Na podlagi 61. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP), 26. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 77/07 – uradno prečiščeno besedilo, 56/08, 4/10, 20/11, 111/13, 68/16, 61/17 in 21/18 – ZNOrg), 15. člena Zakona o spodbujanju razvoja turizma (Uradni list RS, št. 13/18), Zakona o športu (ZŠpo-1, Uradni list RS, št. 29/17, 21/18 – ZNOrg, 82/20, 3/22 – ZDeb in 37/24 – ZMat-B), Zakona o javnem interesu v mladinskem sektorju (ZJIMS, Uradni list RS, št. 42/10 in 21/18 – ZNOrg) in 18. člena Statuta Občine Škofljica (Uradni list RS, št. 47/19) je Občinski svet Občine Škofljica na 15. redni seji dne 20. 6. 2024 sprejel
o ustanovitvi javnega zavoda »Zavod za kulturo, turizem, šport in mladino Škofljica«
(status, razmerja, ustanovitelj)
(1) S tem odlokom Občina Škofljica ustanavlja Javni zavod »Zavod za kulturo, turizem, šport in mladino Škofljica« (v nadaljnjem besedilu: zavod) za opravljanje javne službe in izvajanje programov, prireditev in dejavnosti v javnem interesu, na področju kulturnih, turističnih, športnih in mladinskih dejavnosti. Ta odlok ureja njegov status, razmerja med ustanoviteljico in zavodom ter temeljna vprašanja glede organizacije, delovanja in načina financiranja.
(2) Ustanovitelj javnega zavoda je Občina Škofljica, Šmarska cesta 3, 1291 Škofljica (v nadaljnjem besedilu: ustanoviteljica).
(3) Ustanoviteljske pravice in obveznosti izvaja Občinski svet Občine Škofljica.
(1) Namen ustanovitve zavoda in njegovo poslanstvo je učinkovitejša organizacija, skrb za razvoj in spodbujanje dejavnosti na področju kulture, turizma, športa in dejavnosti za mlade v Občini Škofljica s ciljem dviga kvalitete življenja v občini in boljše prepoznavnosti Občine Škofljica.
(2) Za uresničevanje poslanstva se zavod povezuje z vsemi izvajalci na področju kulture, turizma, športa, dejavnostih za mlade, promocije, informiranja in upravljanja objektov v lasti občine ustanoviteljice v občini ter regiji in širše, ki s svojimi programi in dejavnostjo sodelujejo pri pripravi programov in projektov ter pri promociji občine ter skrbi za usklajeno ponudbo le-teh v občini.
(3) Zavod je med drugim zadolžen za intenzivno promoviranje blagovne znamke Občine Škofljica in opravljanje protokolarnih storitev po dogovoru z občinsko upravo.
(4) Zavod upravlja objekte, ki so v lasti občine ustanoviteljice in so bili nanj prenešeni v upravljanje s pogodbo. Evidenca objektov, ki jih upravlja zavod in so v lasti občine ustanoviteljice, je priloga pogodbe o upravljanju.
(5) Za izvedbo programov lahko zavod sklepa pogodbe z drugimi izvajalci.
(1) Ime zavoda: Zavod za kulturo, turizem, šport in mladino Škofljica. Skrajšano ime zavoda: Zavod Škofljica.
(2) Sedež zavoda: Škofljica. Poslovni naslov zavoda: Šmarska cesta 3, 1291 Škofljica. Spremembo poslovnega naslova določi s sklepom direktor zavoda.
(3) Sestavni del imena zavoda sta tudi znak in grafična oblika imena. Zavod lahko spremeni ime in sedež samo s soglasjem ustanoviteljice. Zavod se vpiše v sodni register pristojnega sodišča.
(4) Zavod ima pečat okrogle oblike v velikosti premera 40 mm in je zelene barve. Sestavljen je iz imena in znaka zavoda. Direktor določi rabo štampiljke s posebnim navodilom.
Zavod je pravna oseba javnega prava s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, ki jih določa zakon in ta odlok.
V aktu uporabljeni in zapisani izrazi v slovnični obliki za moški spol, se uporabljajo nevtralno za ženski in moški spol.
(1) Zavod je ustanovljen za izvajanje javne službe na področju kulture, turizma, športa in dejavnosti za mlade.
(2) Zavod glede na namen, zaradi katerega je ustanovljen, opravlja kot javno službo naslednje naloge:
– zbiranje, evidentiranje, urejanje in hranjenje gradiva krajevne kulturne dediščine,
– organiziranje in prirejanje razstav, publikacij in drugih oblik predstavljanja dediščine in krajevnih posebnosti,
– spremlja, spodbuja, posreduje, organizira in izvaja kulturne, turistične, športne, mladinske ter druge prireditve, predstave in tekmovanja,
– organizira, pripravlja in izvaja kongrese, posvetovanja, seminarje, predavanja, sejme, plese, delavnice in druge prireditve nekomercialne narave,
– opravljane gospodarskih dejavnosti, ki so namenjene izvajanju glavne dejavnosti s ciljem uveljavitve kulturne in turistično gostinske ponudbe kraja,
– izvaja razstavno-galerijsko dejavnost, muzejsko dejavnost, predvajanje filmov, založniško dejavnost,
– pripravlja in izdaja vse vrste publikacij s področja delovanja v knjižni in neknjižni obliki,
– izvaja dejavnosti, povezane s podatkovnimi bazami na področju kulture, turizma, športa in mladine,
– skrbi za pripravo in izdajo razglednic, spominkov, knjižnega gradiva in promocijskega gradiva,
– izvaja informacijsko turistično dejavnost (informiranje obiskovalcev, ugotavljanje mnenj obiskovalcev ipd.),
– spodbuja razvoj in promocijo kulturnih, turističnih, športih, mladinskih in drugih programov,
– skrbi za izobraževanje in angažiranje lokalnih turističnih vodičev,
– spremlja in analizira razmere na področju kulture, turizma, športa in mladine v občini,
– upravlja, vzdržuje in trži javno infrastrukturo na področju kulture, turizma, športa in mladine, ki mu jo v upravljanje prenese ustanovitelj v skladu z zakonodajo,
– sodeluje pri načrtovanju in izgradnji javne infrastrukture s področja kulture, turizma, športa in mladine,
– opravlja druge dejavnosti v javnem interesu na podlagi aktov ustanovitelja, če je zanje registriran in izpolnjuje zakonske pogoje za izvajanje,
– ozavešča, spodbuja in izobražuje lokalno prebivalstvo za pozitiven odnos do turistov in turizma,
– skrbi za vodenje in izvedbo projektov na področju kulture, turizma, športa in mladine, ki so v skupnem interesu.
(opravljanje tržne dejavnosti)
(1) Zavod lahko poleg dejavnosti javne službe opravlja tudi tržno dejavnost (dejavnost prodaje blaga in storitev na trgu), povezano z javno službo, pri čemer ta ne sme posegati v obseg in kakovost zagotavljanja javne službe.
(2) Tržne dejavnosti se določijo tako, da svet zavoda, sprejme pravilnik, v katerem se določijo vse storitve, ki se bodo izvajale kot tržne dejavnosti zavoda, pri čemer se pravilnik lahko uveljavi le, če nanj poda soglasje občinski svet občine ustanoviteljice.
(3) Zavod opravlja storitve iz prejšnjega odstavka na način, določenim z letnim programom dela in finančnim načrtom zavoda.
(4) Zavod prodajo blaga in storitev na trgu lahko izvaja le, če z izvajanjem te dejavnosti zagotovi najmanj pokritje vseh s to dejavnostjo povezanih odhodkov.
(5) Kadar zavod opravlja tržno dejavnost, mora biti cena na trgu oblikovana tako, da upošteva polno lastno ceno tržne dejavnosti, ki mora vključevati vse neposredne in posredne stroške zagotavljanja te tržne storitve. V kalkulacijo cene morajo biti všteti vsi stroški, ki so povezani s prodajo blaga in storitev na trgu in se nanašajo na izdatke za blago in storitve, investicije in investicijsko vzdrževanje ter stroške dela.
(dejavnost zavoda po standardni klasifikaciji dejavnosti)
(1) Naloge iz prejšnjega člena, ki jih zavod opravlja, so v skladu z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07, 17/08 in 27/24) razvrščene:
13.910 | Proizvodnja pletenih in kvačkanih materialov |
13.920 | Proizvodnja končnih tekstilnih izdelkov, razen oblačil |
13.950 | Proizvodnja netkanih tekstilij in izdelkov iz njih, razen oblačil |
14.390 | Proizvodnja drugih pletenih in kvačkanih oblačil |
16.290 | Proizvodnja drugih izdelkov iz lesa, plute, slame in protja |
17.230 | Proizvodnja pisarniških potrebščin iz papirja |
17.290 | Proizvodnja drugih izdelkov iz papirja in kartona |
18.120 | Drugo tiskanje |
18.130 | Priprava za tisk in objavo |
18.200 | Razmnoževanje posnetih nosilcev zapisa |
23.490 | Proizvodnja drugih keramičnih izdelkov |
25.930 | Proizvodnja izdelkov iz žice, verig in vzmeti |
32.200 | Proizvodnja glasbil |
32.400 | Proizvodnja igrač in rekvizitov za igre in zabavo |
46.160 | Posredništvo pri prodaji tekstila, oblačil, krzna, obutve, usnjenih izdelkov |
46.180 | Specializirano posredništvo pri prodaji drugih določenih izdelkov |
46.190 | Nespecializirano posredništvo pri prodaji raznovrstnih izdelkov |
46.340 | Trgovina na debelo s pijačami |
46.900 | Nespecializirana trgovina na debelo |
47.190 | Druga trgovina na drobno v nespecializiranih prodajalnah |
46.220 | Trgovina na debelo s cvetjem in rastlinami |
47.250 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s pijačami |
46.310 | Trgovina na debelo s sadjem in zelenjavo |
46.320 | Trgovina na debelo z mesom in mesnimi izdelki |
46.330 | Trgovina na debelo z mlekom, mlečnimi izdelki, jajci, jedilnimi olji in maščobami |
46.360 | Trgovina na debelo s sladkorjem, čokolado, sladkornimi izdelki |
46.370 | Trgovina na debelo s kavo, čajem, kakavom, začimbami |
46.380 | Trgovina na debelo z drugimi živili, tudi z ribami, raki, mehkužci |
46.390 | Nespecializirana trgovina na debelo z živili, pijačami, tobačnimi izdelki |
46.420 | Trgovina na debelo z oblačili in obutvijo |
46.430 | Trgovina na debelo z električnimi gospodinjskimi napravami |
46.440 | Trgovina na debelo s porcelanom, steklenino, čistili |
46.450 | Trgovina na debelo s parfumi in kozmetiko |
46.460 | Trgovina na debelo s farmacevtskimi izdelki ter medicinskimi potrebščinami in materiali |
46.470 | Trgovina na debelo s pohištvom, preprogami in svetili |
46.480 | Trgovina na debelo z urami in nakitom |
46.490 | Trgovina na debelo z drugimi izdelki široke porabe |
46.650 | Trgovina na debelo s pisarniškim pohištvom |
46.660 | Trgovina na debelo s pisarniškimi stroji in opremo |
46.690 | Trgovina na debelo z drugimi napravami in opremo materialom in sanitarno opremo |
46.730 | Trgovina na debelo z lesom, gradbenim |
47.190 | Druga trgovina na drobno v nespecializiranih prodajalnah |
47.621 | Trgovina na drobno s časopisi in revijami |
47.710 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z oblačili |
47.782 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z umetniškimi izdelki |
47.789 | Druga trgovina na drobno v drugih specializiranih prodajalnah |
47.810 | Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah z živili, pijačami in tobačnimi izdelki |
47.820 | Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah s tekstilijami in obutvijo |
47.890 | Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah z drugim blagom |
47.910 | Trgovina na drobno po pošti ali po internetu |
47.990 | Druga trgovina na drobno zunaj prodajaln, stojnic in tržnic |
49.391 | Medkrajevni in drug cestni potniški promet |
55.100 | Dejavnost hotelov in podobnih nastanitvenih obratov |
55.202 | Turistične kmetije s sobami |
55.203 | Oddajanje zasebnih sob gostom |
55.204 | Planinski domovi in mladinska prenočišča |
55.209 | Druge nastanitve za krajši čas |
55.300 | Dejavnost avtokampov, taborov |
55.900 | Dejavnost dijaških in študentskih domov ter druge nastanitve |
56.101 | Restavracije in gostilne |
56.102 | Okrepčevalnice in podobni obrati |
56.103 | Slaščičarne in kavarne |
56.104 | Začasni gostinski obrati |
56.105 | Turistične kmetije brez sob |
56.210 | Priložnostna priprava in dostava jedi |
56.290 | Druga oskrba z jedmi |
56.300 | Strežba pijač |
58.110 | Izdajanje knjig |
58.120 | Izdajanje imenikov in adresarjev |
58.130 | Izdajanje časopisov |
58.140 | Izdajanje revij in druge periodike |
58.190 | Drugo založništvo |
59.110 | Produkcija filmov, video filmov, televizijskih oddaj |
59.140 | Kinematografska dejavnost |
59.200 | Snemanje in izdajanje zvočnih zapisov in muzikalij |
62.090 | Druge z informacijsko tehnologijo in računalniškimi storitvami povezane dejavnosti |
63.110 | Obdelava podatkov in s tem povezane dejavnosti |
63.120 | Obratovanje spletnih portalov |
63.990 | Drugo informiranje |
68.200 | Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih nepremičnin |
68.320 | Upravljanje nepremičnin za plačilo ali po pogodbi |
70.210 | Dejavnost stikov z javnostjo |
70.220 | Drugo podjetniško in poslovno svetovanje |
71.112 | Krajinsko arhitekturno, urbanistično in drugo projektiranje |
72.200 | Raziskovalna in razvojna dejavnost na področju družboslovja in humanistike |
73.110 | Dejavnost oglaševalskih agencij |
73.120 | Posredovanje oglaševalskega prostora |
73.200 | Raziskovanje trga in javnega mnenja |
74.100 | Oblikovanje, aranžerstvo, dekoraterstvo |
74.200 | Fotografska dejavnost |
74.300 | Prevajanje in tolmačenje |
74.900 | Drugje nerazvrščene strokovne in tehnične dejavnosti |
77.210 | Dajanje športne opreme v najem in zakup |
77.110 | Dajanje lahkih motornih vozil v najem in zakup |
77.290 | Dajanje drugih izdelkov za široko rabo v najem in zakup |
77.330 | Dajanje pisarniške opreme in računalniških naprav v najem in zakup |
77.340 | Dajanje vodnih plovil v najem in zakup |
77.350 | Dajanje zračnih plovil v najem in zakup |
77.390 | Dajanje drugih strojev, naprav in opredmetenih sredstev v najem in zakup |
77.400 | Dajanje pravic uporabe intelektualne lastnine v zakup, razen avtorsko zaščitenih del |
78.300 | Druga oskrba s človeškimi viri |
79.110 | Dejavnost potovalnih agencij |
79.120 | Dejavnost organizatorjev potovanj |
79.900 | Rezervacije in druge s potovanji povezane dejavnosti |
81.100 | Vzdrževanje objektov in hišniška dejavnost |
82.110 | Nudenje celovitih pisarniških storitev |
81.210 | Splošno čiščenje stavb |
81.300 | Urejanje in vzdrževanje zelenih površin in okolice |
82.190 | Fotokopiranje, priprava dokumentov in druge posamične pisarniške dejavnosti |
82.200 | Dejavnost klicnih centrov |
82.300 | Organiziranje razstav, sejmov, srečanj |
82.990 | Drugje nerazvrščene spremljajoče dejavnosti za poslovanje |
85.510 | Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju športa in rekreacije |
85.520 | Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju kulture in umetnosti |
85.590 | Drugje nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje |
85.600 | Pomožne dejavnosti za izobraževanje |
90.010 | Umetniško uprizarjanje |
90.020 | Spremljajoče dejavnosti za umetniško uprizarjanje |
90.030 | Umetniško ustvarjanje |
90.040 | Obratovanje objektov za kulturne prireditve |
91.011 | Dejavnost knjižnic |
91.012 | Dejavnost arhivov |
91.020 | Dejavnost muzejev |
91.030 | Varstvo kulturne dediščine |
91.040 | Dejavnost botaničnih in živalskih vrtov, varstvo naravnih vrednot |
82.990 | Drugje nerazvrščene spremljajoče dejavnosti za poslovanje |
92.002 | Prirejanje iger na srečo, razen v igralnicah |
93.110 | Obratovanje športnih objektov |
93.120 | Dejavnost športnih klubov |
93.130 | Obratovanje fitnes objektov |
93.190 | Druge športne dejavnosti |
93.210 | Dejavnost zabaviščnih parkov |
93.292 | Dejavnost smučarskih centrov |
93.299 | Druge nerazvrščene dejavnosti za prosti čas |
94.110 | Dejavnost poslovnih in delodajalskih združenj |
94.120 | Dejavnost strokovnih združenj |
96.090 | Druge storitvene dejavnosti, drugje nerazvrščene. |
(2) Glavna dejavnost zavoda je 82.300 Organiziranje razstav, sejmov, srečanj.
III. ORGANI IN ORGANIZACIJA ZAVODA
(1) Organa zavoda sta:
– svet zavoda,
– direktor,
– strokovni svet.
(2) Organa zavoda zagotavljata poslovanje zavoda v skladu z veljavnimi predpisi.
(1) Svet zavoda je organ upravljanja zavoda.
(2) Svet zavoda ima pet članov, in sicer:
– trije predstavniki ustanovitelja,
– en predstavnik zaposlenih zavoda,
– en predstavnik uporabnikov oziroma zainteresirane javnosti.
(3) Predstavnike ustanovitelja imenuje občinski svet ustanovitelja.
(4) Predstavnika zaposlenih zavoda izvolijo zaposleni zavoda na neposrednih in tajnih volitvah, ki jih izvede svet zavoda. Dokler zaposluje zavod samo direktorja in enega (1) zaposlenega, je član sveta zaposleni delavec.
(5) Predstavnika uporabnikov oziroma zainteresirane javnosti imenuje občinski svet, na podlagi predlogov društev oziroma organizacij s področja delovanja javnega zavoda.
(6) Mandat članov sveta zavoda traja štiri (4) leta in začne teči z dnem konstituiranja sveta zavoda. Po preteku mandata so lahko člani ponovno imenovani, vendar največ dva (2) mandata zapored.
(volitve predstavnika zaposlenih)
(1) Volitve so veljavne, če se jih udeleži več kot polovica delavcev zavoda.
(2) Pravico voliti in biti voljeni imajo vsi delavci zaposleni v zavodu, razen direktorja.
(3) Svet zavoda s sklepom razpiše volitve največ 90 in najmanj 60 dni pred iztekom mandata sveta zavoda. S sklepom o razpisu volitev se določita dan volitev in vsebina predlogov kandidatur ter imenuje volilna komisija, ki jo sestavljajo trije člani sveta zavoda. Sklep o razpisu volitev se javno objavi v zavodu.
(4) Volilna komisija skrbi za pravilnost volitev predstavnikov zaposlenih v svet zavoda, ugotavlja popolnost predlogov kandidatov, določi seznam volivcev, ugotavlja izid glasovanja in objavi imena kandidatov, ki so izvoljeni v svet zavoda, ter vodi neposredno tehnično delo v zvezi z volitvami.
(5) Kandidata za člana sveta zavoda mora predlagati najmanj deset odstotkov delavcev. Predlog mora biti predložen volilni komisiji v 15 dneh po objavi sklepa o razpisu volitev. Predlog mora vsebovati osebna imena in podpise predlagateljev, osebne podatke kandidata z njegovim priloženim soglasjem in druge podatke skladno s sklepom o razpisu volitev.
(6) Izvoljen je kandidat, ki dobi največ glasov delavcev, ki so volili.
Konstitutivno sejo sveta zavoda skliče direktor, najpozneje v roku 30 dni po imenovanju oziroma izvolitvi njegovih članov, pri čemer rok začne teči z dnem imenovanja zadnjega člana. Na konstitutivni seji člani sveta zavoda izmed članov sveta zavoda izvolijo predsednika in namestnika predsednika.
(odločanje in pristojnosti sveta zavoda)
(1) Svet zavoda, lahko veljavno sklepa, če je na seji navzoča večina članov sveta (najmanj 3 člani). Svet sprejema odločitve z večino glasov prisotnih članov sveta.
(2) Svet zavoda s poslovnikom podrobneje ureja način dela, postopek odločanja in vodenja.
(3) Svet zavoda:
– nadzira zakonitost dela in poslovanja javnega zavoda,
– spremlja, analizira in ocenjuje delovanje javnega zavoda,
– predlaga ustanovitelju revizijo poslovanja,
– ocenjuje delo direktorja,
– sprejema strateški načrt, program dela, finančni načrt,
– daje soglasje k sistemizaciji delovnih mest, organizaciji dela, kadrovskemu načrtu in načrtu nabav ter nadzira njihovo izvajanje,
– daje soglasje k cenam javnih kulturnih dobrin,
– daje predhodno mnenje k imenovanju in razrešitvi direktorja,
– sklepa pogodbo o zaposlitvi z direktorjem,
– odloča o pritožbah delavcev, ki se nanašajo na pravice, obveznosti in odgovornosti delavcev iz delovnega razmerja,
– opravlja druge naloge v skladu z aktom o ustanovitvi javnega zavoda,
– sprejema zaključni račun zavoda,
– predlaga ustanovitelju spremembo ali razširitev dejavnosti,
– daje ustanovitelju in direktorju zavoda predloge in mnenja o posameznih vprašanjih,
– ocenjuje delo direktorja,
– obravnava vprašanja s področja strokovnega dela zavoda in daje direktorju mnenja, predloge in pobude za reševanje teh vprašanj,
– daje druge pobude in predloge v zvezi z delovanjem zavoda,
– razpiše tajne volitve o glasovanju za člane sveta iz vrst zaposlenih,
– opravlja druge z zakonom oziroma s tem odlokom določene zadeve.
(predčasno prenehanje mandata članu sveta zavoda)
(1) Članu sveta zavoda predčasno preneha mandat:
– če sam zahteva razrešitev,
– če zaradi bolezni, daljše odsotnosti ali drugih razlogov, ne more več opravljati funkcije člana sveta zavoda,
– če je razrešen,
– če predstavniku delavcev preneha delovno razmerje v zavodu,
– iz drugih razlogov, navedenih v Zakonu o zavodih ali Zakonu o uresničevanju javnega interesa za kulturo.
(2) V primeru iz prve alineje prejšnjega odstavka tega člena, član sveta sam zahteva razrešitev tako, da svetu zavoda poda odstopno izjavo, in sicer ali na sami seji sveta zavoda ali pisno. V primeru, če član sveta zavoda poda pisno odstopno izjavo, mora pisno odstopno izjavo nasloviti na Svet zavoda. Pisna odstopna izjava mora biti poslana priporočeno. Članu sveta zavoda v odstopni izjavi ni potrebno navajati razlogov za odstop.
(3) V primeru iz druge alineje prvega odstavka tega člena lahko članu sveta zavoda mandat preneha ali z odstopno izjavo ali z razrešitvijo. Član sveta zavoda je razrešen, če se zaradi bolezni ali daljše odsotnosti ali drugih razlogov, zaradi katerih ne more več opravljati funkcije člana sveta zavoda, ne more udeležiti treh zaporednih sej sveta zavoda oziroma če njegova odsotnost iz v tem odstavku navedenih razlogov traja dlje kot 6 mesecev. Član sveta zavoda lahko iz razlogov, ki so navedeni v tem odstavku, če oceni, da je to v interesu zavoda, tudi sam predlaga razrešitev, in sicer tako, da poda odstopno izjavo. Za način podaje odstopne izjave se uporabljajo določbe o odstopni izjavi, navedene v prejšnjem odstavku.
(4) Član sveta zavoda je lahko razrešen, poleg razlogov navedenih v prejšnjem odstavku tega člena, iz naslednjih razlogov:
– če se trikrat zaporedoma neupravičeno ne udeleži seje sveta,
(5) Član sveta zavoda, ki je predstavnik ustanoviteljice, je lahko razrešen tudi, če:
– ne zastopa interesov ustanoviteljice,
– ustanoviteljica ugotovi, da obstaja konflikt interesov na podlagi zakona.
(6) Predstavniku delavcev v primeru iz četrte alineje prvega odstavka tega člena preneha mandat člana sveta zavoda z dnem prenehanja delovnega razmerja.
(7) Če članu sveta zavoda predčasno preneha mandat po tem členu, se za preostanek mandatne dobe imenuje oziroma izvoli nadomestni član po istem postopku, kot je bil imenovan oziroma izvoljen član, kateremu je prenehal mandat.
Predsednik sveta zavoda mora sklicati sejo, če to zahtevajo najmanj trije člani sveta zavoda, direktor zavoda, ustanoviteljica ali župan. Če predsednik sveta ne skliče seje v roku 15 dni od pisne zahteve, jo lahko skliče direktor zavoda ali župan.
(1) Direktor je poslovodni organ zavoda.
(2) Direktor zastopa zavod v okviru svojih dejavnosti, za katero je zavod registriran, predstavlja in zastopa zavod, vodi in organizira delo zavoda ter je odgovoren za zakonitost in strokovnost dela zavoda. Direktor je pooblaščen za sklepanje pogodb v okviru finančnega načrta, razen pogodb o investicijah oziroma investicijsko vzdrževalnih delih, za katere je potreben sklep sveta zavoda.
(3) Direktorja imenuje in razrešuje Občinski svet Občine Škofljica, na podlagi javnega razpisa in po predhodnem pozitivnem mnenju sveta zavoda. Če svet zavoda ne da mnenja v roku 30 dni, se šteje, da je mnenje pozitivno.
(4) Pristojno delovno telo občinskega sveta objavi javni razpis v sredstvih javnega obveščanja. Poleg javnega razpisa lahko ustanoviteljica javnega zavoda povabi posamezne kandidate tudi neposredno.
(5) Delovno razmerje se sklene za določen čas, za čas trajanja mandata. Mandat traja 5 let. Direktor je imenovan za dobo petih let z možnostjo ponovnih imenovanj.
(6) Javni razpis se ponovi v primeru, da nihče izmed prijavljenih kandidatov ni bil izbran oziroma se na razpis nihče ni prijavil. Občinski svet Občine Škofljica, pa za čas do imenovanja direktorja, imenuje vršilca dolžnosti direktorja, vendar največ za eno leto.
(7) Za direktorja je lahko imenovan kandidat, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
– najmanj 3 leta vodstvenih delovnih izkušenj ali najmanj 5 let delovnih izkušenj na vsaj enem od področij delovanja javnega zavoda,
– aktivno znanja angleškega ali nemškega jezika (tuj jezik),
– ima izobrazbo, ki ustreza najmanj specializaciji po višješolski izobrazbi (prejšnja) ali visokošolski strokovni izobrazbi (prejšnja) ali visokošolski strokovni izobrazbi ali visokošolski univerzitetni izobrazbi,
– izpolnjuje splošne pogoje določene z zakonom.
(8) Kandidat za direktorja mora ob prijavi na javni razpis priložiti program poslovnega in programskega razvoja zavoda za mandatno obdobje.
(9) Z direktorjem sklene pogodbo o zaposlitvi v imenu sveta zavoda predsednik sveta zavoda.
(1) Naloge in pristojnosti direktorja so:
– načrtuje, organizira in vodi delo in poslovanje javnega zavoda,
– sprejema strateški načrt za srednjeročno petletno obdobje,
– sprejema program dela in finančni načrt ter je odgovoren za njegovo izvedbo,
– spremlja razvojne politike EU na področju delovanja,
– spremlja javne razpise za nepovratna sredstva s področja delovanja,
– pripravlja ustrezne projekte in oddaja vloge na razpise,
– sprejema akt, ki ureja organizacijo dela in sistemizacijo delovnih mest,
– sprejema kadrovski načrt,
– sprejema načrt nabav osnovnih sredstev in investicijskega vzdrževanja,
– sprejema druge akte, ki urejajo pomembna vprašanja v zvezi z delovanjem javnega zavoda,
– poroča ustanovitelju in svetu o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na delovanje javnega zavoda,
– pripravi letno poročilo,
– izvršuje sklepe in odločitve sveta zavoda in drugih organov,
– skrbi za trženje blaga in storitev,
– predlaga cene javnih kulturnih dobrin in drugih storitev, ki jih zagotavlja zavod,
– skrbi za promocijo zavoda in občine,
– skrbi za sodelovanje z drugimi zavodi in organizacijami,
– izvaja vse pristojnosti s področja delovnih razmerij v skladu z veljavnimi predpisi,
– odloča o pritožbah delavcev na prvi stopnji,
– predlaga Svetu zavoda člane strokovnega sveta,
– zagotavlja javnost dela,
– zagotavlja obveščanje delavcev v skladu s predpisi,
– izdaja sklepe ter imenuje komisije, delovne skupine in druga delovna telesa za proučitev določenih vprašanj ali izvedbe določenih nalog,
– opravlja naloge po sklepu ustanoviteljice,
– druge naloge, določene s tem odlokom in predpisi.
(2) K aktom iz druge, tretje, sedme, osme in devete alineje prejšnjega odstavka daje soglasje svet zavoda.
(odgovornosti, pooblastila in nadomeščanje direktorja)
(1) Direktor mora pri vodenju poslov ravnati z javnimi sredstvi s skrbnostjo vestnega gospodarstvenika.
(2) V pravnem prometu zastopa in predstavlja direktor zavod neomejeno in je pooblaščen za sklepanje pogodb v okviru finančnega načrta, razen pogodb o investicijah in najemnih pogodbah, katere vrednosti presegajo tiste, določene s predpisi, ki urejajo naročila malih vrednosti in za katere je potreben sklep sveta zavoda.
(3) Direktor lahko pri uresničevanju svojih pooblastil, določenih z zakonom in tem aktom, prenese opravljanje posameznih zadev na posamezne delavce s posebnimi pooblastili, v skladu z aktom o notranji organizaciji dela in sistemizaciji delovnih mest.
(1) Direktorja se predčasno lahko razreši:
– če direktor sam zahteva razrešitev,
– če nastane kateri od razlogov, ko po predpisih o delovnih razmerjih preneha delovno razmerje po samem zakonu,
– če direktor pri svojem delu ne ravna po predpisih in splošnih aktih zavoda ali neutemeljeno ne izvršuje sklepov organa zavoda ali ravna v nasprotju z njimi,
– če direktor s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo ali če zanemarja in malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda,
– zaradi bistvenih sprememb kot sta bistveno spremenjena dejavnost, zaradi katere je javni zavod ustanovljen ali zaradi prenosa ustanoviteljstva.
(2) Direktorja razreši Občinski svet Občine Škofljica po postopku, kot je bil imenovan. Pred sprejetjem sklepa o razrešitvi pristojni organ Občinskega sveta direktorja seznani z razlogi za razrešitev ter mu da možnost, da se o njih seznani. Zoper sklep o razrešitvi lahko direktor zahteva sodno varstvo, če meni, da je bil kršen za razrešitev določen postopek in da je ta kršitev bistveno vplivala na odločitev ali da niso podani razlogi za razrešitev.
(3) Zahteva za sodno varstvo se vloži v petnajstih dneh po prejemu sklepa o razrešitvi pri sodišču, pristojnem za upravne spore.
(posvetovalno telo direktorja)
Direktor lahko imenuje posvetovalno telo za posamezno področje dela, ki obravnava vprašanja s področja strokovnega dela zavoda in, ki daje direktorju mnenja, predloge in pobude za reševanje različnih strokovnih vprašanj.
