Skupščina občine Celje je na podlagi 39. in 43. člena zakona o urejanju naselij, in drugih posegov v prostor (Uradni list SRS, št. 18/84, 37/85 in 29/86, Uradni list RS, št. 26/90) in 4. člena odloka o sestavi in pristojnostih zborov Skupščine občine Celje in izvolitvi funkcionarjev občinske skupščine (Uradni list RS, št. 13/90 in 13/91) na skupnem zasedanju zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitičnega zbora dne 17. 3. 1992 sprejela
ODLOK
o spremembah in dopolnitvah odloka o zazidalnem načrtu »Gospodarska cona« v Celju
1. člen
S tem odlokom se ob upoštevanju usmeritev dolgoročnega plana občine Celje za obdobje 1986-2000 in določil srednjeročnega plana občine Celje sprejmejo spremembe in dopolnitve odloka o zazidalnem načrtu »Gospodarska cona« v Celju (Uradni list SRS, št. 22/77, 22/78, 21/82, 6/83, 23/84, 14/86 in 7/90) za južni del ureditvenega območja zazidalnega načrta. Aero – Lanovž in zazidalnega načrta Dolgo polje – lahka industrija. Spremembe in dopolnitve je izdelal Razvojni center – Planiranje d. o. o. iz Celja pod št. proj. 039/91 v decembru 1991.
2. člen
Odlok o zazidalnem načrtu »Gospodarska cona« v Celju se spremeni in dopolni v naslednjem:
– Za zadnjim odstavkom 1. člena se doda nov odstavek ki se glasi:
»Sestavni del tega odloka je tudi proj. št. 039/91, ki ga je v decembru 1991 izdelal Razvojni center – Planiranje d. o. o. iz Celja in ki predstavlja spremembe in dopolnitve zazidalnega načrta Dolgo polje – Lahka industrija in zazidalnega načrta Aero – Lanovž oziroma projektov iz 1. in 6. točke 1. odstavka tega člena. Spremembe in dopolnitve obravnavajo območje, ki je omejeno na severu z obstoječim kompleksom Cetisa oziroma njegovim zemljiščem, na vzhodu s kompleksom Avta Celje, na jugu s severno mejo Savinjske železnice in na zahodu z vzhodnim robom Čopove ulice oziroma z mejo, ki poteka od izhodiščne točke v stičišču parc. št. 608/64, 608/86, 608/27 in 608/89 k. o. Ostrožno in se nadaljuje v smeri urinega kazalca. Od izhodiščne točke poteka meja v smeri zahod po južni meji parcele št. 608/64, dalje po vzhodni meji te parcele proti severu, do stičišča parcel 608/27 in 608/69, obrne po severni meji parcele št. 608/69 in preseka cesto – parcela št. 605/45, nakar se obrne proti jugu po vzhodni meji parcele št. 608/49.
Po približno 120 m spremeni smer proti zahodu, prečka parcelo št. 608/25 in dalje v vzdolžni smeri seka parcelo št. 608/40 (cesta). Po poteku 175 m spremeni smer proti jugu in poteka po vzhodni meji parcele št. 1140/17, prečka cesto s parc. št. 2535/3 in poteka vzporedno s cesto po južnem robu parcele št. 1280 proti zahodu. Po preteku ca 425 m ponovno prečka le-to cesto (parc. št. 1279) v smeri proti severu, tu nadaljuje v opisani smeri po zahodni meji parcele št. 1392, 1139/22, se preusmeri v smeri proti vzhodu, tu prečka parcele 628/7 in 608/64 do vzhodnega roba parcelne meje št. 608/64. Dalje poteka v smeri proti severu in vzhodu po severni in vzhodni meji parcele št. 608/69, do izhodiščne točke opisane meje. Površina tega območja je 4.192 ha. – Za 1. členom se doda nov 1.a člen, ki se glasi: Funkcije območja iz zadnjega odstavka prejšnjega člena so naslednje: (1) Funkcija območja s pogoji izrabe: Območje je namenjeno za ureditev in prenovo dvorca. Lanovž, za izgradnjo in ureditev bencinskega servisa ter za prestavitev Ipavčeve ulice na zahodno mejo funkcionalnega zemljišča bencinskega servisa z možnostjo desnega uvoza in desnega izvoza na magistralno cesto.
Območje dvorca Lanovž zavzema zahodni del obravnavanega projekta. Dostop (parkiranje, napajanje) do objekta je omogočen z novo dovozno cesto, priključeno na Ipavčevo ulico. Predvidena je prenova objekta z ustrezno nestanovanjsko funkcijo. Prenova parka in močno okrnjenih površin, ki zaradi novih peš in motornih smeri prometa ni več smiselna in možna, mora biti izdelana po posebnem načrtu. Rekonstrukcija nekdanje historične vrtne zasnove ni več smiselna, kljub temu pa je potrebno v kar največji meri ohranjati preostale odprte površine, okrog dvorca. Ohraniti je potrebno stara drevesa, preostanek nekdanje ureditve, novo ozelenitev pa predvideti v obrobju proti industriji in bencinskemu servisu in pustiti dve glavni vizuri oziroma osi.
Območje bencinskega servisa zavzema osrednji del obravnavanega prostora. Uvoz nanj je možen z magistralne ceste in s prestavljene Ipavčeve ulice. Bencinski servis vključuje tudi celodnevno trgovino, avtopralnico in nekaj parkirnih mest. 4 cisterne po 50 m3 bodo vkopane v zelenici na vzhodni strani. Oblikovanje objekta bo tipsko – firme OMV – Petrol Slovenija in bo imel ravno streho, fasada in vsi gradbeni elementi bodo v zeleni in modri barvi. Razporeditev odvzemnih mest se predvidi poševno, da ne bo prihajalo do zastojev pri vstopu na servis. Bencinski servis bo obratoval kot dnevni servis najdalj do 22. ure in za potrebe osebnih vozil in vozil s skupno težo do 5 ton.
Območje avtosalona zavzema vzhodni del obravnavanega prostora in se nahaja južno pod servisnimi delavnicami Avto Celja. Napajanje objekta bo preko napajalnega dvorišča Avto – Celja, s stare Ipavčeve ulice, peš dostopi pa bodo možni z obeh strani. Maksimalni višinski gabarit je pritličje in največ ena etaža, z ravno streho. Objekt mora biti oblikovan tako, da bo dajal vtis mestne (obcestne) pozidave, kar bo sicer s svojo dejavnostjo ustrezno ustvaril. Možni so poudarki vhoda in delov fasade.
(2) Pogoji prometne, komunalne, energetske in vodnogospodarske infrastrukture in omrežja zvez:
Delna prestavitev Ipavčeve ulice za 70 metrov proti zahodu na način ločne deviacije in nadomestni cestni priključek na magistralo – zahod se morata izvesti v skladu z veljavnimi predpisi in zakonodajo s cestnoprometnega področja, zato ostane sedanja zasnova le desnega zavijanja oziroma uvoza na in izvoza z Ipavčeve ulice nespremenjena. Predvidi se samo desno priključevanje z določenimi pasovi.
Pretežni del trase Ipavčeve ulice južno od odcepa na prestavljeno cestišče se nameni kot interna dovozno-izvozna cesta za normalno funkcioniranje obstoječega objekta tehničnih pregledov vseh cestnoprometnih vozil, preostali del pa se vklopi v asfaltirano površino funkcionalnega zemljišča bencinskega servisa.
Območje bo oskrbovano, s pitno vodo iz obstoječega vodovoda le za sanitarne potrebe, preostale potrebe, tudi za požarno varnost bodo pokrite iz tehnološkega vodovoda. Požarna varnost mora biti zagotovljena z ustrezno nameščenimi nadzemnimi hidranti.
Odpadne in meteorne vode morajo biti speljane v obstoječo mestno kanalizacijo. Skladno s predpisi je potrebno vse meteorne vode pred izpustom predhodno očistiti, namestiti usedalnike ter lovilce olj in maščob. Cisterne za hrambo naftnih derivatov morajo biti dvoplaščne, pretakalna ploščad pa v betonski izvedbi.
Napajanje z električno energijo je možno iz TP Avto Celje oziroma preko obstoječega elektrodistribucijskega omrežja. Vsa dela in izvajanje drugih posegov v območje morajo biti izvajana in kontrolirana v skladu z veljavnimi predpisi s področja elektrogospodarstva.
Vsi objekti se morajo ogrevati na plin in morajo biti priključeni na obstoječi nizkotlačni plinovod, ki poteka na zahodni strani obstoječe Ipavčeve ulice.
Objekte je možno priključiti na TT omrežje, predhodno je za rešitve TT omrežja izdelati ustrezno tehnično dokumentacijo ter vsa dela izvajati skladno s predpisi s telekomunikacijskega področja.
Na vseh javnih površinah, parkiriščih, bencinskem servisu in ostalih urejenih zelenih površinah, predvsem pa ob križiščih je potrebno izvesti ustrezno javno razsvetljavo.
Odvoz odpadkov mora biti prostorsko urejen in organiziran v skladu z občinskimi predpisi in tangirano zakonodajo. Lokacijo ustreznih kontejnerjev je potrebno opredeliti in namestiti v skladu s predhodno izdelanim načrtom zunanje ureditve.
Pri projektiranju in izvajanju infrastrukturnega omrežja so za zagotovitev optimalnih rešitev dopustne smiselno utemeljene tolerance v poteku tras in njih dimenzioniranje, ki so oziroma bi bile potrebne zaradi etapnosti izvajanja in spremenjenih in dopustnih namembnosti objektov, vendar samo pod pogojem predhodnega soglasja tangiranega upravljalca.
(3) Pogoji etapnosti izvedbe posegov, obveznosti investitorjev in izvajalcev ter drugi pomembni pogoji:
Pogoj za izgradnjo bencinskega servisa je sočasna prestavitev Ipavčeve ulice na zahodni rob njegovega funkcionalnega zemljišča in zgraditev nadomestnega križišča Ipavčeve ulice z magistralo – zahod brez spreminjanja sedanjega prometnega režima.
Sočasno z investicijskimi pripravami na prestavitev Ipavčeve ulice je potrebno ustrezno urediti parkirišče jugovzhodno ob kompleksu Cetisa.
Vsi posegi v prostor morajo biti izvedeni tako, da z njimi ne bodo prekoračene z zakoni in predpisi dovoljene emisije škodljivih snovi v zrak, vodotoke, tla in podtalnico.
Za bencinski servis je obvezno že v fazi predinvesticijskih opravil, predvsem pa pri investicijsko-tehnični dokumentaciji in gradnji upoštevati vse predpise in normative, ki urejajo varstvo pred hrupom.
Režim in začasna namembnost zemljišč, ki se ne zazidajo v prvi fazi in objekta, ki se ne preuredijo, adaptirajo ali odstranijo v prvi fazi, ostane nespremenjena in jih je potrebno redno in ustrezno vzdrževati in obnavljati. Objekt parc. št. 1441 k. o. Ostrožno (Čopova 22) se v končni fazi odstrani, območje pa ustrezno hortikulturno uredi.
Plodno zemljo, ki bi bila odstranjena pred gradnjo in izvedbo prometnih površin, je potrebno uporabiti za ureditev zelenic okrog dvorca Lanovž.
Dvorec Lanovž in njegovo funkcionalno območje, kot je opredeljeno v- projektu, je potrebno urejati in obnavljati v skladu z opredeljenimi spomeniškovarstvenimi smernicami in izhodišči ter pri vseh posegih v gradbeno strukturo stalno sodelovati s pristojno službo za varstvo naravne in kulturne dediščine.
3. člen
Nadzorstvo nad izvajanjem tega odloka opravljajo pristojne inšpekcijske službe.
4. člen
Ta odlok prične veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 350-13/77
Celje, dne 17. marca 1992.
Predsednik
Skupščine občine Celje
Anton Rojec, dipl. jur. l. r.