Na podlagi 12. in 14. člena Zakona o financiranju javne porabe (Uradni list RS, št. 48/90, 34/91, 30/92, 52/92 in 7/93) in 13. člena Odloka o določitvi pristojnosti, sestave zborov in volitve v zbore SO Brežice (Uradni list RS, št. 2/90) je Skupščina občine Brežice na svoji 26. skupni seji družbenopolitičnega zbora, zbora krajevnih skupnosti in zbora združenega dela dne 27. 5. 1993 sprejela
ODLOK
o proračunu občine Brežice za leto 1993
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S proračunom občine Brežice za leto 1993 (v nadaljevanju občinski proračun) se zagotavljajo sredstva za financiranje javne porabe v občini Brežice v letu 1993 (delo občinskih organov in izvajanje programov).
2. člen
Skupni prihodki občinskega proračuna za leto 1993 v višini 943,487.225 tolarjev se razporedijo za:
– tekoče obveznosti 627,948.341 tolarjev
– investicijske obveznosti 315,538.884 tolarjev.
Izvršni svet Skupščine občine Brežice v okviru obstoječih virov prihodkov med letom usklajuje postavke v bilanci prihodkov in odhodkov z gibanjem cen na drobno, vendar največ do 80% tega gibanja. O sleherni uskladitvi Izvršni svet poroča Skupščini občine na njeni prvi seji po sprejetem sklepu o uskladitvi. Usklajevanje postavk v bilanci prihodkov in odhodkov se izvrši linearno za vse namene.
3. člen
Od prihodkov občinskega proračuna za leto 1993 se izloči 0,16% v stalno proračunsko rezervo.
4. člen
Uporabniki sredstev občinskega proračuna (v nadaljevanju uporabniki) so dolžni uporabljati sredstva občinskega proračuna le za namene, ki so opredeljeni v posebnem delu, ki je sestavni del tega odloka.
5. člen
Kot sredstva za delo se občinskim organom (v nadaljevanju organi) zagotavljajo:
– sredstva za plače,
– sredstva za prispevke delodajalca,
– sredstva za druge osebne prejemke,
– sredstva za materialne stroške,
– sredstva amortizacije za opremo.
6. člen
Sredstva za izvajanje programov in za delo proračunskim uporabnikom se med letom dodeljujejo praviloma enakomerno kot mesečne akontacije, vendar v odvisnosti od zapadlosti obveznosti ter ob upoštevanju likvidnostnega položaja občinskega proračuna. Odhodki, vezani za namenske prilive (SSZ, TT) se dodeljujejo v odvisnosti z mesečnimi namenskimi prilivi teh sredstev.
7. člen
Sredstva za plače delavcev in funkcionarjev se zagotavljajo mesečno glede na število delavcev in funkcionarjev, koeficiente za določanje plač za posamezne skupine delovnih mest oziroma funkcij, osnove za obračun plač, ki jih določi Vlada Republike Slovenije, delovno dobo in uspešnost oziroma dodatno obremenjenost.
Za delovno uspešnost oziroma dodatno delovno obremenjenost se organom zagotavlja 10% od ugotovljenih sredstev za plače, glede na število delavcev in funkcionarjev, koeficientov za določanje plač, osnove za obračun plač in sredstev za vrednotenje delovnih izkušenj.
8. člen
Zaradi učinkovite in racionalne uporabe sredstev za amortizacijo od opreme se vsa sredstva združujejo pri Sekretariatu izvršnega sveta SO Brežice. Program porabe združenih sredstev od amortizacije sprejme izvršni svet.
9. člen
Uporabniki morajo izvrševati svoje naloge v mejah sredstev, ki so jim odobrena s proračunom.
Uporabniki ne smejo prevzemati na račun občinskega proračuna obveznosti, ki bi presegale z občinskim proračunom določena sredstva za posamezne namene.
10. Člen
a) Vsi prihodki, ki jih uporabniki ustvarjajo s svojo dejavnostjo, so prihodki občinskega proračuna.
b) Sredstva poprečnin, ki jih v letu 1993 doseže Občinski sodnik za prekrške se v celoti namenijo za materialne in funkcionalne stroške, dežurstva, opremo ter modernizacijo tega organa.
11. člen
Uporabniki so dolžni upravnemu organu odgovornemu za proračun predložiti:
– predračune in finančne načrte za leto 1994 do 20. decembra 1993
– zaključne račune predhodnega leta do 15. marca 1994.
12. člen
Izvršni svet je pooblaščen, da odloča:
1. o začasnem prenosu sredstev med posameznimi nameni občinskega proračuna, določenimi v bilanci odhodkov, če s tem ni ogroženo izvajanje nalog, za katera so bila zagotovljena sredstva,
2. o uporabi sredstev rezerv občine Brežice do višine petih mesečnih povprečnih bruto plač v gospodarstvu v Republiki Sloveniji, v posameznem primeru, vendar samo za namene iz 1. točke 31. člena Zakona o financiranju javne porabe (Uradni list RS, št. 48/90, 34/91-I, 30/92 in 7/93),
3. o uporabi sredstev tekoče proračunske rezerve,
4. o financiranju investicijskih objektov in nakupu opreme iz sredstev amortizacije v skladu s predloženim planom porabe,
5. o začasni uporabi tekočih likvidnostnih presežkov vseh sredstev zaradi ohranitve njihove realne vrednosti in zagotovitve tekoče likvidnosti žiro računov, ob pogoju, da s tem ni ovirano izvajanje nalog, za katere so bila sredstva zagotovljena.
13. člen
Sredstva tekoče proračunske rezerve se bodo dodeljevala:
– za naloge, ki so neodložljive in za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva in ki po svoji vsebini sodijo v javno porabo na ravni občine,
– za naloge v proračunu, za katere se med letom izkaže, da zanje niso bila zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu.
14. člen
Upravni organ odgovoren za proračun: – opravlja med letom poračunavanja, ki so potrebna zaradi sprememb v številu zaposlenih v organih;
– na podlagi sklepa Vlade Republike Slovenije usklajujejo plače delavcev in funkcionarjev;
– premešča sredstva rezerve med letom za likvidnostne namene v proračunu;
– daje soglasje k pogodbam za financiranje storitev za vrednosti nad 500.000 SIT za izdatke investicijskega značaja ali nakup opreme. Pogodbe sklenjene brez predhodnega soglasja upravnega organa, odgovornega za proračun so nične;
– daje predhodno mnenje za vse predloge sklepov na IS, ki imajo finančne posledice za javno porabo občine.
15. člen
Nosilci sredstev proračuna po posebnem delu so:
1. Izvršni svet za sredstva za: pisarniški in čistilni material, reprezentanco, prevzem pokroviteljstev, krajevne skupnosti.
2. Sekretariat izvršnega sveta za: investicije in investicijsko vzdrževanje ter opremo upravnih organov, stroške za delo skupnih organov in v zvezi z delom, vzdrževanje grobov in grobišč, druge stroške.
3. Sekretariat skupščine za sredstva za politične stranke, sejnine, potne stroške delegatov, občinsko volilno komisijo ter druge stroške v zvezi z delom skupščine, občinski praznik.
4. Sekretariat za ljudsko obrambo za sredstva za obrambne priprave in CZ ter požarno varnost.
5. Sekretariat za občo upravo in družbene dejavnosti (osnovno izobraževanje, otroško varstvo, kulturo, šport, raziskovanje, socialno skrbstvo, zdravstvo, priznavalnine).
6. Sekretariat za gospodarski razvoj za sredstva za obrtniški in podjetniški razvoj.
7. Sekretariat za kmetijstvo za sredstva za plačila, subvencije, intervencije in investicije v kmetijstvu, varstva kmetijskih zemljišč ter za sredstva zdravstvenega varstva živali poleg MI.
8. Sekretariat za urejanje prostora in varstvo okolja za sredstva za komunalno infrastrukturo, ceste, varstvo okolja in stanovanjsko gospodarstvo.
9. Zavod za prostorsko načrtovanje za sredstva za plansko izvedbene akte in pripadajoče stroške.
10. Sekretariat za notranje zadeve za sredstva za delo sekretariata in za preventivo in vzgojo v cestnem prometu.
11. Geodetska uprava za sredstva za geodezijo. 12. Sodnik za prekrške za sredstva za delovanje sodnikov za prekrške (10. člen pod b).
16. člen
Upravni organ, odgovoren za proračun, opravlja nadzor:
– nad finančnim, materialnim in računovodskim poslovanjem uporabnikov po namenu, obsegu in dinamiki porabe za proračunska sredstva;
– nad financiranjem investicij, intervencij in subvencij za katere se sredstva delno ali v celoti zagotavljajo iz občinskega proračuna.
Če upravni organ, pristojen za proračun, pri opravljanju nadzora ugotovi, da finančno ali materialno knjigovodstvo pri uporabnikih ni ustrezno urejeno, je dolžan o tem obvestiti izvršni svet in mu predlagati ustrezne ukrepe.
V primeru, da upravni organ, odgovoren za proračun ugotovi, da je uporabnik neupravičeno prejel sredstva na račun akontacij, ga pozove, da v določenem roku neupravičeno prejete akontacije v realni vrednosti po tečaju SECU vrne v občinski proračun.
II. KAZENSKE DOLOČBE
17. člen
Z denarno kaznijo od 1.000 SIT do 90.000 SIT se kaznuje za prekršek uporabnik proračunskih sredstev:
1. če neupravičeno prejete akontacije ne vrne v določenem roku v občinski proračun (4. odstavek 17. člena odloka).
18. člen
Z denarno kaznijo od 500 SIT do 15.000 SIT se kaznuje za prekršek odgovorna oseba uporabnika proračunskih sredstev:
– če ne predloži v določenem roku predračuna in finančnega načrta za naslednje leto (1. alinea 14. člena odloka),
– če v določenem roku ne predloži zaključnega računa za predhodno leto (2. alinea 14. člena odloka).
– če neupravičeno prejete akontacije ne vrne v določenem roku v občinski proračun (4. odstavek 17. člena odloka).
III. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
19. člen
Če bodo prihodki v letu 1993 doseženi v manjšem obsegu, kot so predvideni z bilanco, bodo za kritje primanjkljaja uporabljena sredstva rezerve Občine Brežice v skladu s 3. točko 31. člena Zakona o financiranju javne porabe (Uradni list RS, št. 48/90, 34/91).
Sredstva primanjkljaja po prejšnjem odstavku bo občina Brežice v letu 1994 vračala v rezerve z dodatnim izločanjem skupnih prihodkov, dokler ne bo nadomeščen znesek, ki je bil uporabljen za kritje primanjkljaja.
20. člen
Skupščina občine odloča o dolgoročnem zadolževanju v občinskem proračunu.
Pogodbo o dolgoročnem posojilu sklene Izvršni svet občine Brežice in podpiše predsednik izvršnega sveta po predhodnem sklepu Skupščine občine Brežice.
21. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 401-3/92-1
Brežice, dne 27. maja 1993.
Predsednik
Skupščine občine Brežice
Teodor Oršanič l. r.
BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV PRORAČUNA OBČINE BREŽICE
ZA LETO 1993
+-------+--------------------------------------+------------+
|Skupina|Prihodki |Znesek v SIT|
+-------+--------------------------------------+------------+
|70 |Prenešeni prihodki in vračilo preveč | |
| |plačanih dajatev | 267,203.316|
+-------+--------------------------------------+------------+
|71 |Prihodki od davkov pravnih in fizičnih| |
| |oseb | 347,520.000|
+-------+--------------------------------------+------------+
|73 |Prihodki od davkov od prometa pro- | |
| |izvodov in storitev | 5,146.000|
+-------+--------------------------------------+------------+
|75 |Prihodki od davkov na premoženje | 13,010.000|
+-------+--------------------------------------+------------+
|76 |Prihodki od taks, povračil in denarnih| |
| |kazni | 59,226.909|
+-------+--------------------------------------+------------+
|77 |Finančni tokovi | 75,000.000|
+-------+--------------------------------------+------------+
|78 |Prihodki od lastne dejavnosti in drugi| |
| |prihodki | 176,381.000|
+-------+--------------------------------------+------------+
| |Skupaj: | 943,487.225|
+-------+--------------------------------------+------------+
| |
+----------------------------------------------+------------+
|Skupina Razporeditev prihodkov | Znesek|
+-------+--------------------------------------+------------+
|40 |Sredstva za delo državnih organov | 208,589.996|
+-------+--------------------------------------+------------+
|41 |Delo izvajalskih organizacij | 146,547.250|
+-------+--------------------------------------+------------+
|42 |Soc. transferji | 96,445.222|
+-------+--------------------------------------+------------+
|43 |Dotacije na področju družbenih | |
| |dejavnosti | 28,096.199|
+-------+--------------------------------------+------------+
|44 |Plačila na področju družbenih | |
| |dejavnosti | 14,997.976|
+-------+--------------------------------------+------------+
|45 |Plačila storitev ter subvencije in | |
| |intervencije v gospodarstvu | 81,352.925|
+-------+--------------------------------------+------------+
|46 |Drugi odhodki | 32,909.193|
+-------+--------------------------------------+------------+
|47 |Odhodki investicijskega značaja | 301,970.273|
+-------+--------------------------------------+------------+
|48 |Finančni tokovi, oblikovanje rezerv in| |
| |drugih obveznosti | 32,578.191|
+-------+--------------------------------------+------------+
| |Skupaj | 943,487.225|
+-------+--------------------------------------+------------+