izboljševati celostni zdravstveni status, humanizirati človekovo življenje in zmanjševati negativne posledice sodobnega načina življenja.
Programe lahko izvajajo vsi izvajalci športne dejavnosti.
Programi:
– 80-uri programi vadbe v skupini z najmanj 20 članov v različnih športnih panogah,
– organizacija športno-rekreativnih tekmovanj.
Financira se:
– objekt, za socialno in zdravstveno ogrožene ter občane, starejše od 65 let pa tudi strokovni kader,
– pri organiziranih rekreativnih tekmovanjih na nivoju občine se priznajo stroški organizacije (enodnevni turnirji in organizirane lige).
2.1. Planinstvo in taborništvo
Programi:
– izletništvo v sredogorje, v visokogorje in v taboru,
– 80-urni programi šole.
Sofinancira se:
– izletništvo v sredogorje: 1 vodnik na skupino z najmanj 15 udeleženci za 5 ur vodenja na dan; letno se sofinancira do 10 izletov,
– izletništvo v visokogorje: 1 vodnik na skupino z najmanj 10 udeleženci za 8 ur vodenja na dan; letno se sofinancira do 10 izletov, od tega največ 3 dvodnevni,
– izletništvo v taboru: 1 vodnik na 10 udeležencev po 4 ure na dan,
– strokovni kader za vodenje šole (planinska, taborniška): v skupini najmanj 20 udeležencev.
3. Kakovostni šport
V kakovostni šport sodijo priprave in športna tekmovanja ekip in posameznikov, ki nimajo objektivnih strokovnih, organizacijskih in materialnih možnosti za vključitev v program vrhunskega športa in ki jih programi športne rekreacije ne zadovoljujejo, so pa pomemben dejavnik razvoja.
Programi:
– 240- do 480-urni program.
Pri individualnih športnih panogah je minimalno število vadečih v skupini 6, pri kolektivnih športnih panogah pa najmanj tisto število, ki v posamezni športni panogi zadostuje za ekipo, ki igra plus 3.
Za 480-urne programe lahko kandidirajo le izvajalci s kategoriziranimi športniki v ekipi (v vadbeni skupini morata biti najmanj 2 kategorizirana športnika) oziroma nastopanje ekipe na I. državnem nivoju (najvišjem). Kategorizacijo športnikov objavlja OKS-ZŠZ štirikrat letno.
Za programe se lahko prijavijo izvajalci, katerih vadbene skupine (ekipe oziroma posamezniki) so vključeni v sistem tekmovanj nacionalnih panožnih zvez z izjemo alpinizma za katerega ta omejitev ne velja.
Za te programe lahko konkurirajo le tisti izvajalci, ki prijavijo tudi vsaj en program pod 1.3. oziroma 1.5. točko 6. člena tega pravilnika.
Iz občinskih proračunskih sredstev se sofinancira:
– strokovni kader in najem objekta (za športe, ki niso vezani na objekt se prizna sorazmerni del sredstev za materialne stroške).
4. Vrhunski šport
Vrhunski šport je priprava in tekmovanje športnikov, ki imajo status mednarodnega, svetovnega in perspektivnega razreda.
Iz proračunskih sredstev se sofinancira:
– povečan obseg urnih programov vadbenih skupin (ekip) v katerih so vključeni vrhunski športniki (strokovni kader in objekt),
– sofinanciranje programa vsem kategoriziranim športnikom za obdobje trajanja statusa v individualnih športnih panogah, v ekipnih športnih panogah pa največ tolikim, kolikor šteje ekipa (na igrišču).
5. Šport invalidov
Programi:
– 80-urni programi; v skupini je lahko 3–10 invalidov.
Sofinancira se:
– uporaba objekta in strokovni kader.
III. RAZVOJNE IN STROKOVNE NALOGE V ŠPORTU
7. člen
1. Izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje strokovnih kadrov v športu
Sredstva so namenjena za izobraževanje strokovnih kadrov, ki neposredno vodijo izvajanje programov športa in sicer za pridobivanje vseh oblik strokovne usposobljenosti (nazivi) ter za obdobno potrjevanje strokovne usposobljenosti (licenčni seminarji).
Za izvajanje teh vsebin se v vsakoletnem proračunu za programe športa (brez investicij) nameni do 2% sredstev:
Iz proračuna se sofinancira:
– strošek šolnin (kotizacija) za tečaje in seminarje, ki jih organizirajo NPZ oziroma FŠ,
– organizacijo seminarjev v občini.
Prosilec za sofinanciranje mora predložiti kopijo plačanega računa, potrdilo o opravljenem izobraževanju in pogodbo s kandidatom za izobraževanje, s katero se kandidat obvezuje, da bo najmanj eno leto opravljal strokovno delo pri izvajalcu športa, ki ga pošilja na izobraževanje.
2. Znanstvenoraziskovalna dejavnost
Iz proračunskih sredstev se lahko sofinancirajo uporabne in razvojne raziskave s področja športa, če te raziskave zagotavljajo ustrezen prenos znanstvenih spoznanj v prakso, oziroma, če so izbrane raziskave, pri katerih je zagotovljen sorazmerni delež drugih financerjev.
Za izvajanje teh vsebin se v vsakoletnih proračunskih sredstvih za šport (brez investicij) lahko planira do 0,5% sredstev.
3. Založniška dejavnost:
Založniška dejavnost obsega izdajanje strokovne literature in drugih periodičnih in občasnih športnih publikacij.
Za izvajanje teh vsebin se v vsakoletnih proračunskih sredstvih za šport lahko planira do 0,5% sredstev.
4. Velike mednarodne, državne in občinske športne prireditve
Velike športne prireditve pospešujejo motivacijo za šport, športno aktivnost in imajo velik promocijski učinek za občinski šport, gospodarstvo in turizem.
Iz proračunskih sredstev se sofinancirajo materialni stroški športnih prireditev.
Za izvajanje teh vsebin se v proračunskih sredstvih za šport (brez investicij) lahko planira do 3% sredstev.
5. Športni objekti
Sredstva za investicije v športne objekte v Občini Krško se zagotavljajo v vsakoletnem proračunu na posebni proračunski postavki v okviru programa športa. Sredstva so namenjena za načrtovanje in gradnjo novih objektov, posodobitev obstoječih in upravljanje z njimi.
6. Informacijski sistem na področju športa
Informacijski sistem na področju športa vsebuje podatke o organiziranosti športa, športnih objektih, financiranju športa ter razvide, ki so določeni z zakonom o športu.
Iz proračunskih sredstev se financira izdelava informacijskih baz ter nakup tehnologije.
7. Delovanje športne zveze
Športna društva kot osnovne športne organizacije se na nivoju občine združujejo v občinsko športno zvezo, ki je član Olimpijskega komiteja Slovenije – združenja športnih zvez.
Športna zveza izvaja naloge opredeljene v 24. členu zakona o športu ter izvaja programe, opredeljene v letnem programu športa.
V ta namen se z Občino Krško sklene ustrezna pogodba, ki opredeljuje obseg izvajanja programov ter medsebojne obveznosti in pravice.
V okviru proračunskih sredstev za šport se namenjajo sredstva za kritje osnovnih materialnih stroškov in dohodkov zaposlenih, in sicer:
– stroške plače zaposlenih,
– materialne stroške delovanja zveze,
– stroške izvajanja programov javnih del,
– druge stroške, v skladu s sprejetimi sklepi Občinskega sveta občine Krško.
IV. UPRAVLJANJE ŠPORTA NA OBČINSKEM NIVOJU
8. člen
Upravljanje in izpeljava občinskega programa športa temelji na racionalni obliki povezovanja upravnih, strokovnih, organizacijskih in izvajalskih funkcij.
Izpeljava občinskega programa športa se določi z letnim programom. Vsebuje tiste programe, ki se sofinancirajo iz občinskega proračuna (javnih financ). Večji del športnih programov je odvisen od avtonomnega dela interesne športne sfere in se financira iz drugih virov.
Za načrtovanje, organiziranje izpeljavo in nadziranje občinskega programa športa v Občini Krško imamo naslednjo upravljavsko strukturo:
– Oddelek za družbene dejavnosti Občine Krško vodi in povezuje aktivnosti vseh subjektov, ki sodelujejo pri izvedbi občinskega programa športa,
– Občinska športna zveza opravlja naloge opredeljene v 24. členu zakona o športu,
– izvajalci letnega programa športa so opredeljeni v 8. členu zakona o športu. Status izvajalca si subjekti pridobijo s pogodbo o izpeljavi letnega programa, ki jo sklenejo z Občino Krško,
– strokovna komisija za šport združuje vse subjekte, ki so vključeni v izvajanje letnega programa športa ter pripravlja strokovne predloge vseh sklepov vezanih na pripravo in izvajanje letnih programov športa, ki jih sprejema župan oziroma Občinski svet občine Krško. Delovanje komisije se uredi s poslovnikom.
V. IZBOR IZVAJALCEV IN NAČIN SOFINANCIRANJA
9. člen
1. Javni razpis
Občina Krško vsako leto do konca novembra objavi javni razpis za zbiranje ponudb programov športa za naslednje leto, ki se sofinancirajo iz proračunskih sredstev. Javni razpis se objavi najmanj v enem javnem mediju na območju Občine Krško ter na sedežu Športne zveze Krško. Razpisna dokumentacija mora biti na razpolago potencialnim kandidatom najmanj 15 dni pred rokom za oddajo prijave. Pri vrednotenju prispelih programov se upoštevajo le programi izvajalcev, ki so v celoti izpolnili pogoje, določene z razpisno dokumentacijo. Izvajalec razpisa lahko posamezne izvajalce pozove k dopolnitvi vloge, vendar ne kasneje kot 8 dni po roku za oddajo prijave.
Strokovna komisija v skladu s tem pravilnikom in določili razpisa zbere in ovrednoti programe, ki so prispeli na javni razpis in o številu točk obvesti posamezne prijavitelje programov. Prijavitelj športnega programa lahko ugovarja na izračunano število točk za prijavljeni program, in sicer v roku 8 dni od prejema sklepa komisije za vrednotenje programov. Komisija obravnava prejete ugovore in predlog o dokončni določitvi števila točk za vse programe posreduje v sprejem županu. O izbiri izvajalcev in vrednosti programov športa posameznih izvajalcev na predlog strokovne komisije odloči župan Občine Krško.
V primeru, ko ni urejen postopek s tem pravilnikom, se uporabljajo predpisi o izvrševanju proračuna za področje dodeljevanja sredstev subvencij, posojil in drugih oblik sofinanciranja.
10. člen
2. Pogodba
Z izvajalcem letnega programa športa sklene Občina Krško pogodbo, v kateri se določi:
– vsebina in obseg programa,
– čas realizacije programa,
– pričakovani dosežki,
– obseg sredstev, ki se zagotovijo iz občinskega proračuna,
– druge medsebojne pravice in obveznosti.
VI. VREDNOTENJE PROGRAMOV ŠPORTA
11. člen
Komisija kot osnovo za točkovanje upošteva merila v obliki točkovnega sistema.
Odobreni programi se točkujejo tako, da 1 ura programa predstavlja 1 točko, kar je osnova za vrednotenje financiranja strokovnega kadra.
Materialni stroški se točkujejo tako, da se urni obseg programa za določeno kategorijo deli z 10 in pomnoži s številom vadečih v skupini v obsegu kot je določeno v točkah 1.3. in 1.5. v 6. členu tega pravilnika.
Za organizirana rekreativna tekmovanja se priznajo stroški organizacije za enodnevne turnirje v višini 10 točk, če sodeluje 20–30 posameznikov ali 4–6 ekip, oziroma 20 točk, če sodeluje 30–60 posameznikov ali 7–10 ekip, oziroma 30 točk, če sodeluje več kot 60 posameznikov ali 11 in več ekip. Pogoj za sofinanciranje je, da mora biti najmanj polovica udeležencev iz Občine Krško in da morajo biti določena pravila tekmovanja.
Za organizirana ligaška tekmovanja se priznajo stroški v višini 30 točk za udeležbo 6–10 ekip, oziroma 50 točk za udeležbo več kot 10 ekip. Pogoj za sofinanciranje je, da mora biti najmanj polovica ekip iz Občine Krško in da morajo biti določena pravila tekmovanja.
Vrednost točke se določi v sorazmernem deležu glede na skupno število točk in glede na višino sprejetih proračunskih sredstev za izvajanje letnega programa športa v Občini Krško, ki ga sprejme občinski svet.
Sredstva namenjena za objekte, razvojnim in strokovnim nalogam v športu ter sredstva namenjena upravljanju športa niso zajeta v točkovnem sistemu.
VII. MERILA ZA RAZVRSTITEV IZVAJALCEV PROGRAMOV ŠPORTA V OBČINI KRŠKO
12. člen
Razvrstitev športnih društev oziroma izvajalcev športa v skupine glede na vsebino njihovega delovanja:
1. skupina: v tej skupini so osnovne športne organizacije, ki se ukvarjajo z individualnimi športnimi panogami in katerih člani tekmujejo v uradnih tekmovalnih sistemih nacionalne športne zveze. To so športne panoge, pri katerih lahko posameznik osvoji naslov državnega prvaka;
2. skupina: v tej skupini so osnovne športne organizacije, ki se ukvarjajo s kolektivnimi športnimi panogami in tekmujejo v uradnih tekmovalnih sistemih nacionalne športne zveze. To so športne panoge v katerih lahko osvoji naslov državnega prvaka samo ekipa in ne posameznik;
3. skupina: v tej skupini so osnovne športne organizacije, ki se ukvarjajo z miselnimi športnimi igrami. Za njih veljajo smiselno prevzeta merila s specifično prilagojenim vrednotenjem;
4. skupina: v tej skupini so športna društva, katerih dejavnost je rekreativnega značaja.
Športna društva in klubi se znotraj posamezne skupine (1–4) razvrstijo v razrede glede na razširjenost in uspešnost športnih panog, s čimer se zagotovi različnost sofinanciranja materialnih stroškov izvajanja programov. Pri tem se upoštevajo naslednji kazalci:
a) število članov s plačano članarino,
b) število registriranih tekmovalcev,
c) število ustrezno usposobljenih strokovnih delavcev,
d) število kategorij, za katere se izvajajo programi in so vključene v tekmovalni sistem,
e) uvrstitve na uradnih državnih prvenstvih v vseh kategorijah za doseženo 1., 2. in 3. mesto,
f) število realiziranih ur redne vadbe v preteklem koledarskem letu,
g) število kategoriziranih športnikov,
h) število društev vključenih v nacionalno panožno zvezo.
Društva se razvrstijo v razrede po uporabljenih kazalcih na osnovi občinskega povprečja.
Razvrstitev društev v razrede se določi s točkovanjem posameznih kazalcev in seštevkom teh točk. Pri tem se uporabljajo evidence na dan 31. 12. za preteklo leto (pri kolektivnih športih, kjer je tekmovalno obdobje jesen/pomlad, se upošteva stanje po zaključku 1. dela tekmovalne sezone).
Meje razredov in točkovanje:
---------------------------------------------------------------
Razredi Meja razredov Število točk
---------------------------------------------------------------
A 71% in več 3
B 41%–70% (meja povprečja) 2
C 1%–40% 1
---------------------------------------------------------------
Končna razvrstitev se določi s seštevkom točkovanj posameznih kriterijev, pri čemer se ponovno uporabi določilo iz prejšnje alinee.
Programi se ovrednotijo na podlagi razvrstitve športnih društev in klubov v razrede, pri čemer so posamezni razredi ovrednoteni na naslednji način:
----------------------------------------------------------------
Razred Vrednotenje materialnih stroškov
----------------------------------------------------------------
A 100%
B 95%
C 90%
----------------------------------------------------------------
VIII. ŠOLSKA ŠPORTNA TEKMOVANJA
a) Splošna določba
13. člen
Prireditelj tekmovanja je Občina Krško. Prireditelj lahko pooblasti usposobljeno organizacijo, da v njegovem imenu in na njegov račun organizira tekmovanja. Medsebojne obveznosti prireditelj in organizator uredita s posebno pogodbo.
Sofinancira se izvedba in udeležba osnovnošolcev in srednješolcev na tekmovanjih po programu, ki ga za vsako šolsko leto organizira Odbor za šolska športna tekmovanja pri MŠZŠ.
b) Izvedba občinskih šolskih športnih tekmovanj
14. člen
Za občinsko šolsko tekmovanje se šteje tekmovanje:
– ki ga razpiše prireditelj oziroma organizacija, ki s prirediteljem sklene posebno pogodbo za izvajanje programa občinskih šolskih tekmovanj,
– na katerem sodelujejo najmanj tri šole.
Pri organizaciji in izvedbi občinskih šolskih tekmovanj se upoštevajo določila skupnega razpisa šolskih športnih tekmovanj, ki jih pred začetkom leta objavi Odbor za šolska športna tekmovanja pri Ministrstvu za šolstvo, znanost in šport.
Prireditelj oziroma organizator šolskih športnih tekmovanj pripravi na začetku šolskega leta, na podlagi prijav šol, letni program tekmovanj.
Ekipe, moštva in tekmovalce prijavljajo prireditelju ali organizatorju tekmovanja šole, ki jih sodelujoči obiskujejo. Šola prijavlja tekmovalce in ekipe na predpisanih obrazcih.
Prireditelj oziroma organizator pošlje šolam razpis za posamezno tekmovanje najmanj 7 dni pred prireditvijo. Šole morajo v roku dveh dni od prejema razpisa oziroma do roka, ki je opredeljen v razpisu, poslati prireditelju oziroma organizatorju prijav.
Prireditelj oziroma organizator tekmovanja je dolžan v roku 7 dni po izvedenem tekmovanju poslati poročilo in rezultate tekmovanja na oddelek za družbene dejavnosti Občine Krško in vsem sodelujočim šolam.
Na področna oziroma državna tekmovanja se uvrstijo posamezniki, moštva ali ekipe glede na določila razpisa teh tekmovanj.
Tekmovalce in ekipe, ki so se uvrstili na področno ali državno prvenstvo prijavijo šole.
c) Sofinanciranje
15. člen
Prireditelj financira izvedbo občinskih šolskih tekmovanj, in sicer:
– stroške sodnikov v moštvenih športnih panogah skladno s cenikom po tekmi,
– stroške sodnikov v individualnih športnih panogah skladno s cenikom na tekmovanje,
– pripravo štartne liste, zbiranje in obdelavo rezultatov ter izdelavo zaključnega poročila skladno s cenikom na šolo udeleženko tekmovanja,
– priznanja (nabavna cena),
– strošek objekta za izvedbo tekmovanja, če ni lastnik objekta Občina Krško in stroške prevoza s cenovno najugodnejšim prevoznikom.
Na občinskih šolskih športnih tekmovanjih se podelijo naslednja priznanja:
– medalje za prva tri mesta v posamičnih tekmovanjih,
– pokal za prva tri mesta v moštvenih panogah in ekipnih uvrstitvah v individualnih panogah, če sodelujejo najmanj 4 ekipe. Če sodelujejo tri ekipe, se podeli pokal za prvo mesto, ostale ekipe prejmejo diplome,
– diplome za najboljše igralce v moštvenih športnih panogah.
Prireditelj tekmovanja (Občina Krško) sofinancira tudi udeležbo posameznikov in ekip, ki se uvrstijo na področna ali državna tekmovanja, in sicer:
– stroške prevoza s cenovno najugodnejšim prevoznikom (dnevnica voznika in cena goriva),
– stroške prehrane tekmovalcev, če traja odsotnost več kot 6 ur skladno s cenikom.
Cenike iz tega člena določi župan s sklepom praviloma enkrat letno.
Sredstva se nakažejo organizatorju takoj po prejemu poročila o izpeljavi tekmovanja, šolam pa na podlagi zahtevka in poročila o udeležbi na področnem ali državnem prvenstvu ter priloženem računu za prevoz in prehrano.
IX. ŠPORTNI DODATEK
16. člen
Športni dodatek se dodeli športnim društvom, katerih člani so si pridobili status kategoriziranega športnika po kategorizaciji, ki jo pripravlja OKS-ZŠZ.
Športni dodatek se prizna za posameznega športnika za obdobje trajanja statusa v individualnih športnih panogah, v kolektivni športni panogi pa največ tolikim športnikom, kot šteje ekipa na igrišču.
Športni dodatek se prizna v naslednjem številu točk letno:
– svetovni razred 600 točk
– mednarodni razred 480 točk
– perspektivni razred 360 točk
– državni razred 180 točk
– mladinski razred 120 točk
Športni dodatek se zniža za 30% za športnike, ki niso vzgojeni v Posavju.
X. ŠPORTNI OBJEKTI
a) Splošna določba
17. člen
Športni objekti so za športno dejavnost opremljene in urejene površine in prostori.
Razvrstitev športnih objektov:
– objekti, ki so v lasti Občine Krško in z njimi upravljajo javni zavodi, katerih ustanovitelj je Občina Krško,
– objekti, ko so v lasti Občine Krško in z njimi upravljajo športna društva, krajevne skupnosti ali druge fizične ali pravne osebe,
– objekti, ki so v lasti športnih društev in njihovih zvez,
– objekti širšega pomena za izvajanje športno-rekreativne dejavnosti občanov (planinske poti, kolesarske steze, tekaške proge ...),
– objekti, ki so v lasti drugih pravnih ali fizičnih oseb.
Javni športni objekti so skladno z 18. členom zakona o športu tisti športni objekti, ki so lastnina lokalne skupnosti.
b) Vlaganje v športne objekte
18. člen
Sofinancirajo se tisti športni objekti, ki so namenjeni za izvajanje dogovorjenega letnega programa športa, opredeljenega s pravilnikom za vrednotenje in izbor programov športa v Občini Krško.
Pri javnih športnih objektih se sofinancira:
– stroške funkcionalnega obratovanja – uporabnina po ceniku, ki ga določi občinski svet,
– investicije, investicijsko in tekoče vzdrževanje ter nabava in posodobitev opreme.
Pri drugih športnih objektih se sofinancira:
– stroške funkcionalnega obratovanja – se prizna najemnina kot za primerljiv objekt pod pogojem, če ni možna izvedba programa v javnem športnem objektu.
19. člen
Sredstva za investicije, investicijsko in tekoče vzdrževanje ter nabavo in posodobitev opreme za javne športne objekte, se določajo v vsakoletnem proračunu Občine Krško na posebnih proračunskih postavkah, in sicer v skladu s potrebami in zmožnostmi ter na podlagi zakonskih in podzakonskih aktov, ki urejajo področje športa, vzgoje in izobraževanja.
c) Upravljanje z javnimi športnimi objekti
20. člen
Z javnimi športnimi objekti lahko upravljajo:
– športna društva, ki so večinski uporabnik objekta,
– javni zavodi,
– krajevne skupnosti,
– druge fizične ali pravne osebe na podlagi javnega razpisa.
Podroben način upravljanja, vzdrževanja, uporabe in koriščenja javnih športnih objektov se opredeli s pogodbo, ki jo na osnovi tega pravilnika sklene Občina Krško z upravljavci javnih športnih objektov.
Upravljavci javnih športnih objektov so dolžni pristojnemu organu občine letno poročati o poslovanju. Zato se vodi finančno poslovanje za upravljanje s javnimi športnimi objekti ločeno (posebna postavka).
Prav tako so dolžni pristojnemu organu predložiti druge podatke, za katere so zaprošeni.
Upravljavci javnih športnih objektov lahko oddajo poslovne prostore in objekte, v prostih terminih izven izvajanja dogovorjenega letnega programa športa, v najem. V ta namen samostojno določajo ceno najema.
Za dogovorjeno letno število ur vadbe na javnih športnih objektih, pripravi urnike vadbe komisija, ki jo sestavljajo:
– predstavnik upravljavca,
– predstavnik Občine Krško,
– predstavniki najemnikov.
O morebitnih spornih zadevah pri pripravi urnikov odloča Strokovna komisija za šport občine Krško.
d) Prednostna uporaba javnih športnih objektov
21. člen
Prednostna uporaba za izvajanje dogovorjenega letnega programa športa v javnih športnih objektih je naslednja:
– programi športne vzgoje otrok in mladine usmerjenih v kakovostni in vrhunski šport,
– programi vrhunskega in kakovostnega športa,
– interesni programi otrok in mladine,
– športna rekreacija,
– ostali programi.
Prednostna uporaba za izvajanje dogovorjenega letnega programa športa v javnih športnih objektih v upravljanju šol v času, ko se v objektu ne izvaja vzgojno izobraževalna dejavnost je naslednja:
– programi interesne športne vzgoje – interesna šolska dejavnost,
– programi športne vzgoje otrok in mladine usmerjenih v kakovostni in vrhunski šport,
– programi vrhunskega in kakovostnega športa,
– športna rekreacija,
– ostali programi.
Športna društva, ki izvajajo letni program športa imajo, pod enakimi pogoji, prednost pri uporabi javnih športnih objektov pred drugimi izvajalci.
XI. KONTROLA IN NADZOR IZVAJANJA PROGRAMOV ŠPORTA
22. člen
Izvajalci programov športa, ki imajo z občino sklenjeno pogodbo o sofinanciranju programov, so programe dolžni izvajati s skladu s tem pravilnikom in drugimi predpisi ter načeli s področja športa.
Prejemnik namenskih sredstev iz občinskega proračuna je na zahtevo občine dolžan predložiti ustrezne dokumente in podatke, ki se nanašajo na namensko porabo sredstev.
Kolikor se ugotovi, da izvajalec nenamensko porablja proračunska sredstva, se sofinanciranje takoj ustavi, že prejeta sredstva pa mora izvajalec vrniti v občinski proračun skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi.
23. člen
Strokovni nadzor nad izvajanjem programov športa, ki so v javnem interesu, izvajajo: Športna zveza Krško, Oddelek za družbene dejavnosti občine Krško in drugi pooblaščenci župana Občine Krško, z obiskom na mestu izvajanja programov.
Obiski so napovedani ali nenapovedani in se pri posameznih izvajalcih programov športa opravijo najmanj enkrat letno.
Ob obisku se napiše zapisnik v treh izvodih, ki ga podpišeta nadzorni delavec in strokovni delavec, ki program izvaja. Oba prejmeta po en izvod zapisnika, tretji izvod se odda na oddelek za družbene dejavnosti.
Formo zapisnika določi strokovna komisija za šport.
24. člen
Izvajalci programov morajo najkasneje do 1. 3. tekočega leta podati letno poročilo o izvedbi programov za leto nazaj. Poročilo mora biti oddano na obrazcih, ki jih odobri strokovna komisija za šport. Pregled in analizo letnih poročil opravi Športna zveza Krško, strokovna komisija za šport ali drugi pooblaščenci župana Občine Krško.
V primeru, da se po pregledu in analizi letnih poročil ali izvedenega nadzora na mestu izvajanja programov ugotovi, da se programi niso izvajali, kot so bili prijavljeni na razpis in opredeljeni v pogodbi, se izvajalcu teh programov ustrezno zmanjšajo ali ukinejo sredstva, zagotovljena v pogodbi.
V primeru, da komisija na podlagi podanega letnega poročila ali izvedenega nadzora ugotovi neizpolnjevanje pogodbenih obveznosti izvajalcev športnih programov, se neupravičeno pridobljena sredstva poračunajo v naslednjem proračunskem obdobju. Če izvajalec v naslednjem proračunskem obdobju ne izvaja več programov, ki se sofinancirajo iz občinskega proračuna, je prejeta sredstva vključno z zakonskimi zamudnimi obrestmi dolžan vrniti v občinski proračun.
Če izvajalec do roka, navedenega v prejšnjem odstavku, ne odda letnega poročila, se smatra, da programov ni izvajal in je dolžan vsa prejeta proračunska sredstva, vključno z zakonskimi zamudnimi obrestmi, vrniti v občinski proračun.
Komisija v zvezi z določili tega člena županu predlaga ustrezne ukrepe. Na osnovi predlogov komisije izda župan ustrezne sklepe.
XII. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
25. člen
S sprejemom tega pravilnika prenehata veljati:
– pravilnik o vrednotenju športnih programov v Občini Krško (Uradni list RS, št. 40/99 in 101/99);
– pravilnik za izvedbo občinskih šolskih športnih tekmovanj z dne 6. 9. 2001.
26. člen
Ta pravilnik začne veljati z dnem objave v Uradnem listu Republike Slovenije
Št. 65-7/02-706
Krško, dne 3. oktobra 2002.
Župan
Občine Krško
Franc Bogovič l. r.