Na podlagi 39. člena zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor (Uradni list SRS, št. 18/84, 37/85, 29/86, Uradni list RS, št. 26/90, 48/90) in 8. člena odloka o sestavi in pristojnostih zborov Skupščine občine Ljubljana Šiška (Uradni list SRS, št. 1/90) je Skupščina občine Ljubljana Šiška na 10. skupni seji zbora krajevnih skupnosti, zbora združenega dela in družbenopolitičnega zbora dne 24. 9. 1991 sprejela
ODLOK
o lokacijskem načrtu za gradnjo II. tira železniške proge Ljubljana – Vižmarje ter ureditev tirnih naprav postaj Šiška in Vižmarje -1. faza modernizacije železniške proge Ljubljana – Vižmarje
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Sprejme se lokacijski načrt za gradnjo II. tira železniške proge Ljubljana-Vižmarje ter ureditev tirnih naprav postaj Šiška in Vižmarje – I. faza modernizacije železniške proge Ljubljana-Vižmarje, ki ga je izdelal Ljubljanski urbanistični zavod – LUZ, proj. št. 3742 v marcu 1991.
2. člen
Sestavni del lokacijskega načrta je tekstualni del s soglasji pristojnih organov in organizacij, besedilo odloka in grafični del, ki obsega:
– izsek iz prostorskega dela dolgoročnega plana občin in mesta Ljubljane za obdobje 1986-2000, M 1:1000
– kopijo katastrskega načrta M 1:1000
– načrt območja lokacijskega načrta M 1:1000
– urbanistično situacijo – I. faza M 1:1000
– prometno tehnično situacijo M 1:1000
– zbirni načrt komunalnih vodov M 1:1000
– tehnično situacijo tirnih naprav M 1:1000
– urbanistično situacijo – končna faza M 1: 1000
3. člen
Strokovna osnova lokacijskemu načrtu je projekt »Železniško vozlišče Ljubljana«, knjiga 15, Proga Ljubljana-Vižmarje, ki ga je izdelal CIP – Center za istraživanje i projektovanje, Beograd 1984. Predvideni poseg obsega izgradnjo II. tira železniške proge, ureditev tirnih naprav postaje Šiška in Vižmarje, ureditev postajališč primestnega prometa, Litostroj in Devova ulica ter ureditev prometnih in peščevih površin v območju obdelave.
Vse prečne povezave preko železniških tirov, kjer so potrebne deviacije cest oziroma nadvozi in podvozi ter podhodi za peš in kolesarski promet, se uredijo skladno s I. fazo modernizacije železniške proge Ljubljana-Vižmarje.
OPIS POTEKA MEJE OBMOČJA LOKACIJSKEGA NAČRTA
4. člen
II. tir železniške proge Ljubljana-Vižmarje poteka deloma po območjih urejanja, opredeljenih kot območja prometnih infrastrukturnih objektov ŠT 1/1, ŠT 5/2, ŠT 6/1 in deloma kot koridor, katerega os poteka po meji med območji urejanja:
ŠS 1/8 – BS 1/3, ŠR 2/1, ŠP 2/1
ŠP 1/3 – ŠS 2/2
ŠT 1/2 – ŠT 2/1
ŠS 4/1 – ŠP 5/1
ŠR 4/4 – ŠK 5/1
ŠS 4/4 – ŠK 5/1
Meja prične na severozahodnem delu območja v k. o. Vižmarje v točki, ki je severovzhodni vogal parc. št. 932/3, od koder poteka proti severu, preko železniških tirov (parc. št. 1774/1), preko parcel št. 940/1, 941, prečka Kozlarjevo pot (parc. št. 994), se obrne proti jugozahodu in jugovzhodu po jugovzhodni in severovzhodni meji Kozlarjeve poti do jugozahodnega vogala parcele št. 1610.
Območje lokacijskega načrta zajema tudi ureditev dela Bognarjeve poti (parc. št. 1005/1), v katerem so zajeti deli naslednjih parcel št.: 1005/1, 1632/4, 1632/6, 1622/2, 1613/1, 1614 in 1615 ko. o. Vižmarje s površino 2320 m2.
Od jugozahodnega vogala parcele št. 1610, meja poteka proti jugovzhodu, delno seka parcelo št. 1608 (Kozlarjeva pot) in parcelo 1774/1 do jugozahodnega vogala parcele št. 1796/1 (Tacenska cesta) po jugozahodni meji te parcele, seka parcelo št. 1774/1 do jugozahodnega vogala parcele št. 1445, poteka po jugozahodnih mejah parcel št. 1445 in 1774/2, preko parcele št. 1774/1 do jugozahodnega vogala parcele št. 1455 in po severovzhodni meji parcele št. 1774/1 do katastrske meje k. o. Vižmarje in k. o. Šentvid.
Od tu poteka meja proti jugovzhodu v k. o. Šentvid po severovzhodni meji parc. št. 1181/, seka parcele št. 529, 536, 537, 1089 (Ulica Bratov Komel), 565, 568, 569, delno preko parcele št. 826, po severovzhodni meji parcele št. 826, preko parcel št. 827, 828, 829, 830, 831, 832, 833, 834, se obrne proti vzhodu preko parcel 835, 836, 1192 (Cesta na Poljane), preko parcel št. 742, 740, 733 in obrne proti jugu in jugozahodu preko parcele 732, prečka Cesto na Poljane, poteka preko parcele št. 837, po severozahodni meji parcel št. 837, proti jugovzhodu preko parcel št. 837, 1093 (Ul. Jožeta Jame) in parcele št. 848/1 do meje med k. o. Šentvid in k. o. Dravlje.
Od tu poteka meja naprej proti jugovzhodu v k. o. Dravlje, preko parcel št. 59/2, 59/1, 60/1, 61/3, 61/1, 62/1, 63/1, 1648/1, 1645/1, 1649, 74/1, 73/1, 72/1, 446/1, 447/1, kjer se obrne proti jugozahodu do jugozahodne meje parcele št. 447/1, nato poteka po jugozahodnih mejah parcele št. 448/1 in 450/1, preko parcel št. 1655, 1656 in 1653/1 do katastrske meje med k. o. Dravlje in k. o. Zg. Šiška.
V k. o. Zg. Šiška poteka meja proti jugovzhodu, delno po severovzhodni meji parc. št. 1870/1 do Đakovićeve ceste, nato se usmeri proti severovzhodu preko parcel št. 73, 1878/3, 72, 71 (Korotanska ulica) proti jugovzhodu delno po jugozahodni meji parcele št. 57 in jugozahodni meji parc. št. 70, nato poteka proti severovzhodu preko parcel št. 70, 69 in 68, prečka Đakovičevo ulico (parc. št. 1944), na parc. št. 1991 (Litostroj) se usmeri proti jugozahodu preko te parcele v dolžini 165 metrov, naprej poteka proti jugovzhodu preko parc. št. 1991, 1870/1 in spet preko parc. št. 1991 do meje med k. o. Zg. Šiška in k. o. Sp. Šiška.
V ko. o. Sp. Šiška poteka meja proti jugovzhodu preko parcel št. 1451/4, 307, 308/2, proti vzhodu preko parc. št. 309/2, 236/2, 219/14, prečka Magistrovo ulico (parc. št. 219/6), delno preko parcele št. 219/9, proti zahodu preko parcel št. 222/6, 236/1, 237/1, 239, 241, 242, 244, 245/1 in 245/2, se od tu usmeri proti jugovzhodu in poteka preko parcel št. 245/2, 245/1, 237/2, 238, 237/2, 236/1, 217/3 217/1, 217/2, 215/1, 216/2, 215/1, 232, 233, 166 (Milčinskega ulica), delno proti jugu po vzhodni meji parc. št. 166, proti jugovzhodu preko parc. št. 107, po severovzhodni meji parc. št. 106, preko parcel št. 1444 in 1453/1, do obstoječega objekta (parc. št. 1443), seka objekt do meje med k. o. Sp. Šiška in k. o. Bežigrad, poteka proti jugovzhodu po tej meji v dolžini 200 metrov, se tu obrne in poteka proti zahodu, prečka železniške tire do zahodne meje parcele št. 1453/1.
Od tu poteka meja proti severu in severozahodu po zahodnih mejah parcel št. 1453/1, 1453/2, seka parcelo št. 650 po severovzhodni strani Goriške ulice, prečka Goriško ulico (parc. št. 1450), poteka po severni meji parcele št. 540, po vzhodni meji parc. št. 539 (Videmska ulica), poteka po severovzhodni meji parcel št. 531 in 532, seka Goriško ulico, poteka delno po severovzhodni meji te ulice, jo prečka do severovzhodne meje parcel št. 357/4, poteka proti severozahodu po tej meji, prečka parc. št. 381 (Podlimbarskega ulico) do vzhodne meje parcele št. 314/1, po tej meji in severozahodni meji Goriške ulice do katastrske meje med k. o. Sp. Šiška in k. o. Zg. Šiška.
Meja dalje poteka proti severozahodu po severozahodni meji Goriške ulice, zavzame del Smrekarjeve ulice (parc. št. 729), poteka po jugovzhodni meji parcelne št. 702 in 701, po severovzhodnih mejah parcel št. 701, 700 in 708/2, po severni meji parc. št. 708/4, prečka parcelno št. 693/1, v loku preko parcele št. 697/12 do vzhodne meje parcele št. 682/1, delno po vzhodni meji parcelne št. 682/1, seka parcelo št. 681/1 in parcelo št. 677/11, proti severovzhodu prečka Goriško ulico (parc. št. 1872/1), nadalje poteka po severovzhodni meji Goriške ulice v dolžini 250 metrov, nato prečka Goriško ulico in delno seka parcelo št. 1900/1, proti severozahodu poteka preko parcel št. 140/1, 1900/11, 140/38, ob Đakovićevi ulici proti jugozahodu preko parcel št. 140/1 in 186/1, prečka Đakovićevo ulico (parc. št. 1943), nadalje poteka proti severovzhodu preko parcel št. 184/1, 205, 194/4, 194/8 in 198/1, proti severozahodu preko parcel št. 1900/7, po vzhodni meji parcel št. 1900/10, preko parcel št. 222/3, 223/7, 227/4, 223/8 in 223/2 do meje med k. o. Zg. Šiška in k. o. Dravlje, nato poteka delno po tej meji proti severovzhodu, ponovno pride v k. o. Zg. Šiška in poteka preko parcel št. 1900/8 in 1870/4 do severovzhodne meje te parcele, nato poteka proti severozahodu po tej meji do meje med k. o. Zg. Šiška in k. o. Dravlje. Od tu poteka meja v k. o. Dravlje, proti severozahodu po severovzhodni meji Ceste Ljubljanske brigade oziroma po jugozahodni meji železniškega koridorja parcelna št. 1653/1, vse do katastrske meje med k. o. Dravlje in k. o. Šentvid.
Naprej poteka meja proti severozahodu v k. o. Šentvid, po jugozahodni meji železniškega koridorja parcelna št. 1181/1, tangira dele parcel št. 867, 877/1, 878/1, 879/1, 887, 888 in 868, ponovno poteka po jugozahodni meji parcele št. 1181/1, zavzame del Hafnerjeve ulice (parcela št. 464/2), seka parcelo št. 489, preide na jugozahodno mejo železniškega koridorja do Ulice pregnancev, seka parcelo št. 507/2, 513 (Ulica pregnancev), seka parcele št. 524/2, 523, 522 in 377/1, poteka po vzhodni meji parc. št. 376/4 do jugozahodne meje parc. št. 1181/1, poteka po tej meji proti severozahodu, preide v k. o. Vižmarje in po jugozahodni meji parcelne št. 1174/1 k. o. Vižmarje se zaključi v izhodiščni točki, t. j. severovzhodni vogal parcelne št. 932/3 k. o. Šentvid.
Celotna površina območja lokacijskega načrta znaša 21 ha 75 a 70 m2.
II. FUNKCIJA OBMOČJA IN POGOJI ZA IZRABO
5. člen
Območje lokacijskega načrta se opredeli in izvaja po kriterijih novogradnje. Izgradnja II. tira železniške proge Ljubljana-Vižmarje ter ureditev tirnih naprav postaj Šiška in Vižmarje sega od izvoza železniške postaje Šiška v km 567 + 302,48 do železniške postaje Vižmarje v km 571 + 292,09 (karta tirnih naprav M 1:1000, ŽG Ljubljana, Projektivno podjetje Ljubljana, št. projekta, 3153, marec 1988).
Dolžina odseka II. tira železniške proge Ljubljana-Vižmarje je 3.989,61 m.
Preureditve, potrebne za vključitev II. tira na postajo Šiška obsegajo preureditev izvozne »harfe« postaje ter preureditev odcepa Kamniške proge.
II. tir železniške proge na odseku Šiška-Vižmarje v izvozu s tirnih naprav postaje Šiška se začenja v km 567 + 302,48.
Trasa se začenja s priključnim lokom R = 400 m in prehodnicami 1l = 130 m in L2=100 m. Z lokom izvedemo prehod medosnega razmaka tirov 4,75 m v postajnem območju na medtirni razmak 9,50 m.
Ob preurejenem delu izvoza postaje Šiška je drugi tir projektiran na medosnem razmaku 9,50 m, kar omogoča gradnjo otočnega perona Stadion (v končni fazi).
V km 567 + 782, v podaljšku Verovškove ceste bo izveden izvennivojski podhod za pešce s stopnišči in rampami.
II. tir poteka načelno na isti niveleti kot obstoječi tir. V km 586 + 182 bo izveden podvoz Magistrove ulice.
Neposredno pred iz izvennivojskim prečkanjem Đakovičeve ceste je predviden postajni peron Litostroj, dolžine cca 190 m (od km 568 + 650 do km 568 + 840).
Od km 569 + 130,75 dalje se trasa drugega tira približa obstoječemu tiru na osni razmak tirov 4 m.
Od km 569 + 744,24 se trasa drugega tira ponovno razmakne na medtirni osni razmak 9,50 m.
V tem prostoru se izvede postajni peron Devova ulica, s tem, da je potrebno ustrezno podaljšati obstoječi podhod pod tirnimi napravami.
Do predvidenega cestnega podvoza Ulice Jožeta Jame se trasa ponovno približa obstoječemu tiru na razdaljo 4,75 m.
V km 570 + 585 je potrebno realizirati podvoz Ulice Jožeta Jame. Za objekt ob izdelana posebna lokacijska dokumentacija.
Ob Ulici bratov Komel je za izgradnjo II. tira potrebno porušiti objekt bivše čuvajnice.
Ob izgradnji II. tira se ohranita nivojski cestni prehod Ulice bratov Komel in nivojski cestni prehod Ulice pregnancev za enosmerni promet.
Zaradi izgradnje II. tira je potrebna prestavitev železniških zapornic.
Odsek II. tira se konča s koncem dvojne kretniške zveze tirnih naprav postaje Vižmarje v km 571 + 292,09.
Za potrebe priključitve II. tira v tirne naprave postaje Vižmarje bodo preurejene obstoječe tirne naprave, tako da se za II. tir izkoristi sedanji izvlečni tir s tem, da se prestavi na medtirno razdaljo 4,75 m.
V medtirju tirov 3 in 5 se zgradi postajni peron postaje Vižmarje in izvennivojski dostop na peron. Odstrani se obstoječi tir št. 4.
Medosna razdalja tirov na postaji Vižmarje je 4,75 m.
III. POGOJI ZA URBANISTIČNO OBLIKOVANJE OBMOČJA
6. člen
Za gradnjo objektov v neposrednem okolju progovnega pasu veljajo določila pravilnika o gradnji objektov varovalnem progovnem pasu (Uradni list SRS št. 2/87).
Glede na določila 3. člena navedenega pravilnika morajo biti objekti višine 3 – 15 m oddaljeni od osi skrajnega tira najmanj 12 m, nižji objekti pa najmanj 8 m.
Za morebitne potrebne izjeme veljajo določila 31. člena navedenega pravilnika.
7. člen
Obrobje območja lokacijskega načrta je potrebno ustrezno ozeleniti. Koncept ozelenitve in oblikovanje elementov v obrobnem prostoru je obrazložen v poglavju »Ureditev zelenih površin«, grafično prikazan v karti »Urbanistična situacija – I. faza« in je podlaga za izdelavo projekta za pridobitev gradbenega dovoljenja – ureditev zelenih površin.
IV. UREDITEV PROMETA
8. člen
V prvi fazi modernizacije železniške proge Ljubljana – Vižmarje predvidene tirne naprave prečkajo naslednje komunikacije:
– obstoječi cestni podvoz na Drenikovi ulici za motorni, kolesarski in peš promet, zaradi gradnje II. tira, adaptacija objekta ni potrebna
– novopredvideni peš in kolesarski podhod v podaljšku Verovškove ulice
– novopredvideni podvoz Magistrove ulice za motorni, peš in kolesarski promet s priključkom na Goriško ulico.
– obstoječi cestni podvoz na mestni obvozni cesti za motorni in peš promet. Adaptacija projekta zaradi izgradnje II. tira ni potrebna.
– nov cestni podvoz za motorni in peš promet na deviirani Ulici Jožeta Jame
– obstoječe cestno nivojsko križanje Ulice bratov Komel za osebni, motorni in peš promet z regulacijo prometa z avtomatskimi zapornicami
– obstoječe cestno nivojsko križanje Ulice Pregnancev za motorni in peš promet z regulacijo prometa z avtomatskimi zapornicami
– obstoječi cestni podvoz na gorenjski avtocesti za motorni in peš promet. Adaptacija objekta zaradi gradnje II. tira ni potrebna.
– obstoječi cestni podvoz za motorni promet z obojestranskima hodnikoma za pešce na Tacenski cesti. Adaptacija objekta zaradi izgradnje II. tira (I. faza) ni potrebna.
9. člen
Novi dostopi do objektov v območju podvoza Magistrove ulice s priključkom na Goriško cesto so prikazani v grafični prilogi št. 6 – Prometno tehnična situacija. Ob realizaciji podvoza bo porušen objekt Tiki v križišču Magistrove ul. s priključkom za ŠP 2/1.
10. člen
Rešitev podvoza na Đakovićevi c. je razvidna iz grafične priloge št. 6 – prometno tehnična situacija. Za funkcioniranje prometnega sistema s predvideno gradnjo v prizadetem območju je potrebno:
– ukiniti obstoječi priključek Korotanske c. na Đakovićevo cesto (prometna zveza s cesto Stegne), ki se ga nadomesti z novim priključkom na deviirano Strugarsko ulico.
Detajlna rešitev bo podana v zazidalnem načrtu za območje urejanja ŠS 2/2 (Korotansko naselje);
– ukiniti obstoječi sekundarni uvoz v kompleks Integrala z Đakovićeve ceste;
– ukiniti obstoječi uvoz na Goriški cesti za potrebe Integrala;
– v območju med objektom Integral – Tehnični pregledi in objektom Kovinarstvo MAJA, obstoječi priključek industrijske ceste na Goriško cesto nadomešča ukinjena uvoza s tem, da je potrebno izvesti ustrezno prometno signalizacijo;
– delno preurediti obstoječo ureditev na trasi »Pot«.
11. člen
Dostop do objektov ob Kozlarjevi ulici se zaradi postavitve protihrupne zaščite prestavi na severno stran, kar je v skladu s potrjenim zazidalnim načrtom za zazidalne otoke ŠS 110/1, ŠS 110/2, ŠS 110/3 in ŠR 18 -Vižmarje nad Klancem.
V. POGOJI GLEDE KOMUNALNEGA OBMOČJA
12. člen
V območju lokacijskega načrta potekajo obstoječe in predvidene terase kanalizacije, vodovoda, elektrike, vročevoda in plinovoda za napajanje sosednjih območij. Njihov potek mora biti medsebojno usklajen.
Kanalizacija
a) Obstoječe stanje
Obstoječa javna kanalizacija je na obravnavanem območju izvedena v mešanem sistemu.
Ob celotni vzhodni strani trasa na vzhodni strani, od konca železniške postaje Šiška do tovarne IMP – Trata poteka zbirni kanalizacijski vod, na katerega se z obeh strani priključujejo sekundarni vodi – pod Drenikovo cesto, v podaljšku Černetove in Aleševčeve ulice ter na Đakovićevi cesti.
Kanalizacija, ki poteka od naselja Zvezda do podvoza na Kosmačevi cesti, prečka obravnavano traso na Kosmačevi cesti.
Med Vrtnarsko cesto in tovarno IMP – Trata poteka zbirni kanalizacijski vod.
b) Predvideno stanje
Kanalizacija mora biti izvedena v vodotesni izvedbi, ki mora biti dokazana z atestom.
Vode z utrjenih prometnih in manipulacijskih površin se morajo odvajati v javno kanalizacijo.
Za odvajanje meteornih voda v podvozu Ulice Jožeta Jame je predvidena kanalizacijska povezava z zbirnikom Ø 110, ki poteka ca. 100 m severneje.
V podvozih Magistrove ulice, Đakovićeve ulice in Ulice Jožeta Jame se zgradi črpališča za odvodnjavanje meteornih voda, ki se avtomatično aktivira ob večjih nalivih.
V območju Šentvida Na Štuli tiri prečkajo zbiralnik Ø 120.
Obstoječi kanal Ø 40 po Hafnerjevi ulici se po potrebi ukine in preveže na zbiralnik Ø 110.
Vse obstoječe kanale, ki prečkajo traso II. tira izven območja podvozov, je potrebno pregledati z upoštevanjem predpisov službe za vzdrževanje. Pri ogledu pred gradnjo se določi način zavarovanja.
Kanali, ki prečkajo traso in jih je potrebno upoštevati pri gradnji, so:
– zbiralnik Ø 100/175 (v območju postaje Šiška)
– zbiralnik Ø 110 (v območju Slovina)
– kanal Ø 40 (v podaljšku Janševe ulice)
– zbiralnik A2 Ø 180 (v območju predvidenega podvoza Magistrove)
– kanal 0 40 (v podaljšku Hafnerjeve ulice) – možnost prevezave
– zbiralnik Gunclje – Brod Ø 140 (Kozlarjeva ulica)
13. člen
Vodovod
a) Obstoječe vodovodno omrežje
Trasa vodovoda prečka železniško progo med Verovškovo in Milčinskega ulico – Ø 80 mm, med Smrekarjevo in Magistrovo ulico Ø 80 m, na Đakovićevi cesti – Ø 400 mm ter ob Đakovićevi Ø 40 mm, med Iskro in Petrolom = Ø 400 mm, med IMP in Dekorativno – Ø 250 mm, na Hafnerjevi ulici – Ø 300 mm, na Ulici bratov Komel -Ø 200 mm, med Kosmačevo in Tacensko cesto – Ø 200 mm.
b) Predvideno vodovodno omrežje
Območje se nahaja v III. varstvenem pasu vodnih virov. Vzporedno z železniško progo je predvidena novogradnja vodovoda Ø 300 do Ø 500 mm. Speljan bo od obstoječega voda Ø 400 mm na Janševi ulici do voda Ø 400 mm na Đakovićevi ulici.
Predvidena je prestavitev dela obstoječega voda Ø 100 mm ob Goriški ulici.
V projektu DO Vodovod – Kanalizacija št. 1385/87 sta predvideni dve prečkanji z železniško progo, med Verovškovo ulico in Milčinskega ulico Ø 400 (obstoječi vodovod Ø 80 se ukine).
Ob severni obvoznici je predvidena gradnja primarnega vodovoda Ø 600 mm kar je utemeljeno v proj. št. 3712 – LUZ iz leta 1988.
Načrtuje se povezava vodovoda Ø 150/200 mm med vodovodom pri Iskri Stegne in vodovodom, ki se konča pri Ulici pri borštu.
Minimalni horizontalni odmik med kanalizacijo in vodovodom je 3 m, minimalni vertikalni odmik 0,6 m.
Minimalni odmik vodovoda od toplovoda in plinovoda je l m, od kablov je l m, od objekta je 3 m.
Ob obratovanju, vzdrževanju in ob morebitni nesreči, meteorne vode in razlite tekočine v območju lokacijskega načrta, ne smejo ponikati v podtalje.
Železniški postaji z nakladalnimi in prekladalnimi rampami je potrebno opremiti z nepropustnimi lovilnimi sistemi, ki v primeru razlitja nevarnih snovi zagotavljajo zajem celotne razlite tekočine ter onemogočajo pronicanje v podtalje ali prodor v kanalizacijo.
Za vse obstoječe vode, ki prečkajo železniško progo, je potrebna dodatna zaščita vodov.
Na železniški postaji Vižmarje se ne sme pretovarjati za podtalnico nevarnih snovi.
14. člen
Elektrika
a) Obstoječe stanje
Na obravnavanem območju povezujejo vodi RTP Šiška s transformatorskimi postajami:
TP Tiki, TP Mostovna – Verovškova, TP Litostroj, TP Toplarna Šiška TP Betonarna – Verovškova 64, TP Toplarna II Šiška, TP Lek – Verovškova, TP Kleče -Vodovod, TP Gramex, TP Bratovževa ploščad 34, Drobošnjakova, TP Zvezda, TP Iskra, TP IMP, TP Vojašnica Šentvid, TP Keramika Vižmarje, TP M. Komanove, TP Bratov Komel.
b) Predvideno stanje
Ukine se daljnovod, ki povezuje TP Zvezda in TP Bratov Komel. Nadomesti se s položitvijo visokonapetostnega kabla.
Vse 10 kV kable, ki so pod obstoječimi tiri v betonskih ali litoželeznih ceveh je potrebno podaljšati oziroma izvršiti delno prestavitev. Pred pridobitvijo gradbenega dovoljenja je potrebno pri Elektro Ljubljana mesto pridobiti projekt za izvedbo zaščite 10 kV električnih kablov.
15. člen
Vročevod
a) Obstoječe stanje
Vročevod prečka obravnavano traso na petih mestih na Verovškovi ulici, Smrekarjevi ulici, pri Avtomontaži, pri obvoznici in pri tovarni »Dekorativna«.
Glede na izgradnjo dodatnega železniškega tira bo potrebno ustrezno zaščititi obstoječe omrežje pri prečkanju tirov na Verovškovi ulici, pri obvoznici in tovarni »Dekorativna«.
Zaradi izgradnje podvoza na Ulici Jožeta Jame bo potrebno ustrezno zaščititi obstoječe omrežje pri prečkanju tirov na Verovškovi ulici, pri obvoznici in tovarni »Dekorativna«.
Zaradi izgradnje podvoza na Ulici Jožeta Jame bo potrebno ustrezno prestaviti obstoječi vročevod DN 200, ki poteka vzporedno z železniškimi tiri.
b) Predvideno stanje
Za potrebe ogrevanja Šentvida se načrtuje novo omrežje.
Pri projektiranju mora biti upoštevano križanje predvidenega vročevoda z železniškimi tiri pri Ulici Jožeta Jame, Hafnerjevi ulici, pri Ulici Pregnancev ter vzporedni potek na odseku od Ulice Jožeta Jame do Hafnerjeve ulice.
16. člen
Plin
a) Obstoječe stanje
V območju lokacijskega načrta poteka plinovod ob železniški progi na zahodni strani od Đakovičeve do Devove ulice, prečka progo in napaja industrijska območja.
b) Predvideno stanje
V Vižmarjah je predvidena izgradnja plinovoda, ki bo prečkal železniško progo pri obstoječem podvozu na Tacenski cesti.
Vsa obstoječa prečkanja plinovoda s traso II. tira je potrebno pregledati in dodatno zaščititi.
VI. POGOJI GLEDE VAROVANJA OKOLJA
17. člen
Varovanje pred hrupom
Izdelana je študija obremenjenosti okolja s prometnim hrupom ob železniški progi Dobova-Jesenice na odseku od postaje Šiška do postaje Vižmarje (izdelovalec: FAGG Prometno tehniški institut, februar, 1990), ki je sestavni del tega lokacijskega načrta.
Izračun protihrupne zaščite na obravnavanem odseku upošteva poseg v prostor kot novogradnjo.
Pri izračunu je upoštevan 9. člen odloka o maksimalno dovoljenih ravneh hrupa za posamezna območja naravnega in bivalnega okolja (Uradni list SRS, št. 29/80) ter zakon o varstvu pred hrupom v naravnem in bivalnem okolju (Uradni list SRS, št. 15/76).
Za čista stanovanjska območja, okolico šol, vzgojnovarstvene zavode, rekreacijske površine, so predpisane najvišje dovoljene vrednosti Leq (h) na dan (moč, ki je 65/55 dBA). Te vrednosti so upoštevane v izračunu aktivne protihrupne zaščite.
Grafični prikaz protihrupne zaščite – absorpcijske ograje, ki bodo zgrajene ob zunanjem tiru in sicer 3 m + 0,5 m od osi tira. Lokacija ograj je določena glede na območje, ki ga ščitimo in je razvidno v karti št. 5 (urbanistična situacija – I. faza).
Višina ograje se spreminja od 3,3 m do 1,5 m. Predlagane absorpcijske ograje, ki so izračunane v skladu z veljavno zakonodajo, bodo izboljšale bivalne pogoje na odseku med postajama Šiška in Vižmarje.
V I. fazi izgradnje II. tira se izvede protihrupno ograjo tudi na odseku od km 572 + 378 do na severni strani (ob Kozlarjevi ulici) in sicer do km 572 + 670 m.
18. člen
Varovanje virov pitne vode
Območje se nahaja v III. varstvenem pasu vodnih virov, zato mora biti pri vseh posegih upoštevan odlok o varstvu virov pitne vode (Uradni list SRS, št. 13/88).
19. člen
Investitor mora za pridobitev gradbenega dovoljenja pridobiti strokovno mnenje Univerzitetnega zavoda za zdravstveno in socialno varstvo s tem, da so v projektih za izvedbo posega upoštevani vsi pogoji iz zgoraj navedene ocene vpliva posega na vodni vir.
VII. FAZNOST GRADNJE
20. člen
Predvideno gradnjo II. tira se izvede v eni etapi, vključno z vsemi objekti, ki so funkcionalno vezani na realizacijo programa izgradnje II. tira.
21. člen
Končna faza modernizacije železniške proge Ljubljana-Jesenice, odsek postaja Šiška – postaja Vižmarje bo izvedena v sklopu modernizacije in gradnje magistralnega železniškega omrežja z izgradnjo nove Potniške postaje Ljubljana. V tem sklopu se bodo realizirala še preostala izvennivojska križanja (končna faza) in modernizacija postaje Šiška in Vižmarje.
VIII. TOLERANCE
22. člen
Tlorisne dimenzije in vertikalni gabariti objektov železnice ter spremljajočih objektov so določeni s tehničnimi elementi za zakoličbo v zakoličbenem načrtu. Odstopanja od teh dimenzij so možna, če se v nadaljnjem preučevanju geoloških, hidrogeoloških, geomehanskih razmer in izboljšanja varnosti prometa ugotovijo ekonomsko in. tehnično bolj utemeljene rešitve, s katerimi pa se ne smejo poslabšati ekološki pogoji ali pa bi bila odstopanja v nasprotju z javnimi interesi ali soglasji, pridobljenimi k lokacijskemu načrtu. Z odstopanji mora soglašati izdelovalec lokacijskega načrta in organi oziroma organizacije, katerih delovno področje bi sprememba kakorkoli zajela.
IX. OBVEZNOSTI INVESTITORJEV IN IZVAJALCEV
23. člen
Pri izvajanju del iz vsebine lokacijskega načrta je potrebno izvesti vse ukrepe in ureditve za zavarovanje okolja in omogočiti nemoten potek prometa in priključevanja cest, poti in uvozov tudi v času gradnje.
Investitorji in izvajalci so pri projektiranju in pri sami gradnji dolžni upoštevati veljavne gradbeno tehnične, prometne, sanitarne, varnostne in ostale predpise.
Pogoj za izdajo uporabnega dovoljenja je izvedba aktivne protihrupne zaščite in ureditev prizadetega zemljišča.
X. KONČNE DOLOČBE
24. člen
Lokacijski načrt iz 1. člena tega odloka je stalno na vpogled občanom pri Sekretariatu za varstvo okolja in urejanje prostora občine Ljubljana Šiška, pri Ljubljanskem urbanističnem zavodu, pri Mestni geodetski upravi Ljubljana, pri Urbanistični inšpekciji Mestne uprave za inšpekcijske službe Ljubljana, pri Skladu stavbnih zemljišč mesta Ljubljane, pri Zavodu za prostorsko in urbanistično načrtovanje Ljubljane in pri Sekretariatu za varstvo okolja in urejanje prostora mesta Ljubljane.
25. člen
Nadzor nad izvajanjem tega odloka opravlja Urbanistična inšpekcija Mestne uprave za inšpekcijske službe mesta Ljubljane.
26. člen
Lokacijski načrt prične veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 01-353-92/91
Ljubljana, dne 24. septembra 1991.
Predsednik
Skupščine občine Ljubljana
Šiška
Stanislav Žagar l. r.