Na podlagi 3. točke 25. člena in 5. točke 27. člena zakona o obrambi in zaščiti (Uradni list RS, št. 15/91) ter 6. člena Odloka o sestavi Skupščine občine Sevnica, pristojnosti zborov, o načinu odločanja in načinu volitev vodstva Skupščine, vodstva posameznih zborov in Izvršnega sveta SO Sevnica (Uradni list SRS, št. 1/90, 4/90 in Uradni list RS, št. 23/90 in 27/90) so vsi trije zbori SO Sevnica na skupni seji dne 22. 9. 1992 sprejeli
ODLOK
o organizaciji, ustanavljanju in delovanju civilne zaščite v občini Sevnica
I. SKUPNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se v skladu z enotnimi temelji organizacije in delovanja sistema zaščite in reševanja v Republiki Sloveniji za območje občine Sevnica natančneje določa:
– organizacijo, pripravljanje in delovanje civilne zaščite in drugih sil zaščite in reševanja ob naravnih in drugih nesrečah ter ob vojnih dejstvovanjih;
– enotnost usmerjanja in vodenja vseh struktur, ki sodelujejo pri zaščiti in reševanju;
– organizacijo odkrivanja, spremljanja in obveščanja o nevarnostih.
2. člen
Zaščita in reševanje ljudi, materialnih in drugih, dobrih v občini Sevnica temelji na:
– uresničevanju oziroma upoštevanju preventivnih in drugih ukrepov, ki preprečujejo nastanek nesreče ali izboljšujejo zaščito in reševanje;
– pripravah prebivalstva, organov in organizacij za osebno in vzajemno zaščito;
– pripravah za izvajanje ukrepov za zaščito in reševanje;
– pripravah in vključevanju v zaščito in reševanje podjetij zavodov in drugih organizacij, katerih dejavnost je namenjena zaščiti in reševanju;
– organiziranju, pripravah in delovanju operativnih sestavov občinske gasilske zveze, občinskega odbora RK, potapljaškega društva VIDEM Krško, tabornikov, planinskega društva, radioamaterjev in po potrebi drugih društev ter organizacij državljanov, ki lahko opravljajo dejavnost zaščite in reševanja;
– organiziranju, pripravah in delovanju enot in štabov za civilno zaščito;
– pripravah upravnih organov za izvajanje in vodenje ukrepov zaščite in reševanja iz svoje pristojnosti;
– pripravah in sodelovanju oboroženih in drugih obrambnih sil pri zaščiti in reševanju;
– organizaciji odkrivanja, spremljanja in obveščanja o nevarnostih.
Enotnost sistema za zaščito in reševanje se zagotavlja z organizacijskimi in drugimi pripravami ter enotnostjo vodenja akcij zaščite in reševanja v krajevnih skupnostih in v občini.
3. člen
Naravne in druge hude nesreče zaradi katerih se v občini Sevnica aktivirajo sile za zaščito in reševanje so: plazovi, poplave, potres, tehnološke nesreče z nevarnimi snovmi, neurja, požari, visok sneg, prometne nesreče, epidemije, razpad komunalne infrastrukture, če redne službe in podjetja niso v stanju nesreče sanirati same.
V celoti se sile za zaščito in reševanje aktivirajo v vojni.
II. OSEBNA IN VZAJEMNA ZAŠČITA
4. člen
Osebna in vzajemna zaščita obsega ukrepe in postopke za neposredno osebno in vzajemno zaščito, prvo pomoč in reševanje ljudi, materialnih in drugih dobrin v stanovanjskih hišah, poslovnih stavbah, na javnih mestih in drugih delovnih in bivalnih okoljih.
V stanovanjski hiši in stanovanjskem okolju izvajajo ukrepe za zaščito in reševanje po načelih osebne in vzajemne zaščite vsi stanovalci. Njihovo delovanje usmerja krajevno pristojen štab civilne zaščite ali poveljujoči vodja gasilske enote ali druge reševalne službe oziroma enote, ki izvaja zaščito in reševanje na prizadetem območju ali poverjenik CZ.
V delovnem okolju izvajajo ukrepe zaščite in reševanja po načelu osebne in vzajemne zaščite vsi zaposleni, njihovo delovanje pa usmerja vodstvo podjetja, štab CZ ali poverjenik za civilno zaščito.
Državljani izvajajo v okviru osebne in vzajemne zaščite naslednje aktivnosti:
– organizirajo in izvajajo ukrepe za osebno in vzajemno zaščito;
– nabavljajo komplete za osebno zaščito;
– vzdržujejo sredstva in objekte za zaščito in reševanje;
– izvajajo ukrepe za zaščito in reševanje.
III. UKREPI ZA ZAŠČITO IN REŠEVANJE
5. člen
Zaradi ogroženosti se v občini Sevnica pripravljajo, organizira jo, načrtujejo in izvajajo naslednji ukrepi:
– zaščita in reševanje ob požarih
– zaščita in reševanje ob poplavah
– zaščita in reševanje ob rušenjih
– zaščita in reševanje pred plazovi
– zaščita in reševanje pred nesrečami z nevarnimi snovmi
– prva medicinska pomoč
– prva veterinarska pomoč
– radiološka, kemijska in biološka zaščita
– izmik in evakuacija
– oskrba ogroženega in prizadetega prebivalstva – asanacija
– varstvo pred neeksplodiranimi ubojnimi sredstvi
– zaklanjanje.
6. člen
Ukrepi našteti v prejšnjem, členu obsegajo:
– dejavnosti za preprečevanje oziroma zmanjševanje ogroženosti;
– organizacijske, materialne in kadrovske priprave za izvajanje ukrepa zaščite in reševanja;
– dejavnosti za odpravljanje posledic.
V miru izvajajo ukrepe za zaščito in reševanje podjetja, zavodi in druge organizacije, katerih dejavnost je namenjena zaščiti in reševanju, splošno reševalne službe ter enote in štabi CZ (v primeru večjih elementarnih in drugih nesreč) ter po potrebi obrambne sile v obsegu in na način, ki je določen v načrtih civilne zaščite.
IV. PODJETJA IN ZAVODI TER DRUGE ORGANIZACIJE, KI OPRAVLJAJO DEJAVNOST, POMEMBNO ZA ZAŠČITO IN REŠEVANJE
7. člen
Podjetja, zavodi in druge organizacije, katerih dejavnost je pomembna za zaščito in reševanje v občini Sevnica morajo na podlagi občinske ocene ogroženosti zaradi naravnih in drugih nesreč:
– določiti svojo organizacijo, sile in sredstva za izvajanje zaščite in reševanja oziroma sanacije posledic nesreče;
– skrbeti za strokovno usposabljanje svojih delavcev za izvajanje načrtovanih nalog zaščite in reševanja;
– izvajati druge priprave, ki omogočajo uspešno delovanje ob naravnih in drugih nesrečah.
Podjetja, zavode in druge organizacije, katerih dejavnost je pomembna za zaščito in reševanje, določi izvršni svet skupščine občine.
V. SPLOŠNE REŠEVALNE SLUŽBE IN SODELOVANJE DRUŠTEV TER DRUGIH ORGANIZACIJ DRŽAVLJANOV PRI ZAŠČITI IN REŠEVANJU
8. člen
Gašenje požarov in izvajanje drugih reševalnih ukrepov ob velikih požarih in nesrečah, ki jih določa ta odlok, izvajajo gasilske enote v okviru občinske gasilske zveze, ki se popolnjujejo iz obstoječih gasilskih društev na območju občine Sevnica.
Gasilska društva, ki so udeležena v reševalnih akcijah imajo pristojnosti splošno reševalnih enot.
Za organizacijo, strokovno usposabljanje in druge operativne priprave enot skrbi Občinska gasilska zveza Sevnica.
9. člen
OGZ in gasilska društva v občini opravljajo svoje naloge nemoteno v vseh situacijah do trenutka, ko je obseg elementarne ali druge nesreče tako obsežen, da se aktivira štab CZ v KS ali občinski štab za CZ.
Ko je štab CZ aktiviran, postane poveljnik OGZ (na občinski ravni) ali poveljnik PGD (na ravni KS) hkrati poveljnik in koordinator dela vseh ekip na terenu, prostovoljni gasilci pa pridobijo status obveznika CZ.
Vse aktivnosti vodi in koordinira štab za civilno zaščito.
10. člen
V krajevnih skupnostih, kjer deluje več gasilskih društev je koordinator in poveljnik enot na terenu poveljnik največjega gasilskega društva v KS.
11. člen
Potapljaško društvo VIDEM Krško je po medsebojnem dogovoru odgovorno za izvedbo najzahtevnejših reševanj iz vode in iskanj na vseh vodotokih in stoječih vodah na območju občine Sevnica.
Za nemoteno zagotavljanje nalog, se društvu pomaga z ustreznim razporejanjem kadrov na delovno dolžnost.
12. člen
Taborniški odred TREH SMREK in planinsko društvo LISCA načrtujeta in pripravljata organizacijo in postavitev začasnih bivalnih naselij.
13. člen
Občinski odbor rdečega križa poleg rednih dejavnosti, ki sovpada jo z zaščito in reševanjem, organizira poizvedovalno službo ob večjih nesrečah ter organizira odred rdečega križa.
VI. ENOTE IN ŠTABI CIVILNE ZAŠČITE
A. Enote civilne zaščite
14. člen
Enote civilne zaščite so v občini Sevnica posebej organizirane in opremljene ter usposobljene sile, namenjene za zaščito in reševanje prebivalstva, materialnih in drugih dobrin ob naravnih in drugih nesrečah ter nevarnostih.
Enote civilne zaščite organizirajo vse krajevne skupnosti in tista podjetja in zavodi, ki zaposlujejo na enotnem delovnem prostoru več kot 80 delavcev oziroma tista, ki jih določi Izvršni svet Skupščine občine Sevnica, na predlog občinskega štaba civilne zaščite.
Enote civilne zaščite lahko organizirajo podjetja, zavodi in druge organizacije tudi po lastni odločitvi.
Enote civilne zaščite so splošne in specializirane.
Splošne enote civilne zaščite organizirajo v občini Sevnica za izvajanje manj zahtevnih ukrepov zaščite in reševanja, manjša podjetja, zavodi in druge organizacije ter krajevne skupnosti, ki na svojem območju nimajo gasilskega društva oziroma, če ti sestavi niso zadostni.
Specializirane enote civilne zaščite na območju občine Sevnica organizirajo za izvajanje posameznih ukrepov zaščite in reševanja večja in velika podjetja, zavodi in druge organizacije, krajevne skupnosti in občina na podlagi ocene ogroženosti.
15. člen
V občini Sevnica se za izvajanje posameznih ukrepov za zaščito in reševanje formirajo naslednje specializirane enote:
– potapljaška enota – iz kadrovskih in materialnih potencialov potapljaškega kluba
– enota za nastanitev – iz kadrovskih in materialnih potencialov taborniškega odreda iz območja občine
– enota za identifikacijo – iz kadrovskih in materialnih potencialov pooblaščenih podjetij
– enota za vzdrževanje javnih zaklonišč – iz kadrovskih in materialnih potencialov občinskega štaba civilne zaščite Sevnica.
Za kompleksno izvajanje vseh vrst ukrepov zaščite in reševanja se v občini Sevnica formira združeni odred civilne zaščite, ki ga sestavljajo naslednje notranje enote: – poveljstvo odreda
– tehniško reševalna četa
– sanitetna četa
– vod za RBK zaščito in
– oskrbovalni vod
– enota za uničevanje MES
– veterinarski oddelek.
Združeni odred kadrovsko tvorijo pripadniki civilne zaščite občine Sevnica, materialno pa sredstva občinskega štaba civilne zaščite in sredstva zagotovljena na podlagi materialne baze.
16. člen
Posamezne enote za združeni odred civilne zaščite ustanovijo:
a) Poveljstvo odreda
ustanovi in kadrovsko popolnjuje Izvršni svet občine Sevnica na predlog občinskega štaba za CZ.
b) Tehniško reševalna četa
ustanovijo jo in kadrovsko popolnjujejo podjetja in zavodi, ki jih določi Izvršni svet občine Sevnica na predlog občinskega štaba za CZ.
c) Sanitetna četa
ustanovijo jo in kadrovsko popolnjujejo podjetja in zavodi, ki jih določi Izvršni svet občine Sevnica na predlog občinskega štaba za CZ.
d) Vod za RKB zaščito
ustanovi in kadrovsko popolnjuje Izvršni svet občine Sevnica na predlog občinskega štaba za CZ.
e) Oskrbovalni vod
se kadrovsko popolnjuje in deluje znotraj podjetja, ki je s strani Izvršnega sveta občine Sevnica določeno kot preskrbovalno podjetje.
f) Enota za uničevanje MES
ustanovi in kadrovsko popolnjuje Izvršni svet občine Sevnica na predlog občinskega štaba za CZ.
g) Veterinarski oddelek
ustanovi ga in kadrovsko popolnjuje zavod, ki ga določi Izvršni svet občine Sevnica na predlog občinskega štaba za CZ.
B. Štabi za civilno zaščito
17. člen
Štabi za civilno zaščito kot strokovno operativni organi se v občini Sevnica organizirajo v podjetjih, zavodih in drugih organizacijah, krajevnih skupnostih in občini.
Štabi za civilno zaščito opravljajo naslednje naloge:
– ocenjujejo ogroženost zaradi naravnih in drugih nesreč na svojem območju
– izdelujejo in spremljajo načrte za delovanje civilne zaščite
– predlagajo organizacijo civilne zaščite
– usmerjajo usposabljanje pripadnikov civilne zaščite
– odrejajo, organizirajo in vodijo izvajanje zaščitnih in reševalnih akcij ob naravnih in drugih nesrečah
18. člen
Občinski štab za civilno zaščito občine Sevnica vodi delovanje vseh štabov civilne zaščite na območju občine, štab za civilno zaščito krajevne skupnosti vodi delovanje vseh štabov in enot civilne zaščite na območju krajevne skupnosti.
Na območju občine Sevnica se ustanovijo štabi za civilno zaščito:
A. Krajevne skupnosti: KS Blanca, Boštanj, Bučka, Krmelj, Loka pri Z.M., Sevnica, Studenec, Šentjanž, Tržišče, Zabukovje
B. Podjetja, organizacije in zavodi: Konfekcija Lisca, Konfekcija Jutranjka, Stilles, M-Kopitarna, Mercator Sevnica, Jugotanin p.o., Inplet Brezovo.
19. člen
V podjetjih, zavodih, ustanovah in delovnih enotah, ki nimajo štabov za CZ in je več kot 10 zaposlenih se imenujejo poverjeniki za CZ.
20. člen
V blokih in večjih stanovanjskih naseljih je poverjenik za CZ hišnik ali skrbnik stanovanjskega bloka.
21. člen
Ob naravnih in drugih nesrečah, ki v večjem obsegu grozijo prebivalstvu, materialne in druge dobrine ali, ki lahko povzročijo večje posledice, aktivirajo civilno zaščito poveljniki civilne zaščite ali poslovodni organi ali predsedniki svetov krajevne skupnosti oziroma predsednik izvršnega sveta skupščine občine oziroma dežurni funkcionar, pristojen za ukrepanje.
Po aktiviranju civilna zaščita deluje po načrtu za delovanje civilne zaščite in po dejanskih potrebah oziroma ukazih nadrejenih štabov za civilno zaščito.
22. člen
Zaščito in reševanje ob vseh manjših nesrečah vodijo samostojno vodje gasilskih enot oziroma vodje gasilskih enot gasilskih društev.
Zaščito in reševanje ob nesrečah v tehnoloških procesih in nesrečah z nevarnimi snovmi manjšega obsega vodijo vodje intervencijskih enot Zavoda za gasilsko in reševalno službo. V določenih primerih ob prometnih nesrečah z nevarnimi snovmi pa lahko vodijo zaščito in reševanje tudi delavci organov za notranje zadeve.
23. člen
Zaščito in reševanje ob nesrečah večjega obsega vodijo štabi za civilno zaščito. Za vodenje reševalnih akcij, ki zahtevajo posebno strokovnost in znanje, se pri občinskem štabu za civilno zaščito imenujejo delovne skupine strokovnjakov za strokovno pomoč občinskemu štabu civilne zaščite.
Skupine iz prejšnjega odstavka se formirajo za naslednje nesreče: poplave, požari v stanovanjskih predelih in industriji ter njihovih sredstev, delavcev in sredstev podjetij, zavodov in drugih organizacij, reševalnih služb in državnih organov ter štabov in enot civilne zaščite na območju občine.
VII. MOBILIZACIJA ZAŠČITE IN REŠEVANJA
24. člen
Ob hudih naravnih in drugih nesrečah lahko Izvršni svet Skupščine občine Sevnica, na predlog občinskega štaba za civilno zaščito, odredi splošno ali delno mobilizacijo državljanov ter njihovih sredstev, delavcev in sredstev podjetij, zavodov in drugih organizacij, reševalnih služb in državnih organov ter štabov in enot civilne zaščite na območju občine.
25. člen
Za sodelovanje pri zaščiti in reševanju ob naravnih in drugih nesrečah in za škodo, ki jo pri tem utrpijo, imajo mobilizirani iz prejšnjega, člena pravico do povračila dejanskih stroškov in dejanske škode.
Državljani oziroma delavci imajo pravico do brezplačne nastanitve in prehrane, če neprekinjeno sodelujejo v akcijah zaščite in reševanja najmanj 6 ur.
Povračilo oziroma odškodnina upravljalcem, uporabnikom ter lastnikom sredstev in nepremičnin gre v breme proračuna občine Sevnica, v primeru tehnoloških in drugih nesreč gre povračilo v breme podjetja, zavoda ali druge organizacije, katere obratovanje ali delavci so povzročili nastanek nesreče.
VIII. OPAZOVANJE IN OBVEŠČANJE
26. člen
Za odkrivanje in spremljanje nevarnosti naravnih in drugih nesreč ter vojnih dejstvovanj in obveščanje prebivalstva, podjetij, zavodov ter drugih organizacij državnih organov, civilne zaščite in drugih reševalnih služb, o teh nevarnostih se v občini Sevnica organizira sistem za opazovanje in obveščanje.
27. člen
Sistem za opazovanje in obveščanje mora zagotavljati:
– prenašanje ukazov, odredb, obvestil ter drugih sporočil v zvezi z izvajanjem ukrepov za pripravljenost in mobilizacijo ter, drugimi ukrepi organom občine Sevnica, podjetjem, zavodom in drugim organizacijam in skupnostim
– odkrivanje in spremljanje vseh vrst nevarnosti vojnih dejstvovanj na kopnem in v zraku
– izvajanje radiološko-biološko-kemijskega nadzora ozemlja
– odkrivanje in spremljanje nevarnosti naravnih in drugih nesreč ter pojavov, ki ogrožajo ali bi lahko ogrozili delovne ljudi in občane, materialne in druge dobrine v večjem obsegu
– izmenjavo podatkov o odkritih nevarnostih s poveljstvi, štabi in enotami oboroženih sil
– obveščanje občanov, podjetij, zavodov in drugih organizacij ter skupnosti, organov družbenopolitičnih skupnosti ter sil zaščite in obrambe o odkritih nevarnostih in njihovih posledicah
– alarmiranje delovnih ljudi in občanov o odkritih nevarnostih in o prenehanju nevarnosti
– izvajanje drugih nalog opazovanja in obveščanja, ki jih odredi izvršni svet občine.
28. člen
Sistem za opazovanje in obveščanje občine Sevnica sestavljata služba za opazovanje in dopolnilno opazovalno omrežje.
V sistem za opazovanje in obveščanje občine Sevnica se vključujejo tudi podjetja, zavodi, druge organizacije in skupnosti, krajevne skupnosti ter državljani.
29. člen
Služba za opazovanje in obveščanje sestavljajo:
– občinski center za obveščanje Sevnica
– vizualne opazovalne postaje
– sistem za alarmiranje.
30. člen
Občinski center za obveščanje Sevnica se organizira za sprejem in prenos ukrepov, odredb in sporočil, analizo in izmenjavo podatkov o nevarnostih, seznanjanje pristojnih občinskih organov o sprejetih informacijah, oziroma obvestilih ter za obveščanje in alarmiranje prebivalstva, podjetij, zavodov, drugih organizacij in skupnosti.
V občinskem centru za obveščanje se v sistemu PTT zvez uveljavi telefonska številka 985, s katero se omogoči sporočanje podatkov, pomembnih za zaščito in reševanje slehernemu udeležencu sistema. Telefonska številka 985 se javno objavi.
31. člen
Občinski center za obveščanje organizira upravni organ, pristojen za obrambne zadeve.
Center za obveščanje mora biti organiziran tako, da lahko deluje tudi izven mirnodobnega sedeža.
Občinski center za obveščanje Sevnica opravlja tudi naloge, ki mu jih določi v enotnem sistemu obveščanja Vlada Republike Slovenije.
32. člen
Občinske vizualne opazovalne postaje se organizirajo za:
– opazovanje zračnega prostora, odkrivanje, razporejanje in spremljanje dejstvovanja nizko letečih letal in helikopterjev ter učinkov in posledic njihovega dejstvovanja
– odkrivanje jedrskih, kemičnih ali bioloških napadov, snemanje parametrov, jedrskih eksplozij in kemičnih napadov, odkrivanje radioaktivne in kemične kontaminacije zraka, vode in zemljišča v okolici opazovalne postaje
– meteorološko opazovanje
– sporočanje podatkov o ugotovljenih nevarnostih občinskemu centru za obveščanje
– opravljanje drugih nalog, določenih z obrambnim načrtom.
Občinske vizualne postaje organizira upravni organ, pristojen za obrambne zadeve.
33. člen
Alarmiranje prebivalstva, podjetij, zavodov in drugih organizacij ter skupnosti se v občini organizira kot enoten sistem. Alarmiranje se izvaja praviloma s sirenami.
Preizkus delovanje siren se izvaja vsako soboto v mesecu ob 12. uri, s signalom za prenehanje nevarnosti.
34. člen
Dopolnilno opazovalno omrežje sestavljajo podjetja, zavodi, organizacije, organi in službe občine Sevnica, ki se v svoji redni dejavnosti ukvarjajo z opazovanjem in spremljanjem pojavov, ki so pomembni za uresničevanje nalog iz 22. člena tega odloka. Podatke v zvezi s tem morajo sporočiti občinskemu centru za obveščanje Sevnica, s katerim se povezujejo preko javnih zvez, funkcionalnih sistemov zvez in upravnih zvez.
35. člen
Izvršni svet skupščine občine s sklepom določi z območja občine podjetja, zavode in organizacije, ki se povežejo z občinskim centrom za obveščanje, kot dopolnilno opazovalno mrežo.
Upravni organ, pristojen za obrambne zadeve z odločbo podrobneje določi, katere podatke so dolžni sporočati občinskemu centru za obveščanje v prejšnjem členu in v prvem odstavku tega člena navedena podjetja, zavodi, organi ali službe ter način in rok povezovanja z občinskim centrom za obveščanje.
36. člen
Občinski sistem za opazovanje in obveščanje se v vseh elementih aktivira v neposredni vojni nevarnosti, v vojni ali v izrednih razmerah v skladu z obrambnim in varnostnim načrtom občine.
Sistem za opazovanje in obveščanje ali posamezni deli občinskega sistema se v miru aktivirajo ob naravnih in drugih nesrečah ter nevarnostih, na podlagi odločitve občinskega izvršnega sveta.
37. člen
Zaradi pravočasnega informiranje organov občine, ki vodijo obrambno in zaščitno delovanje, obveščanja ljudi in občanov, podjetij, zavodov, drugih organizacij in skupnosti o nevarnostih naravnih in drugih nesreč ter nevarnosti v miru na območju občine in širše, deluje v miru občinski sistem za obveščanje občine Sevnica v naslednjem obsegu:
– občinski center za obveščanje z dopoldanskim dežurstvom operativnega delavca centra in stalno dosegljivostjo delavca, ki je v občini pooblaščen za ukrepanje v primeru nastanka nevarnosti (obvesti se policijska postaja Sevnica)
– podjetja, zavodi, organizacije, organi in službe, ki sestavljajo dopolnilno opazovalno omrežje v obsegu redne dejavnosti in izmenjavi informacij, kot to določa odločba upravnega organa, pristojnega za obrambne zadeve.
38. člen
Občinski center za obveščanje prenaša sprejete podatke iz 22. člena tega odloka in z njimi seznanja pristojne organe občine, republiški center za obveščanje, centre za obveščanje, za katere deluje v skladu z republiškimi predpisi in druge uporabnike sistema po načrtu obveščanja v primeru nevarnosti.
Občinski center za obveščanje v miru takoj obvešča izvršni svet, republiški center za obveščanje in občinske centre za obveščanje, za katere deluje oziroma dežurne delavce, pristojne za ukrepanje o naslednjih sprejetih podatkih:
1. Naravne in druge nesreče:
– potresih s človeškimi žrtvami ali materialno škodo
– požarih na pomembnejših gospodarskih in drugih objektih
– nevarnostih poplav, ki lahko povzročijo ali so povzročile večjo materialne škodo
– neurjih, toči
– rušenju jezov ali pregrad, kopičenju ledu na večjih vodotokih ali akumulacijah
– večjih prometnih in drugih nesrečah, v katerih se je ponesrečilo večje število oseb ali je nastala velika materialna škoda, pri nesrečah z nevarnimi snovmi, ki so nepoznane ali povzročajo nevarnost v večjem obsegu
– drugih naravnih nesrečah, s težjimi posledicami (zemeljski in snežni plazovi, žled ipd.).
2. Druge nevarnosti in dogodki
– večjih okvarah v energetskem sistemu ali zastojih v prometu
– epidemijah nalezljivih bolezni pri ljudeh, živalih in rastlinah ali zastrupitvah večjega obsega
– radioloških, kemičnih ali bioloških kontaminacijah zemlje, zraka ali vode
– drugih pomembnih dogodkih ali pojavih, ki zahtevajo takojšnje širše zaščitno in reševalno delovanje.
V neposredni vojni nevarnosti ter v vojni ali izrednih razmerah mora center za obveščanje uporabnikom iz 1. odstavka tega člena, poleg podatkov v 1. in 2. točki tega člena posredovati tudi podatke o odkritih nevarnostih vojnih dejstvovanj in drugih nevarnostih, ki lahko ogrozijo prebivalstvo, materialne in druge dobrine.
39. člen
Vsi imetniki funkcionalnih sistemov in drugih zvez ter sredstev za zveze na območju občine Sevnica, morajo zagotoviti tehniške in druge pogoje za prednostno sporočanje in prenos podatkov iz 34. člena oziroma 35. člena tega odloka za delovanje Občinskega centra za opazovanje in obveščanje Sevnica.
Radio Sevnica mora zagotoviti v skladu z zakonom prednostno uporabo sredstev za javno obveščanje, za prenos in sporočanje obvestil o nevarnostih, ki grozijo državljanom na zahtevo občinskega centra za obveščanje.
40. člen
Občinski center za obveščanje obvešča državljane, podjetja, zavode in druge organizacije o dogodkih iz 33. člena tega odloka (razen tistih podjetij, zavodov in organizacij, ki se obveščajo po načrtu obveščanja za potrebe izvajanja zaščite in reševanja v skladu z načrti reševanja ob elementarnih in drugih nesrečah), preko sredstev javnega obveščanja, na podlagi preverjenih podatkov in soglasjem občinskega izvršnega sveta oziroma dežurnega delavca, pooblaščenega za obrambno in zaščitno ukrepanje.
Ne glede na določilo prejšnjega odstavka, občinski center za obveščanje z direktnim vključevanjem v radiodifuzni sistem in alarmiranjem državljanov, podjetij, zavodov in organizacij obvešča o nevarnosti, če ta neposredno preti oziroma je v večjem obsegu ogrožena fizična integriteta državljanov, materialne dobrine in je nevarnost nastala iznenada.
IX. USPOSABLJANJE ZA ZAŠČITO IN REŠEVANJE
41. člen
Usposabljanje pripadnikov civilne zaščite ter službe za opazovanje in obveščanje se v občini Sevnica izvaja po programih, ki zagotavljajo temeljno in dopolnilno usposabljanje.
Dopolnilno usposabljanje pripadnikov civilne zaščite in pripadnikov centra za opazovanje in obveščanje se praviloma izvaja v obliki praktičnih vaj.
42. člen
Pripadniku civilne zaščite ali službe za opazovanje in obveščanje, se na njegovo prošnjo odloži usposabljanje ali posamezna vaja:
– če je zaradi bolezni ali poškodbe nezmožen udeležiti se usposabljanja ali vaje
– če je ob pozivu k usposabljanju na šolanju in če ima med usposabljanjem izpit ali kolokvij ali obvezne vaje
– če neguje člana gospodinjstva, ki je hudo bolan
– če je po vročitvi poziva nastal smrtni primer v družini ali gospodinjstvu oziroma zaradi drugih zasebnih razlogov, zaradi katerih bi pripadnik zašel v težak položaj, če bi šel na usposabljanje
– usposabljanje ali posamezna vaja se lahko izjemoma odloži zaradi neodložljivih službenih potreb ali kmetijskih ali obrtnih del.
Prošnjo za odložitev usposabljanja ali vaje je treba vložiti pri upravnem organu, pristojnem za obrambne zadeve občine Sevnica, v 8 dneh od vročitve poziva.
X. KAZENSKE DOLOČBE
43. člen
Za kršitve določil tega odloka se uporabljajo kazenske določbe Zakona o obrambi in zaščiti Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 15/91).
XI. KONČNE DOLOČBE
44. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
45. člen
S sprejetjem tega odloka preneha veljati Odlok o organizaciji, ustanavljanju in delovanju civilne zaščite v občini Sevnica (Uradni list SRS, št. 22/87).
Št. 851-1/92-01
Sevnica, dne 22. septembra 1992.
Predsednica
Skupščine občine Sevnica
Breda Mijovič, dipl. ek. l. r.