Uradni list

Številka 104
Uradni list RS, št. 104/2024 z dne 10. 12. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 104/2024 z dne 10. 12. 2024

Kazalo

3315. Odlok o sofinanciranju programov humanitarnih, invalidskih in drugih neprofitnih nevladnih organizacij v Občini Ilirska Bistrica, stran 11813.

  
Na podlagi 21. in 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE, 62/24), Zakona o nevladnih organizacijah (Uradni list RS, št. 21/18) in 14. člena Statuta Občine Ilirska Bistrica (Uradni list RS, št. 189/20) je Občinski svet Občine Ilirska Bistrica na 16. seji dne 28. 11. 2024 sprejel
O D L O K 
o sofinanciranju programov humanitarnih, invalidskih in drugih neprofitnih nevladnih organizacij v Občini Ilirska Bistrica 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(vsebina odloka) 
(1) Odlok o sofinanciranju programov humanitarnih, invalidskih in drugih neprofitnih organizacij v Občini Ilirska Bistrica (v nadaljevanju odlok) opredeljuje vir financiranja, programe, pogoje ter postopek dodeljevanja finančnih sredstev, merila in kriterije ter nadzor nad izvajanjem programov ter nad porabo sredstev.
(2) V odloku uporabljeni izrazi, zapisani v moški spolni slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.
2. člen 
(vir financiranja) 
Sredstva za sofinanciranje programov organizacij iz 1. člena odloka se zagotavljajo v proračunu občine (v nadaljnjem besedilu: občinski proračun).
3. člen 
(programi sofinanciranja) 
Na podlagi tega odloka se sofinancira naslednje neprofitne programe, ki so v javnem interesu Občine Ilirska Bistrica:
Sklop A: Programi splošnih dobrodelnih organizacij in organizacij za samopomoč.
To so programi:
– ki so namenjeni reševanju in lajšanju socialnih, psihosocialnih stisk in težav prebivalcev, zagovorništvu socialno ogroženih posameznikov in družbenih skupin, nudenju pomoči ljudem in reševanju ljudi, katerih zdravje ali življenje je ogroženo ter krepitvi zdravja prebivalstva, preprečujejo poslabšanje ali izboljšujejo socialni položaj ali ki izvajajo dejavnost tudi za druge človekoljubne cilje oziroma izvajajo programe na področju sociale, varstva otrok, mladine in starejših občanov, ki so namenjeni predvsem skupnemu medsebojnemu reševanju psihosocialnih težav članov organizacije in nečlanov s podobnimi psihosocialnimi težavami, kot jih imajo njeni člani ali pa so namenjene reševanju njihovih zdravstvenih težav in ohranjanju ter izboljšanju kakovosti njihovega življenja, pri tem pa ne gre za osebe s kronično boleznijo.
Sklop B: programi invalidskih organizacij, organizacij za kronične bolnike in organizacij za osebe s posebnimi potrebami.
To so programi:
– s katerimi se ugotavljajo interesi, zagovarjajo potrebe in uveljavljajo človekove pravice invalidov in oseb s posebnimi potrebami, načrtujejo, organizirajo in izvajajo programi, ki posameznim skupinam oseb omogočajo aktivno sodelovanje in neodvisno življenje, so namenjeni preprečevanju in odpravljanju ovir v fizičnem in socialnem okolju ter zagotavljajo vključenost v družbo in vzpodbujanje za opiranje na lastne moči ter sposobnosti, zagotavljanje avtonomnosti oseb kot uporabnikov storitev, nudenje pomoči pri uveljavljanju potreb ciljnih skupin, preprečevanje in blaženje socialnih ter psihičnih posledic, razvijajo socialne spretnosti ciljnih skupin in njihovo informiranost,
– za enakopravno vključevanje kroničnih bolnikov v življenje z zdravimi, za ohranjanje in izboljšanje kakovosti življenja s kronično boleznijo ter za preprečevanje napredovanja kronične bolezni v invalidnost in ukrepov, s katerimi se preprečuje nastajanje invalidnosti.
Sklop C: programi drugih neprofitnih organizacij, ki niso organizacije iz sklopa A ali B.
To so programi/projekti, ki pomenijo obogatitev in popestritev življenja v Občini in ne sodijo v ostale javne razpise Občine Ilirska Bistrica. Vsebine, financirane v sklopu C, se lahko nanašajo na izobraževanje starejših in dolgoživo družbo, večgeneracijske projekte, veteranske organizacije, trajnost in mobilnost ter prometno varnost, zeleni prehod ter druga družbena področja, ki pripomorejo k dvigu kvalitete življenja občanov Občine Ilirska Bistrica.
4. člen 
(izvedba sofinanciranja) 
Sofinanciranje se izvede na podlagi javnega razpisa. Postopek vodi občinska uprava.
5. člen 
(izvajalci programov) 
Na razpis se lahko prijavijo izvajalci programov, ki so pravne osebe s statusom društva, ustanove, zavodi ali druge organizacije in so registrirani za opravljanje programov na razpisanem področju ter katerih prijavljeni programi niso v razpisanem letu financirani iz proračuna Občine Ilirska Bistrica v okviru drugih proračunskih postavk, razen če gre za sofinanciranje javnih del.
II. POGOJI ZA SOFINANCIRANJE 
6. člen 
(pogoji za sofinanciranje) 
(1) Izvajalci iz prejšnjega člena tega odloka morajo izpolnjevati naslednje pogoje:
– imajo uradno registriran sedež, izpostavo ali enoto na območju Občine Ilirska Bistrica ali
– so organizirani za več občin, katerih program se izvaja tudi na območju Občine Ilirska Bistrica in so vanj vključeni prebivalci s stalnim prebivališčem na območju Občine Ilirska Bistrica ob predpogoju, da istovrstnega oziroma sorodnega programa ne prijavi organizacija, ki ima sedež na območju občine (občinska organizacija ima prednost pred regijsko, regijska pred državno) ali
– gre za organizacije, katerih program se ne izvaja na območju Občine Ilirska Bistrica, vendar samo pod pogojem, da so vanj vključeni tudi prebivalci s stalnim prebivališčem na območju Občine Ilirska Bistrica ob predpogoju, da istovrstnega oziroma sorodnega programa ne prijavi organizacija, ki ima sedež na območju občine (občinska organizacija ima prednost pred regijsko, regijska pred državno). Izjema je sklop C, kjer je obvezen sedež v Občini Ilirska Bistrica,
– da so v skladu z zakonodajo registrirani za izvajanje humanitarnih, invalidskih in drugih neprofitnih programov najmanj eno leto pred objavo javnega razpisa,
– imajo zagotovljene materialne, prostorske, kadrovske in organizacijske pogoje za izvajanje prijavljenih programov,
– imajo izdelano finančno konstrukcijo, iz katere so razvidni prihodki in odhodki izvajanja programa, delež lastnih sredstev, delež javnih sredstev, delež sredstev uporabnikov in delež sredstev iz drugih virov,
– da imajo urejeno evidenco o članstvu,
– opravljajo dejavnost na neprofitni osnovi,
– da imajo na dan prijave na javni razpis za sofinanciranje programov humanitarnih, invalidskih in drugih neprofitnih nevladnih organizacij v Občini Ilirska Bistrica za tekoče koledarsko leto poravnane vse zapadle obveznosti do Občine Ilirska Bistrica in njenih zavodov in/ali podjetij,
– da z istim programom ne kandidirajo na ostale javne razpise financirane iz občinskega proračuna,
– druge pogoje, določene z vsakoletnim javnim razpisom.
(2) Izvajalci programov, ki se sofinancirajo na podlagi tega odloka, so dolžni pri izvedbi programov (na vabilih, plakatih, oglaševanju po spletnih in v drugih medijih in drugem obveščanju ter informiranju javnosti) uporabiti logotip občine v skladu z Odlokom o grbu in zastavi Občine Ilirska Bistrica ter celostni podobi Občine Ilirska Bistrica oziroma če to ni možno, nujno navesti, da je program sofinancirala Občina Ilirska Bistrica oziroma na zahtevo financerja uporabiti druge promocijske materiale.
III. POSTOPEK DODELJEVANJA FINANČNIH SREDSTEV 
7. člen 
(javni razpis) 
(1) Javni razpis za sofinanciranje programov humanitarnih, invalidskih in drugih neprofitnih organizacij mora biti objavljen na spletni strani Občine Ilirska Bistrica, lahko pa tudi v občinskem glasilu Bistriški odmevi. Obvestilo o objavi pa tudi v Uradnem listu RS.
(2) Besedilo javnega razpisa in razpisno dokumentacijo pripravi občinska uprava. Pred objavo ga podpiše župan. Javni razpis se objavi po sprejemu občinskega proračuna.
(3) Objava javnega razpisa mora vsebovati:
– navedbo naročnika (naziv in sedež),
– pravno podlago za izvedbo javnega razpisa,
– področja dejavnosti, ki so predmet sofinanciranja,
– pogoje, ki jih morajo izpolnjevati izvajalci in njihovi programi,
– okvirno višino sredstev, ki so na razpolago za predmetni javni razpis,
– določitev obdobja za porabo sredstev javnega razpisa,
– rok, do katerega morajo biti predložene vloge za dodelitev sredstev,
– datum odpiranja vlog,
– vsebino vlog in način njihove dostave,
– navedbo oseb, pooblaščenih za dajanje informacij o razpisni dokumentaciji,
– lokacijo, kjer se lahko prevzame razpisna dokumentacija,
– rok, v katerem bodo predlagatelji obveščeni o izidu javnega razpisa.
(4) Z razpisom se lahko določi tudi druge elemente, ki jih morajo vsebovati vloge, v kolikor so potrebni za ustrezno izvedbo postopkov in sprejemanje odločitev v zvezi s predmetom javnega razpisa.
(5) Občinska uprava pripravi razpisno dokumentacijo z vsemi podatki, ki vlagateljem omogočajo izdelavo popolne vloge.
8. člen 
(vloga) 
(1) Vloga mora vsebovati:
– podatke o vlagatelju (naziv, sedež, matična številka …),
– navedbo programa, za katerega vlagatelj kandidira,
– opis načrtovanih programov,
– finančno poročilo preteklega leta,
– seznam članov s plačano članarino,
– druge zahtevane podatke iz razpisne dokumentacije.
(2) Vloga na javni razpis mora biti dostavljena v roku, ki je določen v objavi javnega razpisa.
(3) V primeru fizične oddaje vloge mora biti slednja predložena v zapečatenem ovojnici z navedbo javnega razpisa, na katerega se nanaša in naslovom vlagatelja, s pripisom »ne odpiraj«. Vloge se označijo po času prejema, s čimer se določi vrstni red odpiranja vlog in obravnave. Vlagatelji morajo svojo vlogo predložiti na razpisnih obrazcih in priložiti dokazila oziroma priloge, ki jih zahtevajo obrazci.
(4) V primeru elektronske izvedbe javnega razpisa (spletna aplikacija) se postopek oddaje vloge podrobneje opredeli v besedilu javnega razpisa.
9. člen 
(strokovna komisija) 
(1) Strokovno tričlansko komisijo, ki vodi postopek javnega razpisa, imenuje župan s sklepom izmed uslužbencev občinske uprave. Sestavljena je iz predsednika in dveh članov.
(2) Predsednik in člani komisije ne smejo biti z vlagatelji, ki kandidirajo za dodelitev sredstev, interesno povezani v smislu poslovne povezanosti (zastopniki društva in člani upravnega, nadzornega odbora ali disciplinske komisije društva), sorodstvenega razmerja (v ravni vrsti ali v stranski vrsti do vštetega drugega kolena), v zakonski zvezi in v zunajzakonski skupnosti. Prav tako ne smejo sodelovati pri delu komisije, če obstajajo druge okoliščine, ki bi vplivale na njihovo neobjektivnost in nepristranskost (npr. osebne povezave).
(3) Naloge strokovne komisije so:
– odpiranje in ugotavljanje pravočasnosti ter popolnosti prejetih vlog (formalna popolnost), in sicer po vrstnem redu prispetja,
– pregled, točkovanje in strokovna ocena vlog na podlagi pogojev, meril in kriterijev, ki so sestavni del tega odloka,
– priprava, pregled in potrditev predloga izbire in višine sofinanciranja programov in projektov.
(4) Komisija vodi zapisnik o odpiranju vlog, ki vsebuje:
– naslov, kraj in čas odpiranja prispelih vlog,
– imena navzočih članov komisije in ostalih prisotnih,
– naziv vlagateljev, navedenih po vrstnem redu odpiranja,
– ugotovitve o popolnosti oziroma nepopolnosti posamezne vloge ter navedbo manjkajoče dokumentacije.
(5) Zapisnik mora biti podpisan s strani predsednika in članov komisije.
10. člen 
(dopolnitev vlog) 
(1) Na podlagi zapisnika o odpiranju vlog se v roku osmih dni pisno pozove vlagatelje, katerih vloge niso bile popolne, da jih dopolnijo. Rok za dopolnitev vlog je največ osem dni od prejema poziva.
(2) Če vlagatelj vloge ne dopolni v zahtevanem roku ali če dopolnitev ni ustrezna in vloga tudi po dopolnitvi ni popolna, se s sklepom zavrže.
11. člen 
(sklep) 
(1) Komisija vse pravočasne, pravilne in popolne vloge ovrednoti v skladu z merili in kriteriji za vrednotenje programov. Komisija mora o opravljanju strokovnega pregleda popolnih vlog in njihovem ocenjevanju voditi zapisnik.
(2) Predlog prejemnikov sredstev in višino sofinanciranja programov podpišejo predsednik in člani komisije ter ga posredujejo direktorju občinske uprave.
(3) Na osnovi predloga komisije direktor izda sklep, s katerim odloči o odobritvi in višini sofinanciranja ali o zavrnitvi sofinanciranja posameznega programa.
12. člen 
(pritožbeni postopek) 
(1) Zoper sklep je možno vložiti pritožbo na župana Občine Ilirska Bistrica v roku osmih dni od prejema sklepa.
Pred vložitvijo pritožbe je možen vpogled točkovanja ter dodelitve sredstev. Za vpogled je potrebna predhodna najava.
(2) Predmet pritožbe ne morejo biti merila in kriteriji za razdelitev sredstev. Pritožiti se je mogoče le na morebitno napačno uporabo kriterijev ali na neupoštevanje meril.
(3) O pritožbi odloči župan v roku 30 dni od prejema pritožbe. O odločitvi župan obvesti tudi komisijo za izvedbo javnega razpisa.
(4) Zoper odločitev župana je dopusten upravni spor na Upravnem sodišču Republike Slovenije.
(5) Vloženi ugovor ne zadrži sklepanja pogodb z ostalimi izvajalci humanitarnih, invalidskih in drugih neprofitnih programov.
13. člen 
(objava rezultatov javnega razpisa) 
Rezultati javnega razpisa se po zaključku postopka javnega razpisa objavijo na spletni strani Občine Ilirska Bistrica.
14. člen 
(pogodbe) 
(1) Na osnovi dokončnega sklepa občinska uprava pripravi pogodbe o sofinanciranju programov humanitarnih, invalidskih in drugih neprofitnih nevladnih organizacij oziroma društev, s katerimi se uredijo medsebojne pravice in obveznosti med Občino Ilirska Bistrica in izvajalci programov, ki so jim bila dodeljena sredstva.
(2) Občina pošlje pogodbe izvajalcem in jih pozove k podpisu. V kolikor izvajalec ne vrne podpisane pogodbe v osmih dneh od prejema, se šteje, da je odstopil od sofinanciranja humanitarnih, invalidskih in drugih neprofitnih nevladnih programov iz občinskega proračuna. Tako je Občina Ilirska Bistrica prosta vseh obveznosti, ki so zanjo izhajale iz sklepa.
(3) Izjemoma je rok iz prejšnjega odstavka mogoče podaljšati zaradi višje sile (naravne nesreče, epidemije, bolezni …). Višja sila se dokazuje na osnovi verodostojnih listin za posamezna področja zadolženih institucij.
15. člen 
(sestavine pogodbe) 
Pogodba mora vsebovati podatke o:
– nazivu in naslovu naročnika ter izvajalca programov,
– vsebini in obsegu programov, ki so predmet sofinanciranja,
– višini dodeljenih sredstev,
– terminskem načrtu porabe sredstev,
– načinu nadzora nad namensko porabo sredstev in izvedbi programov ter predvidenimi sankcijami v primeru neizvajanja programov,
– načinu nakazovanja sredstev izvajalcu,
– načinu, vsebini in roku za poročanje o realizaciji po pogodbi,
– določilu, da izvajalec, ki nenamensko koristi pogodbena sredstva ali drugače grobo krši pogodbena določila, ne more eno leto od ugotovitve kršitve kandidirati za sredstva na javnih razpisih občine,
– drugih medsebojnih pravicah in obveznostih.
IV. MERILA IN KRITERIJI 
16. člen 
(merila in kriteriji za sofinanciranje) 
(1) Merila in kriteriji za vrednotenje programov humanitarnih, invalidskih in drugih neprofitnih nevladnih programov v Občini Ilirska Bistrica so sestavni del tega odloka.
(2) Višina razpisanih sredstev za sofinanciranje posameznih programov po sklopih se določi z občinskim proračunom.
(3) Vloge na javni razpis se točkujejo. Vrednost točke se določi v skladu s predvidenimi proračunskimi sredstvi za razpisano leto. Višina sofinanciranja posameznega programa je odvisna od skupnega števila zbranih točk in vrednosti točke.
V. NADZOR NAD IZVAJANJEM PROGRAMOV IN PORABO SREDSTEV 
17. člen 
(poročanje in nadzor) 
(1) Izvajalec je dolžan občinski upravi predložiti zaključno poročilo o poteku in rezultatih izvedbe predmeta pogodbe skladno z roki, določenimi v pogodbi. Zaključno poročilo vsebuje vsebinski in finančni del ter potrdilo Knjižnice Makse Samsa, v primeru prejema sredstev za sofinanciranje tiskovin. Finančni del se dokazuje z ustreznimi listinami. Finančna dokazila se podrobneje navede v pogodbi o sofinanciranju. Poročilo je sestavni del zahtevka.
(2) Naročnik lahko določi, da se poročilo ali zahtevek lahko oddata v elektronski obliki na uradni naslov občine, lahko pa tudi preko spletne aplikacije za izvedbo razpisa.
(3) Če izvajalec do rokov, določenih v pogodbi, ne odda poročila, se smatra, da programov ni izvajal in je dolžan vsa realizirana proračunska sredstva, vključno z zamudnimi obrestmi, vrniti v občinski proračun.
(4) Občinska uprava ima pravico kadar koli izvesti nadzor nad izvajanjem programov, ki so predmet sofinanciranja in nadzor namenskosti porabe sredstev po sklenjeni pogodbi. Pri tem je izvajalec programa dolžan izvajalcu nadzora nuditi vse potrebne informacije in mu predložiti potrebna dokazila oziroma dokumentacijo o izvedbi sofinanciranih programov in nastalih stroških v zvezi s temi programi.
(5) V kolikor se ugotovi nenamenska poraba sredstev s strani izvajalca, se sofinanciranje takoj ustavi, že prejeta sredstva pa je dolžan izvajalec vrniti v občinski proračun skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi. Če sredstva niso vrnjena v določenem roku, se izvede postopek izterjave.
VI. KONČNA DOLOČBA 
18. člen 
(objava in veljavnost odloka) 
(1) Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Pravilnik o sofinanciranju humanitarnih programov v Občini Ilirska Bistrica (Bistriški odmevi, uradne objave št. 4 II leto, 1, z dne 29. 11. 2008).
(2) Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0011/2024-8
Ilirska Bistrica, dne 28. novembra 2024
Župan 
Občine Ilirska Bistrica 
dr. Gregor Kovačič 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti