Uradni list

Številka 7
Uradni list RS, št. 7/1991 z dne 31. 7. 1991
Uradni list

Uradni list RS, št. 7/1991 z dne 31. 7. 1991

Kazalo

284. Pravilnik o organiziranju in izvajanju inšpekcije na področju obrambe in zaščite, stran 251.

Na podlagi 37. člena v zvezi z 38. členom zakona o obrambi in zaščiti (Uradni list RS, št. 15/91) izdaja minister za obrambo
PRAVILNIK
o organiziranju in izvajanju inšpekcije na področju obrambe in zaščite
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem pravilnikom se urejajo organizacija, izvajanje inšpekcije in določajo kriteriji za ocenjevanje obrambnih priprav, vojaških zadev, zaščite in reševanja ter zaščite podatkov v informacijskem sistemu obrambe in zaščite pri nosilcih obrambnega sistema. S tem pravilnikom se določajo tudi kriteriji za ocenjevanje bojne pripravljenosti štabov, poveljstev in enot teritorialne obrambe.
2. člen
Inšpekcijo izvajajo republiški inšpektorji in pooblaščene osebe (v nadaljnjem besedilu: inšpektorji). Inšpektorjem se izda izkaznica v skladu s pravilnikom o službenih izkaznicah na obrambnem področju (Uradni list RS, št. 19/91).
3. člen
Pooblastilo obsega pravico izvajanja inšpekcije na področjih:
– obrambnih priprav po posameznih dejavnostih;
– varnostnih priprav v upravnih organih, pristojnih za obrambne zadeve, in štabih za teritorialno obrambo;
– vojaških zadev;
– bojne pripravljenosti teritorialne obrambe;
– zaščite in reševanja;
– upravnih zvez;
– kriptozaščite;
– informatike;
– finančno-materialnih zadev.
4. člen
Izvajanje inšpekcije načrtuje, vodi in usmerja republiški inšpektor za obrambo.
Program dela republiškega inšpektorata za obrambo za naslednje leto se izdela do konca tekočega leta. Program inšpekcije obrambnih priprav mora biti usklajen s programom inšpekcije varnostnih priprav, ki ga določi republiški upravni organ, pristojen za notranje zadeve.
Povzetek programa se dostavi izvršnim svetom občinskih in mestne skupščine, republiškim organom in organizacijam ter štabom za teritorialno obrambo.
5. člen
Inšpekcije so redne, izredne in ponovne. Po načinu izvedbe so inšpekcije napovedane in nenapovedane.
Redna inšpekcija se opravlja na podlagi letnega programa dela republiškega inšpektorata za obrambo. Namen redne inšpekcije je, da se obrambne priprave ali izvajanje drugih nalog pregleda v celoti.
Izredna inšpekcija se opravlja na podlagi odločitve Predsedstva Republike Slovenije ali njegovega Sveta za obrambo, Izvršnega sveta Skupščine Republike Slovenije, ministra za obrambo, poveljnika Teritorialne obrambe Republike Slovenije, poveljnika civilne zaščite Republike Slovenije ali republiškega inšpektorja za obrambo. Izredna inšpekcija se opravlja z namenom, da se ugotovi stanje določene vrste priprav ali pregleda izvajanje določenih drugih nalog.
Namen ponovne inšpekcije je ugotoviti, ali so odpravljene ugotovljene pomanjkljivosti in neskladnosti ter izvršeni ukrepi in naloge, ki so bile naložene ob redni ali izredni inšpekciji. Ponovna inšpekcija se izvede po poteku roka, določenega za odpravo ugotovljenih pomanjkljivosti, ki praviloma ne sme biti daljši od treh mesecev.
6. člen
Inšpekcija se izvaja s pregledom obrambnih načrtov in druge dokumentacije, z razgovori z odgovornimi osebami in izvajalci načrtov, ugotavljanjem materialne opremljenosti, s praktičnim preverjanjem bojne pripravljenosti štabov, poveljstev in enot ter pripravljenosti organov, podjetij, zavodov in organizacij.
Inšpekcijo praviloma izvaja skupina inšpektorjev, ki jo določi republiški inšpektor za obrambo glede na namen in obseg inšpekcije.
7. člen
Državni organi, podjetja, zavodi in druge organizacije, štabi, poveljstva in enote, pri katerih se opravlja inšpekcija morajo dati na razpolago vse podatke in omogočiti neposreden vpogled v dokumente, prostore in materialno-tehnična sredstva, ki se nanašajo na obrambne priprave, bojno pripravljenost, vojaške zadeve, informatiko ter zaščito in reševanje.
8. člen
Pri izvajanju inšpekcije morajo biti navzoči vodja obrambnih priprav, njegov namestnik in upravitelj obrambnega načrta.
II. OBRAMBNE PRIPRAVE
9. člen
Namen inšpekcije je ugotoviti skladnost obrambnih priprav s predpisi ter njihovo stanje. Pri tem inšpekcija zlasti ugotavlja:
– normativno urejenost in spoštovanje predpisov;
– aktivnosti pri izvajanju nalog;
– kvaliteto podlag za izdelavo načrtov;
– vsebino, razčlenjenost, ažurnost in metodološko urejenost obrambnega načrta;
– razdelanost nalog in določitev sil, sredstev in načinov za izvedbo načrtovanih aktivnosti;
– organizacijo, skladnost in kakovost priprav za izvajanje mobilizacije;
– zagotovitev pogojev za proizvodnjo in opravljanje storitev v vojni;
– skladnost vojne organizacije in sistemizacije ter popolnjenost z delavci za izvajanje dejavnosti;
– organiziranost sistema zvez in kriptozaščite;
– uresničevanje razvojnega načrta obrambe in zaščite;
– druge elemente, ki so pomembni za oceno obrambnih in varnostnih priprav.
Sestavni del pregleda obrambnih priprav v upravnih organih, pristojnih za obrambne zadeve, ter štabih za teritorialno obrambo je tudi pregled varnostnih priprav.
10. člen
Glede na ugotovljeno stanje ob inšpekciji se obrambne priprave ocenijo z oceno »ZADOVOLJIVO« ali »NEZADOVOLJIVO«.
Obrambne priprave v občini se ocenijo kot nezadovoljive, če so ocenjene nezadovoljivo pri več kot 40 odstotkov pregledanih nosilcev.
11. člen
Če v organu, podjetju, zavodu ali drugi organizaciji niso ustrezno izdelani dokumenti za proizvodnjo, opravljanje storitev in delovanje dejavnosti in ni zagotovljena vsaj 70% popolnjenost vojne sistemizacije, se obrambne priprave, ne glede na kvaliteto ostalih dokumentov, ocenijo z oceno nezadovoljivo.
12. člen
Pri inšpekciji varnostnih načrtov upravnih organov, pristojnih za obrambne zadeve, in štabov za teritorialno obrambo, se zlasti ugotavlja ažurnost varnostne ocene, razdelanost ukrepov in postopkov ter organizacija, sile in sredstva za odpravo izrednih razmer.
Glede na ugotovljeno stanje se varnostni načrt oceni z oceno »ZADOVOLJIVO« ali »NEZADOVOLJIVO«.
III. BOJNA PRIPRAVLJENOST
13. člen
Inšpekcija bojne pripravljenosti obsega kontrolo in oceno stanja elementov vodenja in poveljevanja, usposobljenosti, mobilizacijske pripravljenosti in materialne in zdravstvene oskrbe.
14. člen
Bojna pripravljenost se ocenjuje po naslednjih, elementih z naslednjim številom točk:
---------------------------------------------------------------------
Zap.                                            Možno Število točk
St.     Kontrolirana vprašanja         štabi    povelj-      enote
                                                   stva     zavodi
---------------------------------------------------------------------
1       2                                   3         4          5
---------------------------------------------------------------------
1.      Vodenje in poveljevanje
1.1.    Priprava in sprejemanje
        odločitve                          35        35         20
1.2.     Izdelava, Usklajenost in
        ažurnost bojnih dokumentov         30        30         10
1.3.    Nudenje pomoči podrejenim
        in usklajevanje priprav            20        20         10
1.4.    Organizacija in izvajanje
        sodelovanja                        20        20         10
1.5.    Organizacija in učinkovitost
        poveljevanja-zveze                           30         20
        in kriptozaščita                   30
1.6.    Varnostna zagotovitev in
        samozaščitna usposobljenost        20        20         10
1.7.    Motiviranost                       30        30         30
1.8.    Izvajanje namenskih nalog          40        40         30
1.9.    Ostali elementi
        - red in disciplina                25        25         10
        Skupno točk                       250       250        150
2.      Usposobljenost
2.1.    Usposobljenost in izurjenost
        za izvajanje namenskih nalog       60        60         40
2.2.    Usposobljenost in izurjenost
        za izvajanje nalog PZO             25        25         30
2.3.    Usposobljenost in izurjenost
        za izvajanje nalog POB             25        25         30
2.4.    Usposobljenost in izurjenost
        za izvajanje nalog PDB             25        25         30
2.5.    Inženirska zagotovitev             30        30         30
2.6.    Izbira in zasedba položaja, organizacija in učinkovitost
        ognjenega sistema                  25        25         30
2.7.    Bojno zavarovanje                  20        20         20
2.8.    Usposobljenost in izurjenost za
        izvedbo manevra in premika         20        20         20
2.9.    Usposobljenost in izurjenost za uporabo in vzdrževanje orožja
        in opreme                          20        20         20
        Skupno točk                       250       250        250
3.      Mobilizacijska pripravljenost
3.1.    Ustreznost mobilizacijskega
        zbirališča                         10        10         10
3.2.    Usklajenost virov popolnitve z
        mobilizacijskim zbirališčem
        in dejanska popolnitev             20        20         30
3.3.    Mobilizacijski načrt -
        popolnost, operativnost,
        ažurnost                           10        10         15
3.4.    Organizacija samovpoklicne
        službe                              5         5         10
3.5.    Organizacija sprejema vojaških
        obveznikov in materialnih
        sredstev                            5         5         15
3.6.    Sprejem vojaških obveznikov v
        nižjih enotah in formiranje
        osnovnih enot                       5         5         20
3.7.    Organizacija poveljevanja,
        zagotovitev in uporaba zvez med
        mobilizacijo                        5         5         10
3.8.    Organizacija izvzema materialnih
        sredstev iz skladišč, dostava na
        MZ in razdelitev                   10        10         10
3.9.    Materialno-tehnična in
        zdravstvena oskrba mobilizacije    25        25         25
3.10.   Bojno zavarovanje med mobilizacijo  5         5          5
        Skupno točk                       100       100        150
4.      Zaledna oskrbljenost
4.1.    Razporeditev oborožitve in
        streliva glede na prioriteto       20        20         15
4.2.    Popolnost in brezhibnost
        materialnih sredstev               20        20         20
4.3.    Hramba in varovanje materialnih
        sredstev ter ustreznost zaščite    20        20         15
4.4.    Tehnična oskrbljenost -
        vzdrževanje, popravila, remonti    20        20         30
4.5.    Intendantska oskrbljenost -
        organizacija in način preskrbe,
        primernost bivanja, primernost
        osebne opreme                      20        20         30
4.6.    Sanitetna oskrbljenost -
        organizacija službe, postopek
        z obolelimi in poškodovanimi       15        15         30
4.7.    Prometna oskrbljenost -
        ustreznost vozil, urejenost
        premika                            15        15         30
4.8.    Protipožarna zaščita               10        10         10
4.9.    Veterinarska zaščita               10        10         20
        Skupno točk                       150       150        200
        Vsega točk                        750       750        750
---------------------------------------------------------------------
15. člen
Bojna pripravljenost štaba, poveljstva ali enote se oceni z oceno:
------------------------------------------
Ocena                   Dobljene točke
------------------------------------------
odlično                 675-750 točk
prav dobro              601-675 točk
dobro                   526-600 točk
zadovoljivo             451-525 točk
nezadovoljivo           manj kot 450 točk.
------------------------------------------
16. člen
Po končani inšpekciji se na sestanku s starešinami kontroliranih štabov, poveljstev, enot in zavodov posredujejo temeljne ugotovitve in pripombe inšpekcije o stanju bojne pripravljenosti in naložijo ukrepi za odpravo ugotovljenih pomanjkljivosti.
IV. VOJAŠKE ZADEVE
17. člen
Z inšpekcijo na področju vojaških zadev se nadzoruje zlasti:
– stanje vojaške evidence in naborne dokumentacije;
– organizacija in izvedba nabora;
– priprava in izvedba zdravstvenih pregledov vojaških obveznikov ter ocenjevanje vojaške zdravstvene sposobnosti;
– stanje evidence napotitve na služenje vojaškega roka;
– napotitev na služenje vojaškega roka;
– urejenost in ažurnost osebnih kartotek;
– razporejanje vojaških obveznikov v obrambne sile;
– popolnjenost enot teritorialne obrambe;
– skladnost in ažurnost ukrepov in aktivnosti za izvedbo mobilizacije teritorialne obrambe;
– pridobivanje in usmerjanje kandidatov za gojence šol za rezervne častnike in vojaške ter obrambne poklice;
– imenovanje in poviševanje oseb v rezervni sestavi;
– opravljanje upravno-pravnih zadev;
– poznavanje predpisov in usposobljenost delavcev. Ocena stanja vojaških zadev se da po elementih iz prejšnjega odstavka z navedbo ugotovljenih pomanjkljivosti.
V. ZAŠČITA IN REŠEVANJE
18. člen
Na področju zaščite in reševanja se ob inšpekciji ugotavlja zlasti:
– normativna urejenost;
– organiziranost sistema za zaščito in reševanje in v okviru tega zlasti:
– organiziranost in pripravljenost podjetij, zavodov in organizacij, ki so posebnega pomena za zaščito in reševanje;
– organiziranost, opremljenost in usposobljenost štabov in enot civilne zaščite;
– vsebina in kvaliteta ocen ogroženosti ter drugih podlag za izdelavo načrtov;
– razdelanost, ažurnost in uporabnost operativnih dokumentov za posamezne ukrepe zaščite in reševanja;
– organiziranost sistema aktiviranja in mobilizacije sil in sredstev;
– organiziranost in usposobljenost sistema opazovanja in obveščanja;
– vključenost in povezanost podjetij, zavodov, organov in organizacij v sistem opazovanja in obveščanja;
– kadrovska popolnitev civilne zaščite;
– kadrovska popolnitev operativnih sestavov splošnih reševalnih služb.
Ocena stanja se da po elementih z navedbo, ugotovljenih pomanjkljivosti.
VI. OSTALA PODROČJA DELA INŠPEKCIJE
19. člen
Inšpekcija ugotavlja in preverja pogoje za delovanje informacijskega sistema. Pri tem zlasti ugotavlja ustreznost ukrepov za varovanje in zaščito:
– opreme,
– prenosnih poti,
– programske opreme in
– podatkov.
20. člen
Na področju finančno-materialnega poslovanja se nadzoruje zlasti:
– zagotavljanje sredstev,
– uresničevanje finančnih načrtov,
– namenska uporaba sredstev in
– nabava, stanje in vzdrževanje materialnih sredstev.
VII. ZAPISNIK
21. člen
Takoj po opravljeni inšpekciji se sestavi zapisnik, ki mora obsegati zlasti:
– ime organa, podjetja, zavoda, organizacije ali skupnosti oziroma štaba, enote ali zavoda, pri katerem je bila opravljena inšpekcija;
– namen inšpekcije;
– opis uporabljenih metod pri delu inšpekcije;
– seznam izvajalcev inšpekcije in prisotnih odgovornih oseb;
– obseg in vsebino inšpekcije z ugotovitvami po posameznih elementih;
– kratko zaključno oceno z utemeljitvijo;
– naloge in ukrepe, ki se odrejajo za odpravo ugotovljenih pomanjkljivosti in rok za njihovo izvršitev;
– pouk o ugovoru k zapisniku.
22. člen
Zapisnik o inšpekciji obrambnih priprav, vojaške dolžnosti in informacijskega sistema je dokument zaupne narave in se označuje z »OBRAMBA, URADNA SKRIVNOST, STROGO ZAUPNO«. Zapisniki o inšpekciji bojne pripravljenosti teritorialne obrambe se označujejo kot »VOJAŠKA SKRIVNOST, STROGO ZAUPNO«.
Zapisnik o ugotovitvah inšpekcije se pošlje organu, organizaciji ali skupnosti, v kateri je bila inšpekcija opravljena, ministrstvu za obrambo in republiškemu upravnemu organu, pristojnemu za dejavnost v kateri je bila inšpekcija izvršena. Zapisnik o inšpekciji bojne pripravljenosti štabov, poveljstev, enot in zavodov teritorialne obrambe se pošlje pristojnemu štabu za teritorialno obrambo.
23. člen
Zoper ugotovitve inšpekcije je dovoljen ugovor v osmih dneh po prejemu zapisnika.
Ugovor iz prejšnjega odstavka se pošlje ministru za obrambo. Minister z odločbo ugovor zavrne, spremeni odrejene ukrepe ali naloži, da se inšpekcija ponovi. Ponovne inšpekcije praviloma ne smejo opraviti inšpektorji, zoper katerih oceno je bil podan ugovor.
24. člen
Republiški inšpektorat za obrambo izdela letno poročilo o izvedenih inšpekcijskih nadzorih in ga predloži v obravnavo Svetu Predsedstva Republike Slovenije za obrambo, Izvršnemu svetu Skupščine Republike Slovenije in ministrstvu za obrambo.
VIII. KONČNI DOLOČBI
25. člen
Z dnem uveljavitve tega pravilnika, preneha veljati navodilo o organiziranju in izvajanju inšpekcijskega in strokovnega nadzora, obrambnih in varnostnih priprav (Z-št. 808/1, 01/ 47-Z-18/87, ž dne 9. 1. 1987), ki sta ga izdala republiški sekretar za ljudsko obrambo in republiški sekretar za notranje, zadeve.
26. člen
Ta pravilnik začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 808/35
Ljubljana, dne 8. julija 1991.
Minister
za obrambo
Janez Janša l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti