Na podlagi 2. odstavka 39. člena zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor (Uradni list SRS, št. 18/84, 37/85, 29/86 in RS, št. 26/90) ter 9. člena odloka o sestavi, pristojnostih in volitvah v zbore Skupščine občine Kranj (Uradni vestnik Gorenjske, št. 1/90) je Skupščina občine Kranj na sejah zbora združenega dela, dne 19. 11. 1991, zbora krajevnih skupnosti dne 19. 11. 1991 in družbenopolitičnega zbora dne 19. 11. 1991 sprejela
ODLOK
o lokacijskem načrtu za rekonstrukcijo Oldhamske ceste in Ceste Staneta Žagarja
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Sprejme se lokacijski načrt za rekonstrukcijo Oldhamske ceste in Ceste Staneta Žagarja v Kranju od križišča s Cesto JLA do križišča z Jezersko cesto in Likozarjevo cesto, ki ga je v skladu z dolgoročnim planom občine Kranj za obdobje 1986-2000 (Uradni vestnik Gorenjske, št. 5/86, 16/88 in 23/88) in družbenim planom občine Kranj za obdobje 1986-1990 (Uradni vestnik Gorenjske, št. 7/86, 13/88 in 3/89) katerega veljavnost je podaljšana z zakonom o planiranju in urejanju prostora v prehodnem obdobju (Uradni list RS, št. 48/90), izdelal Domplan Kranj v oktobru 1991 pod št. projekta UD/293-63/90.
2. člen
Lokacijski načrt vsebuje tekstualni in grafični del.
A. TEKSTUALNI DEL
0. Namen naloge in izhodišča za izdelavo
1. Prikazi iz prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega družbenega plana za obravnavano območje
1.1. Usmeritve iz dolgoročnega plana
1.2. Odločitve iz družbenega plana
2. Prikazi prostorskih pogojev za realizacijo planskih odločitev
2.1. Funkcija cest
2.2. Oblikovalska izhodišča
2.3. Prometna ureditev širšega območja
2.4. Opis predvidenega posega
2.5. Arhitektonsko oblikovanje obcestnega prostora
2.6. Idejne rešitve energetskega, komunalnega omrežja in omrežja zvez
2.7. Idejne rešitve rušitev in prilagoditev objektov in naprav
2.8. Obvoz v času gradnje mostu na Žagarjevi cesti
3. Prikaz prostorskih pogojev po posameznih področjih
3.1. Rešitve v zvezi z varovanjem in urejanjem naravne in kulturne dediščine
3.2. Rešitve v zvezi z varovanjem in izboljšanjem bivalnega in delovnega okolja
3.3. Zasnova ureditve zelenih površin
4. Načrt gradbenih parcel
5. Ocena stroškov za izvedbo načrta
6. Etape izvajanja načrta.
B. GRAFIČNI DEL
1. Izrez iz urbanistične zasnove Kranja M1:5000
2. Izrez iz družbenega plana občine Kranj za obdobje 1986-1990 M1:5000
3. Obstoječe stanje prostora M1:500
4. Shema ureditev motornega prometa M1:1000
5. Prikaz območja na katastru M1:1000
6. Ureditvena situacija M1:500
7. Situacija tehničnih elementov ceste M1:500
8. Normalni profil ceste M1:50
9. Situacija prometne opreme M1:500
10. Idejna skica mostu – tloris M1:100
11. Idejna skica mostu – karakteristični prerez M1:25
12. Idejna skica mostu – vzdolž prerez, pogled M1:100
13. Obvoz v času gradnje mostu M1:10000
14. Prometne obremenitve v času gradnje M1:10000
15. Zbirna karta komunalnih naprav M1:500
16. Situacija s podatki za zakoličbo ceste M1:500
17. Arhitekturna obdelava tlakov in cestnega obdobja M1:500
18. Tipični prerez hodnika za pešce M1:20
19. Tipični prerez razširitve hodnika M1:20
21. Podolžni profil ceste – Oldhamska in Cesta Staneta Žagarja M1:500/50
22. Podolžni profil ceste
– Cesta Kokrškega odreda
– Partizanska cesta – Cesta Staneta Žagarja
– Jelenčeva ulica – Žanova ulica
– Jezerska cesta M1:500/50
II. MEJA OBMOČJA
3. člen
Območje rekonstrukcije obsega naslednje parcele v:
k.o. Kranj:
1048, del 1035/3, del 914/6, del 914/3, del 914/4, del 927/1, del 914/17, del 914/18, del 926/29, del 928/1, del 929/6, del 929/7, del 1047/4, del 940/5, del 941/5, del 941/13, del 943/ 17, del 943/1, del 943/4, del 1049/la, del 953/11, del 953/30, del 954/4, del 954/6, del 954/7, del 955/16, del 954/5, del 953/10, del 953/26, del 953/18, del 953/27, del 953/6, del 955/ 3, del 1054, del 1050/3, del 1035/2, del 914/7, del 913/1, del 1044/1, del 928/10, del 937/2, del 929/1, del 1047/2, del 939/ 3, del 939/4, del 939/16, del 938/49, del 938/31, del 938/30, del 938/9, del 1049/3, del 954/1, del 955/9, del 955/14, del 955/10, del 955/11, del 955/13, del 955/22, del 955/12, del 1050/2, del 1050/1, del 956/4, del 956/1 in del 1053,
k.o. Klanec:
del 548, del 1, del 2, 3, del 18, del 66, del 67, del 68/2, del 69, del 71/1, del 71/2, 72, del 73, del 74, del 75/1 in del 76;
k. o. Primskovo:
del 1138/2, del 229/5, del 229/3, del 228/6, del 1140, del 228/2, del 227/6, 228/5, del 227/8, del 227/6, del 227/3, del 1097/1, del 228/4, del 225/18, del 239/20, del 1097/2, del 230/ 3, del 230/2, del 227/7, del 239/2, del 239/24, del 239/14, del 239/3, del 239/6, del 1098/6, del 1091/1, del 240/7, del 230/2, del 240/6, del 240/2, del 239/11, del 254/2, del 254/3, del 241/4, del 240/5, del 240/3, del 241/6, del 240/3, del 241/9, del 241/1, del 241/11, del 241/8, del 241/7, del 241/2, del 1091/2, del 252/3, del 252/2, del 253/4 del 253/1, del 1139 in 241/5.
Meja območja je razvidna iz grafičnega dela lokacijskega načrta – priloge št. 5.
III. FUNKCIJA OBMOČJA S POGOJI ZA IZRABO, URBANISTIČNO IN ARHITEKTONSKO OBLIKOVANJE
4. člen
Predmet lokacijskega načrta je rekonstrukcija Oldhamske ceste in Ceste Staneta Žagarja na odseku od križišča s Cesto JLA do Ceste Staneta Žagarja na odseku od križišča s Cesto JLA do križišča z Jezersko oziroma Likozarjevo cesto v skupni dolžini ca. 1158 m, ki se izvede večinoma v obstoječem cestnem koridorju s potrebnimi širitvami v območju križišč oziroma z razširitvami za stranske zelenice, hodnike za pešce oziroma kolesarske steze.
Os rekonstruirane Oldhamske ceste ima izhodišče v križišču s Cesto JLA ter poteka v večjem delu po osi obstoječe ceste. Os Ceste Staneta Žagarja ima izhodišče v križišču s Partizansko cesto ter poteka v večjem delu po osi obstoječe ceste. To je razvidno iz grafične priloge št. 7.
Višinski potek ceste je enak obstoječemu, razen na območju novega mostu čez reko Kokro, kjer se niveleta dvigne za ca. 20 cm.
5. člen
Zaradi rekonstrukcije navedenih cest se rušijo naslednji objekti:
– objekt Partizanska cesta 15,
– Kiosk pri mostu,
– bivša petrolova črpalka,
– objekt Cesta Staneta Žagarja 32,
– objekt Cesta Staneta Žagarja 46.
6. člen
Na celotni dolžini je predvideno dvopasovno vozišče v širini 7 m, razen v območju križišč, kjer se izvedejo razširitve z dodatnim pasom za leve zavijalce in na odseku Ceste Staneta Žagarja med Partizansko cesto in Jelenčevo ulico, kjer je širina 10 m. Vozišče je obrobljeno z betonskimi robniki, ki segajo 10 cm nad nivo vozišča.
Predvideno je 5 polnih semaforiziranih križišč in sicer: s Cesto JLA, s Cesto Kokrškega odreda, s Partizansko cesto, z Jelenčevo in Jezersko cesto. Obstoječi priključki se priključijo preko pogreznjenih robnikov višine 3 cm. Ukinejo se naslednji obstoječi priključki: južni priključek Ceste Kokrškega odreda, cestni priključek pri Srednji tekstilni šoli in južni krak križišča pri Gradbinki. Dražgoška in Pijadeva ulica se priključita le z desnim uvozom in desnim izvozom. Za motorni promet se zapre Kajuhova ulica.
Ob celotni trasi so predvidene obojestranske kolesarske steze in hodniki za pešce. Načeloma je širina kolesarske steze 2 m, hodnika za pešce pa 2,4 m. Na odsekih, kjer prostor ne omogoča izvedbe hodnikov in kolesarskih stez omenjenih dimenzij, se širini kolesarske steze in hodnika za pešce zmanjšata na 1,75 m. Z vmesnim drevoredom je na odsekih, kjer prostorske možnosti to dopuščajo predvidena ločitev peš in kolesarskega prometa. Kolesarske steze in hodniki za pešce so urejeni v istem nivoju.
Na obravnavanem odseku sta predvidena dva para avtobusnih postajališč mestnega prometa. Prvo je locirano ob križišču Oldhamske ceste s Cesto Kokrškega odreda, drugo pa ob križišču z Jelenčevo oziroma Žanovo ulico. Dovozi do obstoječih objektov se izvedejo s poglobljenimi robniki.
Na vsako stran obstoječega mostu čez reko Kokro se postavita dva nova košarasta loka enake oblike in debeline kot stari lok z novo voziščno ploščo.
7. člen
Površinske obdelave ceste so: asfaltbeton in tlakovane površine s pralnimi in granitnimi kockami.
Obrobe vozišča se izvedejo z betonskimi robniki ali kamnitim zidcem v višini 40 cm.
Pred objektom Tobak se napravi podporni zid v višini 0,80 m in dolžini 15 m.
8. člen
Kot zelene površine v cestnem in obcestnem prostoru se izvedejo:
– žive meje za kamnitim zidcem v enotni višini ob celotnem odseku ceste;
– enojni dvostranski drevored ob Oldhamski cesti od križišča s Cesto JLA do križišča z Ulico Moša Pijade;
– enojno enostranski drevored od križišča s Cesto Kokrškega odreda do mostu čez Kokro;
– nasadi pokrovnih grmovnic v križiščih;
– zasaditve z drevjem in grmovnicami ob parkirnih mestih;
– zasaditve z drevjem in grmovnicami na novo ustvarjenih zelenicah;
– zatravljeni pasovi.
Ohraniti se morajo obstoječa drevesa in zelenje: na zelenici v križišču z ulico Moša Pijade (platane in vrbe), kostanji v križišču z Žanovo cesto, zelenje pred mostom čez reko Kokro, topola v križišču s cesto JLA in vegetacija v kanjonu reke Kokre.
9. člen
Oldhamska cesta in Cesta Staneta Žagarja morata biti oblikovani kot mestni ulici, zaključeni s kamnitim zidcem in živo mejo v enotni višini. Od te poenotene trase se razlikujejo le določena mesta: tlakovani plato ob Vodovodnem stolpu, promenadna ureditev priključka Partizanske ceste, pred banko na Cesti Staneta Žagarja ter most čez reko Kokro.
10. člen
O nadomestnih lokacijah za tiste porušene objekte, za katere ni predvidenih nadomestnih lokacij znotraj območja lokacijskega načrta, se odloča v ločenem postopku.
IV. POGOJI ZA PROMETNO IN KOMUNALNO UREJANJE
11. člen
Prometna in komunalna ureditev se morata izvesti po grafični prilogi št. 15.
V. ETAPNOST IZGRADNJE
12. člen
Rekonstrukcija navedenih cest se izvede v dveh fazah:
1. faza:
1. etapa – izgradnja novega mostu čez reko Kokro
2. etapa – rekonstrukcija Ceste Staneta Žagarja
3. etapa – rekonstrukcija Oldhamske ceste
2. faza: izvedba zelene bariere z drevoredom med voziščem in kolesarsko stezo na severni strani Oldhamske ceste.
VI. OBVEZNOSTI INVESTITORJA IN IZVAJALCA
13. člen
Investitor in izvajalec sta dolžna:
– pripraviti zemljišče za gradnjo z rušenjem določenih objektov;
– zagotoviti dostop do vseh zemljišč in objektov v času gradnje in po njenem zaključku;
– urediti promet v času gradnje tako, da ne bo prihajalo do zastojev v prometu;
– odpraviti v najkrajšem času vse posledice, ki bi nastale zaradi predvidenih posegov po tem lokacijskem načrtu;
– zavarovati vsa drevesa pred mehanskimi poškodbami v času gradnje;
– urediti zelenice in vrtove;
– urediti javno razsvetljavo in prometno signalizacijo.
14. člen
Izvajalec je dolžan odstraniti vso plodno zemljo in jo deponirati na določeno mesto. Vsa zemljišča, ki bodo med izgradnjo prizadeta, je izvajalec dolžan vzpostaviti v urejeno stanje, poravnati in zatraviti.
VII. TOLERANCE IN NADZOR
15. člen
Glede na prometno tehnični karakter Oldhamske ceste in Ceste Staneta Žagarja niso dovoljene tolerance.
16. člen
Nadzor nad izvajanjem lokacijskega načrta opravlja Uprava inšpekcijskih služb za Gorenjsko.
VIII. KONČNE DOLOČBE
17. člen
Lokacijski načrt je na vpogled občanom, organizacijam in skupnostim v prostorih Sekretariata za urbanizem, gradbene in komunalne zadeve občine Kranj ter v prostorih KS Primskovo in Vodovodni stolp.
18. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 351-1002/1986-04
Kranj, dne 19. novembra 1991.
Predsednik
Skupščine občine Kranj
Vitomir Gros, dipl. inž. l. r.