Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93) in dopolnitve 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/20, 79/01 in 30/02) ter 89. člena statuta Občine Sveti Andraž v Slovenskih goricah (Uradni list RS, št. 18/99) je Občinski svet občine Sveti Andraž v Slovenskih goricah na 9. redni seji dne 12. februarja 2004 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Sveti Andraž v Slovenskih goricah za leto 2004
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Sveti Andraž v Slovenskih goricah za leto 2004 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
2. VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A) Bilanca prihodkov in odhodkov
------------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2004
------------------------------------------------------------------------
I. Skupaj prihodki (70+71+72+73+74) 207.670
Tekoči prihodki 53.241
70 Davčni prihodki 34.696
700 Davki na dohodek in dobiček 23.030
703 Davek na premoženje 5.935
704 Domači davki na blago in storitve 5.731
706 Drugi davki –
71 Nedavčni prihodki 18.545
710 Udeležba na dobičku in dohodki
od premoženja 4.139
711 Takse in pristojbine 791
712 Denarne kazni 15
713 Prihodki od prodaje blaga in storitev –
714 Drugi nedavčni prihodki 13.600
72 Kapitalski prihodki 1.010
720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev –
721 Prihodki od prodaje zalog –
722 Prihodki od prodaje zemljišč
in nematerialnega premoženja 1.010
73 Prejete donacije 1.300
730 Prejete donacije iz domačih virov 1.300
731 Prejete donacije iz tujine –
74 Transferni prihodki 152.119
740 Transferni prihodki iz drugih
javnofinančnih institucij 152.119
II. Skupaj odhodki (40+41+42+43) 257.468
40 Tekoči odhodki 52.888
400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 21.373
401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost 3.415
402 Izdatki za blago in storitve 26.900
403 Plačila domačih obresti –
409 Rezerve 1.200
41 Tekoči transferi 46.674
410 Subvencije 1.500
411 Transferi posameznikom
in gospodinjstvom 27.165
412 Transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam 4.574
413 Drugi tekoči domači transferi 13.435
414 Tekoči transferi v tujino –
42 Investicijski odhodki 155.996
420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 155.996
43 Investicijski transferi 1.910
430 Investicijski transferi 1.910
III. Proračunski presežek (I.-II.)
(proračunski primanjkljaj) -49.798
B) Račun finančnih terjatev in naložb
------------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2004
------------------------------------------------------------------------
IV. Prejeta vračila danih posojil in prodaja
kapitalskih deležev (750+751+752)
75 Prejeta vračila danih posojil
750 Prejeta vračila danih posojil
751 Prodaja kapitalskih deležev
752 Kupnine iz naslova privatizacije
V. Dana posojila in povečanje
kapitalskih deležev (440+441+442)
44 Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev
440 Dana posojila
441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb
442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije
VI. Prejeta minus dana posojila in spremembe
kapitalskih deležev (IV.-V.)
C) Račun financiranja
------------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov Proračun leta 2004
------------------------------------------------------------------------
VII. Zadolževanje (500)
50 Zadolževanje
500 Domače zadolževanje
VIII. Odplačilo dolga (550)
55 Odplačilo dolga
550 Odplačilo domačega dolga
IX. Sprememba stanja sredstev na računih
(I.+IV.+VII.-V.-VII.)
X. Neto zadolževanje (VII.-VIII.-IX.)
XI. Neto financiranje (VI. +X.)
Stanje sredstev na računih
ob koncu leta 2003 49.798
------------------------------------------------------------------------
Prejemki in izdatki proračuna so izkazani v skupni bilanci prihodkov in odhodkov, računu finančnih terjatev in naložb ter v računu financiranja (splošni del proračuna) ter v posebnem delu proračuna. Posebni del proračuna po ekonomski in funkcionalni klasifikaciji ter načrt razvojnih programov se objavi na krajevno običajen način.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. prihodki občinskega samoprispevka,
2. prihodki požarne takse po 59. členu zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93),
3. prihodki takse za obremenjevanje okolja in takse za obremenjevanje vode,
4. prihodki občanov za sofinanciranje komunalne infrastrukture.
4. člen
Zaradi ohranjanja formalnega ravnovesja v proračunu in prilagajanja proračuna novim okoliščinam župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v posebnem delu proračuna. Ne glede na prejšnjo določbo ni možna prerazporeditev strogo namenskih sredstev.
Župan v mesecu juliju in ob zaključnem računu poroča občinskemu svetu o izvršenih prerazporeditvah in realizaciji.
5. člen
Proračunski sklad je račun proračunske rezerve, oblikovanje po ZJF. V sredstva proračunske rezerve se izloča del skupno doseženih letnih prejemkov proračuna v višini, ki je določena s proračunom, vendar največ do višine 1,5% prejemkov proračuna.
O uporabi sredstev rezerv za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 200.000 tolarjev za posamezni namen odloča župan in o uporabi obvešča občinski svet.
6. člen
V proračunu se oblikujejo sredstva splošne proračunske rezervacije, ki se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu. Sredstva proračunske rezervacije ne smejo presegati 0,5% prihodkov proračuna. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan.
7. člen
Za izvrševanje proračuna je župan odgovoren občinskemu svetu. Odredodajalec za sredstva občinskega proračuna je župan, oziroma od njega pooblaščena oseba.
8. člen
Sredstva za redne dejavnosti proračunskih uporabnikov se nakazujejo praviloma, kot mesečne dotacije, oziroma kot izhaja iz pogodbe, ob upoštevanju likvidnostnega položaja občinskega proračuna.
9. člen
Uporabniki sredstev občinskega proračuna so dolžni uporabljati sredstva le za namene, ki so opredeljeni v posebnem delu proračuna.
Uporabniki proračunskih sredstev so dolžni pristojnemu organu občine predložiti:
– program dela ter finančni načrt za naslednje leto z obrazložitvami najkasneje do 30. septembra tekočega leta,
– poročilo o porabljenih proračunskih sredstvih z dokazili ter zaključni račun tekočega leta do 28. 2. naslednjega leta.
10. člen
Za izvrševanje proračuna je župan odgovoren občinskemu svetu. Odredodajalec za sredstva občinskega proračuna je župan, oziroma od njega pooblaščena oseba.
Župan lahko začasno zmanjša znesek sredstev, ki so v posebnem delu občinskega proračuna razporejeni na posamezne namene ali začasno zadrži uporabo teh sredstev, če prihodki občinskega proračuna med letom niso doseženi v predvideni višini.
11. člen
Župan je pooblaščen, da odloča o:
– prerazporeditvah proračunskih sredstev,
– kratkoročnem zadolževanju za financiranje javne porabe, vendar le do višine 5% sprejetega proračuna,
– začasni vezavi tekočih likvidnostnih proračunskih sredstev zaradi ohranitve njihove realne vrednosti; o tem lahko pooblasti tudi druge osebe, ki so odgovorne za finančno poslovanje.
12. člen
Župan lahko prevzame obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, če je že odprta postavka – konto v proračunu tekočega leta. Skupaj prevzete obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih iz naslova investicijskih odhodkov in iz investicijskih transferov ne smejo presegati 45% sredstev skupnih odhodkov, zagotovljenih v proračunu leta 2004. Obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih za blago in storitve in tekoče transfere ne smejo presegati 25% sredstev zagotovljenih v proračunu leta 2004.
13. člen
Župan lahko dolžnikom odpiše plačilo dolga do višine 20.000 tolarjev na podlagi zbranih podatkov, zaradi plačilne nezmožnosti, na katere dolžnik ni mogel vplivati, ali se je dolžnik odselil neznano kam, ter da je dolžnik umrl in ni pustil premičnega niti nepremičnega premoženja.
4. ZADOLŽEVANJE IN POROŠTVA OBČINE
14. člen
Občina se sme zadolževati v obsegu, ki ne presega 10% realiziranih prihodkov občine v letu pred letom zadolževanja. Odplačilo glavnice in obresti pa v posameznem letu odplačila ne sme preseči 5% realiziranih prihodkov.
O zadolžitvi odloča Občinski svet občine Sveti Andraž v Slovenskih goricah. Pogodbe o zadolževanju sklepa župan na podlagi sprejetega proračuna in ob predhodnem soglasju ministra, pristojnega za finance.
Občina sme dajati poroštva za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je v obsegu in pogojih, ki jih določa zakon.
5. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
15. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Sveti Andraž v Slovenskih goricah v letu 2005, če bo financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
16. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 2004 dalje.
Št. 405-02/2004-01
Vitomarci, dne 12. februarja 2004.
Župan
Občine Sveti Andraž v Slovenskih goricah
Franci Krepša l. r.