Na podlagi 108. člena Statuta občine Ljubljana Šiška (Uradni list SRS, št. 13/86 in Uradni list RS, št. 2/92) je Izvršni svet Skupščine občine Ljubljana Šiška na 122. seji dne 6. 4. 1993 sprejel
PRAVILNIK
o oddaji tržnih površin v najem na trgu Koseze
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta pravilnik določa sestavo in naloge komisije za oddajo tržnih površin na trgu Koseze (v nadaljnjem besedilu: tržne površine), postopek in pogoje za oddajo tržnih površin v najem, določitev najemnine ter pogoje za sklepanje in prenehanje najemne pogodbe.
2. člen
Za oddajo tržnih površin v najem izvršni svet ustanovi Komisijo za izbor in obseg blaga (v nadaljnjem besedilu: komisija) in imenuje njene člane.
3. člen
Strokovna in administrativno-tehnična opravila za komisijo opravlja Sekretariat za gospodarstvo in obrt.
II. SESTAVA IN NALOGE KOMISIJE
4. člen
Komisija ima predsednika in štiri člane, in sicer:
– Predstavnika Zveze potrošnikov Slovenije
– Predstavnika Mestne uprave za inšpekcijske službe
– Predstavnika Sekretariata za varstvo okolje in urejanje prostora občine Ljubljana Šiška
– Predstavnika Sekretariata za kmetijstvo občine Ljubljana Šiška
– Predstavnika Sekretariata za gospodarstvo in obrt občine Ljubljana Šiška.
Predsednika in člane komisije imenuje izvršni svet za dobo 4 let. Predsednik komisije ima namestnika, ki ga komisija izvoli izmed svojih članov.
Komisija je za svoje delo odgovorna izvršnemu svetu in mu poroča o svojem delu.
5. člen
Komisija, opravlja naslednje naloge:
– opredeljuje pogoje javnega natečaja ter pogoje oddaje tržnih površin neposredno s pogodbo,
– določa besedilo javnega natečaja ter najemne pogodbe,
– odloča o oddaji tržnih površin ponudniku, ki v največji meri izpolnjuje razpisne pogoje,
– odloča o prenehanju najemnega razmerja,
– spremlja kakovost in obseg ponudbe na trgu,
– določa načrt razporeditve tržnih površin.
6. člen
Komisija odloča na sejah, ki jih sklicuje predsednik komisije. Njene odločitve so sprejete z večino glasov vseh članov. Na podlagi sklepa komisije, Sekretariat za gospodarstvo in obrt občine Ljubljana Šiška pripravi pogodbo o najemu tržnih površin.
III. POSTOPEK IN POGOJI ZA ODDAJO TRŽNIH POVRŠIN V NAJEM
7. člen
Tržne površine se oddajajo v najem na podlagi javnega razpisa. Na podlagi razpisa se kot kriterije za izbor najboljšega ponudnika upoštevajo:
– lastna pridelava oziroma lastna proizvodnja,
– prodajni asortiman,
– trajno poslovno sodelovanje,
– ponujena cena,
Ne glede na ponujeno ceno imajo prednost pri najemu tržnih površin neposredni kmetijski pridelovalci iz ljubljanske regije.
Izjemoma se tržne površine oddajo brez javnega razpisa ožjim družinskim članom (zakonec, otroci) ali sorodnikom (starši, snaha, zet, vnuk) dosedanjega najemnika, če je ta umrl ali je težje bolan in pod pogojem, da nadaljuje z isto dejavnostjo.
8. člen
Kadar prijave na razpis presegajo razpisne zmogljivosti se pri oddaji tržnih površin kot izločilni kriterij upošteva:
– uporabnika, ki na zaokroženem prostoru trga že razpolaga z enim prodajnim prostorom,
– uporabnika, ki na zaokroženem prostoru trga razpolaga z dvema ali večimi prodajnimi prostori.
9. člen
Prodajne prostore morajo uporabniki zasesti do 8. ure zjutraj. V nasprotnem primeru lahko upravljalec na prodajni prostor razporedi drugega uporabnika.
Tržne površine se oddajo v najem največ za dobo enega leta. Po prenehanju najemne pogodbe se lahko pogodba sporazumno podaljša, v kolikor komisija ugotovi, da najemnik izpolnjuje svoje obveznosti iz pogodbe v celoti in zagotavlja na trgu ustrezno ponudbo.
10. člen
Sklep o razpisu za oddajo tržnih površin sprejme komisija in ga objavi v dnevnem časopisju.
11. člen
Razpis javnega natečaja vsebuje:
– lokacijo in velikost tržnih površin,
– čas, za katerega se tržne površine oddajo v najem,
– predvideno dejavnost (prodajni asortiman),
– višino najemnine,
– rok za zbiranje pisnih ponudb, ki ne sme biti krajši od osmih dni od dneva objave,
– navedbo, kdo lahko zaprosi za najem,
– navedbo, kaj mora ponudba vsebovati,
– navedbo dokumentacije, ki jo je potrebno predložiti,
– rok, v katerem bo komisija sprejela sklep o oddaji tržnih površin.
Rok iz zadnje alinee prvega odstavka ne sme biti daljši od 30 dni od dne poteka roka za vložitev ponudbe, vsem prosilcem pa morajo biti sklepi komisije posredovani v 8 dneh po sprejemu.
12. člen
Prodajni prostor se odda ponudniku, ki v največji meri izpolnjuje pogoje javnega natečaja.
13. člen
Ponudbe oziroma vloge prosilcev morajo biti poslane priporočeno po pošti na naslov, ki je naveden v javnem razpisu. Priložena morajo biti vsa zahtevana dokazila. Ponudbe bodo po poteku razpisnega roka, komisijsko odprte. Nepopolnih ponudb komisija ne bo obravnavala. Besedilo tega člena mora biti sestavni del razpisa.
14. člen
Komisija odloča o oddaji tržnih površin najugodnejšemu ponudniku s sklepom. Obrazloženi sklep se vroči vsem ponudnikom javnega natečaja.
Zoper sklep komisije imajo ponudniki pravico ugovora. Ugovor se vloži na komisijo v roku 8 dni od prejema pisnega odpravka sklepa. O ugovoru odloča izvršni svet. Odločitev izvršnega sveta je dokončna.
IV. DOLOČITEV NAJEMNINE
15. člen
Osnova za izračun najemnine za javne površine je določena v Odloku o najemninah za poslovne stavbe in poslovne prostore in javne površine. Poslovni center trg Koseze sodi v območje A kot izredno ugodna lokacija.
Najemnik plača poleg najemnine iz prvega odstavka še stroške uporabe stojnice in, skladiščnih površin na podlagi cenika, ki ga potrdi izvršni svet.
Najemnina se plačuje vnaprej, in sicer najpozneje do 20. v mesecu, za naslednji mesec.
V. NAJEMNA POGODBA IN PRENEHANJE NAJEMNE POGODBE
16. člen
Na podlagi sklepa komisije Sekretariat za gospodarstvo in obrt pripravi pogodbo o najemu tržnih površin, ki jo sklene izvršni svet.
17. člen
Če v 8 dneh po dokončnosti sklepa o oddaji tržnih površin na podlagi javnega razpisa, izbrani ponudnik odkloni sklenitev najemne pogodbe, komisija razveljavi sklep in odda tržne površine drugemu najugodnejšemu ponudniku, ugotovljenemu na podlagi sklepa o izidu natečaja na javnem razpisu, o čemer obvesti vse ostale ponudnike, pogodbo pa sklene po dokončnosti sklepa.
18. člen
Najemna pogodba mora poleg z zakonom določenih sestavin vsebovati tudi:
– navedbo strank,
– označbo tržnih površin,
– označbo poslovne dejavnosti, ki jo bo najemnik opravljal,
– določbe o uporabi skupnih delov in naprav na trgu Koseze,
– določbo o času trajanja pogodbe,
– višino najemnine, stroške iz 2. odstavka 15. člena tega pravilnika in sorazmernih stroškov vzdrževanja skupnih delov in naprav na trgu Koseze,
– določbe o vzdrževanju prodajnih prostorov in opreme,
– določbe o odpovedi in odstopu.
19. člen
Najemna pogodba preneha s potekom pogodbenega roka za katerega je sklenjena z odstopom ali odpovedjo.
20. člen
Poleg z zakonom določenih primerov lahko najemodajalec odstopi od pogodbe v primeru:
– če najemnik ne plača najemnine; stroškov upravljanja s skupnimi viri, napravami in storitvami, ki se plačujejo neodvisno od najemnine, v roku 8 dni od opomina;
– če najemnik ne začne uporabljati tržnih površin, ko so za to izpolnjeni pogoji ali brez upravičenega razloga preneha uporabljati tržne površine za več kot 14 dni oziroma jih uporablja le občasno (manj kot 4 dni v tednu);
– če najemnik ne uporablja tržnih površin v skladu z najemno pogodbo;
– če najemnik odda tržne površine v podnajem;
– in drugih primerih, ki so določeni v najemni pogodbi.
VI. KONČNE DOLOČBE
21. člen
Ta pravilnik začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 10-843/93
Ljubljana, dne 6. aprila 1993.
Predsednik
Izvršnega sveta
Skupščine občine Ljubljana Šiška
Peter Zule l. r.