Na podlagi četrte alinee 63. in 67. člena Zakona o zaposlovanju in zavarovanju za primer brezposelnosti (Uradni list RS, št. 5/91, 17/91 in 12/92) ter 45. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91) je Upravni odbor Republiškega zavoda za zaposlovanje na seji dne 29. 9. 1992 sprejel
STATUT
republiškega zavoda za zaposlovanje
I. TEMELJNE DOLOČBE
1. Ustanovitev
1. člen
Republiški zavod za zaposlovanje (v nadaljnjem besedilu: zavod) je ustanovljen na podlagi 61. člena Zakona o zaposlovanju in zavarovanju za primer brezposelnosti in je vpisan v register pri Temeljnem sodišču v Ljubljani. Enota v Ljubljani pod številko srg. 2337/92.
V register pri sodišču se na podlagi pooblastil iz tega statuta vpišejo tudi območne enote.
2. člen
Zavod ima status javnega zavoda in je organiziran enotno za območje Republike Slovenije.
Zavod opravlja strokovne naloge, ki se nanašajo na zaposlovanje in štipendiranje ter na izvajanje zavarovanja za primer brezposelnosti in ukrepov aktivne politike zaposlovanja.
2. Ime, sedež, pečat
3. člen
Zavod je pravna oseba z imenom: "Republiški zavod za zaposlovanje, Ljubljana, Glinška 12".
Sedež zavoda je v Ljubljani, Glinška 12.
4. člen
Zavod ima območne enote z imeni:
"Republiški zavod za zaposlovanje, Območna enota CELJE, Šlandrov trg 7
Republiški zavod za zaposlovanje, Območna enota KOPER, Kmečka 2
Republiški zavod za zaposlovanje, Območna enota KRANJ, Bleiweisova 12
Republiški zavod za zaposlovanje. Območna enota LJUBLJANA, Parmova 32
Republiški zavod za zaposlovanje, Območna enota MARIBOR, Gregorčičeva 37
Republiški zavod za zaposlovanje, Območna enota MURSKA SOBOTA, Arh. Novaka 3
Republiški zavod za zaposlovanje, Območna enota NOVA GORICA, Ulica Gradnikove brigade 11
Republiški zavod za zaposlovanje, Območna enota NOVO MESTO, Trdinova 10
Republiški zavod za zaposlovanje, Območna enota SEVNICA, Trg svobode 32
Republiški zavod za zaposlovanje, Območna enota VELENJE, Šaleška 19
5. člen
Zavod ima pečat okrogle oblike s premerom 3,5 cm in z besedilom: "Republiški zavod za zaposlovanje Ljubljana".
6. člen
Zavod uporablja pri svojem poslovanju poleg imena tudi kratico "RZZ" in znak, katerega likovna podoba je sestavni del tega statuta.
7. člen
Območna enota ima pečat z navedbo imena zavoda in območne enote.
3. Pooblastila v pravnem prometu
8. člen
Zavod ima v okviru svoje dejavnosti vsa pooblastila v pravnem prometu.
Zavod je odgovoren za svoje obveznosti s sredstvi, s katerimi razpolaga in jih uporablja.
9. člen
Območna enota zavoda ima v okviru svoje dejavnosti vsa pooblastila v pravnem prometu, ki jih izvršuje v imenu in za račun zavoda.
Za obveznost območne enote odgovarja zavod.
4. Zastopanje, predstavljanje, podpisovanje
10. člen
Zavod predstavlja in zastopa direktor brez omejitev. Direktor zavoda opravlja vsa pravna dejanja in sklepa pogodbe v okviru dejavnosti zavoda.
11. člen
Direktor zavoda lahko pooblasti drugega delavca zavoda za zastopanje v določenih zadevah, za sklepanje pogodb in pravnih dejanj v mejah svojih pooblastil.
12. člen
Med začasno odsotnostjo nadomešča direktorja zavoda pomočnik direktorja, ki je delavec s posebnimi pooblastili in odgovornostmi, ali drug delavec s posebnimi pooblastili in odgovornostmi, ki ga za to pooblasti direktor zavoda s pooblastili v zastopanju, kot jih ima direktor zavoda.
13. člen
Poleg direktorja zavoda so za zastopanje oziroma predstavljanje zavoda pooblaščeni direktorji območnih enot, vsak v mejah poslov, ki jih opravlja območna enota.
Direktor območne enote opravlja pravna dejanja in sklepa pogodbe v mejah dejavnosti območne enote.
Direktor območne enote lahko pooblasti drugega delavca za zastopanje v določenih zadevah, za sklepanje pogodb in opravljanje drugih pravnih dejanj v mejah svojih pooblastil.
14. člen
Med začasno odsotnostjo nadomešča direktorja območne enote delavec območne enote, ki ga le-ta pooblasti.
15. člen
Za zavod in območne enote podpisujejo delavci, ki so pooblaščeni za zastopanje, vsak v mejah pooblastila in poslov, ki jih opravlja.
16. člen
V zadevah poslovanja s Službo družbenega knjigovodstva podpisuje direktor zavoda, direktorji območnih enot in delavci zavoda, ki jih določi direktor.
5. Javnost dela in informiranje
17. člen
Delo zavoda je javno. Zavod obvešča javnost o svojem delu oziroma izvajanju dejavnosti s publikacijami, brošurami, letaki, obvestili ter preko sredstev javnega obveščanja in z glasilom zavoda.
18. člen
Zavod je nosilec informacijskega sistema za področje zaposlovanja in zavarovanja: za primer brezposelnosti.
Zavod se vključuje v informacijski sistem Republike Slovenije.
II. DEJAVNOST ZAVODA
19. člen
Zavod opravlja dejavnost v zvezi z zaposlovanjem in zavarovanjem za primer brezposelnosti tako, da:
– proučuje razmere na trgu delovne sile;
– spremlja posamezne pojave na področjih, ki neposredno ali posredno vplivajo na zaposlovanje in na pojave brezposelnosti;
– svetuje organizacijam, delodajalcem in delavcem glede možnosti zaposlovanja oziroma zaposlitve;
– nudi strokovno pomoč pri zagotavljanju zaposlitve brezposelnim osebam in drugim iskalcem zaposlitve ter posreduje delo;
– vodi predpisane evidence in statistična raziskovanja s področja dela, zaposlovanja in brezposelnosti;
– zagotavlja pravice iz naslova zavarovanja za primer brezposelnosti;
– organizira usposabljanje in izobraževanje brezposelnih oseb;
– organizira usposabljanje in zaposlovanje invalidnih oseb;
– poklicno usmerja, informira in svetuje mladim in odraslim ter razvija metode in pripomočke za poklicno usmerjanje;
– začasno zaposluje delavce v tujino in zagotavlja njihovo organizirano vračanje ter zaposlovanje;
– sodeluje pri zaposlovanju tujih državljanov ter izdaja delovna dovoljenja;
– pripravlja analitične, planske in informativne podlage za predlaganje, oblikovanje, usklajevanje in spremljanje politike zaposlovanja;
– pripravlja in izvaja postopke za uresničevanje aktivne politike zaposlovanja;
– organizira javna dela;
– vzpostavlja in vzdržuje informacijski sistem za spremljanje gibanj na trgu delovne sile in zagotavlja javno informiranje;
– proučuje nastanek in razvoj poklicev in nomenklature poklicev;
– izvaja strokovne naloge pri štipendiranju;
– sodeluje z drugimi javnimi zavodi in organizacijami v procesih usposabljanja, izobraževanja in zaposlovanja brezposelnih oseb;
– sodeluje z drugimi državami v zadevah zaposlovanja in zavarovanja za primer brezposelnosti ter spremlja mednarodno dejavnost na tem področju;
– izvaja finančno in računovodsko funkcijo za zagotavljanje pravic, izvajanje programov in delovanje zavoda;
– izvaja druge naloge, določene z zakoni in drugimi predpisi, izdanimi na njegovi podlagi in drugimi predpisi.
20. člen
Poleg dejavnosti iz prejšnjega člena opravlja zavod tudi druge dejavnosti kot so:
– poklicni in kadrovski inženiring organizacijam oziroma delodajalcem pri izbiri kandidatov za zaposlitev, pri oblikah in smereh izvajanja izobraževalnih procesov, izdelavi psihofizičnih profilov, izvajanju celovitih kadrovskih opravil za manjše enote, organizaciji preusposabljanja, dokvalifikacije oziroma prekvalifikacije presežnih delavcev, pripravi investicijskih elaboratov in planskih dokumentov;
– storitve in nudenje pomoči organizacijam oziroma delodajalcem na področju računalniško informacijskega inženiringa in usposabljanja;
– posredovanje delavcev organizacijam oziroma delodajalcem za Opravljanje občasnih oziroma začasnih del po pogodbah o delu;
– posebno poklicno svetovanje oziroma planiranje poklicnega napredovanja za posameznike;
– pravno svetovanje posameznikom in organizacijam, oziroma delodajalcem;
– izdelava nomenklature in profilov poklicev za posebna področja dejavnosti, kjer ni predvidenih izvajalcev;
– publicistika in izdajateljstvo;
– strokovne in znanstvene raziskave.
21. člen
Zavod opravlja dejavnost iz 19. člena tega statuta brezplačno, za dejavnost iz 20. člena pa sme zahtevati plačilo za opravljeno delo oziroma za opravljene storitve.
Podlage za cenik storitev, ki ga določi direktor zavoda, sprejema upravni odbor, ki mu je direktor dolžan poročati o vseh izdanih oziroma spremenjenih cenikih.
22. člen
Zavod opravlja dejavnost iz 20. člena tega statuta, če ima proste kadrovske zmogljivosti, in če njihovo opravljanje ne škoduje izvajanju rednih nalog oziroma letnega programa dela. V nasprotnem primeru pa lahko zavod ustanovi posebno enoto ali drugo organizacijsko obliko, ki se financira na podlagi zaračunavanja storitev skladno z določili prejšnjega člena.
III. ORGANI ZAVODA
1. Upravni odbor
23. člen
Zavod upravlja upravni odbor.
Upravni odbor sestavlja 15 članov, od tega pet predstavnikov organizacij in delodajalcev, organiziranih v gospodarski zbornici in drugih združenjih, pet predstavnikov delavcev, organiziranih v sindikatih ter pet predstavnikov Vlade Republike Slovenije.
Člane upravnega odbora imenujejo organizacije delavcev oziroma delodajalcev iz prejšnjega odstavka in Vlada Republike Slovenije. Način imenovanja urejajo posebni predpisi.
Mandat članov upravnega odbora traja štiri leta. Po preteku mandata je ista oseba lahko znova imenovana največ še za eno mandatno dobo.
24. člen
Upravni odbor ima predsednika, ki ga imenuje Vlada Republike Slovenije izmed članov za dobo štirih let.
Člani upravnega odbora izmed sebe izvolijo namestnika predsednika za mandatno dobo štirih let.
Za vsako mandatno dobo se imenuje predsednik po vrstnem redu izmed predstavnikov Vlade Republike Slovenije, zbornice oziroma drugih združenj in sindikatov.
Isto pravilo velja tudi za namestnika predsednika, pri čemer upravni odbor upošteva načelo, da predsednik in namestnik predsednika v isti mandatni dobi nista iz vrst sestava istega partnerja sistema tripartitnosti.
25. člen
V primeru zadržanosti lahko pošlje član upravnega odbora na sejo svojega namestnika, ki ga sam izbere in ga za sejo posebej pooblasti.
Namestnik člana upravnega odbora ima pravico do sodelovanja na seji, nima pa pravice do glasovanja.
26. člen
Član upravnega odbora lahko v primeru zadržanosti pisno pooblasti drugega člana upravnega odbora iz istega sestava tripartitnosti, da ga nadomešča in glasuje na seji v njegovem imenu. V tem primeru ima pooblaščeni član upravnega odbora pri glasovanju dva glasova oziroma toliko glasov več. kolikor ima pismenih pooblastil.
27. člen
Upravni odbor:
– predlaga Vladi Republike Slovenije elemente za sprejem razvojne politike z vidika zaposlovanja;
– predlaga Vladi Republike Slovenije politiko in programe zaposlovanja z ukrepi za izvajanje ter politiko štipendiranja;
– načrtuje in predlaga Vladi Republike Slovenije obseg potrebnih sredstev;
– sprejema statut in druge splošne akte zavoda, določene s tem statutom;
– sprejema program dela zavoda in določa obseg sredstev za njegovo izvedbo (finančni načrt);
– sprejema program javnih del;
– sprejema poslovna poročila zavoda;
– sprejema zaključni račun zavoda;
– odloča o izvajanju programov z vidika prioritet v primeru, da se finančni načrt ne uresničuje po predvidenih postavkah;
– spremlja gmotni položaj uživalcev denarnih dajatev iz zavarovanja za primer brezposelnosti in uživalcev štipendij ter odloča o usklajevanju teh dajatev;
– odloča v skladu s finančnim načrtom o nabavi, zamenjavi in odpisu osnovnih sredstev nad zneskom, do katerega pooblasti direktorja zavoda;
– spremlja delo zavoda po 20. členu tega statuta in odloča o razporeditvi sredstev iz tega naslova;
– spremlja in nadzoruje finančno in materialno poslovanje zavoda;
– predlaga spremembe in dopolnitve predpisov, ki jih na podlagi zakona sprejema republiški upravni organ, pristojen za delo;
– odloča o vprašanjih in opravlja druge zadeve, ki so potrebne za izvedbo posameznih določil zakona, za katere ni izrecno določena pristojnost drugega organa.
Način dela upravnega odbora in druga vprašanja, ki so potrebna za njegovo delo, ureja poslovnik.
28. člen
Upravni odbor dela in odloča na sejah.
Seje so sklepčne, če je navzočih več kot polovica članov, upoštevajoč tudi pisna pooblastila za nadomeščanje po 26. členu tega statuta.
Upravni odbor odloča z večino glasov prisotnih članov.
29. člen
Predsednik upravnega odbora zlasti:
– predstavlja in zastopa upravni odbor;
– sklicuje in vodi seje upravnega odbora;
– skrbi za izvrševanje sklepov in drugih aktov, ki jih sprejema upravni odbor.
30. člen
Za proučevanje določenih nalog, pripravo predlogov in izvrševanje sklepov oziroma odločitev lahko upravni odbor ustanovi stalne ali začasne komisije oziroma druga telesa.
S sklepom o imenovanju organa iz prejšnjega odstavka določi upravni odbor sestavo, naloge in trajanje mandata organa.
2. Direktor
31. člen
Poslovodni organ zavoda je direktor, ki organizira ter vodi delo in poslovanje zavoda, predstavlja in zastopa zavod ter je odgovoren za strokovnost in zakonitost dela zavoda.
32. člen
Direktorja zavoda imenuje in razrešuje Vlada Republike Slovenije.
Za direktorja zavoda je lahko imenovana oseba, ki ima:
– visoko izobrazbo,
– pet let delovnih izkušenj na področju poslovodstva, organizacije dela in zaposlovanja,
– aktivno znanje najmanj enega svetovnega jezika.
Mandat direktorja traja štiri leta. Po preteku mandata je ista oseba lahko znova imenovana za direktorja.
33. člen
Direktorja zavoda se imenuje na podlagi javnega razpisa.
Razpisni postopek in predlog za imenovanje direktorja opravi oziroma poda razpisna komisija.
Razpisno komisijo imenuje upravni odbor.
Razpisna komisija ima pet članov in jo sestavljajo: trije člani upravnega odbora in dva člana, predstavnika delavcev zavoda.
Javni razpis za imenovanje direktorja zavoda mora biti objavljen najkasneje dva meseca pred potekom mandata.
Glede izvedbe razpisnega postopka, varstva pravic, ponovnega razpisa, imenovanje vršilca dolžnosti in razrešitve direktorja, se uporabljajo določila 35. do 39. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91)
34. člen
Poleg pristojnosti in pooblastil iz tega statuta direktor zavoda, v skladu z zakonom in drugimi splošnimi akti zavoda, opravlja tudi druge poslovodne naloge:
– predlaga upravnemu odboru temelje poslovne politike in plan zavoda, sprejema ukrepe za njihovo izvajanje ter poroča upravnemu odboru o rezultatih dela in poslovanja zavoda;
– je odredbodajalec finančnega načrta zavoda in podpisuje poslovne akte, listine in druge dokumente, ki se nanašajo na poslovanje zavoda;
– predlaga splošni akt, ki ureja notranjo organizacijo in sistemizacijo delovnih mest zavoda;
– sprejema druge organizacijske akte ter predlaga splošne akte, ki urejajo položaj delavcev, njihova delovna razmerja in materialni položaj;
– izdaja posamične akte in izvršuje posamične ukrepe, skladno s svojimi pooblastili;
– sklepa delovna razmerja z delavci zavoda ter ugotavlja oziroma odloča o prenehanju delovnih razmerij delavcev zavoda;
– ob soglasju upravnega odbora zavoda imenuje direktorje območnih enot zavoda ter ostale delavce s posebnimi pooblastili in odgovornostmi;
– odloča o razporejanju delavcev zavoda v okviru sistemizacije delovnih mest in potreb dela;
– imenuje člane projektnih teamov, delovnih skupin in teles za realizacijo posameznih strokovnih nalog ter drugih komisij s področja urejanja delovnih razmerij (poskusno delo, odškodnina, mentorstvo itd.);
– odloča o disciplinski odgovornosti delavcev zavoda;
– v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo odloča o presežkih delavcev zavoda;
– sprejema program strokovnega izobraževanja delavcev;
– odloča o prerazporeditvi delovnega časa in o razporeditvi delovnega časa v okviru skupnega letnega delovnega časa ter odreja delo preko polnega delovnega časa;
– v skladu s pooblastilom upravnega odbora odloča do določenega obsega o razporejanju sredstev zavoda med letom po posameznih namenih in o nabavi, zamenjavi in odpisu osnovnih sredstev zavoda ter odloča o obratnih sredstvih stimulativnega nagrajevanja delavcev;
– odobrava materialne stroške in stroške v zvezi z nadomestili stroškov delavcev za službena potovanja doma in v tujino, druge materialne in nematerialne stroške ter sklepa pogodbe o delu;
– opravlja naloge obrambe in zaščite skladno z zakonom;
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom, kolektivno pogodbo, tem statutom in drugimi splošnimi akti zavoda.
3. Direktor območne enote
35. člen
Direktor območne enote organizira poslovanje in vodi strokovno delo območne enote zavoda.
Direktor območne enote je delavec s posebnimi pooblastili in odgovornostmi.
Direktorja območne enote imenuje, ob soglasju upravnega odbora zavoda, direktor zavoda na podlagi javnega razpisa s pogoji, določenimi v pravilniku o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest.
Direktor območne enote, v okviru območne enote opravlja naloge, določene s splošnimi akti zavoda in naloge, ki mu jih daje direktor zavoda.
4. Posvetovalno telo direktorja zavoda
36. člen
Za zagotovitev učinkovitega vodenja in poslovanja zavoda lahko direktor zavoda, kot svoje posvetovalno telo, sklicuje kolegij, ki ga sestavljajo direktorji območnih enot.
5. Strokovni svet in drugi strokovni organi
37. člen
Zavod ima strokovni svet. ki ga sestavljajo direktor zavoda, pomočnik direktorja zavoda, vodje področij dela v centralni službi zavoda in pet direktorjev območnih enot, ki jih imenuje direktor zavoda.
Strokovni svet vodi direktor zavoda.
38. člen
Strokovni svet:
– določa strokovne podlage za program dela in enotne osnove za izvajanje nalog zavoda ter spremlja njihovo izvajanje;
– daje upravnemu odboru in direktorju zavoda mnenja in predloge o organizaciji dela in pogojih za razvoj dejavnosti;
– odloča o strokovnih vprašanjih, ki se pojavljajo ob izvajanju programa dela interdisciplinarnega značaja ali so ključnega značaja za razvoj stroke;
– obravnava druga vprašanja s področja strokovnega dela zavoda.
39. člen
S pravilnikom o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest se določa oziroma ureja še druga strokovna organizacija v zavodu (strokovni, projektni teami itd.).
IV. ORGANIZACIJA ZAVODA
40. člen
Zavod deluje organizacijsko oziroma funkcionalno na sedežu v centralni službi, v območnih enotah in v uradih za delo.
41. člen
Centralna služba zavoda zagotavlja izdelavo enotnih metodologij in postopkov za delo ter opravlja informacijske, analitične, razvojne in normativne naloge na nacionalni ravni, pri čemer zlasti:
– proučuje in analizira gibanja na področju zaposlovanja in brezposelnosti, kadrovskega programiranja in štipendiranja;
– ugotavlja in evidentira poklicne potrebe glede na družbeni razvoj ter sodeluje pri načrtovanju novih in preusmerjanju obstoječih izobraževalnih kapacitet;
– načrtuje ukrepe aktivne politike zaposlovanja in javna dela;
– določa enotne metodologije in enotne operativne postopke na vseh področjih dejavnosti zavoda;
– načrtuje in izgrajuje enoten in sodoben informacijski sistem;
– izvaja naloge meddržavnega zaposlovanja in zaposlovanja tujih državljanov;
– zagotavlja pravno svetovanje uporabe predpisov in vodenje postopkov pri priznavanju pravic za brezposelnost, dodeljevanje republiških štipendij in ukrepov aktivne politike zaposlovanja;
– skrbi za uporabo in razvoj sodobnih strokovnih in znanstvenih metod dela na področju zaposlovanja, poklicnega usmerjanja, analitično informativne in druge dejavnosti, ki jo izvaja zavod;
– proučuje razvoj službe za zaposlovanje, sodeluje z drugimi državami na področju zaposlovanja ter proučuje mednarodno dejavnost na tem področju;
– opravlja raziskave in sinteze na področju dejavnosti zavoda, ki so podlage za odločanje ter vodi in usmerja delo projektnih teamov, skupin in teles za realizacijo nalog;
– skrbi za izvajanje izobraževanja delavcev zavoda;
– skrbi za publicistično in marketinško dejavnost zavoda;
– skrbi za dokumentacijsko arhiviranje podatkov in gradiva.
42. člen
Območna enota zavoda opravlja operativne naloge izvajanja dejavnosti zavoda na svojem območju, pri čemer zlasti:
– spremlja in proučuje gibanje zaposlenosti in brezposelnosti, poklicno sestavo zaposlenih in profile kadrov ter dejavnike, ki vplivajo na to gibanje;
– proučuje in spremlja potrebe gospodarstva in drugih faktorjev po kadrih in daje pomoč pri zadovoljevanju njihovih potreb;
– raziskuje rezerve in presežke delovne sile;
– sprejema letne potrebe po kadrih ter vodi druge evidence in statistične podatke, določene s predpisi;
– opravlja naloge v zvezi s posredovanjem dela oziroma ponudbe in povpraševanja na trgu delovne sile;
– pomaga mladini pri šolski in poklicni orientaciji ter spremlja in proučuje sposobnostne potenciale, interese in nagnjenja mladine za šolanje in zaposlitev ter pomaga odraslim pri oblikovanju njihove poklicne kariere;
– izvaja ukrepe aktivne politike zaposlovanja in javnih del. opredeljenih s programom dela;
– zagotavlja in izvaja delovanje informacijskega sistema;
– izvaja operativne postopke zaposlovanja v tujino in zaposlovanja tujcev;
– odloča o pravicah za primer brezposelnosti;
– izvaja naloge štipendiranja in odloča o podeljevanju štipendij;
– vodi in hrani dokumentacijo, potrebno pri operativnem delu izvajanja dejavnosti območne enote.
43. člen
Urad za delo opravlja in zagotavlja neposredni stik delavcev, občanov in mladine pri informiranju in uveljavljanju njihovih pravic in zahtevkov v zvezi z zaposlovanjem, poklicnim usmerjanjem, štipendiranjem in programi aktivne politike zaposlovanja.
44. člen
O spremembi območnih enot in uradov za delo odloča upravni odbor, pri čemer upošteva zlasti:
– za območno enoto zaokroženo migracijsko območje z zadostnim številom prebivalstva;
– za urad za delo teritorialno zaokroženo celoto, ki obsega eno ali več občin z zadostnim številom prebivalstva;
Podrobnejše kriterije za oblikovanje območnih enot in uradov za delo določi upravni odbor.
45. člen
Podrobnejša organizacija centralne službe zavoda, območnih enot in uradov za delo se uredi s pravilnikom o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest.
V. UDELEŽBA DELAVCEV PRI UPRAVLJANJU IN URESNIČEVANJU PRAVIC
46. člen
Delavci uresničujejo svoje pravice, obveznosti in odgovornosti v zavodu kot celoti, v območnih enotah zavoda, neposredno pa tiste, za katere je tako določeno v tem statutu ali drugem splošnem aktu zavoda.
47. člen
Delavci oblikujejo svet delavcev, preko katerega uresničujejo pravice sodelovanja v zadevah, ki se nanašajo na delovna razmerja oziroma kadrovska vprašanja skladno s predpisi o soupravljanju delavcev.
48. člen
Svet delavcev šteje 11 članov in ga sestavljajo po en predstavnik vsake območne enote in centralne službe zavoda.
Svet delavcev izvoli predsednika in njegovega namestnika.
Mandat članov sveta delavcev traja štiri leta. Člani so lahko ponovno izvoljeni.
49. člen
Podrobnejše določbe o izvolitvi, pristojnostih ter načinu dela sveta delavcev ter eventualnih drugih organih v zavodu (zbor delavcev, uresničevanje pravic v območnih enotah ipd.) se urejajo s splošnim aktom.
50. člen
S splošnim aktom iz prejšnjega člena se urejajo tudi vprašanja, kako upravni odbor direktor zagotavlja obveščanje delavcev o vseh zadevah, ki vplivajo na socialno ekonomski položaj in pravice ter obveznosti delavcev iz delovnega razmerja.
VI. IZVRŠEVANJE JAVNIH POOBLASTIL
51. člen
Območna enota zavoda odloča na prvi stopnji o:
– pravicah iz zavarovanja za primer brezposelnosti (denarno nadomestilo, denarna pomoč, priprava za zaposlitev);
– izplačilih enkratnih denarnih nadomestil za brezposelnost po 28. členu zakona do števila upravičencev oziroma zneska, ki ga določi upravni odbor;
– statusu invalidne osebe po zakonu o usposabljanju in zaposlovanju invalidnih oseb;
– pravici do republiške štipendije;
– izdaji delovnih dovoljenj za tujce, razen v primerih iz 52. člena tega statuta.
Za izdajo odločbe je pristojna območna enota, na območju katere je zavarovanec, druga fizična oseba ali pravna oseba vložila zahtevek, skladno z 69. členom zakona.
Odločbe izdaja direktor območne enote.
52. člen
Centralna služba zavoda odloča na prvi stopnji o izdaji delovnih dovoljenj za tujce s statusom begunca in izseljenca.
Odločbe izdaja direktor zavoda.
53. člen
Centralna služba zavoda odloča na drugi stopnji o pritožbah zoper odločbe organa prve stopnje o republiških štipendijah.
Odločbe izdaja direktor zavoda.
54. člen
O sofinanciranju pravic delavcev, katerih delo postane nepotrebno zaradi operativnih razlogov na podlagi zakona, odloča nad številom upravičencev oziroma zneska, za katera pooblasti direktorja zavoda, upravni odbor.
Sklepe izdaja direktor zavoda oziroma predsednik upravnega odbora.
55. člen
O izplačilih denarnih nadomestil za brezposelnost po 28. členu zakona nad številom upravičencev oziroma zneska, o čemer odloča zavod po drugi alinei 51. člena tega statuta, odloča upravni odbor.
Sklepe izdaja predsednik upravnega odbora.
56. člen
O izvajanju posameznih ukrepov aktivne politike zaposlovanja in o javnih delih odloča organ, določen z navodili, ki jih skladno z 51. členom zakona sprejema republiški upravni organ, pristojen za delo.
VII. PLANIRANJE IN SREDSTVA ZA DELO ZAVODA
57. člen
Zavod planira dejavnost zaposlovanja in pričakovani obseg koristnikov pravic iz zavarovanja za brezposelnost na osnovi analiz splošnih družbenih razmer, razmer na trgu dela in razvojno planskih družbenih ciljev.
58. člen
Zavod opredeli način uresničevanja in izvajanja nalog, programov in pravic zavarovancev ter brezposelnih oseb na osnovi programa dela.
Program dela se sprejema letno in se operacionalizira po posameznih nalogah območnih enot in centralne službe zavoda.
59. člen
Na podlagi programa dela se določi obseg sredstev, potrebnih za izvajanje dejavnosti zavoda v vseh območnih enotah in centralni službi zavoda.
Financiranje programa dela se izvaja na podlagi finančnega načrta. S finančnim načrtom se razdelijo sredstva tako, da so zagotovljeni enaki materialni in finančni pogoji na območju celotnega zavoda.
60. člen
Zavod pridobiva sredstva za delo:
– iz proračuna Republike Slovenije;
– s plačili za storitve, ki jih po tem statutu opravlja odplačno;
– z delom prispevkov iz prostovoljnega zavarovanja;
– iz drugih virov kot so obresti, naložbe, dotacije, darila ipd.
61. člen
Sredstva, ki jih pridobiva zavod po drugi alinei prejšnjega člena, so sredstva zavoda, ki se vodijo ločeno od sredstev, zbranih iz proračuna in drugih virov, ter se razporejajo skladno s sklepi upravnega odbora.
62. člen
Presežek prihodkov nad odhodki sme zavod uporabiti le za opravljanje in razvoj dejavnosti.
63. člen
Zavod posluje preko žiro računa, ki ga ima pri pristojni Službi družbenega knjigovodstva.
Območna enota zavoda posluje preko dela žiro računa v okviru svojih pooblastil, ki jih ima v pravnem prometu.
VIII. SPLOŠNI AKTI ZAVODA
64. člen
Zavod ima poleg statuta zlasti naslednje splošne akte:
1. Poslovnik o delu upravnega odbora.
2. Pravilnik o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest zavoda,
3. Pravilnik o varstvu osebnih podatkov in poslovne tajnosti,
4. Pravilnik o računovodstvu in inventuri,
5. Pravilnik o soupravljanju in uresničevanju pravic delavcev,
6. Druge splošne akte s področja pravic in obveznosti iz delovnih razmerij delavcev.
Splošne akte pod točkami 1 do 5 sprejema upravni odbor, pod točko 6 pa direktor zavoda v sodelovanju s svetom delavcev.
65. člen
Pred sprejemom splošnih aktov, ki vsebujejo določbe o uresničevanju pravic delavcev in njihovim materialnim položajem, se le-ti posredujejo v obravnavo sindikatom v zavodu.
66. člen
Splošni akti iz 64. člena tega statuta začnejo veljati po objavi na oglasni deski zavoda.
IX. VAROVANJE OSEBNIH PODATKOV IN POSLOVNE TAJNOSTI
67. člen
Varstvo osebnih podatkov obsega pravice, načine in ukrepe, s katerimi zavod preprečuje nezakonit in neupravičen poseg v integriteto človekove osebnosti, njegovo osebno in družinsko življenje zaradi zbiranja, obdelave, shranjevanja in posredovanja osebnih podatkov ter njihove uporabe.
Zavarovanje osebnih podatkov obsega pravne, organizacijske in druge ustrezne postopke in ukrepe, s katerimi zavod preprečuje nepooblaščen ali neregistriran dostop do prostorov, strojne in programske opreme, slučajno ali namerno uničenje podatkov, njihovo spremembo ali izgubo, kakor tudi nepooblaščen dostop, obdelavo in posredovanje teh podatkov ter njihovo uporabo.
68. člen
S posebnim aktom se ureja varstvo osebnih podatkov, vsebovanih v zbirkah podatkov, s katerimi upravlja zavod, njihovo zavarovanje, pravice posameznika in omejitve pravic, iznos osebnih podatkov, zaščita strojne opreme in programskih produktov ter nadzor.
69. člen
Z aktom iz prejšnjega člena se lahko določi, da so posamezni podatki poslovna tajnost.
Delavci zavoda morajo razen tako opredeljenih podatkov, kot poslovno tajnost, varovati tudi listine in podatke, ki jih kot take razglasi oziroma določi pristojni organ ter podatke, ki so po zakonu ali drugih predpisih opredeljeni kot tajni.
X. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
70. člen
Splošni akt iz 1., 2. in 5. točke 64. člena tega statuta morajo biti sprejeti najkasneje do konca leta 1992.
Do sprejema splošnih aktov iz 64. člena tega statuta se uporabljajo splošni akti, ki so veljali do sprejema tega statuta, v kolikor niso z njim v nasprotju.
71. člen
Centralna služba zavoda prevzame odločanje o republiških štipendijah na drugi stopnji po 53. členu tega statuta za tiste odločbe, izdane na prvi stopnji, ki izhajajo iz vlog, podanih v razpisnem roku za šolsko leto 1992/93.
72. člen
Postopek za imenovanje direktorja zavoda mora biti izveden in končan najkasneje v roku 90 dni po uveljavitvi tega statuta.
Do imenovanja direktorja opravlja naloge direktorja vršilec dolžnosti, ki ga imenuje Vlada Republike Slovenije.
73. člen
Enote in izpostave dosedanjega Republiškega zavoda za zaposlovanje, kot organa v sestavi Ministrstva za delo, postanejo z dnem uveljavitve tega statuta območne enote oziroma uradi za delo.
74. člen
Ta statut začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. ODB-2/92
Ljubljana, dne 29. septembra 1992.
Predsednica
upravnega odbora
Jožica Puhar l. r.