Uradni list

Številka 2
Uradni list RS, št. 2/1992 z dne 17. 1. 1992
Uradni list

Uradni list RS, št. 2/1992 z dne 17. 1. 1992

Kazalo

115. Spremembe in dopolnitve statuta občine Ljubljana Šiška, stran 151.

Na podlagi 185. in 186. člena ustave Socialistične republike Slovenije, 4. člena ustavnega zakona za izvedbo ustavnih amandmajev IX do LXXXIX k ustavi Socialistične republike Slovenije (Uradni list SRS, št. 32/89) in 8. člena odloka o sestavi in pristojnostih Skupščine občine Ljubljana Šiška (Uradni list SRS, št. 1/90) je skupščina občine na 12. skupni seji zbora krajevnih skupnosti, zbora združenega dela in družbenopolitičnega zbora dne 17. 12. 1991 sprejela
SPREMEMBE IN DOPOLNITVE STATUTA
občine Ljubljana Šiška
1. člen
V statutu občine Ljubljana Šiška (Uradni list SRS, št. 13/86) se črta poglavje I. Temeljne določbe, nadaljnja poglavja se ustrezno prestevilčijo.
2. člen
Za 6. členom se doda nov 6. a člen, ki se glasi:
»6. a. člen
Statut občine določa pravice in dolžnosti občine; oblikovanje, organiziranje in pristojnosti skupščine občine, njenih organov in organov občine, način financiranja javne porabe v občini ter druga vprašanja skupnega pomena.
Statut občine sprejema skupščina občine.«
3. člen
9. člen se črta.
4. člen
10. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Občina ima svoj praznik. Praznik občine določi skupščina občine z odlokom.«
5. člen
Tretje poglavje postane poglavje II. in se glasi:
»URESNIČEVANJE OBLASTI IN UPRAVLJANJE DRUGIH DRUŽBENIH ZADEV«.
Doda se nova 1. točka tega poglavja, ki se glasi:
»1. Pobude in predlogi organom občine«
6. člen
11. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Pobudo ali predlog za obravnavo in odločanje o vprašanjih, ki so v pristojnosti občinske skupščine in njenih organov lahko da vsak občan, delegat skupščine občine, politična organizacija (nadalje: politična stranka), organ krajevne skupnosti in zbor občanov.
Pobuda ali predlog z utemeljitvijo se v pisni obliki posreduje predsedniku skupščine.
O sprejetju pobude ali predloga odloča občinska skupščina ali njen organ glede na pristojnost.
O svoji odločitvi občinska skupščina ali njen organ pisno obvesti pobudnika oziroma predlagatelja.«
7. člen
Točka 1. poglavja III, ki postane točka 2 ter 12. in 13. člen se spremenijo tako, da se glasijo:
»2. Neposredno odločanje v občini
12. člen
Obliki neposrednega odločanja sta zbori občanov in referendum.
Statuti krajevnih skupnosti določajo v skladu z zakonom pogoje za odločanje in zadeve, o katerih odločajo občani v krajevnih skupnostih na zborih občanov.
Občinska skupščina razpiše referendum, da občani neposredno odločajo o posameznem vprašanju, da se vnaprej izjavijo o predlogu odloka ali drugega akta iz njene pristojnosti ali da potrdijo že sprejeti odlok ali drug akt iz njene pristojnosti.
Občinska skupščina mora razpisati referendum za spremembo območja občine, za razpis javnega posojila in v drugih primerih, določenih z zakonom.
Občinska skupščina lahko razpiše referendum za celotno območje občine ali za območje ene ali več krajevnih skupnosti.
13. člen
Razen v primerih iz četrtega odstavka prejšnjega člena, mora občinska skupščina razpisati referendum kadar to zahteva posamezni zbor občinske skupščine, najmanj petnajst zborov občanov v občini ali najmanj tretjina krajevnih skupnosti v občini.
Zahteva za razpis referenduma mora biti obrazložena. V zahtevi mora biti jasno izražen predmet referenduma.
Občinska skupščina mora razpisati referendum najpozneje v 60 dneh od prejema zahteve za razpis.
Razpis referenduma lahko predlagajo delegati občinske skupščine, politične stranke, zbori občanov in krajevne skupnosti.
O predlogu za razpis referenduma mora občinska skupščina odločiti v 60 dneh in skleniti, da se referendum razpiše ali zavrne predlog za razpis.
O svoji odločitvi mora občinska skupščina obvestiti predlagatelja.«
8. člen
14. in 15. člen se črtata.
9. člen
Točka 2. poglavja III. Javna razprava postane točka 3.
10. člen
16. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Z javno razpravo o zadevah, pomembnih za politični, gospodarski, družbeni, kulturni in socialni razvoj, občani uresničujejo svoj odločujoč vpliv pri pripravah in sprejemanju odločitev o zadevah skupnega in splošnega pomena.
Javno razpravo organizirajo in vodijo krajevne skupnosti.«
11. člen
17. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Skupščina občine posreduje v javno razpravo osnutke:
– statuta občine ter njegovih sprememb in dopolnitev,
– razvojnih planov občine,
– dolgoročnih in srednjeročnih planov občine,
– razpisa javnega posojila in občinskega samoprispevka,
– drugih predpisov oziroma aktov, za katere to določa zakon.
12. člen
18. in 19. člen se črtata.
13. člen
Tretja točka III. poglavja »Družbeno dogovarjanje in samoupravno sporazumevanje« se v celoti črta.
14. člen
Besedilo 25., 26., in 27. člena se spremeni tako, da se glasi:
»25. člen
Skupne potrebe, interese in naloge na posameznih področjih skupnega življenja in dela uresničujejo občani v krajevnih skupnostih.
Organizacijo in delo krajevne skupnosti določa statut krajevne skupnosti, ki ga sprejme po opravljeni javni razpravi najvišji organ krajevne skupnosti.
Z odlokom lahko skupščina občine prenese na krajevno skupnost tudi posamezne naloge iz občinske pristojnosti.
26. člen
Predlog za ustanovitev, ukinitev ali prostorsko preoblikovanje krajevne skupnosti lahko da organ v krajevni skupnosti, zbor občanov v krajevni skupnosti ali njenem delu, občinska skupščina in izvršni svet občinske skupščine.
27. člen
O predlogu za ustanovitev ali prostorsko preoblikovanje krajevne skupnosti organizira pobudnik javno razpravo.
V javni razpravi se mora predvsem ugotoviti, ali so podane možnosti za predlagane statusne spremembe glede na naslednja merila:
– obstoj zaokrožene urbane in socialne enote (vas, soseska, več med seboj povezanih manjših naselij) s skupnim središčem,
– obstoj skupnih potreb oziroma interesov na ekonomskem, komunalnem, socialnem, kulturnem in drugih področjih,
– obstoj materialnih, prostorskih in drugih možnosti za uresničevanje obstoječih interesov in potreb.
O ustanovitvi ali preoblikovanju krajevne skupnosti odločajo z referendumom občani vsake krajevne skupnosti, kjer so predvidene statusne spremembe.
Referendum razpiše občinska skupščina.
Predlog je na referendumu sprejet, če je zanj glasovala večina vseh volilcev v vsaki krajevni skupnosti ali njenemu delu.«
15. člen
Črtajo se 28., 29. in 30. člen.
16. člen
31. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Sredstva za opravljanje z ustavo in zakoni določenih nalog in za organizirano udeležbo pri upravljanju družbenih zadev ter za opravljanje iz občinske pristojnosti prenesenih nalog se zagotavljajo v skladu z zakonom iz sredstev občinskega proračuna.
Merila za udeležbo posamezne krajevne skupnosti v proračunskih prihodkih občine se določijo z odlokom občinske skupščine.
Za zadovoljevanje in uresničevanje skupnih potreb in interesov lahko krajevna skupnost pridobiva sredstva s prostovoljnimi prispevki podjetij in drugih organizacij in skupnosti, samoprispevkom in delom ter na drug način.«
17. člen
5. in 6. točka III. poglavja se v celoti črtata.
18. člen
V III. poglavju se doda nova 7. točka, ki se glasi:
»Dejavnosti in organizacije posebnega družbenega pomena« in nova 39. a in 39. b člena, ki se glasita:
»39. a člen
Občina zagotavlja izvajanje vzgoje in izobraževanja, zdravstva in socialnega varstva ter razvoj kulturnih in športnih dejavnosti, v skladu s potrebami in možnostmi gospodarstva in zagotavlja pogoje za razvoj družbenega standarda na svojem območju, ustanavlja organizacije s področja družbenih dejavnosti in javna podjetja ter nadzoruje njihovo delo.
»39. b člen
Skupščina občine z odlokom ali drugim aktom predpiše pogoje, ki jih morajo izpolnjevati javna podjetja za opravljanje poslov v dejavnostih, kjer je izražen poseben družbeni interes ter zagotavlja nadzorstvo nad zakonitostjo njihovega dela.
Z navedenim aktom se določi tudi način uresničevanja posebnega družbenega interesa pri opravljanju dejavnosti ali poslov v javnem podjetju.
Občina lahko ustanovi javna podjetja in sklade za financiranje razvojnih in drugih skupnih potreb ter nadzoruje njihovo delo in poslovanje.«
19. člen
Besedilo 40. člena se spremeni tako, da se glasi:
»V občini Ljubljana Šiška se zagotavljajo pravice in dolžnosti, ki so po ustavi, zakonih in statutu v pristojnosti občine, razen tistih, ki jih občina z odlokom prenese v izvajanje mestu Ljubljani.
V občini občani zlasti:
– ustvarjajo in zagotavljajo materialne in druge pogoje za življenje in delo,
– določajo cilje družbenega razvoja in način njihovega uresničevanja,
– skrbijo za vzgojo in izobraževanje, poklicno usmerjanje, zaposlovanje, ustanavljajo osnovne šole, skrbijo za razvoj kulturnih in športnih dejavnosti, skrbijo za zdravstveno varstvo, varstvo matere, otroka in družine ter za socialno varnost občanov,
– zagotavljajo neposredno izvrševanje zakonov in drugih predpisov,
– zagotavljajo uresničevanje in varstvo svoboščin, pravic in dolžnosti občanov, varujejo zakonitost ter organizirajo opravljanje družbenega nadzorstva,
– zagotavljajo varstvo ljudi in premoženja, javni red in mir ter izvajajo pravice in dolžnosti na področju notranjih zadev,
– organizirajo in urejajo obrambo in zaščito,
– skrbijo za urejanje naselij in drugega prostora ter smotrno urejanje in izkoriščanje zemljišč in stvari v splošni rabi,
– skrbijo za varstvo in izboljšanje človekovega okolja,
– skrbijo za varstvo živali,
– skrbijo za varstvo naravne in kulturne dediščine,
– skrbijo za izvrševanje pravic in dolžnosti na področju kmetijstva in gozdarstva,
– skrbijo za izvrševanje pravic in dolžnosti na stanovanjskem področju,
– zagotavljajo izvrčlen se spremeni tako, da se zagotavljajo materialne pogoje za delo krajevnih skupnosti,
– sodelujejo z drugimi družbenopolitičnimi skupnostmi ter lokalnimi skupnostmi tujih držav.
Občina na področju planiranja ekonomskega razvoja, prostorskega in urbanističnega urejanja in zadovoljevanja komunalnih potreb, ki je po ustavi v pristojnosti mesta Ljubljane, izvaja pravice in dolžnosti, ki jih mesto Ljubljana v skladu z dogovorom prenese na občino.«
20. člen
Naslov točke 1 IV. poglavja se spremeni tako, da se glasi:
»Planiranje v občini«.
21. člen
41. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Občina sprejema in uresničuje razvojne plane, s katerimi določa cilje družbenega razvoja ter način spodbujanja in njihovega uresničevanja.
Za uresničevanje razvojnega plana občina sprejema in uresničuje letni program razvojnih nalog. Sprejme ga izvršni svet, z njim seznani občinsko skupščino in je odgovoren za njegovo uresničitev.
Letni program razvojnih nalog vsebuje konkretne naloge, z navedbo nosilcev, rokov in virov financiranja.«
22. člen
42. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Občina v okviru mesta Ljubljane v skladu z ustavo in s tem statutom uresničuje planiranje in usmerjanje družbenega razvoja na svojem območju tudi tako, da oblikuje svoje razvojne usmeritve in jih usklajuje s potrebami in možnostmi razvoja drugih občin na območju Ljubljane; na tej osnovi sodeluje pri oblikovanju razvojnih usmeritev mesta Ljubljane in daje soglasje pri oblikovanju in sprejemanju planskih aktov mesta Ljubljane.
Občina in mesto skleneta dogovor, s katerim se v skladu z zakonom, statutom mesta in tem statutom podrobneje določijo postopki, način in vsebina družbenega planiranja v občini in mestu Ljubljana.«
23. člen
Črtajo se členi 43., 44., 45., 46. in 47.
24. člen
Naslov točke 2. poglavja IV. se spremeni tako, da se glasi:
»Varstvo človekovega okolja«.
25. člen
48. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Občinska skupščina, izvršni svet in upravni organi skrbijo za ohranitev in izboljšanje človekovega okolja tako, da posvečajo posebno skrb:
– preprečevanju in odpravljanju onesnaženosti zraka, vode in zemlje,
– varstvu in izkoriščanju rodovitnih kmetijskih površin, gozdov in rezervatov pitne vode,
– smotrnejšemu izkoriščanju naravnih surovinskih in energetskih virov,
– uporabi zemljišč, gozdov, voda, vodotokov in drugih naravnih bogastev ter dobrin v splošni rabi, nepremičnin in drugih stvari posebnega kulturnega in zgodovinskega pomena pod pogoji in na način, kot to določa zakon,
– proučevanju in upoštevanju integralnih ekoloških vplivov pri posegih v prostor in okolje.
Občinska skupščina si prizadeva, da se zavarujejo ogrožene rastlinske in živalske vrste, značilne za območje občine, kot tudi naravni in kulturni spomeniki, ki imajo poseben pomen.«
26. člen
Črtajo se členi 49, 50 in 51.
27. člen
Naslov 3. točke IV. poglavja se spremeni tako, da se glasi:
»Javna poraba«.
28. člen
52. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Za financiranje javne porabe pripadajo občini prihodki iz davkov, taks in drugih dajatev, določenih z zakonom.
Vsi prihodki in odhodki za financiranje javne porabe se izkazujejo v proračunu občine.«
29. člen
53. člen se spremeni tako, da se glasi:
»V proračunu se zagotavljajo sredstva za financiranje organov občine, za izvajanje nalog na področju družbenih dejavnosti, gospodarske infrastrukture, za intervencije v gospodarstvu, za financiranje političnih strank, krajevnih skupnosti, obrambe in zaščite ter za druge naloge občine v skladu z zakonom oziroma odlokom občinske skupščine.«
30. člen
54. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Sredstva za financiranje nalog javne porabe, ki se izvajajo v mestu Ljubljana, se zagotavljajo na podlagi dogovora, ki ga sprejmejo skupščine ljubljanskih občin in Skupščina mesta Ljubljane.«
31. člen
55. člen se črta.
32. člen
Naslov 4. točke IV. poglavja se spremeni tako, da se glasi:
»Obramba in zaščita«.
33. člen
56. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Občina ureja in organizira obrambo ter zaščito kot sestavni del obrambnega sistema in sistema zaščite in reševanja v republiki, v skladu s svojimi potrebami ter načrti in odločitvami republiških organov. V vojni občina organizira in vodi odpor na svojem območju. V zvezi s tem izvaja občina na področju obrambe in zaščite zlasti naslednje pravice in dolžnosti:
– v obrambnem načrtu določi način izvajanja predpisanih ukrepov za pripravljenost, izvajanje mobilizacije in organizacijo ter delovanje v vojni,
– v varnostnem načrtu določi ukrepe in aktivnosti za odpravo izrednih razmer,
– usklajuje svoj obrambni in varnostni načrt z načrti sosednjih občin ter z načrti republike,
– opravlja strokovne zadeve na področju upravnih zvez, kriptografskega zavarovanja in prenašanja zaupnih podatkov,
– organizira delovanje in usposabljanje službe za opazovanje in obveščanje,
– organizira in skrbi za delovanje narodne zaščite v občini,
– določa in vodi organizacijo civilne zaščite in zaščite in reševanja ter v sklopu tega usmerja in usklajuje razvoj varstva pred požarom,
– v skladu s predpisanimi programi organizira in izvaja, usposabljanje pripadnikov enote za zveze, civilne zaščite, narodne zaščite ter prebivalstva,
– opravlja upravne zadeve za izvrševanje vojaške in materialne dolžnosti, dolžnosti delovanja v civilni zaščiti, narodni zaščiti, službi za opazovanje in obveščanje,
– opravlja zadeve v zvezi z graditvijo in vzdrževanjem zaklonišč.«
34. člen
Črtajo se členi od 57 do vključno 65.
35. člen
Točka 8. poglavja IV. postane točka 5 in se spremeni tako, da se glasi:
»Informiranje javnosti in javnost dela skupščine«.
36. člen
66. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Delo skupščine občine in njenih organov je javno. Javnost se lahko omeji ali izključi samo na podlagi zakona.«
37. člen
67. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Skupščina občine redno obvešča javnost o svojem delu, o delu zborov in delovnih teles ter o odločitvah in stališčih glede zadev, ki jih obravnava.
Skupščina občine zagotavlja javnost svojega dela tudi s posredovanjem aktov in gradiv sredstvom javnega obveščanja oziroma z obveščanjem preko sredstev javnega obveščanja.«
38. člen
68. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Kadar je javnost pri delu skupščine občine izvzeta, obvešča javnost o delu skupščine občine predsednik skupščine občine ali oseba, ki jo pooblasti.«
39. člen
69. člen se črta.
40. člen
Naslov 1. točke V. poglavja se spremeni tako, da se glasi:
»Položaj in sestava«.
41. člen
Besedilo 70. in 71. člena se spremeni tako, da se glasi:
»70. člen
Občinska skupščina je najvišji organ oblasti v občini. Občinska skupščina izvršuje svoje pravice in dolžnosti na podlagi ustave, zakonov in statuta.
71. člen
Občinsko skupščino sestavljajo:
– zbor krajevnih skupnosti, ki ima 32 delegatov
– zbor združenega dela, ki ima 17 delegatov
– družbenopolitični zbor, ki ima 15 delegatov.
Volilne enote in število delegatov, ki se voli v posameznih volilnih enotah določa občinska skupščina z odlokom.«
42. člen
Doda se nov 71. a člen, ki se glasi:
»71. a člen
Volitve in odpoklic delegatov občinske skupščine ureja zakon.
Položaj in delovanje delegatov občinske skupščine ureja zakon, statut občine in poslovnik občinske skupščine.
Delegat občinske skupščine uživa imuniteto od dneva izvolitve, do dneva, ko mu preneha mandat.
Delegat občinske skupščine ni kazensko odgovoren za mnenje, ki ga je izrazil ali za glasovanje v skupščini ali v zboru.
Delegat ne sme biti priprt brez dovoljenja zbora, v katerega je izvoljen, prav tako se zoper njega, če se sklicuje na imuniteto, ne sme začeti kazenski postopek brez dovoljenja zbora, razen, če je zaloten pri kaznivem dejanju, za katerega je obvezen pripor.«
43. člen
Točka 2. V. poglavja. »Delegacije in delegati« in točka 3. istega poglavja »Sestava« se v celoti črtata.
44. člen
Točka 4. V. poglavja se spremeni tako, da se glasi: »Pristojnosti in način dela«.
45. člen
Besedilo 80. in 81. člena se spremeni tako, da se glasi:
»80. člen
Zadeve iz pristojnosti občinske skupščine obravnavajo in o njih odločajo zbor krajevnih skupnosti, zbor združenega dela in družbenopolitični zbor na skupni seji, razen če ta statut ne določa drugače.
81. člen
Zbori na skupni seji veljavno sklepajo, če je na seji navzoča večina delegatov vsakega zbora.
Na skupni seji sprejemajo delegati odloke in splošne akte z večino glasov vseh delegatov skupščine, razen če se z zakonom ali statutom ne zahteva posebna večina.
Druge odločitve na skupni seji sprejemajo delegati z večino glasov navzočih delegatov, vendar najmanj ene tretjine delegatov skupščine.
Zbor veljavno sklepa, če je na seji navzoča večina delegatov zbora.
Zbor sprejema samostojne odločitve z večino glasov navzočih delegatov zbora, vendar najmanj ene tretjine delegatov zbora, razen v primerih, ko je z zakonom ali statutom drugače določeno.«
46. člen
Besedilo 82. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Zbor krajevnih skupnosti, zbor združenega dela in družbenopolitični zbor na skupni seji:
a) odločajo:
– o uvedbi postopka za spremembo statuta občine in poslovnika skupščine,
– razpisu referenduma, občinskega samoprispevka in javnega posojila,
– uvedbi solidarnega združevanja sredstev v občini,
– zadevah s področja urejanja prostora,
– zadolžitvah, prevzemu jamstva in drugih premoženjskopravnih razmerjih,
– zadevah, ki se nanašajo na razvoj drobnega gospodarstva v občini,
– ustanovitvi organizacij, ki opravljajo dejavnosti posebnega družbenega pomena ter predlaganih statusnih spremembah v skladu z zakonom,
– uvedbi imunitete predsedniku, podpredsedniku in članu izvršnega sveta;
b) sprejemajo:
– statut občine in poslovnik skupščine,
– dogovore, odloke in druge splošne akte, ki se nanašajo na:
– planiranje,
– skrb za udeležence vojne,
– obrambo in zaščito,
– organizacijo in izvrševanje ukrepov civilne zaščite,
– spremembo občinske meje,
– urejanje pravic in dolžnosti občanov, krajevnih skupnosti in organizacij, ki opravljajo dejavnost posebnega družbenega pomena,
– urejanje prostora,
– oblikovanje in razporejanje sredstev javne porabe,
– proračun občine in zaključni račun o izvršitvi proračuna občine, medletne sklepe o uskladitvi obsega javne porabe,
– stanovanjsko področje,
– kmetijstvo,
– ustanavljanje organizacij in javnih podjetij,
– ustanavljanje skladov za financiranje razvojnih in drugih družbenih potreb,
– delovanje skladov in javnih podjetij,
– davke, prispevke in takse,
– uresničevanje posebnega družbenega interesa pri opravljanju posameznih dejavnosti,
– organizacijo, delo in pristojnosti izvršnega sveta občinske skupščine ter občinskih upravnih organov in strokovnih služb,
– organizacijo in delo sekretariata občinske skupščine,
– ustanavljanje komisij in drugih delovnih teles občinske skupščine,
– ustanavljanje in organizacijo občinskih in medobčinskih organov in služb,
– podelitev priznanj in nagrad občine;
c) spremljajo, usmerjajo in nadzorujejo:
– temeljne cilje družbenega, ekonomskega in socialnega razvoja občine,
– razvoj in uresničevanje z ustavo določenega političnega sistema,
– učinkovitost delovanja, ciljev in nalog obrambe in zaščite,
– uresničevanje in varstvo svoboščin in pravic človeka in občana,
– zakonitost dela organizacij, ki opravljajo dejavnost posebnega družbenega pomena,
– delo izvršnega sveta ter občinskih upravnih organov in strokovnih služb;
d) volijo in razrešujejo:
– predsednika in enega ali več podpredsednikov skupščine občine,
– predsednika, enega ali več podpredsednikov in člane izvršnega sveta skupščine občine;
e) imenujejo in razrešujejo:
– sekretarja skupščine občine,
– funkcionarje občinskih upravnih organov,
– občinsko volilno komisijo,
– komandirja in namestnika komandirja postaje milice,
– predsedstvo skupščine občine v vojnih razmerah,
– člane stalnih in občasnih delovnih teles skupščine,
– predstavnike družbene skupnosti v organih upravljanja organizacij in skupnosti;
f) odpravljajo in razveljavljajo:
– predpise in splošne akte izvršnega sveta skupščine občine, če so ti v nasprotju z ustavo, zakoni in statutom občine;
g) dajejo soglasje:
– k ustanovitvenim aktom organizacij, če tako določa zakon,
– k aktom iz pristojnosti Skupščine mesta Ljubljane:
– odločitvi o razpisu referenduma, samoprispevka in posojila v Ljubljani,
– predlogu za uvedbo postopka za spremembo statuta mesta in njegovim spremembam in dopolnitvam,
– razvojnemu planu mesta in občin,
– programom, finančnim načrtom in poročilom o izvajanju nalog na področju družbenih dejavnosti in gospodarske infrastrukture,
– odlokom o ustanovitvi skladov, potrditvi njihovih programov in nalog, finančnih načrtov in zaključnih računov,
– poročilom skladov o delu in opravljenih nalogah in ustreznim predpisom,
– ustanavljanju skupnih organov, organizacij in služb za opravljanje zadev, ki so skupnega pomena;
h) urejajo druge zadeve, ki so v pristojnosti občinske skupščine v skladu z ustavo, zakoni in drugimi predpisi.
Vsak zbor samostojno:
– voli in razrešuje mandatno imunitetno komisijo zbora ter odloča o mandatno imunitetnih vprašanjih delegatov,
– voli in razrešuje predsednika in podpredsednika zbora.«
Zbor krajevnih skupnosti samostojno odloča o:
– delitvi proračunskih sredstev med krajevne skupnosti,
– organiziranosti in delovanju krajevnih skupnosti,
– reševanju posameznih problemov krajevnih skupnosti ter o gospodarjenju in uporabi dobrin v splošni rabi.
47. člen
Črtajo se členi od 83. do vključno 92.
48. člen
Besedilo 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99. in 100. člena se spremeni tako, da se glasi:
»93. člen
Občinska skupščina na podlagi lastnih ocen, potreb in možnosti ter ocen in usmeritev republike zlasti:
– spremlja in usmerja obrambne priprave ter priprave na zaščito in reševanje,
– sprejema oceno politično-varnostnih razmer v občini,
– spremlja in ocenjuje politično-varnostne razmere ter ekonomske in druge razmere ob napadu na republiko, na območje občine ter na tej podlagi odloča o temeljnih vprašanjih obrambe in zaščite, ki so splošnega pomena za občino,
– ureja organizacijo civilne zaščite, opazovanja in obveščanja ter drugih sil in ukrepov za zaščito in reševanje,
– določa načrt razvoja obrambe in zaščite ter zagotavlja materialne pogoje za njegovo uresničevanje.
94. člen
Če se skupščina občine zaradi vojnih razmer ne more sestati, odloča o vseh vprašanjih iz njene pristojnosti predsedstvo skupščine občine.
Predsedstvo skupščine občine predloži sprejete splošne akte v potrditev skupščini občine takoj, ko se ta lahko sestane.
V primeru, da se tudi predsedstvo skupščine občine zaradi vojnih razmer ne more sestati, sprejema ukrepe iz njegove pristojnosti predsednik predsedstva skupščine občine. Te ukrepe mora predložiti v potrditev predsedstvu skupščine občine takoj, ko se to lahko sestane.
95. člen
Občinska skupščina in vsak njen zbor ima predsednika in enega ali več podpredsednikov, ki jih izvoli za štiri leta izmed delegatov po postopku, določenem v tem statutu in poslovniku skupščine.
Za razrešitev predsednika in podpredsednika skupščine oziroma zbora se smiselno uporabljajo določbe o njihovi izvolitvi.
Predsednik in podpredsednik skupščine in zbora sta lahko za isto funkcijo izvoljena največ dvakrat zaporedoma.
96. člen
Volitve predsednika in podpredsednika občinske skupščine ter predsednika in podpredsednika zbora se izvedejo, če je za posamezno funkcijo predloženih več kandidatov, kot se jih voli. Volitve so tajne.
97. člen
Za predsednika ali podpredsednika občinske skupščine oziroma za predsednika ali podpredsednika zbora je izvoljen kandidat, ki je dobil večino glasov vseh delegatov skupščine oziroma zbora.
Če nobeden od kandidatov za predsednika ali podpredsednika občinske skupščine oziroma kandidat za predsednika ali podpredsednika zbora ni dobil večine glasov vseh delegatov skupščine oziroma zbora, se kandidacijski postopek za to funkcijo ponovi v roku, ki ga določi skupščina oziroma zbor.
98. člen
Predsednik občinske skupščine predstavlja skupščino, sklicuje in vodi skupne seje zborov, podpisuje odloke in druge splošne akte ter končne odločitve skupščine, skrbi za delovanje organov in delovnih teles občinske skupščine, skrbi za javnost dela skupščine in za uveljavljanje pravic in dolžnosti delegatov v skupščini ter opravlja druge zadeve, določene s statutom in poslovnikom občinske skupščine.
99. člen
Predsednika občinske skupščine nadomešča podpredsednik oziroma eden od predsednikov zborov, ki ga določi predsednik skupščine.
100. člen
Predsednik zbora vodi seje zbora in podpisuje odločitve zbora.
V primeru njegove zadržanosti ga nadomešča podpredsednik zbora.«
49. člen
Za 100. členom se doda nova 5. a točka z naslovom:
»Predsedstvo občinske skupščine«.
50. člen
Besedilo 101. in 102. člena se spremeni tako, da se glasi:
»101. člen
Predsedstvo občinske skupščine sestavljajo predsednik, podpredsedniki in sekretar skupščine, predsedniki zborov skupščine in predsednik izvršnega sveta.
Predsedstvo vodi predsednik občinske skupščine.
102. člen
Predsedstvo občinske skupščine:
– obravnava vprašanja usklajevanja in programiranja dela skupščine in delovnih teles skupščine,
– usmerja delo izvršnega sveta in občinskih upravnih organov pri pripravi odlokov, splošnih aktov in drugih gradiv, ki jih bo obravnavala skupščina,
– obravnava gradiva, ki se predlagajo skupščini v obravnavo in sprejem,
– skrbi za izvajanje poslovnika skupščine,
– skrbi za sodelovanje skupščine z organi upravljanja krajevnih skupnosti, s skupščino mesta in republike ter s skupščinami drugih družbenopolitičnih skupnosti,
– določa finančni načrt sredstev za delo skupščine in spremlja njegovo uresničevanje,
– daje soglasje k aktu o sistemizaciji del in nalog sekretariata skupščine,
– sodeluje z delegati in klubi delegatov,
– opravlja druge zadeve, določene s tem statutom, poslovnikom ali sklepom skupščine.
51. člen
Črta se 103. člen.
52. člen
Točka 6 V. poglavja postane točka 5 in se spremeni tako, da se glasi:
»Komisije občinske skupščine«
53. člen
104. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Vsak zbor občinske skupščine ima mandatno imunitetno komisijo, ki opravlja naloge v zvezi z mandatno imunitetnimi zadevami delegatov.
Občinska skupščina lahko ustanovi stalne in občasne komisije za proučevanje predlogov odlokov in drugih splošnih aktov ter za proučevanje in reševanje posameznih vprašanj iz svoje pristojnosti.
Komisije občinske skupščine, njihovo sestavo, naloge in število članov določi skupščina s sklepom.«
54. člen
105. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Za opravljanje strokovnih, organizacijsko-tehničnih in drugih nalog v zvezi z delovanjem skupščine občine, njenih zborov, predsedstva skupščine, delovnih teles, delegatov ter za sodelovanje s klubi delegatov, ustanovi skupščina občine sekretariat skupščine.
Organizacijo in delovno področje sekretariata določi skupščina z odlokom.
Sekretariat skupščine vodi sekretar skupščine občine, ki ga na predlog predsednika skupščine imenuje skupščina občine in je lahko ponovno imenovan. Sekretar skupščine za svoje delo odgovarja skupščini občine.«
55. člen
106. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Občinska skupščina ima poslovnik, s katerim podrobneje ureja konstituiranje ter način svojega dela in odločanja.
Poslovnik sprejme občinska skupščina na predlog predsedstva skupščine.«
56. člen
Črtajo se naslovi 1. do 11. točke VI. poglavja.
57. člen
Besedilo 107. do 119. člena se spremeni tako, da se glasi:
»107. člen
Izvršni svet je izvršilni organ občinske skupščine. V okviru pravic in dolžnosti občine je odgovoren skupščini za stanje na vseh področjih družbenega življenja, za izvajanje politike in izvrševanje zakonov, odlokov in drugih aktov skupščine ter za delo občinskih upravnih organov in strokovnih služb.
Izvršni svet opravlja zadeve, ki so po ustavi, zakonih, statutu, odlokih in drugih predpisih v njegovi pristojnosti.
108. člen
Izvršni svet:
– skrbi za izvajanje politike in izvrševanje sprejetih aktov,
– izdaja odredbe, druge predpise, sklepe in odločbe za izvrševanje odlokov in drugih splošnih aktov občinske skupščine,
– predlaga odloke in druge splošne akte iz pristojnosti občinske skupščine,
– daje občinski skupščini mnenja o predlogih odlokov in drugih splošnih aktov, ki jih skupščini pošljejo pooblaščeni predlagatelji,
– predlaga planske akte občine, proračun občine in zaključni račun o izvršitvi proračuna občine in sprejema sklepe o uskladitvi obsega sredstev občinskega proračuna in sredstev javne porabe v občinah in mestu Ljubljana,
– izvršuje proračun občine
– predlaga ali sprejema ukrepe, ki so pomembni za zagotavljanje splošnih družbenih interesov, kadar je za to pooblaščen,
– daje pobude za pripravljanje planskih aktov in ustrezne predloge nosilcem planiranja za usklajevanje posameznih planov s skupnimi in splošnimi potrebami, interesi in cilji ter jim preko ustreznih občinskih upravnih organov in upravnih organizacij zagotavlja ustrezno strokovno pomoč,
– sklepa dogovore in pogodbe, kadar gre za izvajanje politike in za katere je pooblaščen po predpisih oziroma ga pooblasti skupščina in spremlja njihovo izvajanje,
– obvešča organe, organizacije, podjetja, skupnosti in druge subjekte v občini o stanju in pojavih, ki imajo pomen za uresničevanje njihovega z ustavo določenega položaja in vloge v družbi,
– v skladu z zakonom izvaja nadzorstvo nad zakonitostjo dela organizacij in skupnosti s področja družbenih dejavnosti in v zvezi s tem po potrebi predlaga ukrepe skupščini,
– skrbi za učinkovitost uveljavljanja pravic občanov pri upravnih organih
– predlaga ustanovitev in odpravo občinskih upravnih organov ter ukrepe za izboljšanje njihovega dela, določa splošna načela za notranjo organizacijo in sistemizacijo del in nalog v upravnih organih, določa način programiranja dela ter način ocenjevanja opravljenih nalog, določa razporeditev delovnega časa, odloča v sporih o pristojnosti med upravnimi organi in daje mnenja k predlogom za ustanovitev medobčinskih upravnih organov in spremlja njihovo delo,
– usklajuje in usmerja delo upravnih organov pri izvrševanju zakonov in drugih predpisov, izvajanju politike in izvrševanju odlokov in drugih splošnih aktov občinske skupščine ter nadzoruje zakonitost njihovega dela,
– imenuje in razrešuje višje upravne delavce,
– sprejema ukrepe in skrbi za njih izvajanje glede odprave nevarnosti, reševanja in preprečevanja širjenja posledic naravnih in drugih nesreč ter drugih izrednih razmer,
– opravlja druge zadeve, določene z ustavo, zakonom, statutom in drugimi predpisi.
109. člen
Izvršni svet občinske skupščine izvaja politiko in odločitve občinske skupščine s področja obrambe in zaščite in pri tem zlasti:
– usmerja izdelavo obrambnih načrtov v občini, sprejema svoj obrambni in varnostni načrt ter skrbi za uresničevanje razvojnega načrta obrambe in zaščite,
– določa podjetja, zavode in druge organizacije, katerih dejavnost je posebnega pomena za obrambo in zaščito, organizacije, ki organizirajo narodno ali civilno zaščito ter nosilce in njihove naloge v sistemu materialne in zdravstvene oskrbe oboroženih sil, prebivalstva ter drugih obrambnih potreb, v vojni pa skrbi za delovanje tega sistema,
– usmerja mobilizacijske priprave in skrbi za izvajanje mobilizacije,
– usmerja in usklajuje razvoj varstva pred požari ter drugih zaščitnih in reševalnih dejavnosti;
– usmerja in usklajuje priprave ter popolnitve obrambnih sil in sil za zaščito in reševanje, ustanavlja občinske enote civilne zaščite ter imenuje občinski štab za civilno zaščito,
– usmerja in usklajuje usposabljanje za obrambo in zaščito, imenuje predstavnike občine v naborno komisijo ter druge komisije v zvezi z vojaško dolžnostjo.
110. člen
Izvršni svet sestavljajo predsednik, podpredsednik in člani. Število podpredsednikov in članov določi ob izvolitvi izvršnega sveta občinska skupščina na predlog kandidata za predsednika izvršnega sveta.
Predsednika in člane izvršnega sveta voli občinska skupščina za štiri leta, po postopku določenem v tem statutu in poslovniku skupščine, in so lahko izvoljeni za to funkcijo največ dvakrat zaporedoma.
Za razrešitev izvršnega sveta se smiselno uporabljajo določbe o njegovi izvolitvi.
Izvršni svet ima enega ali več podpredsednikov, ki se volijo izmed njegovih članov.
Podpredsednik izvršnega sveta nadomešča predsednika izvršnega sveta v njegovi odsotnosti ali daljši zadržanosti v vseh pravicah in obveznostih.
111. člen
Kandidata za predsednika izvršnega sveta določi občinska skupščina med najmanj dvema kandidatoma s tajnim glasovanjem.
Za kandidata za predsednika izvršnega sveta je določen kandidat, ki je dobil največ glasov, vendar ne manj kot tretjino glasov vseh delegatov skupščine.
Če nobeden od predlaganih kandidatov ne dobi potrebne večine, se kandidacijski postopek ponovi v roku, ki ga določi skupščina.
112. člen
Predsednika izvršnega sveta voli skupščina za mandatno obdobje.
Člane izvršnega sveta voli skupščina na predlog, ki ga je podal kandidat za predsednika izvršnega sveta.
Volitve predsednika in članov izvršnega sveta so tajne.
Kandidat za predsednika in člana izvršnega sveta je izvoljen, če je zanj glasovala večina vseh delegatov skupščine.
Če kandidat za predsednika izvršnega sveta ni izvoljen, se ponovi kandidacijski postopek v roku, ki ga določi skupščina.
Če posamezni član izvršnega sveta ni izvoljen, predsednik izvršnega sveta predloži na naslednji seji skupščine novega kandidata ali pa odstopi.
113. člen
V času trajanja mandatne dobe imajo predsednik in člani izvršnega sveta pravico odstopiti ali biti razrešeni.
Predsednik izvršnega sveta ima pravico predlagati občinski skupščini predčasno razrešitev posameznih članov izvršnega sveta in izvolitev novih.
Razrešitev ali odstop predsednika izvršnega sveta ali odstop večine članov izvršnega sveta ima za posledico odstop celotnega izvršnega sveta.
Če izvršni svet kolektivno odstopi, ali če mu je izglasovana nezaupnica, ostane v svoji funkciji do izvolitve novega izvršnega sveta.
Izvršni svet, predsednik oziroma člani izvršnega sveta imajo pravico, da svoj odstop obrazložijo.
114. člen
Če izvršni svet meni, da ne bo mogel zagotoviti izvajanja usmeritev in sklepov občinske skupščine, izvrševanje odloka ali drugega splošnega akta, ki ga je sprejela občinska skupščina, ali da ne more prevzeti odgovornosti za opravljanje svoje funkcije, lahko odstopi ali postavi vprašanje zaupnice.
Vprašanje zaupnice lahko postavi tudi, če občinska skupščina ne sprejme odloka ali drugega splošnega akta, ki ga predlaga izvršni svet.
115. člen
Vsak zbor občinske skupščine lahko na predlog najmanj desetih delegatov v zboru postavi vprašanje zaupnice izvršnemu svetu.
Če občinska skupščina izglasuje izvršnemu svetu nezaupnico, je ta dolžan odstopiti.
116. člen
Najmanj deset delegatov kateregakoli zbora občinske skupščine lahko v svojem zboru sproži interpelacijo, naj se obravnavajo posamezna vprašanja v zvezi z delom izvršnega sveta.
Postopek za ocenitev dela izvršnega sveta podrobneje določa poslovnik občinske skupščine.
117. člen
Delegati v občinski skupščini ter člani njenih delovnih teles imajo pravico zahtevati od izvršnega sveta pojasnila, mnenja, stališča ter strokovne in druge ocene o vprašanjih iz pristojnosti izvršnega sveta in o vprašanjih, o katerih bo skupščina odločala.
Izvršni svet je dolžan v roku, določenem s poslovnikom skupščine, odgovoriti na vprašanja delegatov o izvrševanju svojih pravic in dolžnosti, o sprejetih ukrepih, za katere je pooblaščen ter o drugih vprašanjih, ki se nanašajo na njegovo delo, na delo občinskih upravnih organov in uresničevanje odgovornosti do občinske skupščine.
118. člen
Predsednik in člani izvršnega sveta uživajo enako imuniteto kot delegati v občinski skupščini.
O njihovi imuniteti odloča občinska skupščina.
119. člen
Organizacijo in način svojega dela določi izvršni svet s poslovnikom.
Poslovnik izvršnega sveta se uveljavi z dnem, ko da nanj soglasje občinska skupščina.«
58. člen
Črtajo se 120. do 137. člen.
59. člen
Črtajo se naslovi 1. do 10. točke VII. poglavja.
60. člen
138. do 140. člen se spremeni tako, da se glasi:
»138. člen
Občinski upravni organi in strokovne službe opravljajo zadeve državne uprave iz občinske pristojnosti.
Poleg z ustavo in zakoni Republike Slovenije določenih nalog, so občinski upravni organi dolžni opraviti vsa strokovna dela, ki jim jih z njihovega delovnega področja naloži občinska skupščina ali njen izvršni svet.
Upravne organe ustanovi občinska skupščina z odlokom, s katerim določi njihovo organizacijo in delovno področje.
139. člen
Upravni organi so sekretariati in uprava ter so individualno vodeni.
Za opravljanje strokovnih, organizacijskih, administrativnih in tehničnih nalog za potrebe skupščine, izvršnega sveta ali upravnih organov, se lahko ustanovijo strokovne službe.
140. člen
Funkcionar, ki vodi upravni organ predstavlja upravni organ, izdaja predpise in druge akte, za katere je. pooblaščen, izvaja ukrepe iz pristojnosti upravnega organa, v soglasju z izvršnim svetom predpiše notranjo organizacijo ter sistemizacijo del in nalog upravnega organa in opravlja druge zadeve, ki jih določa zakon ali drug predpis.
Funkcionar, ki vodi upravni organ je osebno odgovoren za delo tega organa in za izvrševanje nalog in zadev iz njegove pristojnosti. Na vprašanje delegata v skupščini je dolžan dati odgovor.«
61. člen
Črtajo se členi od 141 do vključno 146.
62. člen
148. člen se črta.
63. člen
Črtajo se členi od 152 do vključno 161.
64. člen
Besedilo 162. do 165. člena se spremeni tako, da se glasi:
»162. člen
Občinska skupščina sprejema odloke in druge akte ter priporočila, sklepe in stališča do reševanja posameznih vprašanj.
V zadevah, ki so pomembne za življenje občanov, lahko občinska skupščina sprejme deklaracijo, mnenja ali pobudo ter jo posreduje javnosti in ustreznim organom.
163. člen
Sprejem odloka ali drugega akta lahko predlaga predsedstvo ali posamezen zbor občinske skupščine, izvršni svet, komisije občinske skupščine in vsak delegat.
164. člen
Odloki in drugi akti morajo biti objavljeni, preden začno veljati.
Odloki in drugi akti se objavljajo v Uradnem listu Republike Slovenije.
Samo iz utemeljenih razlogov se lahko določi, da začne odlok ali drug akt veljati istega dne, kot je bil objavljen.
Odloki in drugi akti ne morejo imeti učinka za nazaj, če posegajo v pridobljene pravice.
165. člen
Postopek sprejemanja odlokov ter drugih aktov in odločitev občinske skupščine podrobneje ureja poslovnik občinske skupščine.«
65. člen
Črtajo se členi od 166 do vključno 171.
66. člen
Poglavje X. postane poglavje VIII. ter se spremeni tako, da se glasi:
»VIII. ODGOVORNOST NOSILCEV DRUŽBENIH FUNKCIJ«.
67. člen
Besedilo 172. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Vsak nosilec funkcije v občinski skupščini in drugih organih, organizacijah in skupnostih, ki ga voli ali imenuje občinska skupščina, je v okviru svojih pravic in dolžnosti osebno odgovoren skupščini za svoje delo.
Občinski skupščini so kolektivno odgovorni njeni organi.
Vsak član kolektivnega organa je osebno odgovoren za svoje delo in v skladu s svojimi pravicami in dolžnostmi za delo in odločitve tega organa.
Občinska skupščina lahko funkcionarja v okviru politične odgovornosti in na podlagi ocene njegovega dela odpokliče ali razreši.«
68. člen
Črta se 173. in 174. člen.
69. člen
Naslov XI. poglavja, ki postane poglavje IX. se spremeni tako, da se glasi:
»PRIZNANJA IN NAGRADE OBČINE«
70. člen
175. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Občina podeljuje nagrade in priznanja posameznikom, delovnim skupinam, podjetjem, političnim in drugim organizacijam, skupnostim in društvom za posebne uspehe in dosežke na področju gospodarstva, kmetijstva, varstva okolja, znanosti, družbenih, političnih in drugih dejavnostih, pomembnih za razvoj občine.
Pogoje, postopek in vrsto priznanj in nagrad občine določi občinska skupščina z odlokom.«
71. člen
Črtata se 176. in 177. člen.
72. člen
Naslov XII. poglavja, ki postane X. poglavje, se spremeni tako, da se glasi:
»MEDOBČINSKO IN MEDNARODNO SODELOVANJE«
73. člen
178. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Občina Ljubljana Šiška je združena z občinami Ljubljana Center, Ljubljana Moste-Polje, Ljubljana Bežigrad in Ljubljana Vič-Rudnik v posebno družbenopolitično skupnost – mesto Ljubljana.
Skupni interesi ter pravice in dolžnosti, ki jih občani uresničujejo v mestu kot posebni družbenopolitični skupnosti so določeni v statutu mesta Ljubljane.
Občina Ljubljana Šiška lahko sodeluje tudi z drugimi občinami in lokalnimi skupnostmi tujih držav. V ta namen lahko občinska skupščina sprejme akt o sodelovanju.«
74. člen
Črtajo se členi od 179 do vključno 184.
75. člen
Poglavje XIII. postane poglavje XI. 185. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Pobudo za spremembo lahko dajo klubi delegatov, posamezni zbori in komisije občinske skupščine, izvršni svet, zbori občanov in organi krajevnih skupnosti.«
76. člen
186. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Na podlagi sprejetega sklepa o uvedbi postopka za spremembo statuta imenuje skupščina komisijo za pripravo sprememb statuta, ki pripravi osnutek sprememb statuta in ga predloži občinski skupščini. Osnutek sprememb statuta da občinska skupščina v javno razpravo.
Po končani javni razpravi predlaga komisija iz prejšnjega odstavka občinski skupščini predlog sprememb statuta.
Sprememba statuta je sprejeta, če zanjo glasujeta najmanj dve tretjini vseh delegatov občinske skupščine.«
77. člen
Črta se 187. člen.
78. člen
Poglavje XIV. postane poglavje XII.
188. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Občinski predpisi se uskladijo s spremembami in dopolnitvami statuta v roku 6 mesecev od uveljavitve sprememb in dopolnitev statuta.
Do uskladitve veljajo tista določila odlokov in drugih aktov skupščine, ki niso v nasprotju s temi spremembami in dopolnitvami statuta.«
79. člen
189. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Z dnem uveljavitve sprememb in dopolnitev statuta občine Ljubljana Šiška preneha veljati odlok o sestavi in pristojnostih zborov Skupščine občine Ljubljana Šiška (Uradni list SRS, št. 1/90 in 3/90) in 30. člena odloka o načinu volitev organov Skupščine občine Ljubljana Šiška (Uradni list RS, št. 16/90 in 25/90).«
80. člen
190. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Spremembe in dopolnitve statuta občine Ljubljana Šiška se objavijo v Uradnem listu Republike Slovenije in prično veljati osmi dan po objavi.«
Št. 01-061-11/90
Ljubljana, dne 17. decembra 1991.
Predsednik
Skupščine občine
Ljubljana Šiška
Stanislav Žagar l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti