Na podlagi 3. in 14. člena Zakona o financiranju javne porabe (Uradni list RS, št. 48/90 in 34/91) in 6. člena Odloka o pristojnostih in načinu dela Skupščine občine Gornja Radgona (Uradne objave, št. 10/90) je Skupščina občine Gornja Radgona na sejah zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitičnega zbora dne 13. 5. 1993 sprejela
ODLOK
o proračunu občine Gornja Radgona za leto 1993
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S proračunom občine Gornja Radgona za leto 1993 (v nadaljnjem besedilu: občinski proračun) se zagotavljajo sredstva za financiranje javne porabe v občini.
2. člen
Skupni prihodki občinskega proračuna za leto 1993 v višini 511,200.000 SIT se razporedijo za:
SIT
– tekoče obveznosti 466,000.000
– investicijske obveznosti 45,200.000
Izvršni svet občine v okviru obstoječih virov prihodkov med letom usklajuje postavke v bilanci prihodkov in odhodkov s porastom cen na drobno. Izvršni svet o opravljenih uskladitvah sproti obvešča zbore SO.
Pregled prihodkov občinskega proračuna in njihova razporeditev sta zajeta v bilanci prihodkov in odhodkov, ki je sestavni del občinskega proračuna.
3. člen
Od prihodkov občinskega proračuna za leto 1993 se izloči 0,30% v rezervo občine Gornja Radgona.
4. člen
Sredstva občinskega proračuna se delijo med letom enakomerno in v skladu s potrebami med vse nosilce oziroma uporabnike v okviru doseženih prihodkov, če ni z zakonom ali s posebnim aktom skupščine drugače določeno.
5. člen
Uporabniki sredstev občinskega proračuna (v nadaljnjem besedilu: uporabniki) so dolžni uporabljati sredstva občinskega proračuna le za namene, ki so opredeljeni v posebnem delu (bilanci odhodkov), ki je sestavni del tega odloka.
6. člen
Kot sredstva za delo se državnim organom (v nadaljnjem besedilu: organi) zagotavljajo:
– sredstva za plače,
– sredstva za prispevke delodajalca,
– sredstva za druge osebne prejemke,
– sredstva za materialne stroške,
– sredstva amortizacije,
– sredstva za druge odhodke.
7. člen
Sredstva za delo se organom med letom dodeljujejo praviloma enakomerno kot mesečne akontacije, vendar v odvisnosti od zapadlosti obveznosti ter ob upoštevanju likvidnostnega položaja občinskega proračuna.
8. člen
Sredstva za plače delavcev in funkcionarjem se organom zagotavljajo mesečno glede na število delavcev in funkcionarjev, koeficiente za določanje plač za posamezne skupine delovnih mest oziroma funkcij, osnove za obračun plač, ki jo določi izvršni svet, delovno dobo in uspešnost oziroma dodatno obremenjenost.
Za delovno uspešnost oziroma dodatno delovno obremenjenost se organom dodatno zagotavljajo sredstva za plače, glede na Število delavcev in funkcionarjev, koeficientov za določanje plač, osnove za obračun plač in sredstev za delovno dobo.
9. člen
Sredstva za materialne stroške, druge odhodke in amortizacijo se določijo v okviru možne rasti občinskega proračuna. Sredstva za druge osebne prejemke in druge odhodke se organom dodeljujejo na podlagi pisnih zahtevkov in proračunskih možnosti. V okviru sredstev za amortizacijo se uporabnikom zagotavljajo sredstva samo za amortizacijo premičnin v skladu s proračunskimi možnostmi.
9.a člen
Uporabniki občinskega proračuna morajo nabavo opreme, investicijska in vzdrževalna dela, raziskovalne naloge ter storitve oddajati praviloma s pogodbo na podlagi javnega razpisa, za izbiro izvajalca brez omejitev ali na podlagi javnega razpisa za izbiro izvajalca s predhodnim ugotavljanjem sposobnosti.
Uporabnik sme oddajati izvajalcu dela brez javnega razpisa do višine zneska ter za dela, ki jih s sklepom določi izvršni svet.
10. člen
Če se med letom znatno spremeni delovno področje in pristojnost, obseg ali narava nalog organa ter pogoji za njihovo izvrševanje, se mu lahko sorazmerno poveča ali zmanjša tudi obseg sredstev za delo.
11. člen
Organi iti drugi uporabniki morajo izvrševati svoje naloge v mejah sredstev, ki so jim odobrena z občinskim proračunom.
Uporabniki ne smejo prevzemati na račun občinskega proračuna obveznosti, ki bi presegle z občinskim proračunom določena sredstva za posamezne namene.
12. člen
Izvršni svet lahko začasno zmanjša znesek sredstev, ki so v posebnem delu občinskega proračuna razporejeni za posamezne namene ali začasno zadrži uporabo teh sredstev, če prihodki občinskega proračuna med letom niso doseženi v predvideni višini.
O ukrepu iz prejšnjega odstavka mora izvršni svet obvestiti skupščino občine in predlagati ukrep oziroma ustrezno spremembo občinskega proračuna.
13. člen
Vsi prihodki, ki jih uporabniki ustvarjajo s svojo dejavnostjo, so prihodek občinskega proračuna, če ni s tem odlokom drugače določeno. Prihodki, ki jih upravni organi ustvarjajo z opravljanjem svojih storitev drugim in se zbirajo na posebnem računu upravnega organa, se uporabljajo za modernizacijo upravnih organov. Med te prihodke spadajo: prihodki od geodetskih storitev, prihodki od povprečnin in stroški postopka od občinskega sodnika za prekrške.
14. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren izvršni svet.
15. člen
Za zakonito in smotrno uporabo sredstev, ki so uporabniku odobrena v občinskem proračunu, je odgovoren predstojnik kot odredbodajalec. Poleg predstojnika je za zakonito uporabo sredstev občinskega proračuna odgovoren tudi vodja računovodstva.
16. člen
Uporabniki so dolžni IS predložiti predračune in finančne načrte za leto 1993 ter zaključne račune za leto 1992 najpozneje do 10. marca 1993.
17. člen
Izvršni svet Skupščine občine Gornja Radgona je pooblaščen, da odloča:
1. o prenosu sredstev med posameznimi nameni občinskega proračuna, določenimi v bilanci odhodkov, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katera so bila zagotovljena sredstva,
2. o uporabi sredstev tekoče proračunske rezerve občinskega proračuna,
3. o uporabi sredstev rezerv občinskega proračuna, kadar proračunski prihodki pritekajo neenakomerno,
4. o odpisu neizterljivih prispevkov ter drugih obveznosti, ki so prihodek občinskega proračuna.
Sredstva tekoče proračunske rezerve se bodo dodeljevala:
– za naloge, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva in ki po svoji vsebini sodijo v javno porabo na ravni občine,
– za naloge, za katere se med letom izkaže, da v proračunu zanje niso bila zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu.
18. člen
Oddelek za občo upravo je pooblaščen, da opravlja nadzor nad materialnim, finančnim in računovodskim poslovanjem porabnikov občinskega proračuna po namenu, obsegu in dinamiki porabe. Odloča o začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih presežkov, zaradi obnovitve njihove realne vrednosti in zagotovitve tekoče likvidnosti proračuna.
19. člen
IS lahko ustavi porabo sredstev proračuna posameznim uporabnikom, če ugotovi, da se sredstva ne uporabljajo za namene, za katere so bila odobrena v skladu 4. člena tega odloka.
20. člen
Če bodo prihodki v letu 1993 doseženi v manjšem obsegu, kot so predvideni z bilanco, bodo za kritje primanjkljaja do višine 500.000 SIT uporabljena sredstva rezerve občine Gornja Radgona v skladu s 3. točko 31. člena Zakona o financiranju javne porabe.
Sredstva, ki bodo uporabljena za kritje primanjkljaja po prejšnjem odstavku, bo občina v letu 1994 vračala v sredstva rezerve z dodatnim 0,50% izločanjem skupnih prihodkov, dokler ne bo nadomeščen znesek, ki je bil uporabljen za kritje primanjkljaja.
21. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 1993 dalje.
Št. 403-2/93-03
Gornja Radgona, dne 13. maja 1993.
Predsednik
Skupščine občine
Gornja Radgona
Alojz Vogrinčič, dipl. inž. agr.
in dipl. ek. l. r.