Uradni list

Številka 55
Uradni list RS, št. 55/1993 z dne 1. 10. 1993
Uradni list

Uradni list RS, št. 55/1993 z dne 1. 10. 1993

Kazalo

2019. Statut Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije, stran 2777.

STATUT
Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije
I. TEMELJNE DOLOČBE
1. člen
Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije (v nadaljevanju: Zavod) je ustanovljen na podlagi
Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (Uradni list RS, št. 12/92 z dne 13. 3. 1992) in je nosilec in izvajalec pokojninskega in invalidskega zavarovanja v Republiki Sloveniji.
2. člen
Zavod je organiziran enotno za območje Republike Slovenije.
3. člen
Zavod je pravna oseba z imenom: "Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije".
Sedež Zavoda je v Ljubljani, Kolodvorska ulica 15.
Zavod ima pečat, ki ima obliko kroga, s premerom 32 mm. Pečat ima naokrog izpisan napis: "Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije", v sredini pa "Ljubljana".
Območne enote Zavoda imajo pečat z navedbo imena Zavoda in območne enote.
Zavod lahko uporablja pri poslovanju poleg imena tudi kratico imena "ZPIZ" in znak Zavoda, ki je sestavljen iz stiliziranih velikih črk kratice bele barve na modri podlagi.
Zunanjo podobo pečata, kratice in znaka Zavoda določi Skupščina Zavoda s posebnim sklepom.
4. člen
Zavod izvaja pokojninsko in invalidsko zavarovanje ter opravlja druge naloge v skladu z zakonom, statutom ter drugimi splošnimi akti Zavoda.
Naloge iz prejšnjega odstavka so vsa dela, ki jih mora Zavod opraviti po zakonu ter drugih predpisih, na podlagi programa dejavnosti ter sklepov organov Zavoda, zlasti pa:
– reševanje zahtevkov za uveljavljanje in varstvo pravic iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja,
– izplačevanje pokojnin in drugih denarnih dajatev,
– izvajanje zavarovanja po mednarodnih konvencijah,
– opravljanje funkcije organa za zvezo z nosilci pokojninskega in invalidskega zavarovanja v drugih državah,
– vodenje matične evidence,
– priprava izvedeniških mnenj v zvezi z invalidnostjo,
– upravljanje in gospodarjenje s sredstvi Zavoda ter s Stanovanjskim in Kapitalskim skladom,
– finančna in knjigovodska dela,
– priprava gradiv za Skupščino Zavoda in njene organe,
– plansko-analitska dela in dela na razvoju pokojninskega sistema,
– računalniško vodenje postopkov ter obdelava podatkov,
– informacijski sistem in statistika,
– obračunavanje obveznosti Republike in drugih organizacij,
– zagotavljanje pravne in druge pomoči zavarovancem in uživalcem pravic,
– administrativna, tehnična in tem podobna dela.
Zavod lahko po pogodbi prevzame opravljanje dela tudi za druge organizacije, če ima proste zmogljivosti in če to dopušča narava dejavnosti. Zavod lahko opravljanje posameznih del s pogodbo poveri tudi drugi pravni osebi, če je to racionalno in smotrno.
5. člen
Pri izvajanju dejavnosti mora Zavod zagotavljati:
– zavarovancem in uživalcem pravic učinkovito uveljavljanje in varstvo pravic ter ustrezno strokovno in pravno pomoč,
– gospodarno uporabo sredstev, smotrno poslovanje in racionalno organiziranost,
– smotrno znanstveno-raziskovalno delo na področju sistema pokojninskega in invalidskega zavarovanja,
– neposredno sodelovanje z državnimi in upravnimi organi, z organizacijami in delodajalci, sindikati, organizacijami upokojencev in invalidov ter vsemi dejavniki, povezanimi s področjem pokojninskega in invalidskega zavarovanja.
6. člen
S sredstvi, ki se skladno z določbami zakona zbirajo v Zavodu, Zavod samostojno gospodari in z njimi zagotavlja uresničevanje pravic iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja in izvajanje dejavnosti Zavoda.
7. člen
Zavod ima vsa pooblastila v pravnem prometu ter odgovarja za svoje obveznosti z vsemi sredstvi, s katerimi razpolaga in jih uporablja.
8. člen
Delo Zavoda je javno.
Zavod lahko s splošnim aktom v skladu z zakonom določi, katero delo, posamezna dejanja, podatki ali opravila niso dostopna javnosti.
9. člen
Zavod obvešča javnost o svojem delu in izvajanju pokojninskega in invalidskega zavarovanja preko sredstev javnega obveščanja, z zagotavljanjem pogojev za delo novinarjev, z objavami odločitev v Uradnem listu in na druge ustrezne načine.
Zavod izdaja svoje glasilo.
II. ORGANI ZAVODA
10. člen
Organi Zavoda so:
1. Skupščina Zavoda – organ upravljanja Zavoda;
2. Upravni odbor Zavoda – izvršilni organ Skupščine Zavoda;
3. Upravni odbor Kapitalskega sklada;
4. Upravni odbor Stanovanjskega sklada;
5. Generalni direktor – poslovodni organ Zavoda.
1. Skupščina Zavoda
11. člen
Organ upravljanja Zavoda je Skupščina Zavoda. Pristojnosti Skupščine Zavoda so določene z zakonom.
12. člen
Skupščina Zavoda je sestavljena dvopartitno po predstavniškem principu in po zakonu šteje 40 članov, ki jih kot upravičeni predlagatelji imenujejo ustrezne interesne organizacije.
13. člen
Prvo skupino 20 članov Skupščine Zavoda evidentirajo, kandidirajo in imenujejo organizacije in delodajalci, od tega:
– 13 članov iz vrst predstavnikov Gospodarske zbornice Slovenije,
– 4 člane iz vrst predstavnikov državnih organov, javnih zavodov in drugih javnih služb,
– 1 člana iz vrst predstavnikov obrtnih zbornic,
– 1 člana iz vrst predstavnikov kmetov, ki opravljajo kmetijsko dejavnost kot edini in glavni poklic,
– 1 člana iz vrst predstavnikov, ki opravljajo umetniško ali drugo kulturno dejavnost kot edini in glavni poklic.
Drugo skupino 20 članov Skupščine Zavoda evidentirajo, kandidirajo in imenujejo sindikati, organizacije upokojencev in delovnih invalidov, od tega:
– 12 članov iz vrst predstavnikov reprezentativnih sindikatov, organiziranih za območje Slovenije,
– 6 članov iz vrst predstavnikov upokojencev, organiziranih po zakonu o društvih,
– 2 člana iz vrst predstavnikov delovnih invalidov, organiziranih po zakonu o društvih.
14. člen
Interesne organizacije, ki združujejo predstavnike iz prejšnjega člena, vodijo postopke evidentiranja, kandidiranja in imenovanja članov Skupščine Zavoda, v skladu s svojimi pravili.
15. člen
Volitve – imenovanje članov Skupščine Zavoda razpiše Skupščina Zavoda, najprej 120 dni in najkasneje 90 dni pred iztekom mandatne dobe članov Skupščine Zavoda.
Volitve – imenovanje članov Skupščine Zavoda se opravijo najprej 60 dni in najkasneje 15 dni pred iztekom mandatne dobe članov Skupščine Zavoda.
16. člen
V sklepu o razpisu se določi dan razpisa in zadnji možni datum za izvedbo imenovanj.
Z dnem, ko je določen dan, razpisa, začnejo teči roki za volilna opravila.
17. člen
Za koordiniranje in spremljanje volilnih postopkov v interesnih organizacijah, združenj predstavnikov iz 13. člena tega statuta, Upravni odbor Zavoda imenuje komisijo, ki jo sestavljajo predsednik in dva člana.
18. člen
Komisiji iz prejšnjega člena se v 8 dneh po zadnjem možnem datumu za izvedbo postopka imenovanj posredujejo poročila oziroma zapisniki o imenovanjih članov.
Skupščine Zavoda s potrdili o izvolitvi in pisnimi izjavami imenovanih članov.
Komisija na podlagi poročil, zapisnikov in ostale volilne dokumentacije iz prejšnjega odstavka pripravi skupno poročilo o opravljenih volitvah – imenovanjih članov Skupščine Zavoda in ga posreduje Skupščini Zavoda, da na njegovi podlagi, v skladu s poslovnikom, na prvi konstitutivni seji. Skupščine Zavoda verificira mandate članov.
19. člen
Natančnejši način evidentiranja, kandidiranja in imenovanja članov Skupščine Zavoda ter opredelitev drugih podrobnejših volilnih, opravil, določi Skupščina Zavoda s posebnim sklepom.
20. člen
Mandat članov Skupščine Zavoda je 4 leta. Člani Skupščine so lahko izvoljeni največ dvakrat zapored.
Članom Skupščine Zavoda lahko predčasno preneha mandat z odpoklicom predstavnikov interesne organizacije, ki je člana imenovala, na podlagi pisne odpovedi ali drugih objektivnih razlogov.
V primeru predčasnega prenehanja mandata člana Skupščine Zavoda se opravi postopek volitev – imenovanj nadomestnega člana Skupščine Zavoda za preostali del mandata.
21. člen
Skupščina Zavoda ima predsednika in namestnika. Izvolijo ju člani Skupščine na prvem zasedanju iz svoje sestave.
V primeru, ko je predsednik izvoljen iz vrst predstavnikov organizacij in delodajalcev, organiziranih v gospodarskih zbornicah in drugih združenjih delodajalcev, se izvoli njegovega namestnika iz vrst predstavnikov zavarovancev in uživalcev pravic, ki jih imenujejo sindikati, organizacije upokojencev ter delovnih invalidov, in obratno.
22. člen
Predsednik Skupščine sklicuje in vodi seje Skupščine, podpisuje splošne akte in druge sklepe, ki jih sprejema Skupščina, opravlja druge zadeve, ki jih določajo statut in drugi akti Zavoda, ter zadeve, za katere ga pooblasti. Skupščina.
Namestnik predsednika Skupščine nadomešča predsednika v vseh njegovih pravicah in dolžnostih, kadar je ta odsoten ali zadržan. Če je predsedniku predčasno potekel mandat, opravlja namestnik njegove naloge do izvolitve novega predsednika.
Predsednik in njegov namestnik sta za svoje delo odgovorna Skupščini Zavoda.
23. člen
Skupščina zaseda na sejah, ki so javne. Skupščina je sklepčna in veljavno odloča, če je na seji prisotnih več kot polovica predstavnikov organizacij in delodajalcev in več kot polovica predstavnikov zavarovancev in uživalcev pravic.
Statut, finančni načrt, zaključni račun, izvolitev predsednika in namestnika predsednika Skupščine Zavoda ter imenovanje generalnega direktorja Zavoda sprejema Skupščina Zavoda z večino glasov vseh članov.
Način in roke sklica, vodenje sej, način odločanja, vzdrževanje reda na sejah, vsebino in obliko zapisnika in druga vprašanja določi Skupščina Zavoda s poslovnikom.
2. Upravni odbor Zavoda
24. člen
Izvršilni organ Skupščine Zavoda je Upravni odbor Zavoda, ki ima 15 članov.
Upravni odbor Zavoda zlasti:
1. obravnava gradiva za seje Skupščine in v zvezi z njimi zavzema ustrezna stališča, mnenja, predloge in pripombe, ki jih posreduje Skupščini,
2. predlaga Skupščini sprejem programa dejavnosti, finančnega načrta, zaključnega računa in poslovnega poročila Zavoda ter opravlja izvršilno funkcijo za realizacijo teh aktov,
3. sprejema plan dela Zavoda in spremlja njegovo realizacijo,
4. v skladu s finančnim načrtom med letom razporeja sredstva Zavoda po posameznih namenih,
5. v skladu z zaključnim računom, finančnim načrtom in planom nabav osnovnih sredstev odloča o nabavi, zamenjavi in odpisu osnovnih sredstev,
6. sproti spremlja gmotni položaj upokojencev in invalidov ter odloča o uskladitvi pokojnin in drugih denarnih dajatev,
7. na drugi stopnji odloča o pravicah iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja iz mednarodnih sporazumov in o izplačevanju denarnih prejemkov iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja v tujino,
8. obravnava in spremlja sistemska vprašanja izvajanja pokojninskega in invalidskega zavarovanja ter daje predloge in pobude za potrebne ukrepe,
9. spremlja in koordinira volilne aktivnosti, vodi postopke imenovanj in razrešitev, objavlja razpise, pripravlja predloge izbire in druga dejanja s tega področja,
10. sprejema akt o notranji organizaciji Zavoda,
11. ureja odnose, ki zadevajo delo, pravice, obveznosti in odgovornosti delavcev Zavoda, razen v primeru, ko s tem statutom ni določeno, da ta vprašanja urejajo delavci samostojno preko sveta delavcev oziroma ko se o urejanju teh vprašanj sklene pogodba,
12. imenuje predsednike in člane invalidskih komisij ter zdravnike posameznike kot izvedenske organe,
13. imenuje stalne ali občasne komisije ali druge organe za opravljanje nalog iz svojih pristojnosti,
14. daje soglasje k imenovanju namestnika generalnega direktorja, direktorjev sektorjev v Centrali Zavoda in direktorjev območnih enot,
15. opravlja druge izvršilne zadeve in odloča o vprašanjih izvajanja zavarovanja, za katere ni po zakonu pristojna Skupščina Zavoda.
V primerih iz 4., 5., 10., 11. in 15. točke tega člena lahko Upravni odbor, do določenega obsega, pooblasti generalnega direktorja s posebnim sklepom.
Upravni odbor Zavoda je za svoje delo odgovoren Skupščini Zavoda.
25. člen
Dvanajst članov Upravnega odbora izvoli Skupščina Zavoda iz svojih vrst na predlog interesnih organizacij, ki združujejo predstavnike delodajalcev, aktivnih zavarovancev, upokojencev in delovnih invalidov, tri člane pa izvolijo delavci Zavoda.
26. člen
Zakonsko načelo sorazmerne zastopanosti se zagotavlja s tem, da:
– interesne organizacije, ki združujejo predstavnike organizacij in delodajalcev, predlagajo Skupščini Zavoda 6 kandidatov za člane Upravnega odbora Zavoda, od katerih so 4 kandidati iz vrst predstavnikov Gospodarske zbornice Slovenije, 1 iz vrst predstavnikov državnih organov, javnih zavodov in drugih javnih služb in 1 kandidat iz vrst predstavnikov drugih združenj organizacij in delodajalcev;
– interesne organizacije, ki združujejo predstavnike aktivnih zavarovancev, upokojencev in delovnih invalidov, predlagajo Skupščini Zavoda 6 kandidatov za člane Upravnega odbora Zavoda, od katerih so 4 kandidati iz vrst predstavnikov reprezentativnih sindikatov, 1 kandidat iz vrst predstavnikov upokojencev in 1 kandidat iz vrst predstavnikov delovnih invalidov.
Interesne organizacije iz prejšnjih alinej izvedejo postopek evidentiranja in predlaganja kandidatov za člane Upravnega odbora Zavoda, v skladu s svojimi pravili oziroma na podlagi medsebojnih dogovorov.
27. člen
Postopek evidentiranja in predlaganja kandidatov za člane Upravnega odbora Zavoda se opravi sočasno in v rokih, določenih v razpisu za volitve – imenovanje članov Skupščine Zavoda.
28. člen
Za koordiniranje in spremljanje postopka evidentiranja in predlaganja kandidatov iz prejšnjega člena pooblasti
Upravni odbor Zavoda komisijo, ki na podlagi posredovanih pisnih predlogov pripravi skupni predlog kandidatov za izvolitev članov Upravnega odbora Zavoda in ga posreduje Skupščini Zavoda, da na njegovi podlagi, v skladu s tem statutom in poslovnikom, na prvi konstitutivni seji Skupščine Zavoda izvede volitve Upravnega odbora Zavoda.
29. člen
Natančnejši način evidentiranja in predlaganja kandidatov za člane Upravnega odbora Zavoda ter podrobnejši način in postopek izvolitve določi Skupščina Zavoda s posebnim sklepom.
30. člen
Mandat članov Upravnega odbora traja 4 leta.
Članom Upravnega odbora lahko predčasno preneha mandat z odpoklicom s strani predlagatelja, na podlagi pisne odpovedi ali iz drugih objektivnih razlogov.
V primeru predčasnega prenehanja mandata člana Upravnega odbora Zavoda se na prvem naslednjem zasedanju Skupščine Zavoda imenuje nadomestnega člana Upravnega odbora Zavoda za preostali del mandata.
31. člen
Upravni odbor Zavoda ima predsednika in njegovega namestnika, ki ju iz svojih vrst izvolijo člani Upravnega odbora.
Predsednik Upravnega odbora sklicuje in vodi seje Upravnega odbora, podpisuje sklepe, ki jih sprejema Upravni odbor iz svoje pristojnosti oziroma po pooblastilu Skupščine Zavoda.
Namestnik predsednika Upravnega odbora nadomešča predsednika v vseh njegovih pravicah in obveznostih, kadar je ta odsoten ali zadržan.
V primeru, ko je predsednik izvoljen iz vrst predstavnikov organizacij in delodajalcev, organiziranih v gospodarskih zbornicah in drugih združenjih delodajalcev, se izvoli njegovega namestnika iz vrst predstavnikov zavarovancev in uživalcev pravic, ki jih imenujejo sindikati, organizacije upokojencev ter delovnih invalidov, in obratno.
Predsednik, njegov namestnik in člani Upravnega odbora so za svoje delo odgovorni Skupščini Zavoda.
32. člen
Upravni odbor je sklepčen, če je prisotnih večina članov. Odločitve sprejema z večino glasov vseh članov.
Za delo Upravnega odbora se smiselno uporabljajo določbe poslovnika Skupščine Zavoda.
3. Upravni odbor Kapitalskega sklada
33. člen
Kapitalski sklad pokojninskega in invalidskega zavarovanja upravlja Upravni odbor Kapitalskega sklada. Upravni odbor Kapitalskega sklada zlasti:
1. v skladu s pravili izvaja politiko sklada,
2. sprejema finančne akte o poslovanju sklada,
3. sprejema programe investicijskih naložb,
4. predlaga Skupščini odločitve o razporejanju dobička sklada za povečanje osnovnega kapitala sklada in za zagotavljanje pravic iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja,
5. izvaja politiko gospodarjenja in upravljanja z vrnjenim premoženjem iz naslova denacionalizacije,
6. sprejema pravila za vlaganje individualnih vložkov v sklad in določa višino dividend oziroma obresti individualnim vlagateljem,
7. predlaga Skupščini Zavoda odločitev o morebitnem prenosu vodenja sklada na specializirane družbe ali druge pravne osebe, registrirane za upravljanje vzajemnih skladov,
8. poroča Skupščini Zavoda o izvajanju politike in poslovanja sklada,
9. odloča o plasiranju sredstev sklada, nakupu in prodaji vrednostnih papirjev, nakupu in prodaji nepremičnin sklada,
10. odloča o drugih zadevah, ki jih določajo pravila Kapitalskega sklada.
34. člen
Upravni odbor Kapitalskega sklada ima 9 članov, ki jih imenuje Skupščina. Najmanj 5 članov je iz vrst članov Skupščine Zavoda, drugi člani pa so lahko tudi iz vrst ekonomskih in drugih strokovnjakov ter javnih delavcev.
Upravni odbor Kapitalskega sklada izvoli izmed svojih članov predsednika.
35. člen
Mandat članov Upravnega odbora Kapitalskega sklada traja 4 leta.
Članom Upravnega odbora Kapitalskega sklada lahko predčasno preneha mandat na podlagi pisne odpovedi ali iz drugih objektivnih razlogov.
Člani Upravnega odbora Kapitalskega sklada so za svoje delo odgovorni Skupščini Zavoda.
36. člen
Predsednik Upravnega odbora Kapitalskega sklada vodi delo Upravnega odbora, sklicuje in vodi seje, podpisuje sklepe in druge akte, ki jih sprejema Upravni odbor.
Pri vodenju in poslovanju Kapitalskega sklada sodeluje generalni direktor. Zavoda in drugi delavci Zavoda s posebnimi pooblastili in odgovornostmi za področje financiranja v Zavodu.
4. Upravni odbor Stanovanjskega sklada
37. člen
Upravni odbor Stanovanjskega sklada upravlja Stanovanjski sklad Zavoda
Upravni odbor Stanovanjskega sklada zlasti:
1. predlaga in uresničuje stanovanjsko politiko sklada,
2. sprejema letni plah dela in letno poročilo o poslovanju sklada,
3. odloča o nakupu, prodaji in oddaji stanovanj in o namembnosti stanovanj,
4. sprejema naložbeno politiko sklada,
5. sprejema kriterije za kratkoročno, srednjeročno in dolgoročno plasiranje denarnih sredstev sklada,
6. sprejema kriterije za oddajanje stanovanj v najem, 7. določa organizacijo upravljanja s stanovanji, 8. izvaja politiko najemnin,
9. vzpostavi stanovanjski informacijski sistem in skrbi za njegov razvoj,
10. opravlja razvojno delo na stanovanjskem področju.
38. člen
Upravni odbor Stanovanjskega sklada ima 9 članov, ki jih imenuje Skupščina. Najmanj 5 članov je iz vrst članov Skupščine Zavoda, drugi člani pa so lahko tudi iz vrst ekonomskih in drugih strokovnjakov ter javnih delavcev.
Upravni odbor Stanovanjskega sklada izvoli izmed svojih članov predsednika.
39. člen
Mandat članov Upravnega odbora Stanovanjskega sklada traja 4 leta.
Članom Upravnega odbora Stanovanjskega sklada lahko predčasno preneha mandat na podlagi pisne odpovedi ali- iz drugih objektivnih razlogov.
Člani Upravnega odbora Stanovanjskega sklada so za svoje delo odgovorni Skupščini Zavoda.
40. člen
Predsednik Upravnega odbora Stanovanjskega sklada vodi delo Upravnega odbora, sklicuje in vodi seje, podpisuje sklepe in druge akte, ki jih sprejema Upravni odbor.
Pri vodenju poslovanja Stanovanjskega sklada sodeluje generalni direktor oziroma drugi delavci Zavoda s posebnimi pooblastili in odgovornostmi za to področje.
Nagrade, sejnine ter povračila materialnih in drugih stroškov
41. člen
Predsednik Skupščine Zavoda, predsednik Upravnega odbora. Za voda, predsednik Upravnega odbora Kapitalskega sklada in predsednik Upravnega odbora Stanovanjskega sklada prejemajo za svoje delo denarno nagrado v višini, kot jo določi Skupščina Zavoda s posebnim sklepom.
Člani Skupščine Zavoda, Upravnega odbora Zavoda, Upravnega odbora Kapitalskega sklada in Upravnega odbora Stanovanjskega sklada prejemajo za delo v organih Zavoda sejnino v višini kot jo določi Skupščina Zavoda s posebnim sklepom.
Vsi člani Skupščine in njenih organov imajo poleg prejemkov iz prejšnjih odstavkov pravico do povračila materialnih in drugih stroškov ter povračila morebitnih ustreznih nadomestil za izgubljeni zaslužek.
5. Generalni, direktor Zavoda
42. člen
Poslovodni organ Zavoda je generalni direktor, ki ga imenuje Skupščina Zavoda. K imenovanju da soglasje Vlada Republike Slovenije.
43. člen
Generalni direktor je odgovoren za zakonitost dela Zavoda. Organizira in vodi. delo in poslovanje Zavoda ter predstavlja in zastopa Zavod. V ta namen zlasti:
1. je odredbodajalec za Zavod in podpisuje poslovno pravne akte, listine, pogodbe in druge dokumente, ki se nanašajo na poslovanje Zavoda,
2. predlaga temelje poslovne politike Zavoda, splošne akte Zavoda, plane dela in ukrepe za njihovo izvajanje,
3. poroča o rezultatih dela in o poslovanju Zavoda,
4. v skladu s statutom in drugimi predpisi sprejema organizacijske akte ter predlaga splošne akte, ki urejajo položaj delavcev, njihova delovna razmerja in materialni položaj,
5. izdaja posamične akte in izvršuje posamične ukrepe,
6. odloča o pravicah delavcev Zavoda iz delovnih razmerij skladno z zakonom, kolektivno pogodbo in splošnimi akti Zavoda,
7. ob soglasju Upravnega odbora Zavoda imenuje namestnika generalnega direktorja, direktorje sektorjev v Centrali Zavoda, direktorje območnih enot in glavnega in odgovornega urednika glasila Zavoda ter imenuje tudi ostale delavce s posebnimi pooblastili in odgovornostmi, ki jih določa akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest,
8. v skladu s pooblastilom Upravnega odbora in v skladu s finančnim načrtom odloča do določenega obsega o razporejanju sredstev Zavoda med letom po posameznih namenih in o nabavi, zamenjavi in odpisu osnovnih sredstev Zavoda ter o nabavi in porabi obratnih sredstev,
9. v skladu s kolektivno pogodbo, politiko plač v Zavodu, statističnimi podatki in načelnimi sklepi ter usmeritvami Upravnega odbora sprejema sklepe o uskladitvah plač in nadomestil delavcev Zavoda,
10. odobrava materialne stroške in stroške v zvezi z nadomestili stroškov Zavoda za službena potovanja doma in v tujino ter druge materialne in nematerialne stroške za redno delo Zavoda,
11. opravlja naloge varnosti, obrambe in zaščite skladno z zakonom,
12. oblikuje posebne delovne skupine, komisije ali druga delovna in svetovalna telesa za razrešitev določenih vprašanj iz svojega delovnega področja ter jim daje naloge,
13. opravlja druge naloge v skladu z zakonom, kolektivno pogodbo, tem statutom in drugimi splošnimi akti Zavoda.
44. člen
Generalni direktor je za svoje delo in delo Zavoda odgovoren Skupščini Zavoda.
45. člen
V primeru zadržanosti oziroma odsotnosti generalnega direktorja predstavlja in zastopa Zavod njegov namestnik oziroma drug delavec s posebnimi pooblastili in odgovornostmi.
46. člen
Generalni direktor lahko prenese pri uresničevanju svojih pooblastil, določenih z zakonom in tem statutom, opravljanje posameznih zadev na posamezne delavce s posebnimi pooblastili in odgovornostmi, prav tako pa lahko s pooblastili prenese na te delavce tudi pravico podpisovanja aktov, pogodb in listin.
47. člen
Generalni direktor lahko v posameznih primerih pooblasti za zastopanje Zavoda posamezne delavce Zavoda.
Zastopnik Zavoda je upravičen, da v imenu Zavoda in v okviru njegove poslovne dejavnosti in v okviru pooblastil sklepa pogodbe in opravlja druga pravna dejanja, kakor tudi, da zastopa Zavod pred sodiščem in drugimi organi.
48. člen
Generalnega direktorja Zavoda na podlagi javnega razpisa imenuje za dobo 4 let Skupščina Zavoda in je po poteku te dobe lahko ponovno imenovan.
Postopek razpisa in predlog izbire Skupščini vodi in opravi Upravni odbor Zavoda.
49. člen
Za generalnega direktorja Zavoda je lahko imenovan državljan Republike Slovenije, ki izpolnjuje z zakonom predpisane pogoje in ima visokošolsko izobrazbo in najmanj 5 let ustreznih delovnih izkušenj, na podobnih delovnih mestih, ki potrjujejo, da ima potrebne strokovne, organizacijske in druge poslovodne sposobnosti za uspešno opravljanje te funkcije.
50. člen
Razpis mora biti objavljen najmanj 1 mesec pred potekom mandata.
Rok, do katerega se sprejemajo prijave kandidatov, ne sme biti krajši kot 8 dni, rok, v katerem se kandidati obvestijo o izbiri, pa ne daljši kot 30 dni od dneva objave razpisa.
51. člen
V primeru prenehanja delovnega razmerja generalnega direktorja pred potekom mandata ali v drugih primerih, ko generalni direktor preneha z delom, imenuje Skupščina Zavoda do izvedbe postopka in izbire novega generalnega direktorja vršilca dolžnosti generalnega direktorja, brez razpisa.
Vršilec dolžnosti je imenovan s pravicami in dolžnostmi generalnega direktorja največ za dobo 1 leta.
III. SLUŽBA ZAVODA
52. člen
Delavci Zavoda, ki opravljajo v Zavodu strokovna, finančna, administrativno-tehnična in druga dela, tvorijo službo Zavoda, ki je njegov notranji organizacijski del.
53. člen
Služba Zavoda posluje v Centrali na sedežu v Ljubljani in po posameznih območnih enotah.
54. člen
V Centrali so:
1. Sektor za izvajanje zavarovanja, 2. Finančni sektor,
3. Sektor za računalniško obdelavo,
4. Splošni sektor,
55. člen
Območne enote so:
1. Območna enota Celje za območje občin: Celje, Laško, Mozirje, Šentjur pri Celju, Žalec, Brežice, Sevnica, Slovenske Konjice, Šmarje pri Jelšah,
2. Območna enota Koper za območje občin: Koper, Ilirska Bistrica, Izola, Piran, Postojna, Sežana,
3. Območna enota Kranj za območje občin: Kranj, Jesenice, Radovljica, Škofja Loka, Tržič,
4. Območna enota Ljubljana za območje ljubljanskih občin in občin: Cerknica, Domžale, Grosuplje, Hrastnik, Idrija, Kamnik, Kočevje, Litija, Logatec, Ribnica, Trbovlje, Vrhnika, Zagorje,
5. Območna enota Maribor za območje občin: Maribor, Pesnica, Ruše, Lenart, Ptuj, Slovenska Bistrica, Ormož,
6. Območna enota Murska Sobota za območje občin: Murska Sobota, Lendava, Ljutomer, Gornja Radgona,
7. Območna enota Novo mesto za območje občin: Novo mesto, Črnomelj, Metlika, Krško, Trebnje,
8. Območna enota Nova Gorica za območje občin: Nova Gorica, Ajdovščina, Tolmin,
9. Območna enota Ravne na Koroškem za območje občin: Ravne na Koroškem, Dravograd, Radlje ob Dravi, Slovenj Gradec. Velenje.
56. člen
Posamezne območne enote opravljajo, svoje delo tudi v izpostavah, in sicer:
– Območna enota Kranj v izpostavi na Jesenicah za. območje občine Jesenice in občine Radovljica,
– Območna enota Ljubljana v izpostavi v Trbovljah za območje občin Trbovlje, Hrastnik in Zagorje,
– Območna enota Ravne na Koroškem v izpostavi Velenje za območje občine Velenje.
57. člen
Poleg sektorjev, območnih enot in izpostav iz 54., 55. in 56. člena tega statuta lahko Skupščina Zavoda, v skladu s strokovnimi in razvojnimi potrebami Zavoda, na primer za področja dela Kapitalskega sklada, Stanovanjskega sklada, prostovoljnega zavarovanja za dodaten obseg pravic in druga področja, s posebnim sklepom ustanovi tudi druge enote Zavoda.
58. člen
Sektorji in območne enote imajo notranje organizacijske enote kot so oddelki, odseki, skupine, referati, v skladu s splošnim aktom o notranji organizaciji.
59. člen
Delovna razmerja, materialni položaj, druge medsebojne odnose, pravice in obveznosti uresničujejo delavci Zavoda v skladu z zakonom, kolektivno pogodbo, tem statutom in drugimi splošnimi akti Zavoda.
Pravice, obveznosti, in odgovornosti iz prejšnjega odstavka uresničujejo delavci Zavoda prek sveta delavcev.
Svet delavcev
60. člen
Poleg z zakonom in kolektivno pogodbo določenih pravic delavcev, kot so informiranost, možnost dajanja predlogov, mnenj in posvetovanj ter soodoločanja, delavci Zavoda prek sveta delavcev samostojno, v skladu s finančnim načrtom Zavoda, odločajo zlasti o razpolaganju s stanovanji službe, o razpolaganju in koriščenju počitniških kapacitet, višini nekaterih osebnih prejemkov, kot so jubilejne nagrade, odpravnine, solidarnostne pomoči, regresi in drugo.
Svet delavcev izvolijo delavci Zavoda.
61. člen
Vprašanja, o katerih delavci Zavoda iz prejšnjega člena samostojno odločajo, urejajo pravila oziroma pravilniki, ki jih na predlog generalnega direktorja sprejema svet delavcev.
62. člen
Svet delavcev ima 13 članov.
Sektorji v Centrali na sedežu in območne enote imajo po enega člana.
Mandat članov traja 4 leta. Člani so lahko ponovno izvoljeni.
Pravico voliti člane v svet delavcev imajo vsi delavci, ki delajo v Zavodu.
Generalni direktor, delavci s posebnimi pooblastili in odgovornostmi nimajo pravice voliti članov v svet delavcev.
Pravico biti izvoljen v svet delavcev imajo vsi delavci, ki imajo aktivno volilno pravico in ki delajo v Zavodu.
63. člen
Člane sveta delavcev volijo delavci Zavoda na tajnih in neposrednih volitvah.
Svet delavcev izmed članov izvoli predsednika in njegovega namestnika.
Predsednik sveta zastopa in predstavlja svet delavcev, namestnik predsednika pa opravlja to funkcijo v odsotnosti predsednika.
64. člen
Oblikovanje, sestava, kandidiranje, volitve in razrešitve ter področje in način dela sveta delavcev podrobneje določajo pravila sveta delavcev.
IV. INVALIDSKE KOMISIJE
65. člen
Izvedenska mnenja o invalidnosti, preostali delovni zmožnosti, telesni okvari, potrebi po pomoči in postrežbi drugega; o izgubi delovne zmožnosti oziroma pridobitne zmožnosti zavarovančevih družinskih članov ter o okoliščinah iz 212. člena zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ki še niso ugotovljene in za ugotovitev ni pristojen kakšen drug organ, dajejo invalidske komisije oziroma zdravniki posamezniki, kot izvedenski organi Zavoda.
Izvedenski organi dajejo izvedenska mnenja tudi na zahtevo tujih nosilcev zavarovanja in drugih organov, organizacij, skupnosti in oseb, če tako določajo posebni predpisi.
Organizacijo in način delovanja invalidskih komisij ter drugih invalidskih organov določi predstojnik republiškega upravnega organa, pristojnega za delo, skupaj s predstojnikom republiškega upravnega organa, pristojnega za zdravstvo, imenuje pa jih Upravni odbor Zavoda.
V. OBVEŠČANJE
66. člen
Zavod je nosilec informacijske službe za področje pokojninskega in invalidskega zavarovanja v Sloveniji in se v ta namen vključuje v republiški informacijski sistem.
V Zavodu se organizira obveščanje tako, da je organizacijam in delodajalcem, zavarovancem, in uživalcem pravic ter delavcem Zavoda omogočen vpogled v vsa področja poslovanja Zavoda.
67. člen
Obveščanje se zagotavlja z javnimi statističnimi podatki s področja zavarovanja, s poslovnimi poročili, z objavami v Uradnem listu in drugimi javnimi objavami in obvestili Zavoda v sredstvih javnega obveščanja ter z glasilom Zavoda in drugimi ustreznimi načini.
68. člen
Izdajanje in urejanje glasila Zavoda, organe in njegovo vsebinsko zasnovo določa poseben splošen akt Zavoda.
VI. SPLOŠNI AKTI ZAVODA
69. člen
Splošni akti Zavoda so statut Zavoda, pravilniki, poslovniki, organizacijski sklepi, sklepi, potrebni za izvajanje zavarovanja, pravila delovanja skladov ter drugi splošni akti.
70. člen
Pravila urejajo poslovanje Kapitalskega in Stanovanjskega sklada.
71. člen
Sklepi za izvajanje zavarovanja na splošen način urejajo vprašanja, ki so potrebna za izvedbo posameznih določil zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju in drugih zakonov, za katera ni po zakonih izrecno določena pristojnost državnih organov.
72. člen
Poslovnik ureja način dela Skupščine in njenih organov.
Posebni sklepi urejajo postopek in način volitev oziroma imenovanj članov Skupščine in njenih organov.
73. člen
Splošne akte iz 70., 71. in 72. člena tega statuta sprejema Skupščina Zavoda.
74. člen
Za urejanje makro in mikro organizacije Zavoda, določanje organizacijskih in drugih postopkov ter urejanje pravic, obveznosti in odgovornosti delavcev Zavoda ima Zavod zlasti še naslednje splošne akte o:
1. notranji organizaciji,
2. sistemizaciji delovnih mest,
3. računovodstvu,
4. popisu sredstev in virov – inventuri,
5. pisarniškem poslovanju,
6. varstvu pri delu in pred požarom,
7. izobraževanju,
8. plačah in nadomestilih,
9. delovnih razmerjih,
10. stanovanjski pomoči,
11. koriščenju počitniških kapacitet,
12. in druge.
75. člen
Splošni akt iz 1. točke prejšnjega člena sprejema Upravni odbor Zavoda na predlog generalnega direktorja.
Splošni akt iz 2. točke prejšnjega člena sprejema generalni direktor ob soglasju Upravnega odbora Zavoda.
Splošne akte iz 3., 4., 5., 6. in 7. točke prejšnjega člena izdaja generalni direktor po strokovnem predlogu pristojne organizacijske enote službe Zavoda.
Splošne akte iz 8. in 9. točke prejšnjega člena sprejema, na predlog generalnega direktorja ob soglasju Upravnega odbora Zavoda, svet delavcev.
Splošne akte iz 10. in 11. točke prejšnjega člena sprejema svet delavcev na predlog generalnega direktorja.
Splošna akta iz 8. in 9. točke prejšnjega člena lahko nadomesti kolektivna pogodba na nivoju Zavoda.
76. člen
Statut Zavoda se sprejema po naslednjem postopku:
1. Služba Zavoda pripravi in generalni direktor predloži Upravnemu odboru Zavoda delovno gradivo.
2. Upravni odbor Zavoda obravnava delovno gradivo ter določi osnutek statuta, ki ga posreduje v obravnavo in sprejem Skupščini Zavoda.
3. Po obravnavi in sprejemu osnutka na Skupščini določi Upravni odbor predlog statuta, ob upoštevanju pripomb, mnenj in predlogov iz razprave in ga posreduje v sprejem Skupščini.
4. Skupščina obravnava predlog ter amandmaje k predlogu, ki jih lahko podajo člani Skupščine, člani Upravnega odbora Zavoda in generalni direktor, ter statut sprejme.
5. Statut Zavoda pošlje Skupščina Zavoda v soglasje Skupščini Republike Slovenije.
6. Statut se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Skupščina lahko na utemeljen predlog Upravnega odbora ali če na besedilo osnutka statuta ni bilo bistvenih pripomb in predlogov, odloči, da se osnutek statuta preoblikuje v predlog statuta in ga sprejme na isti seji.
Spremembe in dopolnitve statuta Zavoda se sprejmejo po enakem postopku kot statut.
77. člen
Drugi splošni akti Zavoda, ki jih sprejema Skupščina Zavoda, se sprejemajo tako:
1. Služba Zavoda pripravi in generalni direktor predloži Upravnemu odboru Zavoda osnutek splošnega akta.
2. Upravni odbor osnutek obravnava in na podlagi obravnave pripravi predlog besedila splošnega akta, ki ga posreduje v obravnavo in sprejem Skupščini Zavoda.
3. Skupščina obravnava predlog splošnega akta ter ob upoštevanju utemeljenih pripomb in predlogov predloženi splošni akt sprejme.
4. Splošni akt se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, razen v primeru, ko akt ureja le notranja razmerja v Zavodu.
Za spremembe in dopolnitve teh splošnih aktov velja enak postopek kot za njihov sprejem.
VII. PLANIRANJE IN SREDSTVA
78. člen
Zavod samostojno gospodari s sredstvi za pokojninsko in invalidsko zavarovanje v skladu z zakonom, finančnimi načrti, periodičnimi in zaključnimi računi, pri čemer je temeljna naloga Zavoda pravočasno uveljavljanje in nakazovanje pokojnin ter drugih dajatev iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja.
Zavod lahko ob pogojih iz zakona, drugih predpisov, finančnega načrta in drugih splošnih aktov namenja ustrezna sredstva tudi za aktivnosti, pripomočke in objekte na področjih prevencije invalidnosti, rehabilitacije invalidov; delovanja invalidskih podjetij in za podobne druge naloge, povezane s področjem pokojninskega in invalidskega zavarovanja.
79. člen
V okviru zagotovljenih in razporejenih finančnih sredstev Zavod zagotavlja tudi potrebna finančna sredstva za delo Zavoda ter za delo delavcev Zavoda, in sicer:
– poslovne stroške (materialni in nematerialni stroški),
– amortizacijo,
– prispevke in davke po zakonu,
– plače delavcev in druga sredstva za osebno in neposredno skupno porabo v skladu z zakonom, kolektivno pogodbo oziroma splošnim aktom,
– investicijsko skupno porabo,
– sredstva za kulturno, športno, rekreativno in preventivno dejavnost zaposlenih ter vzdrževanje počitniških kapacitet.
80. člen
Zavod planira svoje poslovanje z letnimi programi dejavnosti, ki so podlaga za finančne načrte in oblikovanje predlogov stopenj prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje.
S programom dejavnosti se na kratek in zgoščen način prikazujejo bistvene postavke poslovanja v letu, na katero se ta program nanaša.
Programe dejavnosti sprejema Skupščina Zavoda na predlog Upravnega odbora Zavoda.
81. člen
Z letnim planom dela Zavoda se podrobneje opredeli vrsta in količina nalog in storitev, ki so jih dolžni opraviti delavci Zavoda, potreben delovni čas, roke za izpolnitev nalog, nosilce nalog ter število in strukturo potrebnih kadrov.
Pri izhodiščih za sestavo letnega plana se upošteva doseženi obseg storitev v preteklem letu in spremembe v obsegu ter vrsti nalog, ki izhajajo iz programa dejavnosti Zavoda in sklepov organov upravljanja Zavoda. Pri tem je potrebno upoštevati možne racionalizacije delovnih postopkov, povečanje produktivnosti dela in smotrno porabo materialnih sredstev.
Letni plan dela sprejema Upravni odbor Zavoda na predlog generalnega direktorja.
82. člen
Upravni odbor in generalni direktor skrbita za uresničevanje programa dejavnosti in plana dela s tem, da sprejemata ukrepe za njegovo izvajanje.
Ob obravnavanju periodičnih in zaključnih – letnih obračunov generalni direktor poroča o izvajanju planskih obveznosti in doseganju rezultatov.
83. člen
Zavod zagotavlja sredstva za razširjanje materialne podlage dela.
Za zagotovitev enostavne reprodukcije Zavod koristi sredstva amortizacije. O uporabi sredstev amortizacije in o nadomeščanju fizično dotrajanih ali tehnološko zastarelih osnovnih sredstev odloča Upravni odbor Zavoda oziroma generalni direktor v obsegu pooblastil s strani Upravnega odbora Zavoda.
VIII. VAROVANJE OSEBNIH PODATKOV IN POSLOVNE TAJNOSTI
84. člen
Varstvo osebnih podatkov obsega pravice, načine in ukrepe, s katerimi Zavod preprečuje nezakonit in neupravičen poseg v integriteto človekove osebnosti, njegovega osebnega in družinskega življenja zaradi zbiranja, obdelave, shranjevanja in posredovanja osebnih podatkov ter njihove uporabe.
Zavarovanje osebnih podatkov obsega pravne, organizacijske in druge ustrezne postopke in ukrepe, s katerimi Zavod preprečuje nepooblaščen ali neregistriran dostop do prostorov, strojne in programske opreme, naključno ali namerno uničenje podatkov, njihovo spremembo ali izgubo, kakor tudi nepooblaščen dostop, obdelavo in posredovanje teh podatkov ter njihovo uporabo.
85. člen
S posebnim splošnim aktom se ureja varstvo osebnih podatkov, vsebovanih v zbirkah podatkov, s katerimi upravlja Zavod, njihovo zavarovanje, pravice posameznika in omejitve pravic, iznos osebnih podatkov, zaščita strojne opreme in programskih produktov ter nadzor.
86. člen
Z aktom iz prejšnjega člena se lahko določi, da so posamezni podatki poslovna tajnost.
Delavci Zavoda morajo razen tako opredeljenih podatkov kot poslovno tajnost varovati tudi listine in podatke, ki jih kot take razglasi oziroma določi pristojni organ, ali podatke, ki so po zakonu ali drugih predpisih opredeljeni kot tajni.
IX. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
87. člen
Zavod izda splošne akte po tem statuta najkasneje v 6 mesecih po njegovi uveljavitvi.
Do izdaje aktov iz prejšnjega odstavka se smiselno uporabljajo predpisi in splošni akti prejšnje Skupnosti pokojninskega in invalidskega zavarovanja Slovenije in njene Strokovne službe.
88. člen
Zavod financira in zagotavlja sredstva za delo Sodišča združenega dela pokojninskega in invalidskega zavarovanja v Republiki Sloveniji do sprememb predpisov o sodiščih.
89. člen
S pričetkom veljavnosti tega statuta prenehajo veljati določbe statuta Skupnosti pokojninskega in invalidskega zavarovanja Slovenije (Uradni list SRS, št. 40/83, 10/86, 43/89 in 3/90).
90. člen
Ta statut začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 01000-015/92
Ljubljana, dne 22. decembra 1992.
Stanko Hvale l. r.
Predsednik Skupščine

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti