Na podlagi prvega odstavka 2. člena Zakona o planiranju in urejanju prostora v prehodnem obdobju (Uradni list RS, št. 48/90), 55. in 117. člena sprememb in dopolnitev statuta občine Ljubljana Bežigrad (Uradni list RS, št. 2/91) je Skupščina občine Ljubljana Bežigrad na 25. seji zbora združenega dela, na 25. seji zbora krajevnih skupnosti in na 26. seji družbenopolitičnega zbora dne 7. 10. 1993 sprejela
ODLOK
o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin družbenega plana občine Ljubljana Bežigrad za obdobje 1986-1990
1. člen
S tem odlokom se spremeni in dopolni Družbeni plan občine Ljubljana Bežigrad za obdobje 1986-1990 (Uradni list SRS, št. 15/87 in Uradni list RS, št. 27/92) s programsko zasnovo za območje urejanja BS 1/6-1 Brinje.
2. člen
1. Območje urejanja BS 1/6-1 Brinje se nahaja v severovzhodnem delu Brinja, ob križišču Dunajske ceste in severne obvoznice. Omejujejo ga servisna cesta ob severni obvoznici, Dunajska cesta, Ogrinčeva ulica in vzhodne meje parcel stanovanjskih hiš Ogrinčeva 8 in 10 ter Nade Ovčakove 3 in 2. Površina ureditvenega območja je 10.1 ha.
2. Organizacija dejavnosti v območju (program): Na območju urejanja je načrtovana izgradnja poslovnega programa, ki bo vključevala tudi podzemna parkirišča za potnike z osebnimi avtomobili, ki bodo na tej točki prestopali na mestni potniški promet (sistem "park and ride"). V osi World Trade Centra Ljubljana je pod Dunajsko cesto načrtovan podhod za pešce z nadaljevanjem trgovskega programa.
3. Kapaciteta območja (v m2 bruto etažnih površin) V območju je predvideno 31130 m2, od tega 440 m2 obstoječih (poslovna stavba Aster). Ruši se 515 m2 (dve stanovanjski hiši).
Nad terenom je 13020 m2, pod njim pa 18280 m2 brutoetažnih površin. Poslovnih je 15540 m2, delno v 1. kleti, pomožnih in parkirnih površin pa je 15760 m2 in so v celoti pod terenom
Izraba (FS1) območja je 1.29.
4. Zasnova prometnega omrežja Območje se neposredno navezuje na servisno cesto ob severni obvoznici z uvozno izvozno rampo v podzemna parkirišča.
Notranjost območja je namenjena le pešcem in deloma urgenci.
Parkirišča so urejena pod terenom, kjer je 300 parkirnih mest (1PM/50m2 bruto poslovnih površin), poleg tega pa še 155 mest za sistem "park and ride". Na nivoju je 30 parkirnih mest za kratkotrajno parkiranje.
Pešcem so namenjeni pločniki ob obodnih cestah in tlakovane površine znotraj območja. Za povezavo z vzhodno stranjo Dunajske ceste je načrtovan podhod.
Kolesarji uporabljajo kolesarsko stezo ob Dunajski cesti in dvosmerno kolesarsko stezo ob servisni cesti severne obvoznice.
Ob Dunajski cesti je postajališče mestnega potniškega prometa. Avtobus bo v dolgoročni perspektivi dopolnila cestna železnica.
5. Zasnova komunalnega omrežja
Kanalizacija
Vsa odpadna voda iz objektov in meteorne vode iz strešnih ter utrjenih površin se vodijo v kanalizacijski sistem po obodnih cestah. Podhod zahteva prevezavo kanala v Dunajski cesti po Ogrinčevi ulici do glavnega zbiralnika na Grintavški cesti.
Vodovod
Zaradi novogradnje je potrebno prestaviti vodovoda premera 100 in 500 mm vzdolž Dunajske ceste. Za napajanje območja je potrebno zgraditi nov vodovod premera 150 mm ob servisni cesti severne obvoznice z odcepom premera 100 mm ob zahodni meji območja.
PTT omrežje in kabelska TV
Novogradnja sé bo priključila na vode ob Dunajski cesti.
6. Zasnova energetskega omrežja
Elektrika
Za potrebe novogradnje je potrebno zgraditi novo transformatorsko postajo v sredini območja. Priključi se na 10 kV kabel po Dunajski cesti.
Vročevod
Območje se priključi na vročevodno omrežje na Kumrovški ulici preko novega vročevoda DN100, ki bo speljan po zahodnem robu mostu preko severne obvoznice.
Plin
Objekti bodo priključeni na plinski vod DN200 ob Dunajski cesti. Plin se predvideva le za kuho in manjše porabnike.
7. Usmeritve za urbanistično oblikovanje
Predvidena je reprezentančna poslovna gradnja, ki bo sooblikovala severni vstop v mestno središče.
Funkcionalno in programsko se bo navezovala na zazidavo na vzhodni strani Dunajske ceste. Etažnost objektov je pretežno P+ 3, največ pa P+ 4.
8. Usmeritve za arhitektonsko oblikovanje Načrtovana gradnja bo usklajena z arhitektonsko oblikovalsko zasnovo poslovnega območja vzhodno od Dunajske ceste. Predvidena je uporaba kvalitetnih materialov.
9. Usmeritve za krajinsko oblikovanje
Ohrani se vrt pred stavbo Nade Ovčakove 1, kjer so kvalitetnejša drevesa. Ob Dunajski cesti se zasadi drevored lip. Večje strešne površine še oblikuje kot strešne vrtove.
10. Usmeritve za izboljšanje bivalnega in delovnega okolja
Novogradnja bo zaključila izgradnjo južnega dela poslovnega središča na strateški točki križanja Dunajske ceste in severne obvoznice ter tako izoblikovala severni vstop v Ljubljano. Povezala bo območja na obeh straneh Dunajske ceste preko podhoda.
11. Zasnova zaporednosti gradnje
Zaradi komunalnih navezav in prometne zasnove bodo potekale faze izgradnje območja od severa proti jugu.
3. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 351-7/91-4
Ljubljana, dne 7. oktobra 1993.
Predsednik
Skupščine občine
Ljubljana Bežigrad
Franci Polak l. r.