Uradni list

Številka 38
Uradni list RS, št. 38/1992 z dne 1. 8. 1992
Uradni list

Uradni list RS, št. 38/1992 z dne 1. 8. 1992

Kazalo

1895. Odlok o mobilizaciji, stran 2410.

Na podlagi 3. točke 36. člena zakona o obrambi in zaščiti (Uradni list RS, št. 15/91) izdaja Vlada Republike Slovenije
ODLOK
o mobilizaciji
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta odlok ureja način pripravljanja in izvajanja mobilizacije kot celote nalog, ukrepov in aktivnosti, ki jih izvajajo nosilci obrambnega sistema za prehod na delo v vojni ter Teritorialna obramba za prehod na vojno organizacijo.
2. člen
Mobilizacijo načrtujejo v svojih obrambnih načrtih Vlada Republike Slovenije in drugi državni organi, izvršni sveti občinskih skupščin oziroma širših lokalnih skupnosti (v nadaljnjem besedilu: občine) in drugi občinski organi ter podjetja, zavodi in druge organizacije, ki so posebnega pomena za obrambo in zaščito v Republiki Sloveniji. Štabi, enote in zavodi teritorialne obrambe načrtujejo mobilizacijo v načrtih uporabe Teritorialne obrambe.
Podjetja, zavodi in druge organizacije, ki so jim določene naloge za delo v vojni, načrtujejo mobilizacijo sil in sredstev za izvajanje teh nalog.
Nosilci obrambnega sistema načrtujejo izvajanje mobilizacije na mirnodobnem sedežu oziroma rezervni mobilizacijski lokaciji.
3. člen
Vodje obrambnih priprav oziroma poveljniki v Teritorialni obrambi so odgovorni za pripravljanje in izvajanje mobilizacije. Pri tem:
1. ocenjujejo pogoje in možnosti za izvajanje mobilizacije;
2. določajo sile, naloge, ukrepe in postopke za načrtovanje ter izvajanje mobilizacije in skrbijo za izdelavo mobilizacijskih dokumentov;
3. predlagajo mobilizacijske lokacije, če se mobilizacija načrtuje zunaj mirnodobnega sedeža, oziroma mobilizacijska zbirališča;
4. zahtevajo razporeditev oziroma popolnitev z državljani in materialnimi sredstvi;
5. organizirajo in izvajajo mobilizacijske vaje;
6. po prejemu ukaza izvajajo mobilizacijo.
4. člen
Vlada Republike Slovenije in izvršni sveti občinskih skupščin usklajujejo ter spremljajo pripravljanje in izvajanje mobilizacije.
5. člen
Upravni organi v sodelovanju z upravnim organom, pristojnim za obrambne zadeve, usmerjajo, koordinirajo in spremljajo pripravljanje ter izvajanje mobilizacije v dejavnosti iz svoje pristojnosti.
Ministrstvo za obrambo usklajuje mobilizacijske lokacije oziroma mobilizacijska zbirališča in priprave za izvajanje mobilizacije na ravni države in na območju pokrajin, upravni organi, pristojni za obrambne zadeve, pa na ravni občine.
II. MOBILIZACIJSKE PRIPRAVE IN DOKUMENTI
1. Mobilizacijske priprave
6. člen
Mobilizacijske priprave obsegajo:
1. načrtovanje mobilizacije;
2. razporeditev in popolnitev z državljani;
3. materialne in druge priprave za mobilizacijo;
4. usposabljanje za izvajanje mobilizacije.
7. člen
Načrtovanje mobilizacije obsega ocenjevanje pogojev in možnosti za izvajanje mobilizacije ter izdelavo, usklajevanje, dopolnjevanje in sprejemanje mobilizacijskih dokumentov.
8. člen
Z razporejanjem državljanov na dolžnosti v obrambi in zaščiti se zagotavljajo potrebni kadri po organizaciji in sistemizaciji za delo v vojni oziroma v Teritorialni obrambi po vojni organizaciji.
9. člen
Materialne in druge priprave mobilizacije obsegajo predvsem izdelavo dokumentacije in zagotovitev sredstev, potrebnih za prehod na delo v vojni.
V okviru priprav iz prejšnjega odstavka se urejajo po potrebi tudi rezervne mobilizacijske lokacije.
Materialne in druge priprave v Teritorialni obrambi obsegajo zagotovitev materialnih sredstev po vojni organizaciji in ureditev mobilizacijskih zbirališč.
10. člen
Usposabljanje za izvajanje mobilizacije obsega usposabljanje za posredovanje ukaza za mobilizacijo ter izvrševanje nalog, ukrepov in aktivnosti, določenih z mobilizacijskimi dokumenti.
Z načrtnim usposabljanjem in z mobilizacijskimi vajami se zagotavlja stalna usposobljenost za vodenje in izvajanje mobilizacije.
2. Mobilizacijski dokumenti
11. člen
Nosilci obrambnega sistema, štabi, enote in zavodi teritorialne obrambe izdelujejo mobilizacijske dokumente na podlagi sklepa Vlade Republike Slovenije o načinu pripravljanja in izvajanja mobilizacije na območju države in tega odloka.
Na podlagi sklepa iz prejšnjega odstavka izvršni sveti občinskih skupščin določijo naloge za izvajanje mobilizacije na območju občin. Naloge določijo na podlagi izkazanih mobilizacijskih potreb nosilcev obrambnega sistema in Teritorialne obrambe. Potrebe nosilci obrambnega sistema in Teritorialna obramba izkažejo izvršnemu svetu skupščine občine, na območju katere načrtujejo mobilizacijske lokacije oziroma osnovna in rezervna mobilizacijska zbirališča.
12. člen
S sklepom o načinu pripravljanja in izvajanja mobilizacije na območju države se določijo zlasti kriteriji za določanje mobilizacijskih lokacij oziroma mobilizacijskih zbirališč, trajanje mobilizacije, prednosti pri popolnitvi z državljani in materialnimi sredstvi, organizacija in prednost pri pozivanju, organizacija posredovanja, sporočanja in objavljanja ukaza za mobilizacijo, usmeritve za organizacijo zdravstvene, protipožarne in druge oskrbe mobilizacije ter usmeritve za zavarovanje objektov posebnega pomena za obrambo, varnostne ukrepe in informativno dejavnost.
Sklep iz prejšnjega odstavka se pošlje državnim organom, izvršnim svetom občinskih skupščin. Republiškemu štabu za teritorialno obrambo ter drugim nosilcem obrambnega sistema, ki načrtujejo mobilizacijo.
13. člen
Za izvedbo mobilizacije se izdelajo:
1. opomnik:
2. dokumenti za organizacijo in način posredovanja ukaza za mobilizacijo;
3. dokumenti za organizacijo pozivanja državljanov in imetnikov materialnih sredstev;
4. dokumenti za organizacijo prehoda na delo v vojni oziroma v Teritorialni obrambi dokumenti za organizacijo prehoda na vojno organizacijo.
14. člen
Opomnik iz prejšnjega člena obsega naloge, ukrepe in postopke vodij obrambnih priprav oziroma poveljnikov v Teritorialni obrambi po prejemu ukaza za izvajanje mobilizacije oziroma njihove druge naloge, določene v mobilizacijskih dokumentih.
15. člen
V dokumentih za organizacijo in način posredovanja ukaza za mobilizacijo iz 13. člena tega odloka se določi organizacija in način posredovanja ukaza za mobilizacijo ter pregled vseh organov in organizacij, štabov, enot in zavodov, katerim se posreduje ukaz v skladu s prednostmi, ki so določene v sklepu o načinu pripravljanja in izvajanja mobilizacije na območju države.
16. člen
V dokumentih za organizacijo pozivanja državljanov in imetnikov materialnih sredstev iz 13. člena tega odloka se določi način pozivanja državljanov in imetnikov materialnih sredstev, razporeditev državljanov na dolžnosti v pozivni službi, smeri raznašanja pozivov ter materialna sredstva za potrebe pozivne službe.
17. člen
V dokumentih za organizacijo prehoda nosilcev obrambnega sistema na delo v vojni iz 13. člena tega odloka se določi osnovna in po potrebi rezervna mobilizacijska lokacija s shemo razmestitve, premik na rezervno lokacijo, razvrstitev arhivskega gradiva, naloge za njegovo zavarovanje ter predajo pooblaščenim organizacijam, spremembe in dopolnitve sistemizacije del za delo v vojni, seznam delavcev po sistemizaciji za delo v vojni, kriteriji in način razdelitve orožja ter zaščitne in druge opreme.
18. člen
V dokumentih za organizacijo prehoda Teritorialne obrambe na vojno organizacijo iz 13. člena tega odloka se določi način alarmiranja mirnodobne sestave, postopek z mobilizacijskimi dokumenti, bojno zavarovanje mobilizacijskega zbirališča, razporeditev enot na mobilizacijskem zbirališču, organizacija sprejema vojaških obveznikov in prevzema materialnih sredstev iz popisa ter razporeditev po vojni formaciji, organizacija izvzema materialnih sredstev iz skladišč, razdelitev in dekonzervacija orožja in druge opreme, organizacija zvez, zdravstvene, protipožarne in druge oskrbe nad mobilizacijo ter druge naloge, s katerimi se zagotovi bojna pripravljenost vojnih enot.
19. člen
Mobilizacijski dokumenti Vlade Republike Slovenije obsegajo opomnik, organizacijo in način posredovanja ukaza za mobilizacijo, organizacijo prehoda na delo v vojni, pregled mobilizacijskih lokacij državnih organov, podjetij, zavodov in drugih organizacij, ki so posebnega pomena za obrambo in zaščito v Republiki Sloveniji, ter izvršnih svetov občinskih skupščin.
20. člen
Mobilizacijski dokumenti drugih državnih organov obsegajo organizacijo in način pozivanja delovnih obveznikov in imetnikov materialnih -sredstev ter organizacijo prehoda na delo v vojni.
Mobilizacijski dokumenti drugih državnih organov so sestavni del dokumentov obrambnega načrta, v katerih določijo svojo organizacijo in delovanje v vojni.
21. člen
Mobilizacijski dokumenti Teritorialne obrambe obsegajo organizacijo priprav za izvedbo mobilizacije, organizacijo in način posredovanja ukaza za mobilizacijo, organizacijo pozivanja vojaških obveznikov in imetnikov materialnih sredstev iz popisa, organizacijo prehoda na vojno organizacijo, pregled mobilizacijskih zbirališč ter druge potrebne dokumente.
22. člen
Mobilizacijski dokumenti izvršnega sveta občinske skupščine obsegajo opomnik, organizacijo in način posredovanja ukaza, organizacijo pozivanja delovnih obveznikov in imetnikov materialnih sredstev, organizacijo prehoda na delo v vojni ter pregled mobilizacijskih lokacij občinskih organov.
V mobilizacijskih dokumentih izvršni svet občinske skupščine določi tudi rešitve za zagotovitev oskrbe nosilcev obrambnega sistema in Teritorialne obrambe med mobilizacijo.
23. člen
Mobilizacijski dokumenti drugih občinskih organov obsegajo organizacijo in način pozivanja delovnih obveznikov in imetnikov materialnih sredstev ter organizacijo prehoda na delo v vojni.
Mobilizacijski dokumenti drugih občinskih organov so sestavni del dokumentov obrambnega načrta, v katerih določijo svojo organizacijo in delovanje v vojni.
24, člen
Mobilizacijski dokumenti podjetij, zavodov in drugih organizacij, ki so posebnega pomena za obrambo in zaščito v Republiki Sloveniji, obsegajo opomnik, organizacijo pozivanja delovnih obveznikov in imetnikov materialnih sredstev ter organizacijo prehoda na delo v vojni.
25. člen
Mobilizacijski dokumenti, ki jih za izvedbo določenih nalog v vojni načrtujejo podjetja, zavodi in organizacije, obsegajo opomnik, organizacijo pozivanja delovnih obveznikov in imetnikov materialnih sredstev ter pregled materialnih sredstev, potrebnih za izvajanje nalog.
III. IZVAJANJE MOBILIZACIJE
26. člen
Nosilci obrambnega sistema, štabi, enote in zavodi teritorialne obrambe ravnajo po prejemu ukaza za mobilizacijo v skladu s svojimi mobilizacijskimi dokumenti, navodili in odločitvami pristojnih organov.
27. člen
Državljani ter imetniki materialnih sredstev, ki so razporejena v državne organe, podjetja, zavode in druge organizacije ter v Teritorialno obrambo, se pozivajo v skladu s prednostmi, ki so določene v mobilizacijskih dokumentih.
28. člen
Po končani mobilizaciji nosilci obrambnega sistema nadaljujejo z delom po organizaciji za delo v vojni, Teritorialna obramba pa z izvajanjem nalog iz načrta za uporabo.
IV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
29. člen
Mobilizacija ali aktiviranje štabov in enot Civilne zaščite ter službe za opazovanje in obveščanje se izvaja v skladu z načrti za zaščito in reševanje. Odločitev o izvedbi mobilizacije za izvedbo prehoda na organizacijo in delo v vojni velja v skladu z zakonom tudi za Civilno zaščito in službo za opazovanje in obveščanje.
30. člen
Organizacijo in način posredovanja ukaza za mobilizacijo, poročanje o poteku mobilizacije in podrobnejše postopke za pripravljanje in izvajanje mobilizacije Teritorialne obrambe uredi Ministrstvo za obrambo.
Enote za zveze republike in občin izvajajo mobilizacijo na način, določen za Teritorialno obrambo.
Postopek za mobilizacijo organov za notranje zadeve podrobneje uredi Ministrstvo za notranje zadeve.
31. člen
Mobilizacijski dokumenti se uskladijo s tem odlokom po postopku in v rokih, določenih s programom Vlade Republike Slovenije za pripravo, izdelavo in dopolnjevanje obrambnih načrtov.
32. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 8-09/92-2/1-8
Ljubljana, dne 17. julija 1992.
Vlada Republike Slovenije
Predsednik
dr. Janez Drnovšek l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti