Uradni list

Številka 54
Uradni list RS, št. 54/1993 z dne 24. 9. 1993
Uradni list

Uradni list RS, št. 54/1993 z dne 24. 9. 1993

Kazalo

1977. Pravilnik o pogojih in merilih ter postopku za uveljavljanje pravice do dodelitve socialnega stanovanja v najem v občini Ljutomer, stran 2749.

Na podlagi določil Stanovanjskega zakona (Uradni list RS, št. 18/91) in Zakona o socialnem varstvu (Uradni list RS, št. 54/92), Pravilnika o normativih in standardih ter postopku za uveljavljanje pravice do socialnega stanovanja v najem, Pravilnika o merilih za dodeljevanje socialnih stanovanj v najem (Uradni list RS, št. 18/92) in 212. člena statuta občine Ljutomer (Uradne objave, št. 44/81, 12/83, 6/86, Uradni list SRS, št. 1/90, Uradni list RS, št. 24/91) je Izvršni svet Skupščine občine Ljutomer dne 9. 9. 1993. sprejel
PRAVILNIK
o pogojih in merilih ter postopku za uveljavljanje pravice do dodelitve socialnega stanovanja v najem v občini Ljutomer
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem pravilnikom so določeni pogoji in merila ter postopek za uveljavljanje pravice do dodelitve socialnega stanovanje v najem v občini Ljutomer.
II. SPLOŠNI POGOJI ZA PRIDOBITEV SOCIALNEGA STANOVANJA V NAJEM
2. člen
Upravičenci za pridobitev socialnih stanovanj so občani in družine z nižjimi dohodki, ki nimajo stanovanja ali nimajo ustreznega stanovanja in izpolnjujejo splošne in posebne pogoje tega pravilnika, občani in družine oziroma mlade družine, ki nimajo pogojev, da bi rešili svoje stanovanjsko vprašanje v podjetju in si ne morejo rešiti stanovanjskega problema v lastninsko pravnih odnosih pri starših, če so le-ti lastniki stanovanjske hiše.
Upravičenci do pridobitve občinskega socialnega stanovanja v najem niso občani, ki so stanovanje odkupili po stanovanjskem zakonu in ga na trgu prodali.
3. člen
Splošni pogoji, ki jih morajo izpolnjevati prosilci, da so upravičenci do dodelitve socialnega stanovanja v najem, so:
– da je prosilec državljan Republike Slovenije,
– da prosilec ali kdo izmed njegovih ožjih družinskih članov, ki z njim stalno prebivajo, ni najemnik oziroma lastnik stanovanja, oziroma je najemnik ali lastnik neprimernega stanovanja,
– da prosilec ali kdo izmed njegovih ožjih družinskih članov doslej še ni imel ustrezno rešenega stanovanjskega vprašanja oziroma vrnil izpraznjeno ali zamenjal primerno stanovanje in zato prejel 30% od vrednosti stanovanja,
– da ima prosilec sta|no prebivališče v občini, v kateri je zaprosil za dodelitev socialnega stanovanja v najem,
– da prosilec ali kdo izmed njegovih ožjih družinskih članov, ki z njim stalno prebivajo, ni lastnik počitniške hiše ali počitniškega stanovanja oziroma druge nepremičnine,
– da prosilec ali kdo izmed njegovih ožjih družinskih članov ni lastnik premičnine, ki presega 25% vrednosti primernega stanovanja.
4. člen
Za ožje družinske člane se štejejo: zakonec prosilca ali oseba, s katero živi prosilec v dalj časa trajajoči življenjski skupnosti (nepretrgoma najmanj 1 leto pred objavo razpisa), njuni otroci oziroma posvojenci, starši in posvojitelji ter osebe, ki sta jih po zakonu dolžna preživljati.
III. POSEBNI POGOJI
5. člen
Prosilci so upravičeni do dodelitve socialnega stanovanja v najem pod pogoji, določenimi z Zakonom o socialnem varstvu (Uradni list RS, št. 54/92), in si zaradi razlogov, na katere nima vpliva (da ni nezaposlen po lastni krivdi), ne more zagotoviti mesečnega dohodka na družinskega člana do višine, ki znaša:
– za otroke do dopolnjenega 6. leta starosti 29% od vsakokratne povprečne plače v državi,
– za otroke od 7. leta starosti do dopolnjenega 14. leta 34% od vsakokratne povprečne plače v državi,
– za otroke od 15. leta starosti do konca rednega šolanja 42% od vsakokratne povprečne plače v državi,
– za odrasle osebe 52% od vsakokratne povprečne plače v državi.
6. člen
Prosilci – upravičenci dokazujejo upravičenost do socialnega stanovanja v najem z naslednjimi dokumenti:
– s potrdilom o državljanstvu RS,
– s potrdilom o številu družinskih članov oziroma članov gospodinjstva in od kdaj stalno prebivajo na območju občine Ljutomer,
– v primeru, da ima prosilec stalno prebivališče v občini Ljutomer, pa trenutno stanuje na drugem – začasnem prebivališču, tudi potrdilo o začasnem bivanju,
– s potrdilom o dohodku vseh članov gospodinjstva za tekoče razdobje zadnjega trimesečja ali pa tudi za krajše obdobje.
V dohodek občana ali njegove družine štejejo vsi dohodki družine ali posameznika, dohodki od dela iz delovnega razmerja, honorarnega, popoldanskega, pogodbenega dela, vse oblike nadomestil osebnega dohodka, dohodki od opravljanja kmetijske ali samostojne poklicne ali gospodarske dejavnosti, prejemki iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja kmetov, dohodki po predpisih o varstvu borcev in invalidov ter civilnih invalidov vojne, dohodki od premoženja in preživnine ter drugi dohodki.
– s potrdilom o premoženjskem stanju oziroma dohodku od tega premoženja,
– s podatki o dosedanjih stanovanjskih razmerah,
– z odločbo o stopnji invalidnosti (invalidi oziroma delovno nesposobni občani),
– z izvidom zdravniške komisije I. stopnje ali Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije o morebitnih trajnih obolenjih, če je prosilec ali ožji družinski član bolan,
– mlade družine, s poročnim listom oziroma potrdilom pristojnega organa o izvenzakonski skupnosti.
IV. MERILA ZA DODELJEVANJE SOCIALNIH STANOVANJ V NAJEM
7. člen
Merila, ki vplivajo na obseg in časovno prednost pri pridobitvi socialnega stanovanja v najem se točkujejo in se nanašajo na:
– stanovanjske razmere,
– število ožjih družinskih članov, ki z njim stalno prebivajo,
– socialne razmere,
– zdravstveno stanje.
8. člen
A. Stanovanjske razmere
Stanovanjske razmere, v katerih živijo prosilec in njegovi družinski člani, se ocenjujejo glede na:
1. Stanovanjski status:
                                                                         točk
    – prosilec je brez stanovanja                                         150
    – prosilec stanuje z družino pri starših ali sorodnikih               150
    – prosilec stanuje v samskem domu ali je podnajemnik                  150
    Opomba:
    Prosilci, ki so točkovani pod zap. št. 1, ne morejo pridobiti točk še
pod 2, 3, 4, 5.
    2. Kvaliteto bivanja:
    – bivanje v stanovanju nižje kategorije, provizoriju ali baraki       120
    – bivanje v kletnem in podstrešnem stanovanju                          80
    – bivanje v vlažnem in mračnem stanovanju                              20
    3. Stanovanjsko površino:
    – do 4 m2 na družinskega člana                                        120
    – od 5 m2 do 8 m2 na družinskega člana                                 80
    – od 9 m2 do 12 m2 na družinskega člana                                60
    – od 13 m2 do 16 m2 na družinskega člana                               20
    4. Neprimernost stanovanja – stanovanje brez posameznih delov
oziroma souporaba posameznih delov stanovanja:
    – stanovanje brez kuhinje                                              40
    – stanovanje brez sanitarnih prostorov                                 40
    – stanovanje s souporabo kuhinje                                       20
    – stanovanje s souporabo sanitarnih prostorov ali s sanitarnimi
prostori izven stanovanja                                                  20
    Opomba:
    Souporaba je situacija, ki zadeva zgolj stanje, ko uporabniki
stanovanja niso družinski člani.
    5. Funkcionalnost stanovanja:
    – stanovanje z arhitektonskimi ovirami
    (če gre za invalida, ki je gibalno oviran)                             50
    – stanovanje z vhodom neposredno z dvorišča                            20
    – stanovanje z nestandardno visokimi stropovi                          10
    B. Število ožjih družinskih članov
    Število ožjih družinskih članov, ki živijo s prosilcem, se kot
merilo za dodelitev socialnega stanovanja v najem upošteva tako, da se
vrednoti:
    – družina z dvema ali več mladoletnimi otroci 60
    – družina z družinskim članom iz 6. čl. stanovanjskega zakona,
starim nad 65 let                                                          30
    C. Socialne razmere
    Pri ocenjevanju socialnih razmer prosilca za dodelitev socialnega
stanovanja v najem, se vrednoti:
    – ločeno življenje roditeljev in mladoletnih otrok, zaradi
neprimernih stanovanjskih razmer (rejništvo, oskrba v tuji družini,
zavodu)                                                                    60
    – status roditelja, ki živi sam z mladoletnim otrokom in tudi
skrbi za njegovo vzgojo in varstvo (samohranilec)                          40
    – ločeno življenje roditeljev, zaradi neprimernih stanovanjskih
razmer                                                                     40
    – status prosilca z družinskim članom, za katerega je po
predpisih o zaposlovanju ocenjeno, da je nezaposljiv                       30
    D. Zdravstveno stanje
    Pri ocenjevanju zdravstvenih razmer prosilca oziroma njegovega
družinskega člana se upošteva:
    – trajna obolenja mladoletnih otrok, pogojena s slabimi
stanovanjskimi razmerami                                                   80
    – trajna obolenja, pogojena s slabimi stanovanjskimi razmerami         60
    Trajno obolenje iz prejšnjega odstavka se dokazuje z izvidom
zdravniške komisije I. stopnje pri zavodu za zdravstveno zavarovanje
Slovenije.
    E. Dodatna merila
    Poleg meril iz prvega odstavka 102. čl. stanovanjskega zakona
se pri dodelitvi socialnih stanovanj v najem upoštevajo še naslednja
merila za:
    – družino, v kateri roditelja nista starejša od 30 let
(mlada družina)                                                            60
    – družino, ki živi z otrokom, ki ima zmerno, težjo ali težko
duševno ali težko telesno motnjo, ugotovljeno po pristojni
komisiji                                                                   60
    – invalidnost, zaradi katere je prosilec ali odrasli družinski član
nesposoben za samostojno življenje in delo in je ugotovljena z izvidom
in mnenjem pristojne komisije                                              50
9. člen
Pri ocenjevanju se upošteva čas bivanja v občini:
Čas stalnega bivanja v občini Ljutomer – upošteva se čas do objave razpisa:
+-----------------------+----+
|- do 2 leti            |točk|
+-----------------------+----+
|- od 2 – 5 let         |  30|
+-----------------------+----+
|- od 5 – 10 let        |  60|
+-----------------------+----+
|- od 10 – 15 let       |  90|
+-----------------------+----+
|- od 15 – 20 let       | 120|
+-----------------------+----+
|- nad 20 let           | 150|
+-----------------------+----+
V. STANOVANJSKI STANDARDI ZA SOCIALNA STANOVANJA
10. člen
Kot normativi in standardi za potrebe socialnih stanovanj se štejejo normativi in standardi, predpisani na podlagi prvih sedmih alinej 11. člena Stanovanjskega zakona, in sicer v tistem delu, ki se nanaša na minimalne standarde, kadar pa ti niso posebej določeni pa na srednje standarde oziroma na splošne standarde, kadar standardi niso razčlenjeni.
11. člen
Pri dodeljevanju socialnih stanovanj se upošteva standarde, ki ne presegajo naslednjih normativov:
+-------+------------+--------------------------+
|Število|Stanovanjska|Vrsta                     |
+-------+------------+--------------------------+
|članov |površina    |stanovanja                |
+-------+------------+--------------------------+
|1      |do 24 m2    |soba ali garsonjera       |
+-------+------------+--------------------------+
|2      |do 30 m2    |garsonjera ali enosobno   |
+-------+------------+--------------------------+
|3      | do 55 m2   |enosobno ali dvosobno     |
+-------+------------+--------------------------+
|4      |do 65 m2    |dvosobno ali kabinet ali  |
|       |            |trisobno                  |
+-------+------------+--------------------------+
|5      |do 70 m2    |dvosobno ali kabinet ali  |
|       |            |trisobno,                 |
|       |            |ali dvosobno ali dva      |
|       |            |kabineta                  |
+-------+------------+--------------------------+
12. člen
Od površinskih normativov se pri dodeljevanju socialnih stanovanj v najem lahko odstopi navzgor, in sicer z upoštevanjem dodatnega dnevnega ali spalnega prostora v primerih, če to zahtevajo družinske ali socialno zdravstvene razmere kot na primer, če gre za tri generacije v družini, težjo invalidnost, težjo bolezen, ki terja trajno nego in podobno.
O odstopanju od površinskih normativov odloča občinski upravni organ, pristojen za stanovanjske zadeve (v nadaljnjem besedilu: upravni organ), upoštevaje predhodno mnenje Centra za socialno delo v občini.
13. člen
Od površinskih standardov se pri dodeljevanju socialnih stanovanj v najem lahko odstopa navzdol v primeru, da po sprejetem prednostnem vrstnem redu ni večjega stanovanja in upravičenec poda pisno izjavo o strinjanju z razpoložljivim stanovanjem.
14. člen
Če je stanovanje namenjeno invalidu oziroma družini z invalidnim članom, ki mu je oteženo oziroma preprečeno normalno gibanje, je potrebno ob dodelitvi socialnega stanovanja v najem v okviru možnosti upoštevati potrebo po odpravi arhitektonskih ovir v stanovanju oziroma pri dostopu ali izhodu iz stavbe, kakor tudi zadostne površine za gibanje z invalidskim vozičkom.
Kolikor je na razpolago arhitektonsko primerno stanovanje, ima invalid iz prvega odstavka tega člena, ne glede na število točk. prednost pred drugimi prosilci.
VI. ZAMENJAVA STANOVANJ
15. člen
Zamenjava najemnih stanovanj se lahko odobri:
– ostarelim in bolnim občanom oziroma njihovim družinam iz zdravstvenih razlogov (predvsem zaradi neustreznega nadstropja, stopnic, ogrevanja ipd.),
– občanu in njegovi družini, ki živi v izredno težkih gmotnih razmerah, z namenom, da se jim omogoči pridobitev starejšega stanovanja z nižjo najemnino,
– občanom, ki imajo nadstandardno stanovanje, za manjše stanovanje.
16. člen
Zamenjava stanovanj je praviloma vezana na zamenjave socialnih stanovanj, lahko pa se odobri tudi zamenjava z drugimi najemnimi stanovanji, katerih lastnik je podjetje, ustanova ali druga pravna oseba, če je to v interesu občine Ljutomer zaradi ustreznega reševanja prosilcev – upravičencev iz prednostne liste ali drugih občanov, ki v stanovanjih že stanujejo.
Soglasje k zamenjavi stanovanj izdaja upravni organ na podlagi predhodnega sporazuma najemnikov o zamenjavi stanovanj in soglasja lastnika.
Dejanska zamenjava in podpis najemnih pogodb morata biti opravljena najkasneje v 60 dneh po izdaji soglasja lastnikov.
VII. OBLIKOVANJE OBČINSKE LISTE ZA DODELITEV SOCIALNIH STANOVANJ V NAJEM
17. člen
Občina praviloma enkrat letno, glede na razpoložljiva stanovanja in občinski stanovanjski program, objavi v tedniku Vestnik javni razpis za dodelitev socialnih stanovanj v najem.
18. člen
Razpis, ki ga oblikuje upravni organ, mora določati zlasti:
– pogoje, ki jih morajo izpolnjevati upravičenci do dodelitve socialnega stanovanja v najem,
– podatke, ki jih morajo udeleženci navesti v vlogi,
– dokumentacijo, ki jo morajo udeleženci razpisa priložiti vlogi,
– razpisni rok.
19. člen
Vlogi za pridobitev socialnega stanovanja v najem morajo udeleženci razpisa priložiti naslednje listine:
– potrdilo o državljanstvu,
– potrdilo o stalnem bivališču in številu družinskih članov,
– podatke o denarnih prejemkih, kakor tudi izjavo o premoženjskem stanju, skladno s predpisi s področja socialnega varstva,
– najemno pogodbo oziroma podnajemno pogodbo,
– drugo, z razpisom zahtevano dokumentacijo, s katero se izkazuje gmotne in socialne zdravstvene razmere.
20. člen
Po preteku roka, v katerem morajo interesenti vložiti vloge, upravni organ prouči utemeljenost vlog ter jih razvrsti po kategorijah upravičencev. Pri tem delu sodeluje s pristojnim CSD, invalidskimi organizacijami, društvi, zavodi in drugimi institucijami.
Upravni organ obenem tudi obvesti udeležence razpisa o morebitni potrebi za dopolnitev nepopolnih vlog in jim določi rok za dopolnitev vloge.
Vloge, ki jih udeleženci razpisa ne dopolnijo v predpisanem roku oziroma vloge, za katere upravni organ ugotovi, da je udeleženec v prošnji za stanovanje navedel neresnične podatke oziroma predložil neresnične dokumente, se zavržejo.
21. člen
Upravni organ imenuje tričlansko komisijo za ogled stanovanjskih razmer in proučitev drugih okoliščin, pomembnih za razvrstitev udeleženca razpisa na občinsko listo za dodelitev socialnih stanovanj v najem.
Komisijo sestavljajo:
– referent za stanovanjske zadeve,
– predstavnik Komunalno-stanovanjskega podjetja Ljutomer,
– predstavnik Centra za socialno delo Ljutomer.
22. člen
Na podlagi tega pravilnika komisije ob ogledu stanovanjskih razmer in ostalih okoliščin izpolni točkovalni zapisnik. Zapisnik podpišejo vsi člani komisije, en izvod zapisnika pa se po opravljenem ogledu vroči udeležencu razpisa.
23. člen
Upravni organ na podlagi točkovalnih zapisnikov najkasneje v roku 60 dni po preteku razpisa določi občinsko listo za dodelitev socialnih stanovanj v najem in jo objavi na oglasni deski občine Ljutomer.
24. člen
Zoper svojo uvrstitev na občinsko listo ima udeleženec razpisa pravico ugovora na izvršni svet skupščine občine v roku 15 dni po vročitvi sklepa o uvrstitvi na občinsko listo za dodelitev socialnih stanovanj v najem.
Sklep o uvrstitvi na občinsko listo udeležencem izda upravni organ, pristojen za stanovanjske zadeve.
25. člen
Vloge udeležencev, ki niso izpolnjevali razpisnih pogojev ali so vloge oddali po končanem razpisu, se zavržejo.
26. člen
Občinska lista za dodelitev socialnega stanovanja v najem velja do novega razpisa in se v času njene veljavnosti ne more spreminjati. Na vsak nov razpis je potrebno vložiti novo vlogo z novo zahtevano dokumentacijo.
VIII. DODELITEV SOCIALNEGA STANOVANJA
27. člen
Sklep o dodelitvi socialnega stanovanja v najem izda predstojnik upravnega organa.
Upravni organ pred izdajo sklepa o dodelitvi socialnega stanovanja v najem preveri, če udeleženec razpisa še izpolnjuje merila za upravičenost do dodelitve socialnega stanovanja v najem.
28. člen
Pravica do uporabe socialnega stanovanja v najem je časovno vezana na izpolnjevanje meril za upravičenost do dodelitve socialnega stanovanja v najem, ki zadevajo premoženjsko stanje upravičenca, kar se posebej opredeli tudi v najemni pogodbi.
Rok za izselitev, opredeljen v najemni pogodbi, ne sme biti krajši od 90 dni.
Upravni organ preverja upravičenost do najema socialnega stanovanja enkrat letno na enak način, kot je to določeno za dodelitev socialnega stanovanja v najem.
29. člen
Socialna stanovanja se smejo tudi po izpraznitvi dodeliti v najem le upravičencem do pridobitve socialnega stanovanja, razen v primeru, da v občini začasno ni potreb po socialnih stanovanjih.
IX. IZJEMNA DODELITEV SOCIALNEGA STANOVANJA
30. člen
V primeru izredno nujnega reševanja stanovanjskega problema (požar, elementarna nesreča, rušitev ali prenova dosedanjega stanovanja, ki je v družbenem interesu, postpenalna pomoč) lahko izvršni svet, na predlog upravnega organa, dodeli socialno stanovanje, praviloma za določen čas mimo prednostne liste.
31. člen
V primeru, da udeleženec razpisa, ki je uvrščen na veljavno prednostno listo ali se rešuje z izjemno dodelitvijo socialnega stanovanja, odkloni ponujeno socialno stanovanje v najem, izda upravni organ sklep, s katerim se ga izključi iz veljavne prednostne liste ali izjemne dodelitve stanovanja.
X. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
32. člen
Socialna stanovanja še smejo tudi po izpraznitvi dodeliti v najem le upravičencem do pridobitve socialnega stanovanja, razen v primeru, da v občini začasno ni potreb po socialnih stanovanjih.
33. člen
Ta pravilni začne veljati petnajst dni po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 361-03/93
Ljutomer, dne 9. septembra 1993.
Predsednik
Izvršnega sveta
Skupščine občine Ljutomer
Ludvik Bratuša, dr. vet. med. l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti