Na podlagi 6. člena Odloka o najemninah za poslovne stavbe in poslovne prostore in javnih površin (Uradni list RS, št. 26/92 in 26/93) je Izvršni svet Skupščine občine Ljubljana Šiška na 148. seji, dne 23. 11. 1993 sprejel
PRAVILNIK
o oddaji javnih površin v najem v občini Ljubljana Šiška
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta pravilnik določa sestavo in naloge komisije za oddajo javnih površin v občini Ljubljana Šiška, na katerih je imetnik pravice uporabe občina Ljubljana Šiška (v nadaljnjem besedilu: javne površine), postopek za oddajo javnih površin v najem ter pogoje za sklepanje in prenehanje najemne pogodbe.
2. člen
Za oddajo javnih površin v najem izvršni svet ustanovi komisijo za oddajo javnih površin (v nadaljnjem besedilu: komisija) in imenuje predsednika, namestnika predsednika in njene člane.
3. člen
Strokovna in administrativno-tehnična opravila za komisijo opravlja Sekretariat za gospodarstvo in obrt ter Sekretariat za varstvo okolja in urejanje prostora, lahko pa ta dela opravlja tudi podjetje, s katerim izvršni svet sklene pogodbo.
II. SESTAVA IN NALOGE KOMISIJE
4. člen
Komisija ima predsednika, namestnika predsednika in tri člane. Predsednik komisije je sekretar Sekretariata za gospodarstvo in obrt, namestnik predsednika je sekretar Sekretariata za varstvo okolja in urejanje prostora, ostali člani pa so:
– predstavnik Sekretariata za gospodarstvo in obrt občine Ljubljana Šiška,
– predstavnik Sekretariata za varstvo okolja in urejanje prostora občine Ljubljana Šiška in
– predstavnik Sekretariata Izvršnega sveta Skupščine občine Ljubljana Šiška.
5. člen
Komisija opravlja naslednje naloge:
– obravnava podatke o javnih površinah,
– opredeljuje pogoje javnega razpisa in kriterije oddaje javnih površin, ter pogoje oddaje neposredno s pogodbo,
– določa besedilo javnega razpisa ter najemnih pogodb,
– odloča o oddaji javnih površin ponudniku, ki v največji meri izpolnjuje razpisne pogoje,
– odloča o prenehanju najemnega razmerja.
6. člen
Komisija odloča na sejah z večina glasov vseh članov komisije.
7. člen
Komisija je za svoje delo odgovorna izvršnemu svetu, kateremu poroča o svojem delu.
III. POSTOPEK IN ODDAJA JAVNIH POVRŠIN
8. člen
Javne površine se oddajo v najem na podlagi javnega razpisa ali brez javnega razpisa, neposredno, s pogodbo v primerih, ki jih določa ta pravilnik.
9. člen
Javne površine se oddajo v najem največ za dobo enega leta.
A. Javni razpis
10. člen
Sklep o razpisu za oddajo javnih površin sprejme komisija in ga objavi v dnevnem časopisu.
11. člen
Javni razpis vsebuje:
– lokacijo in velikost javne površine,
– čas, za katerega se javna površina odda v najem,
– dejavnost za katero se odda,
– višina najemnine,
– morebitne druge pogoje v zvezi s stanjem in ureditvijo javnih površin,
– rok za zbiranje pisnih ponudb, ki ne sme biti krajši, 15 dni od dneva objave.
12. člen
Vlogi je potrebno priložiti:
– pisno dokazilo o izpolnjevanju pogojev za opravljanje dejavnosti samostojnega podjetnika – posameznika.
– pisno dokazilo o izpolnjevanju pogojev za opravljanje dejavnosti v družbah v zasebni lasti,
– pisno dokazilo za opravljanje domače in umetne obrti,
– pisno dokazilo iz registra samostojnih kulturnih delavcev,
– pisno dokazilo o stalnem prebivališču
– pisno dokazilo o plačanih davkih, prispevkih in drugih obveznostih.
13. člen
Javna površina se odda ponudniku, ki izpolnjuje pogoje javnega razpisa in katerega dejavnost je najbolj usklajena s programom razvoja občine oziroma s potrebami krajevne skupnosti.
14. člen
Ponudbe oziroma vloge prosilcev morajo biti poslane priporočeno po pošti na naslov, ki je naveden v javnem razpisu. Priložena morajo biti vsa zahtevana dokazila. Ponudbe bodo po poteku razpisnega roka komisijsko odprte. Nepopolnih ponudb komisija ne bo obravnavala.
15. člen
Komisija odloča o oddaji javnih površin najugodnejšemu ponudniku s sklepom. Rok, v katerem bo komisija sprejela sklep o oddaji javnih površin, ne sme biti daljši od 30 dni od dne poteka roka za vložitev ponudbe, vsem prosilcem pa morajo biti sklepi komisije posredovani v roku 8 dni po sprejemu sklepa.
16. člen
Zoper sklep komisije imajo ponudniki pravico ugovora. Ugovor se vloži na komisijo v roku 8 dni od prejema pisnega odpravka sklepa. O ugovoru odloča izvršni svet. Odločitev izvršnega sveta je dokončna.
B. Oddaja brez javnega razpisa
17. člen
Izjemoma se javne površine oddajo brez javnega razpisa:
– gostinskemu obratu za postavitev gostinskega vrta oziroma druge gostinske ponudbe pred obstoječim gostinskim lokalom,
– trgovini za postavitev prodajne stojnice pred obstoječim trgovskim lokalom,
– v posebej utemeljenih primerih, po predhodnem mnenju izvršnega sveta,
– ožjim družinskim članom, (zakonec, otroci) ali sorodnikom (starši, snaha, zet, vnuk) dosedanjega najemnika, če je ta umrl ali je težje bolan pod pogojem, da nadaljuje z isto dejavnostjo.
18. člen
V primeru oddaje javnih površin brez javnega razpisa mora stranka k vlogi priložiti naslednje dokumente:
– zemljiškoknjižni izpisek za obstoječi gostinski in trgovinski lokal
– mapno kopijo
– mnenje KS.
IV. DOLOČITEV NAJEMNINE
19. člen
Osnova za izračun najemnine za javne površine je določena v Odloku o najemninah za poslovne stavbe in poslovne prostore in javne površine (Uradni list RS, št. 26/92 in 26/93).
Najemnina se plačuje vnaprej, in sicer najpozneje do 20. v mesecu za naslednji mesec.
V. NAJEMNA POGODBA IN PRENEHANJE NAJEMNE POGODBE
20. člen
Na podlagi sklepa komisije Sekretariat za varstvo okolja in urejanje prostora pripravi pogodbo o najemu javnih površin, ki jo z najemojemalcem sklene izvršni svet.
21. člen
Če v 8 dneh po dokončnosti sklepa o oddaji javnih površin na podlagi javnega razpisa, izbrani ponudnik odkloni sklenitev najemne pogodbe, komisija razveljavi sklep in odda javne površine drugemu najugodnejšemu ponudniku, ugotovljenemu na podlagi sklepa o izidu natečaja na javnem razpisu, o čemer obvesti vse ostale ponudnike, pogodbo pa sklene po dokončnosti sklepa.
22. člen
Najemna pogodba mora poleg z zakonom določenih sestavin vsebovati tudi:
– označbo javnih površin,
– označbo poslovne dejavnosti, ki jo bo najemnik opravljal,
– določbe o odpovedi in odstopu.
23. člen
Najemna pogodba preneha s potekom pogodbenega roka, za katerega je sklenjena oziroma z odstopom.
24. člen
Poleg z zakonom določenih primerov lahko najemodajalec odstopi od pogodbe v primeru:
– če najemnik ne plača najemnine v roku 8 dni od opomina,
– če najemnik ne začne uporabljati javnih površin, ko so za to izpolnjeni pogoji ali brez upravičenega razloga preneha uporabljati javne površine za več kot 14 dni oziroma jih uporablja le občasno (manj kot 4 dni v tednu),
– če najemnik ne uporablja javnih površin v skladu z najemno pogodbo,
– če najemnik odda javne površine v podnajem,
– in drugih primerih, ki so določeni v najemni pogodbi.
VI. KONČNA DOLOČBA
25. člen
Ta pravilnik začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 10-1138/93
Ljubljana, dne 23. novembra 1993.
Predsednik
Izvršnega sveta
Skupščine občine
Ljubljana Šiška
Peter Zule l. r.