(nadomeščanje direktorja)
V primeru odsotnosti direktorja zavod zastopa in predstavlja oseba, ki jo s sklepom določi direktor s soglasjem predsednika sveta zavoda. Sklep mora vsebovati obseg in trajanje pooblastila za zastopanje in predstavljanje.
(1) Strokovni svet je kolegijski strokovni organ.
(2) Strokovni svet obravnava vprašanja s področja strokovnega dela zavoda, odloča o strokovnih vprašanjih v okviru pooblastil, določenih v statutu, določa strokovne podlage za programe dela in razvoja zavoda, daje svetu zavoda in direktorju mnenja in predloge glede organizacije dela in pogojev za razvoj dejavnosti ter opravlja druge s statutom določene naloge.
(3) Strokovni svet ima pet (5) članov, ki jih na predlog direktorja izmed strokovnjakov s področja delovanja zavoda, imenuje svet zavoda za obdobje petih (5) let.
(4) Na sejah strokovnega sveta je lahko prisoten direktor.
(5) Podrobnosti v zvezi s sestavo, načinom oblikovanja, nalogami in delovanjem se določijo s statutom.
V zavodu se lahko za opravljanje posamezne dejavnosti oblikujejo organizacijske enote. Organizacija zavoda se podrobneje določi z aktom, ki ureja notranjo organizacijo in sistemizacijo delovnih mest.
IV. VIRI, NAČINI IN POGOJI PRIDOBIVANJA SREDSTEV ZA DELO ZAVODA
(1) Ustanoviteljica zavodu zagotavlja ustrezne pogoje za opravljanje dejavnosti.
(2) Vse premično in nepremično premoženje in druga lastniška upravičenja, s katerimi upravlja zavod, so v lasti ustanoviteljice.
(3) Zavod je dolžan uporabljati premoženje s skrbnostjo dobrega gospodarja. Zavod je odgovoren ustanoviteljici za dobro gospodarjenje s sredstvi, danimi v upravljanje.
(1) Ustanoviteljica s posebnim aktom določi premoženje, ki ga ima zavod v upravljanju. Premoženje je del javne infrastrukture na področju kulture, turizma, športa in mladine je zavodu dano v upravljanje za opravljanje njegove dejavnosti. S posebnim aktom se določijo medsebojne pravice in obveznosti glede načina upravljanja, vodenja evidenc in medsebojnega obveščanja.
(2) Zavod je s premoženjem, ki ga ima v upravljanju dolžan ravnati v skladu z zakonom, ki ureja stvarno premoženje države in samoupravnih lokalnih skupnost.
(3) Zavod premoženja, s katerim upravlja, ne more s pravnimi posli odtujiti ali ga obremeniti brez soglasja ustanoviteljice, ki je lastnica premoženja.
(4) Zavod lahko za svojo dejavnost upravlja in koristi tudi druge prostore nepremičnin, ki se nahajajo na območju Občine Škofljica, če z njihovimi lastniki sklene ustrezno pogodbo o upravljanju in koriščenju.
Zavod za svoje delo pridobiva sredstva:
– iz proračuna ustanoviteljice,
– iz državnega proračuna in iz drugih javnih virov,
– s plačili za storitve,
– s prodajo blaga in storitev na trgu,
– z najemninami,
– z vstopninami,
– z donacijami in darili,
– iz državnih in mednarodnih javnih razpisov,
– iz drugih virov na način in pod pogoji, določenimi z zakonom.
(izračun sredstev za izvajanje dejavnosti)
Osnova za izračun sredstev za izvajanje dejavnosti so:
– splošni stroški obratovanja,
– stroški za plačilo dela, v skladu s kadrovskim načrtom,
– sofinanciranje programskih materialnih stroškov,
– stroški investicijskega vzdrževanja in nakupa opreme javne infrastrukture, na področju kulture, s katero zavod upravlja.
Zavod se lahko zadolžuje in izdaja poroštva samo v skladu z zakonom.
V. NAČIN RAZPOLAGANJA S PRESEŽKOM PRIHODKOV NAD ODHODKI IN NAČIN KRITJA PRIMANJKLJAJA SREDSTEV ZA DELO ZAVODA
(1) Presežek prihodkov nad odhodki zavod praviloma nameni za izvajanje in razvoj dejavnosti.
(2) O načinu razpolaganja s presežkom prihodkov nad odhodki, odloča ustanoviteljica na predlog direktorja, po predhodnem soglasju sveta zavoda.
O načinu in višini pokritja primanjkljaja, ki ga ni mogoče pokriti iz drugih razpoložljivih sredstev zavoda, odloča ustanoviteljica na predlog direktorja, po predhodnem mnenju sveta zavoda.
VI. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI ZAVODA V PRAVNEM PROMETU TER ODGOVORNOSTI USTANOVITELJICE ZA OBVEZNOSTI ZAVODA
(nastopanje v pravnem prometu)
(1) Zavod je pravna oseba, ki nastopa v pravnem prometu v okviru svoje dejavnosti samostojno, z vsemi pravicami in obveznostmi, v svojem imenu in za svoj račun.
(2) Zavod odgovarja za svoje obveznosti z vsemi sredstvi, s katerimi lahko razpolaga, vse v skladu s predpisi.
(odgovornost ustanoviteljice za obveznosti zavoda)
(1) Ustanoviteljica za obveznosti zavoda odgovarja subsidiarno do višine sredstev, ki se v tekočem letu zagotavljajo za delovanje zavoda v proračunu ustanoviteljice.
(2) Ustanoviteljica ne odgovarja za obveznosti zavoda iz naslova drugih dejavnosti, ki jih zavod opravlja za druge naročnike.
(3) Zavod lahko sredstva, pridobljena z oddajo nepremičnin v najem, nameni le za opravljanje in razvoj dejavnosti, za katere je zavod ustanovljen in za investicije, skladno s predhodnimi potrjenimi načrti.
VII. MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJICE IN ZAVODA
(medsebojne pravice in obveznosti)
(1) Ustanoviteljica ima poleg pristojnosti določenih s tem odlokom in drugimi predpisi, še naslednje pravice in obveznosti:
– ugotavlja skladnost strateških načrtov in programov dela zavoda (letnih izvedbenih načrtov) s plani in programi Občine Škofljica in območnimi in regijskimi plani in razvojnimi programi,
– spremlja skladnost porabe sredstev z letnimi programi,
– odloča o statusnih spremembah, povezovanju ali prenehanju zavoda,
– daje soglasje k spremembam dejavnosti,
– daje soglasje k investicijam in investicijskim vzdrževanjem,
– daje soglasje o namembnosti nepremičnin, s katerimi zavod upravlja in razpolaga.
(2) Zavod ima do ustanoviteljice naslednje pravice in obveznosti:
– najmanj enkrat letno poroča o uresničevanju sprejetega programa zavoda,
– sodeluje pri ukrepih ustanoviteljice za razvoj dejavnosti, za katere je zavod ustanovljen,
– zagotavlja ustanoviteljici podatke, ki jih potrebuje za uresničevanje javnega interesa na področju kulture, turizma in športa.
(3) Zavod je dolžan na zahtevo pristojnega občinskega organa Občine Škofljica predložiti letni program dela in načrt investicijskega vzdrževanja ter upravljanja z nepremičninami.
(4) Zavod je dolžan obveščati ustanoviteljico o rezultatih poslovanja ter dajati druge podatke o poslovanju v skladu z zakonom, na zahtevo pristojnega občinskega organa Občine Škofljica pa posredovati podatke, potrebne za spremljanje in financiranje dejavnosti ter za statistične namene.
(1) Zavod vodi računovodstvo v skladu z zakoni in podzakonskimi akti ter računovodskimi standardi za javne zavode, pri čemer je obvezno, da zavod ločeno izkazuje prihodke in odhodke po posameznih virih financiranja.
(2) Podrobneje se računovodstvo uredi s splošnim aktom, ki ureja računovodstvo.
(1) Direktor je odgovoren za vzpostavitev in delovanje ustreznega sistema finančnega poslovodenja in kontrol ter notranjega revidiranja v skladu z zakonom o javnih financah.
(2) Direktor lahko prevzema obveznosti v skladu s sprejetim finančnim načrtom.
Zavod ima lahko splošne akte, s katerimi se urejajo vprašanja, pomembna za delo in poslovanje zavoda, v skladu s tem odlokom, predvsem pa:
– splošni akt, ki ureja računovodstvo,
– splošni akt, ki ureja varstvo pri delu in požarno varnost,
– splošni akt, ki ureja delovanje sveta zavoda,
– splošni akt, ki ureja notranjo organizacijo in sistemizacijo delovnih mest,
– druge splošne akte.
(1) Plače in druge pravice iz delovnih razmerij zaposlenih zavoda se zagotavljajo v skladu s predpisi, kolektivnimi pogodbami in splošnimi akti delodajalca, ki veljajo za zaposlene v javnih zavodih.
(2) Uporaba kolektivnih pogodb in drugih splošnih aktov za urejanje pravic in obveznosti iz delovnega razmerja se določijo s splošnim aktom, ki ureja notranjo organizacijo in sistemizacijo delovnih mest.
IX. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
(imenovanja vršilca dolžnosti direktorja in vpis zavoda)
Do imenovanja direktorja zavoda Občinski svet Občine Škofljica na predlog župana v roku treh (3) mesecev od uveljavitve tega odloka s sklepom imenuje vršilca dolžnosti direktorja zavoda, vendar najdlje za eno (1) leto. Vršilec dolžnosti direktorja zavoda je pooblaščen, da poleg nalog za katere je pristojen po zakonu in tem odloku pod nadzorstvom ustanovitelja opravi vse potrebno za začetek dela zavoda, vpis zavoda v register ter da skliče konstitutivno sejo sveta zavoda. Pogodbo o opravljanju del in nalog vršilca dolžnosti direktorja z njim sklene župan za čas trajanja mandata vršilca dolžnosti direktorja zavoda.
Statut zavoda sprejme svet zavoda najkasneje v šestih (6) mesecih od konstituiranja. Ustanovitelj imenuje svoje predstavnike in predstavnika zainteresirane javnosti v svet zavoda v roku treh (3) mesecev od vpisa zavoda v sodni register.
(neposredna uporaba predpisov)
Za zadeve, ki s tem odlokom niso posebej urejene, se uporabljajo določila Zakona o zavodih, razen če jih posebni zakon za posamezno področje delovanja zavoda ne ureja drugače.
Ta odlok se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in začne veljati osmi dan po objavi.
Št. 007-10/2024
Škofljica, dne 20. junija 2024