Na podlagi 49.a člena Zakona o lokalni samoupravi - uradno prečiščeno besedilo (Uradni list RS, št. 94/07 s spremembami), 8., 17., 60. in 66. člena Statuta Mestne občine Celje (Uradni list RS, št. 41/95, 77/96, 37/97, 50/98, 28/99, 117/00, 108/01, 70/06 in 43/08), 21. člena Statuta Občine Laško (Uradni list RS, št. 99/07) ter 16. člena Statuta Občine Štore (Uradni list RS, št. 66/99, 112/00, 5/03 in 1/07) in 16. člena Statuta Občine Žalec (Uradni list RS, št. 37/99, 43/00, 37/01, 25/02, 5/03, 29/03, 134/04, 16/05, 94/05 in 23/06) so: Mestni svet Mestne občine Celje na 32. seji dne 6. 4. 2010, Občinski svet Občine Laško na 23. seji dne 7. 4. 2010, Občinski svet Občine Štore na 17. seji dne 14. 4. 2010 in Občinski svet Občine Žalec na 19. seji dne 19. 4. 2010 sprejeli
O D L O K
o ustanovitvi organa skupne občinske uprave »Medobčinski inšpektorat in redarstvo Mestne občine Celje, Občine Laško, Občine Štore in Občine Žalec«
1. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom Mestna občina Celje, Občina Laško, Občina Štore in Občina Žalec (v nadaljnjem besedilu: občine ustanoviteljice) ustanavljajo organ skupne občinske uprave z imenom »Medobčinski inšpektorat in redarstvo Mestne občine Celje, Občine Laško, Občine Štore in Občine Žalec« (v nadaljnjem besedilu: inšpektorat). Inšpektorat opravlja naloge občinskih uprav občin ustanoviteljic na področju občinske inšpekcije in občinskega redarstva.
2. člen
Občine ustanoviteljice so:
- Mestna občina Celje, Trg celjskih knezov 9, 3000 Celje,
- Občina Laško, Mestna ulica 2, 3270 Laško,
- Občina Štore, Cesta XIV. divizije 15, 3220 Štore.
- Občina Žalec, Ulica Savinjske čete 5, 3310 Žalec.
Medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti občine ustanoviteljice uredijo z dogovorom o medsebojnih razmerjih (v nadaljnjem besedilu: dogovor), ki ga podpišejo župani, s katerim podrobneje določijo svoje pravice in obveznosti do inšpektorata, načrtovanje in način dela, način poročanja, opravljanja administrativnih, strokovnih, svetovalnih in drugih nalog za inšpektorat ter druge, za nemoteno delo inšpektorata pomembne zadeve. Obseg dela se določa z letnim planom za posamezno občino ustanoviteljico.
Ustanoviteljske pravice občin, razen sprejema sprememb in dopolnitev tega odloka ter zagotavljanja proračunskih sredstev za delovanje inšpektorata, za kar so pristojni mestni oziroma občinski sveti, izvršujejo župani občin ustanoviteljic.
3. člen
Inšpektorat ima status samostojnega skupnega upravnega organa občin ustanoviteljic. Zaposleni v inšpektoratu delujejo v okviru uprave Mestne občine Celje. Občina, v kateri je sedež inšpektorata, ima za javne uslužbence, zaposlene na inšpektoratu, status delodajalca. Inšpektorat je prekrškovni organ občin ustanoviteljic. Javni uslužbenci sklenejo delovno razmerje v Mestni občini Celje.
Pravice in obveznosti delodajalca izvršuje župan sedežne občine oziroma vodja inšpektorata na podlagi njegovega pooblastila.
Ime inšpektorata je: Medobčinski inšpektorat in redarstvo Mestne občine Celje, Občine Laško, Občine Štore in Občine Žalec.
Sedež inšpektorata je na Mestni občini Celje, Trg celjskih knezov 9, 3000 Celje.
Inšpektorat ima žig okrogle oblike, ob zgornjem robu je napis Medobčinski inšpektorat in redarstvo, ob spodnjem robu pa Celje, Laško, Štore, Žalec.
2. NALOGE IN DELO MEDOBČINSKEGA INŠPEKTORATA
4. člen
Pooblaščene uradne osebe inšpektorata vodijo prekrškovni postopek in odločajo o prekrških iz občinske pristojnosti, določenih z zakoni in odloki občin ustanoviteljic. Seznam predpisov, ki vsebujejo pooblastila uradnih oseb prekrškovnega organa, objavi vsaka občina ustanoviteljica na svoji spletni strani.
Plačane globe za prekrške, ki jih izreče inšpektorat, so prihodek proračuna občine, na območju katere je bil prekršek storjen, oziroma katere predpis je bil kršen.
Inšpektorat je sestavljen iz naslednjih notranjih organizacijskih enot:
Služba za občinsko redarstvo in
Služba za inšpekcijski nadzor.
Naloge službe za občinsko redarstvo so:
- urejanje in nadziranje prometa na cestah subjektov samoupravnih lokalnih skupnosti in državnih cestah v naselju,
- izvajanje nadzora nad ustavljenimi in parkiranimi vozili ter ovirami v naselju,
- izvajanje nadzora nad ravnanjem udeležencev cestnega prometa v območju umirjenega prometa in območju za pešce,
- ugotavljanje kršitev določb 113. člena ZVCP-1 o varstvu cest in okolja v naselju in na občinskih cestah zunaj naselja,
- opravljanje nadzora prometa s samodejnimi merilnimi napravami za nadzor prometa, v katerih se prekrški slikovni dokumentirajo,
- skrbeti za varnost na javnih poteh, rekreacijskih in drugih javnih površinah,
- varovati javno premoženje, naravno in kulturno dediščino,
- vzdrževati javni red in mir,
- voditi prekrškovni postopek v skladu z zakonom,
- voditi predpisane evidence o izrečenih ukrepih in v zvezi s prekrškovnim postopkom,
- druge upravne in strokovno-tehnične naloge s področja redarskega nadzora.
Naloge službe za inšpekcijski nadzor so:
- nadzor nad izvajanjem zakonov in predpisov občin ustanoviteljic ter drugih aktov, s katerimi občine ustanoviteljice urejajo zadeve iz svoje pristojnosti,
- izdajanje odločb v primerih, ko ji je z zakonom ali odlokom podeljena pristojnost odločanja,
- vodi prekrškovni postopek v skladu z zakonom,
- opravlja okoljsko nadzorstvo nad ravnanjem s komunalnimi odpadki,
- vodi predpisane evidence o izrečenih ukrepih in v zvezi s prekrškovnim postopkom,
- druge upravne in strokovno tehnične naloge s področja inšpekcijskega nadzora.
5. člen
Pri izvrševanju upravnih nalog nastopa inšpektorat kot organ tiste občine ustanoviteljice, v katero krajevno pristojnost naloga spada.
Upravni akti, ki jih izdajajo pooblaščene uradne osebe inšpektorata, imajo v glavi naziv inšpektorata, izdajajo pa se v imenu krajevno pristojne občine ustanoviteljice.
Inšpektorat se mora pri izvrševanju upravnih nalog ravnati po usmeritvah župana/je in direktorja/ice občinske uprave občine ustanoviteljice, v katere krajevno pristojnost zadeva spada skladno s predpisi, ki urejajo inšpekcijski in redarski nadzor, glede splošnih vprašanj organiziranja in delovanja inšpektorata pa po skupnih usmeritvah županov občin ustanoviteljic.
Vodja inšpektorata odgovarja za izvrševanje upravnih nalog, ki spadajo v krajevno pristojnost posamezne občine ustanoviteljice županu/ji in direktorju/ici občinske uprave te občine, za delo organa skupne občinske uprave v celoti pa skupaj vsem županom občin ustanoviteljic.
6. člen
Akt o sistemizaciji delovnih mest skupne uprave sprejme župan sedežne občine v soglasju z župani občin ustanoviteljic.
Inšpektorat vodi vodja inšpektorata, ki ga imenuje župan sedežne občine po predhodnem mnenju županov ostalih občin ustanoviteljic.
Vodja inšpektorata ima status uradnika na položaju.
7. člen
Vodja inšpektorata predstavlja in zastopa inšpektorat, organizira opravljanje nalog inšpektorata ter izvaja vsa dela in naloge, ki so potrebne za redno, pravočasno, strokovno in učinkovito delo.
8. člen
O izločitvi vodje inšpektorata ali zaposlenega v inšpektoratu odloča direktor/ica občine ustanoviteljice, v katere krajevno pristojnost zadeva spada, ki v primeru izločitve vodje ali zaposlenega o stvari tudi odloči.
3. SREDSTVA ZA DELO MEDOBČINSKEGA INŠPEKTORATA
9. člen
Inšpektorat je neposredni uporabnik proračuna občine ustanoviteljice s statusom delodajalca.
Finančni načrt inšpektorata, ki ga na predlog vodje inšpektorata sprejmejo župani občin ustanoviteljic, je vključen v proračun občine ustanoviteljice, v kateri ima inšpektorat svoj sedež.
Občine ustanoviteljice zagotavljajo sredstva za inšpektorat v finančnih načrtih svojih občinskih uprav na posebni postavki. Finančni načrt inšpektorata je informativna priloga k njihovim proračunom.
Odredbodajalec za sredstva finančnega načrta inšpektorata je njegov vodja.
10. člen
Sredstva za delo inšpektorata in druga materialna sredstva zagotavljajo občine ustanoviteljice, glede na obseg dela, v naslednjem razmerju:
- Mestna občina Celje 75%,
- Občina Laško 9%,
- Občina Štore 1%,
- Občina Žalec 15%.
V tem razmerju se določi tudi letni program dela za posamezno občino ustanoviteljico.
Razmerja med občinami ustanoviteljicami, ki so osnova za obračun višine sredstev za delovanje inšpektorata, občine določijo v novem razmerju:
- v primeru zmanjšanega oziroma povečanega obsega dela posameznih občin ustanoviteljic,
- če nova občina ali občine pristopijo k inšpektoratu,
- ob izstopu občine ali občin iz inšpektorata.
11. člen
Za škodo, povzročeno z delom zaposlenega v inšpektoratu, odgovarjajo solidarno občine ustanoviteljice.
12. člen
Inšpektorat prevzame od občin ustanoviteljic upravne naloge in pristojnosti na področjih inšpekcijskega in redarskega nadzorstva, kot je to določeno v 4. členu tega odloka.
4. PRISTOP, IZSTOP IN UKINITEV
13. člen
Kolikor druge občine izrazijo interes, lahko pristopijo k inšpektoratu, če sklep o tem sprejme njihov pristojni organ in se s pristopom strinjajo vse občine ustanoviteljice.
14. člen
Občina ustanoviteljica lahko izrazi interes za izstop iz inšpektorata tako, da svojo namero pisno poda vodji inšpektorata in županom ostalih občin ustanoviteljic. Občina lahko izstopi kot ustanoviteljica, ko poravna vse obveznosti do inšpektorata in ko pričnejo veljati spremembe tega odloka.
O izstopu iz inšpektorata odloča občina ustanoviteljica samostojno in avtonomno s pisno najavo vodji inšpektorata 6 mesecev pred izstopom.
Občina ustanoviteljica, ki izstopa iz inšpektorata, mora prevzeti v izvršitev, izterjavo ali izpolnitev tudi pravice in obveznosti, ki izhajajo iz odločitev inšpektorata v upravnih postopkih, če posamezna zadeva spada pod njeno krajevno pristojnost. Prav tako mora prevzeti v svojo občinsko upravo javne uslužbence, ki so bili zaposleni v posamezni občinski upravi pred uveljavitvijo tega odloka, v skladu z aktom o sistemizaciji občine ustanoviteljice, ki je veljal na dan pred pričetkom delovanja inšpektorata.
15. člen
Inšpektorat lahko občine ustanoviteljice ukinejo s soglasno odločitvijo. Sporazum o prenehanju inšpektorata mora vsebovati obveznosti občin do javnih uslužbencev, zaposlenih v inšpektoratu.
Kolikor inšpektorat preneha delovati, občine ustanoviteljice prevzamejo stvari, pravice in sredstva inšpektorata v skladu z vloženim deležem.
5. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
16. člen
Občine ustanoviteljice, ki še niso sprejele občinskega programa varnosti, morajo le-tega sprejeti najkasneje do 1. 6. 2010.
Začete zadeve in postopki občin ustanoviteljic se z dnem uveljavitve tega odloka nadaljujejo v na novo nastalem inšpektoratu.
17. člen
Najkasneje do dne, ko prične z delom, prevzame inšpektorat javne uslužbence, zaposlene v občinskih upravah občin ustanoviteljic, ki imajo v opisu delovnih nalog navedene naloge občinske uprave, ki jih na podlagi tega odloka prevzame inšpektorat.
Z javnimi uslužbenci iz prejšnjega odstavka se v skladu s sistemizacijo delovnih mest v inšpektoratu sklene pogodba o zaposlitvi.
Z akti iz prejšnjega odstavka se javnim uslužbencem ne more poslabšati položaj glede na položaj, ki so ga imeli v občinski upravi posamezne občine ustanoviteljice.
V tridesetih dneh po uveljavitvi tega odloka sprejme župan sedežne občine v soglasju z občinami ustanoviteljicami akt o sistemizaciji delovnih mest in kadrovski načrt v inšpektoratu.
18. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o ustanovitvi organa skupne občinske uprave »Medobčinski inšpektorat Mestne občine Celje, Občine Laško in Občine Štore« (Uradni list RS, št. 112/08) in Odlok o komunalnem nadzoru v Občini Žalec (Uradni list RS, št. 74/06).
19. člen
Ta odlok je sprejet, ko ga sprejmejo mestni svet in občinski sveti občin ustanoviteljic, veljati pa začne s 1. 7. 2010. Za objavo tega odloka v Uradnem listu Republike Slovenije poskrbi Mestna občina Celje.
Št. 031-1/10
Celje, dne 3. maja 2010
Župan
Mestne občine Celje
Bojan Šrot l.r.
Župan
Občine Laško
Franc Zdolšek l.r.
Župan
Občine Štore
Miran Jurkošek l.r.
Župan
Občine Žalec
Lojze Posedel l.r.