Na podlagi tretjega odstavka 19. člena Zakona o lastninskem preoblikovanju podjetij (Uradni list RS, št. 55/92, 7/93 in 31/93) in prvega odstavka 26. člena Zakona o Vladi Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 4/93) izdaja
UREDBO
o kriterijih za ocenjevanje ustreznosti programa preoblikovanja podjetij
1. člen
Ta uredba določi kriterije, ki jih Agencija Republike Slovenije za prestrukturiranje in privatizacijo (v nadaljnjem besedilu: agencija) uporablja v postopkih ocenjevanja ustreznosti programov preoblikovanja podjetij po Zakonu o lastninskem preoblikovanju podjetij (Uradni list RS, št. 55/92, 7/93 in 31/93).
2. člen
Program preoblikovanja podjetja ni ustrezen, če iz programa preoblikovanja ali njegovih prilog ni jasno razviden načrt aktivnosti podjetja v zvezi z lastninskim preoblikovanjem od sprejema programa preoblikovanja do vložitve zahteve za vpis lastninskega preoblikovanja podjetja v sodni register preoblikovanega podjetja.
3. člen
Program preoblikovanja podjetja ni ustrezen, če podjetje v programu preoblikovanja predlaga prenose sredstev ali brezplačni prenos družbenega kapitala na privatne pravne in fizične osebe ali pravne osebe v mešani lastnini.
4. člen
Program preoblikovanja podjetja ni ustrezen, če podjetje v programu preoblikovanja predlaga prenose izven poslovnih sredstev ali družbenega kapitala brez sklenjenih pogodb o teh prenosih.
5. člen
Program preoblikovanja podjetja ni neustrezen, če podjetje v programu preoblikovanja predlaga prenos sredstev izven podjetja, ki so potrebna za opravljanje glavne ali ene izmed glavnih dejavnosti podjetja.
6. člen
Program preoblikovanja podjetja ni ustrezen, če podjetje izbere kot način preoblikovanja ali enega izmed načinov preoblikovanja prodajo delnic podjetja ali večanje lastniškega kapitala s prodajo delnic z zbiranjem ponudb, pa v sklepu o prodaji delnic oziroma večanju lastniškega kapitala navede osnovne kriterije za oceno ponudb tako, da je očitno, da so pisani za vnaprej znanega kupca ali da onemogočajo izvedbo prodaje delnic na konkurenčen način.
7. člen
Program preoblikovanja podjetja ni ustrezen, če podjetje predlaga prenos ali prenose družbenega kapitala, ki lahko povzročijo deljenje zaokroženega proizvodno-poslovnega procesa.
8. člen
Program preoblikovanja podjetja ni ustrezen, če podjetje v programu preoblikovanja predlaga prenose sredstev ali razdelitve ali spojitve družbenega kapitala, pa pri tem ne opredeli ukrepe za zavarovanje upnikov, kot so:
– soglasje upnikov,
– dokaz o vzpostavljenem hipotekarnem zavarovanju,
– nepreklicna garancija banke.
9. člen
Program preoblikovanja podjetja ni ustrezen, če podjetje v programu preoblikovanja predlaga prenos sredstev ali prenose družbenega kapitala na drugo družbeno podjetje, pa to podjetje ne predloži istočasno svojega programa preoblikovanja.
10. člen
Program preoblikovanja podjetja ni ustrezen, kadar v programu preoblikovanja niso navedeni razlogi za predlagani način lastninskega preoblikovanja, oziroma kombinacijo načinov, oziroma če iz navedenih razlogov ni razvidno, zakaj se podjetje odloča za predlagan način ali kombinacijo, ter če niso točno opredeljeni pričakovani učinki po lastninjenju, oziroma če so razlogi in pričakovani učinki v očitnem nasprotju s priloženo dokumentacijo ali sami s seboj.
11. člen
Program preoblikovanja podjetja ni ustrezen, če iz programa preoblikovanja ali iz priložene dokumentacije očitno izhaja, da bi izvedba takega programa preoblikovanja lahko povzročila večjo družbeno škodo.
Kot večja družbena škoda se po tej uredbi šteje:
– prenehanje delujočega podjetja,
– prenehanje delovnega razmerja vseh delavcev v delujočem podjetju,
– povzročitev finančne negotovosti podjetja,
– vzpostavitev monopolnih povezav podjetij,
– nastanek ekološko škodljivih posledic,
– privatizacija zakonsko še neurejenih področij v Republiki Sloveniji.
12. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 30-01/93-2/7-8
Ljubljana, dne 8. julija 1993.
Vlada Republike Slovenije
dr. Janez Drnovšek l. r.
Predsednik