Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS – stari, št. 12/91, Uradni list RS/I, št. 17/91 – ZUDE, Uradni list RS, št. 55/92 – ZVDK, 13/93, 66/93, 66/93, 45/94 – odl. US, 8/96, 31/00 – ZP-L, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP), 13. člena Zakona o spodbujanju razvoja turizma (Uradni list RS, št. 2/04, 57/12, 17/15, 52/16 – ZPPreb-1, 29/17 – ZŠpo-1 in 13/18 – ZSRT-1), 26. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 77/07 – uradno prečiščeno besedilo, 56/08, 4/10, 20/11, 111/13, 68/16, 61/17, 21/18 – ZNOrg, 3/22 – ZDeb in 105/22 – ZZNŠPP), 5. in 6. člena Zakona o športu (Uradni list RS, št. 29/17, 21/18 – ZNOrg, 82/20 in 3/22 – ZDeb) in 18. člena Statuta Občine Podčetrtek (Uradni list RS, št. 88/22) je Občinski svet Občine Podčetrtek na 10. redni seji dne 7. 6. 2024 sprejel
o ustanovitvi Javnega zavoda za turizem, kulturo in šport Podčetrtek
(1) S tem odlokom Občina Podčetrtek, Trška cesta 59, Podčetrtek (v nadaljevanju: ustanoviteljica), ustanavlja Javni zavod za turizem, kulturo in šport Podčetrtek (v nadaljevanju: zavod) za spodbujanje turistične, kulturne in športne dejavnosti na območju Občine Podčetrtek.
(2) Ustanoviteljske pravice in obveznosti sprejemanja akta o ustanovitvi oziroma njegovih sprememb, imenovanja predstavnikov ustanoviteljice v svet zavoda in soglasje k imenovanju direktorja zavoda izvršuje Občinski svet Občine Podčetrtek.
(3) S tem odlokom se ureja pravni status zavoda, razmerja med ustanoviteljem in zavodom ter temeljna vprašanja glede organizacije, dejavnosti in načina financiranja zavoda.
V odloku uporabljeni in zapisani izrazi v slovnični obliki za moški spol, se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol.
(1) Ime zavoda je: Javni zavod za turizem, kulturo in šport Podčetrtek.
(2) Skrajšano ime zavoda je: Javni zavod TKŠ Podčetrtek.
(3) Sedež zavoda je v Podčetrtku. Poslovni naslov je Trška cesta 59, Podčetrtek.
(4) Zavod lahko spremeni ime in sedež le s predhodnim soglasjem ustanoviteljice.
(5) Zavod je pravna oseba s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, ki so določene z zakonom, s tem odlokom ter s statutom zavoda in odgovarja za svoje obveznosti z vsem premoženjem, s katerim razpolaga.
(6) Zavod se vpiše v sodni register pri Okrožnem sodišču na Celje.
(1) Zavod ima žig, ki je okrogle oblike, premera 35 mm in manjši žig s premerom 20 mm. Sredi žiga je grb Občine Podčetrtek, na obodu pa je izpisano: Javni zavod za turizem, kulturo in šport Podčetrtek.
(2) Direktor sprejme akt o hrambi in uporabi žigov zavoda ter določi delavce, ki so zanje odgovorni.
Zavod glede na namen, za katerega je ustanovljen, opravlja naslednje naloge:
– skrbi za razvoj, organizacijo, promocijo in trženje turistične ponudbe Občine Podčetrtek;
– skrbi za izvajanje nalog turistično informacijskega centra (TIC-a);
– skrbi za upravljanje in vzdrževanje objektov v lasti Občine Podčetrtek s področja turizma, kulture, športa in podjetništva;
– skrbi za izobraževanje in angažiranje kadrov na področju turizma, kulture in športa;
– sodeluje z društvi v občini in ostalimi organizacijami;
– spremlja in pripravlja dokumentacijo in se prijavlja na javne razpise resornih ministrstev in EU s področja, turizma, kulture in športa;
– skrbi za vodenje in izvedbo projektov in programov na področju turizma, ki so v skupnem interesu z ustanoviteljico (npr. turistična signalizacija, turistične poti ipd.);
– skrbi za pripravo in izdajo razglednic, zloženk, zemljevidov občine in drugega promocijskega gradiva;
– pripravlja natečaje za izvirne turistične spominke občine in poskrbi za organizacijo proizvodnje le-teh ter njihovo trženje;
– organizira in izvaja turistične, kulturne in športne prireditve lokalnega in širšega pomena;
– sistematično načrtuje, spodbuja in usmerja razvoj turistične ponudbe na ravni zaokroženega turističnega območja;
– spodbuja razvoj, oblikuje in trži celovito turistično ponudbo na ravni zaokroženega turističnega območja;
– sodeluje in se povezuje s sorodnimi turističnimi, kulturnimi in športnimi organizacijami, društvi ali posamezniki ter organizira in izvaja skupne promocijske nastope in prireditve na sejmih in borzah ter drugih oblikah predstavitve turizma in kulturne dediščine doma in v tujini;
– nudi svetovanje in pomoč društvom, organizacijam in posameznikom na različnih področjih delovanja;
– sodeluje in se povezuje z vzgojno-izobraževalnimi in raziskovalnimi institucijami z namenom priprave in izvedbe pedagoško- vzgojnih in raziskovalnih programov s ciljem v okolju razvijati pozitiven odnos do turizma, kulture, športa, kulturne dediščine, tradicije, okolja in krajine;
– sooblikuje turistično ponudbo Slovenije in njeno promocijo;
– sodeluje in se povezuje z nacionalno turistično organizacijo in z drugimi sorodnimi organizacijami;
– sodeluje in se povezuje z organizacijami s področja kulture na nacionalni ravni;
– sodeluje in se povezuje z organizacijami s področja športa na nacionalni ravni;
– organizira in izvaja protokolarne, izobraževalne, promocijske, družabne in druge prireditve v prostorih zavoda in izven;
– izvaja gostinske storitve za obiskovalce in potrebe prireditev;
– opravlja informacijsko turistično dejavnost s tem, da informira turiste, zbira podatke za potrebe informiranja obiskovalcev, ugotavlja njihovo mnenje o kakovosti turistične ponudbe, sprejema in posreduje predloge in pritožbe obiskovalcev v zvezi s turistično ponudbo pristojnim organom;
– zbira, analizira in posreduje podatke o turističnem prometu;
– analizira učinke promocijskih aktivnosti;
– ureja in vzdržuje turistično spletno stran turistične destinacije;
– izvaja program turističnega vodenja po občini;
– oddaja v najem/uporabo prostore v športnih objektih in usklajuje interese med uporabniki.
(1) Dejavnosti zavoda so po Uredbi o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07 in 17/08) naslednje:
C18.120 | Drugo tiskanje |
C18.130 | Priprava za tisk in objavo |
C18.200 | Razmnoževanje posnetih nosilcev zapisa |
G46.160 | Posredništvo pri prodaji tekstila, oblačil, krzna, obutve, usnjenih izdelkov |
G46.180 | Specializirano posredništvo pri prodaji drugih določenih izdelkov |
G46.190 | Nespecializirano posredništvo pri prodaji raznovrstnih izdelkov |
G47.190 | Druga trgovina na drobno v nespecializiranih prodajalnah |
G47.782 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z umetniškimi izdelki |
G47.789 | Druga trgovina na drobno v drugih specializiranih prodajalnah |
G47.810 | Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah z živili, pijačami in tobačnimi izdelki |
G47.890 | Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah z drugim blagom |
G47.990 | Druga trgovina na drobno zunaj prodajaln, stojnic in tržnic |
I55.100 | Dejavnost hotelov in podobnih nastanitvenih obratov |
I55.201 | Počitniški domovi in letovišča |
I55.202 | Turistične kmetije s sobami |
I55.203 | Oddajanje zasebnih sob gostom |
I55 209 | Druge nastanitve za krajši čas |
I55.300 | Dejavnost avtokampov, taborov |
I55.900 | Dejavnost dijaških in študentskih domov ter druge nastanitve |
I56.101 | Restavracije in gostilne |
I56.102 | Okrepčevalnice in podobni obrati |
I56.103 | Slaščičarne in kavarne |
I56.104 | Začasni gostinski obrati |
I56.290 | Druga oskrba z jedmi |
I56.300 | Strežba pijač |
J58.110 | Izdajanje knjig |
J58.140 | Izdajanje revij in druge periodike |
J58.190 | Drugo založništvo |
J59.110 | Produkcija filmov, video filmov, televizijskih oddaj |
J59.120 | Post produkcijske dejavnosti pri izdelavi filmov, video filmov, televizijskih oddaj |
J59.130 | Distribucija filmov, video filmov, televizijskih oddaj |
J59.140 | Kinematografska dejavnost |
J59.200 | Snemanje in izdajanje zvočnih zapisov in muzikalij |
J62.090 | Druge z informacijsko tehnologijo in računalniškimi storitvami povezane dejavnosti |
J63.110 | Obdelava podatkov in s tem povezane dejavnosti |
J63.120 | Obratovanje spletnih portalov |
J63.910 | Dejavnost tiskovnih agencij |
J63.990 | Drugo informiranje |
L68.200 | Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih nepremičnin |
L68.320 | Upravljanje nepremičnin za plačilo ali po pogodbi |
M69.200 | Računovodske, knjigovodske in revizijske dejavnosti; davčno svetovanje |
M70.210 | Dejavnost stikov z javnostjo |
M70.220 | Drugo podjetniško in poslovno svetovanje |
M73.120 | Posredovanje oglaševalskega prostora |
M73.200 | Raziskovanje trga in javnega mnenja |
M74.100 | Oblikovanje, aranžerstvo, dekoraterstvo |
M74.200 | Fotografska dejavnost |
M74.300 | Prevajanje in tolmačenje |
M74.900 | Drugje nerazvrščene strokovne in tehnične dejavnosti |
N77.110 | Dajanje lahkih motornih vozil v najem in zakup |
N77.210 | Dajanje športne opreme v najem in zakup |
N77.290 | Dajanje drugih izdelkov za široko rabo v najem in zakup |
N79.110 | Dejavnost potovalnih agencij |
N79.120 | Dejavnost organizatorjev potovanj |
N79.900 | Rezervacije in druge s potovanje povezane dejavnosti |
N81.100 | Vzdrževanje objektov in hišniška dejavnost |
N81.300 | Urejanje in vzdrževanje zelenih površin in okolice |
N82.110 | Nudenje celovitih pisarniških storitev |
N82.190 | Fotokopiranje, priprava dokumentov in druge posamične pisarniške dejavnosti |
N82.300 | Organiziranje razstav, sejmov, srečanj |
P85.510 | Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju športa in rekreacije |
P85.520 | Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju kulture in umetnosti |
P85.590 | Drugje nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje |
P85.600 | Pomožne dejavnosti za izobraževanje |
R90.010 | Umetniško uprizarjanje |
R90.040 | Obratovanje objektov za kulturne prireditve |
R91.020 | Dejavnost muzejev |
R91.030 | Varstvo kulturne dediščine |
R93.110 | Obratovanje športnih objektov |
R93.130 | Obratovanje fitnes objektov |
R93.190 | Druge športne dejavnosti |
R93.210 | Dejavnost zabaviščnih parkov |
R93.299 | Druge nerazvrščene dejavnosti za prosti čas. |
(2) Dejavnosti iz prvega odstavka se izvajajo kot javna služba, po predhodnem soglasju ustanoviteljice pa tudi kot tržna dejavnost.
(3) Zavod lahko izvaja prodajo blaga in storitev na trgu le, če bo z izvajanjem te zagotovil najmanj pokritje vseh s to dejavnostjo povezanih odhodkov.
(4) Zavod lahko v soglasju z ustanoviteljico dejavnosti razširi ali spremeni.
IV. ORGANIZIRANOST ZAVODA
(1) V zavodu se lahko za opravljanje posamezne dejavnosti ali dela dejavnosti ali za opravljanje dejavnosti na določenem območju oblikujejo organizacijske enote.
(2) Podrobnejša organizacija zavoda se določi s statutom zavoda in pravilnikom o organizaciji dela in sistemizaciji delovnih mest zavoda.
Organi zavoda so:
– svet zavoda in
– direktor.
(sestava in imenovanje oziroma izvolitev članov sveta)
(1) Zavod upravlja svet zavoda, ki šteje pet članov in ga sestavljajo:
– trije predstavniki ustanoviteljice,
– en predstavnik zainteresirane javnosti,
– en predstavnik delavcev zavoda.
(2) Predstavnike ustanoviteljice imenuje Občinski svet Občine Podčetrtek.
(3) Predstavnika zainteresirane javnosti imenuje župan Občine Podčetrtek, na podlagi predhodno objavljenega javnega poziva.
(4) Predstavnika delavcev zavoda izvolijo delavci zavoda na neposrednih in tajnih volitvah. Podrobnejši postopek volitev predstavnika delavcev uredi zavod s statutom.
(1) Člani sveta so imenovani oziroma izvoljeni za štiri leta in so lahko ponovno imenovani oziroma izvoljeni. Mandat predstavnika delavcev je povezan z njegovo zaposlitvijo v zavodu.
(2) V primeru, da pride v mandatni dobi do razrešitve člana sveta in imenovanje novega člana, traja mandatna doba nadomestnega člana do konca trajanja mandata sveta zavoda.
(3) Direktor zavoda najkasneje 60 dni pred iztekom mandata članom sveta zavoda pozove pristojne organe za imenovanje članov sveta zavoda k imenovanju novih predstavnikov v svet zavoda.
(1) Člani sveta na konstitutivni seji izmed sebe izvolijo predsednika in namestnika predsednika.
(2) Prvo konstitutivno sejo sveta skliče direktor zavoda, in sicer v roku 15 dni po imenovanju in izvolitvi vseh članov sveta zavoda.
(3) Svetu zavoda prične teči mandat z dnem konstituiranja, svojo funkcijo pa opravljajo do izvolitve in imenovanja novih članov.
(1) Predsednik sveta organizira in vodi delovanje sveta zavoda, skrbi za komunikacijo z ustanoviteljico (pošiljanje gradiv sveta zavoda, redna posvetovanja) in v primeru neaktivnosti posameznega člana sveta opozori ustanoviteljico oziroma organ, katerega predstavnik je. V imenu sveta zavoda podpisuje pogodbo o zaposlitvi z direktorjem zavoda.
(2) Namestnik predsednika nadomešča predsednika sveta v primeru njegove odsotnosti.
(3) Svet zavoda odloča z večino glasov vseh članov, razen če z zakonom ni drugače določeno.
(4) Podrobnejše delovanje sveta uredi svet zavoda s poslovnikom.
Svet zavoda ima naslednje pristojnosti:
– sprejema statut in druge splošne akte zavoda, s katerimi se urejajo vprašanja, ki so pomembna,
– za opravljanje dejavnosti in poslovanje zavoda,
– imenuje in razrešuje direktorja zavoda,
– sklepa pogodbo o zaposlitvi z direktorjem,
– sprejema programe dela in razvoja zavoda ter spremlja njihovo izvrševanje,
– sprejema letni delovni načrt zavoda in poročilo o njegovi uresničitvi,
– sprejema finančni načrt in zaključni račun zavoda,
– sprejme načrt nabav osnovnih sredstev investicij in investicijskega vzdrževanja,
– daje ustanoviteljici in direktorju predloge in mnenja o posameznih vprašanjih,
– ustanoviteljici predlaga spremembo ali razširitev dejavnosti,
– odloča na drugi stopnji o pritožbah v zvezi z uresničevanjem pravic, obveznosti in
– odgovornosti zaposlenih v zavodu,
– opravlja druge naloge, določene z zakonom in drugimi predpisi.
(1) Članu sveta zavoda preneha mandat s potekom časa, za katerega je bil izvoljen oziroma imenovan.
(2) Pred potekom časa, za katerega je bil imenovan, poteče mandat članu sveta zavoda, če:
– sam odstopi, z dnem, ki ga navede v odstopni izjavi;
– je razrešen, z dnem razrešitve;
– mu preneha delovno razmerje v zavodu.
(3) Člana sveta lahko razreši organ, ki ga je imenoval oziroma izvolil, in sicer če:
– se trikrat zaporedoma neopravičeno ne udeleži seje sveta ali se sej udeležuje neredno brez opravičenih razlogov;
– ne opravlja svojih nalog ali jih ne opravlja strokovno;
– če ustanoviteljica ugotovi, da obstaja konflikt med zasebnimi interesi člana sveta in interesi zavoda;
– pri svojem delu ne ravna v skladu s predpisi.
(4) Ko svet zavoda ugotovi, da je članu iz razlogov iz prejšnjega odstavka prenehal mandat, o tem takoj obvesti pristojne za imenovanje oziroma izvolitev novega člana.
(5) V primeru predčasne razrešitve člana se za čas do izteka mandata imenuje oziroma izvoli nov član po istem postopku kot je bil imenovan oziroma izvoljen razrešeni član. Če je član sveta zavoda razrešen šest mesecev pred iztekom mandata, se ne imenuje novega člana, razen v primeru, če se razreši več kot polovica članov sveta zavoda.
(6) Predlog za razrešitev člana sveta zavoda lahko poda predstavnik ustanoviteljice, direktor ali svet zavoda.
(1) Direktor je poslovodni organ zavoda. Direktor organizira in vodi delo in poslovanje zavoda ter strokovno delo zavoda, predstavlja in zastopa zavod in je odgovoren za zakonitost in strokovnost dela zavoda.
(2) Direktor ima naslednje pristojnosti in opravlja naslednje naloge:
– načrtuje, organizira in vodi delo in poslovanje zavoda,
– pripravlja strateški načrt,
– pripravlja program dela in razvoja zavoda ter finančni načrt,
– sprejme akt o sistemizaciji delovnih mest s soglasjem sveta zavoda,
– sprejme akt o organizaciji dela,
– sprejme kadrovski načrt s soglasjem sveta zavoda,
– odloča o potrebi po delavcih, izbiri delavcev in razporejanju delavcev na delovna mesta,
– pooblašča posamezne delavce za opravljanje nalog iz svojega delovnega področja,
– organizira strokovni nadzor in izdaja strokovna navodila,
– pripravi načrt nabav osnovnih sredstev investicij in investicijskega vzdrževanja,
– sprejema druge akte, ki urejajo pomembna vprašanja v zvezi z delovanjem zavoda,
– poroča ustanoviteljici in svetu zavoda o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na delovanje javnega zavoda,
– pripravi letno poročilo, opravlja druge naloge, določene z zakonom, ustanovitvenim aktom in splošnimi akti zavoda.
(3) V pravnem prometu zastopa in predstavlja zavod direktor neomejeno in je pooblaščen za sklepanje pogodb v okviru potrjenega finančnega načrta, razen:
– pogodb o investicijah in investicijsko vzdrževalnih delih, za katere je potreben sklep sveta zavoda in soglasje ustanoviteljice in
– pogodb, ki se nanašajo na razpolaganje z nepremičninami, ki jih ima zavod v upravljanju, za kar je potrebno soglasje lastnika nepremičnine.
(4) Direktor je za svoje delo odgovoren svetu zavoda.
(5) Direktor mora pri vodenju poslov ravnati z javnimi sredstvi s skrbnostjo vestnega gospodarstvenika.
(imenovanje in razrešitev)
(1) Direktorja zavoda na podlagi javnega razpisa imenuje in razrešuje svet zavoda, po predhodnem soglasju ustanoviteljice. Javni razpis se objavi v sredstvih javnega obveščanja. Delovno razmerje z direktorjem se sklene za določen čas, za čas trajanja mandata.
(2) Pogodbo o zaposlitvi v imenu sveta zavoda sklene z direktorjem njegov predsednik.
(3) Mandat direktorja traja štiri leta in je po izteku mandata lahko ponovno imenovan.
(1) Za direktorja zavoda je lahko imenovan, kdor poleg splošnih zakonskih pogojev izpolnjuje še naslednje pogoje:
– najmanj univerzitetno izobrazbo ali drugo bolonjsko stopnjo,
– ima najmanj pet let delovnih izkušenj, od tega vsaj tri leta na vodilnih delovnih mestih,
– strokovno pozna področje dela zavoda, o čemer svet zavoda presoja na podlagi predloženega programa dela,
– ima sposobnosti za organiziranje in vodenje dela v kolektivu,
– aktivno znanje slovenskega jezika,
– aktivno znanje najmanj enega tujega jezika.
(2) Kandidat mora predložiti k prijavi:
– program dela ter razvoja zavoda za njegovo mandatno obdobje,
– življenjepis,
– dokazila o izpolnjevanju pogojev.
(1) Direktorja med odsotnostjo nadomešča delavec, ki ga za to pooblasti direktor. Pisno pooblastilo določa vsebino, obseg in trajanje pooblastila.
(2) Direktor lahko za zastopanje v posameznih zadevah pooblasti druge osebe.
(1) Direktorju preneha mandat s potekom časa za katerega je imenovan.
(2) Direktorju poteče mandat pred potekom časa za katerega je imenovan:
– če to sam zahteva,
– če je razrešen.
(3) Direktor je lahko razrešen:
– če nastane kateri od razlogov, ki po predpisih o delovnih razmerjih preneha delovno razmerje po samem zakonu,
– če direktor pri svojem delu ne ravna po predpisih in splošnih aktih zavoda ali če neutemeljeno ne izvršuje sklepov organov zavoda ali ravna v nasprotju z njimi,
– če direktor s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo ali
– če zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda.
(4) Direktorja razrešuje svet zavoda po predhodnem soglasju ustanoviteljice. Če ustanoviteljica ne poda soglasja v 60 dneh od dneva, ko je bila zanj zaprošena, se šteje da je bilo soglasje podano.
(5) Svet zavoda mora pred sprejemom sklepa o razrešitvi seznaniti direktorja z razlogi za razrešitev in mu dati možnost, da se v roku 30 dni o njih izjasni.
(6) Zoper sklep o razrešitvi ima prizadeti pravico zahtevati sodno varstvo, če meni, da je bil kršen za razrešitev določen postopek in če je ta kršitev lahko bistveno vplivala na odločitev ali če niso podani razlogi za razrešitev iz tretjega odstavka tega člena.
(1) Če direktorju predčasno preneha mandat oziroma če nihče izmed prijavljenih kandidatov za direktorja ni imenovan, imenuje svet zavoda vršilca dolžnosti.
(2) Vršilca dolžnosti direktorja imenuje svet zavoda do imenovanja direktorja, vendar največ za eno leto.
VI. FINANČNI VIRI, NAČINI IN POGOJI PRIDOBIVANJA SREDSTEV ZA DELO ZAVODA
(1) Sredstva za ustanovitev in začetek delovanja zavoda zagotavlja ustanoviteljica.
(2) Za izvajanje dejavnosti, za katero je zavod ustanovljen, daje ustanoviteljica zavodu v upravljanje nepremičnine z opremo, ki so del javne infrastrukture na področju turizma, kulture, športa in podjetništva.
(3) Zavodu se dajejo v upravljanje nepremičnine na podlagi medsebojne pogodbe, s katero opredelita pravice in obveznosti glede upravljanja posameznega objekta.
(4) Premoženje, s katerim upravlja zavod in ga uporablja za opravljanje dejavnosti, je last ustanoviteljice.
Zavod pridobiva sredstva za izvajanje dejavnosti:
– iz proračunskih sredstev ustanoviteljice,
– iz državnega proračuna in drugih javnih virov,
– s kandidaturo na javnih razpisih,
– z vstopninami in drugimi naomestili,
– s prodajo blaga in storitev na trgu,
– z oddajanjem prostorov in opreme v najem oziroma uporabo,
– z darili, donacijami ter prispevki sponzorjev,
– iz drugih virov na način in pod pogoji, določenimi z zakonom in statutom zavoda.
(1) Zavod se sme zadolževati le s predhodnim soglasjem ustanoviteljice.
(2) Za zadolževanje se štejejo tudi:
– blagovni krediti ter nakupi blaga pri katerih so dogovorjeni roki plačila daljši od zakonsko določenih,
– lizing oziroma finančni najem in
– dogovorjeni limit na transakcijskem računu.
VII. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI ZAVODA V PRAVNEM PROMETU
(1) Zavod nastopa v pravnem prometu v svojem imenu in za svoj račun.
(2) Zavod je pravna oseba in odgovarja za svoje obveznosti do višine sredstev, s katerimi razpolaga.
V primerih, ko zavod sklepa pogodbe in druge dogovore ali se prijavlja na javne razpise, ki lahko posledično povzročijo finančne ali druge obveznosti ustanoviteljice, mora pridobiti predhodno pisno soglasje župana občine ustanoviteljice.
VIII. ODGOVORNOSTI USTANOVITELJA ZA OBVEZNOSTI ZAVODA TER MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJA IN ZAVODA
Zavod mora dati ustanoviteljici najmanj enkrat letno poročilo o delu, najkasneje do 31. marca za preteklo leto, sproti pa jo mora obveščati o motnjah pri poslovanju.
(1) Ustanoviteljica ima do zavoda naslednje pravice in obveznosti:
– ugotavlja skladnost programa dela zavoda s programom ustanoviteljice,
– spremlja skladnost porabe sredstev z letnimi programi dela in finančnimi načrti,
– opravlja druge zadeve, določene s tem odlokom in drugimi predpisi.
(2) Za obveznosti zavoda odgovarja ustanoviteljica do višine sredstev, ki se v tekočem letu zagotavljajo iz proračuna ustanoviteljice za delovanje zavoda na podlagi sprejetega letnega programa dela in finančnega načrta po dinamiki, ki se z zavodom določi, ter po vrsti sredstev, ki jih za delo zavoda zagotavlja ustanoviteljica.
(3) Ustanoviteljica ne odgovarja za obveznosti zavoda iz naslova drugih dejavnosti, ki jih zavod opravlja za druge naročnike.
IX. KNJIGOVODSTVO IN FINANČNO POSLOVANJE ZAVODA
Zavod vodi knjigovodstvo in računovodstvo ter njune evidence po načelih in pravilih, ki jih določa zakon. Za pravilno in zakonito vodenje knjigovodstva in računovodstva odgovarjata računovodja in direktor.
X. RAZPOLAGANJE S PRESEŽKOM PRIHODKOV NAD ODHODKI IN NAČIN KRITJA PRIMANJKLJAJA
(1) O načinu razpolaganja s presežkom prihodkov nad odhodki, ki jih zavod doseže pri opravljanju, odloča na predlog direktorja svet zavoda.
(2) Presežek prihodkov nad odhodki, ki jih doseže pri opravljanju svoje dejavnosti, sme zavod uporabiti za opravljanje in razvoj registrirane dejavnosti zavoda ter obnovo, vzdrževanje in razvoj objektov, ki so mu dani v upravljanje ter za nakup opreme.
O načinu pokrivanja morebitnega primanjkljaja odloča ustanoviteljica na predlog direktorja in po predhodnem mnenju sveta zavoda.
XII. VAROVANJE POSLOVNE TAJNOSTI
(1) Direktor in drugi delavci zavoda morajo v skladu z zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov, varovati listine in podatke, do katerih pridejo oziroma se z njimi seznanijo pri opravljanju dejavnosti zavoda in so določeni za poslovno tajnost.
(2) Osebe iz prejšnjega odstavka morajo varovati poslovno tajnost tudi po prenehanju delovnega razmerja.
(3) Za poslovno tajnost se štejejo:
– podatki in dokumenti, ki so z zakonom in drugimi predpisi določeni za tajne,
– podatki in dokumenti, ki jih svet zavoda v okviru svojih pristojnost določi za poslovno tajnost,
– podatki in dokumenti, ki jih direktor v okviru svojih pristojnosti določi za poslovno tajnost,
– podatki in dokumenti, ki jih svetu zavoda in direktorju zaupno sporoči pristojni organ ali druga organizacija.
XIII. JAVNOST DELA ZAVODA
(1) Delo zavoda je javno. Zavod zagotavlja javnost svojega dela z obveščanjem javnosti o svojem delu, z informacijami o načrtovanih dejavnostih ter s poročili o opravljenem delu, skladno s predpisi o dostopu do informacij javnega značaja.
(2) Ne glede na določbe predhodnega odstavka niso javno dostopne informacije, ki se varujejo po predpisih o varstvu osebnih podatkov ter informacije s področij dela zavoda, kjer ta nastopa na trgu in so po odločitvi direktorja poslovna tajnost. V primeru spora o javni dostopnosti poslovnih informacij odloči direktor, če ni z zakonom drugače določeno.
(1) Zavod ima statut, ki ureja:
– organizacijo zavoda,
– organe zavoda in njihove pristojnosti, način odločanja ter druga vprašanja, pomembna za opravljanje dejavnosti in poslovanje zavoda.
(2) Zavod ima tudi druge splošne akte, s katerimi se urejajo vprašanja pomembna za delo in poslovanje zavoda v skladu s statutom in zakonom.
XV. PREHODNE IN KONČNA DOLOČBA
(1) Najkasneje v roku štirih mesecev od uveljavitve tega odloka Občinski svet Občine Podčetrtek na predlog župana s sklepom imenuje vršilca dolžnosti direktorja zavoda, in sicer do imenovanja direktorja, vendar največ za šest mesecev.
(2) Vršilec dolžnosti direktorja zavoda je pooblaščen, da pod nadzorstvom ustanoviteljice opravi vse potrebno za začetek dela zavoda, vpis zavoda v sodni register ter skliče prvo sejo sveta zavoda. Pogodbo z vršilcem dolžnosti direktorja sklene župan.
(1) Statut zavoda sprejme svet zavoda najkasneje v dveh mesecih od konstituiranja. Do začetka veljavnosti statuta zavoda se uporabljajo določila Zakona o zavodih in tega odloka.
(2) Ustanoviteljica imenuje svoje predstavnike v svet zavoda v roku enega meseca od vpisa zavoda v sodni register, predstavnika zainteresirane javnosti se imenuje v dveh mesecih po imenovanju vršilca dolžnosti direktorja.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0003/2024
Podčetrtek, dne 7. junija 2024