Na podlagi 14. člena zakona o financiranju javne porabe (Uradni list RS, št. 48/90, 34/91-I., 30/92, 7/93) in 9. člena odloka o sestavi, pristojnostih in volitvah v zbore SO Kranj (Uradni vestnik Gorenjske, št. 1/90) je Skupščina občine Kranj na 27. seji zbora združenega dela dne 9. 3. 1994, 30. seji zbora krajevnih skupnosti dne 9. 3. 1994 in 25. seji družbenopolitičnega zbora dne 9. 3. 1994 sprejela
ODLOK
o proračunu občine Kranj za leto 1994
1. člen
S proračunom občine Kranj za leto 1994 (v nadaljevanju proračun) se zagotavljajo sredstva za financiranje javne porabe v občini Kranj.
2. člen
Proračun občine Kranj za leto 1994 znaša:
– celotni prihodki 2.230,000.000
– razporejeni prihodki 2.206,290.000
– nerazporejeni prihodki 23,710.000
– tekoča proračunska rezerva 15,800.000
– rezerve občine 7,910.000
3. člen
V proračunu se izkazujejo prihodki, ki pripadajo občini, in odhodki za posamezne namene financiranja javne porabe.
4. člen
Proračun obsega skupen znesek predvidenih prihodkov in skupen znesek predvidenih odhodkov.
Prihodki so izkazani po njihovih virih in vrstah, odhodki pa v skupnih zneskih po posameznih namenih.
Proračun obsega kot nerazporejeni del prihodkov tudi tekočo proračunsko rezervo za financiranje posameznih namenov javne porabe, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti ali zanje hi bilo mogoče predvideti zadostnih sredstev.
5. člen
Sredstva proračuna se delijo med letom praviloma enakomerno med vse uporabnike v okviru doseženih prihodkov in v odvisnosti od zapadlosti obveznosti, če ni med občino in uporabnikom drugače določeno.
6. člen
Uporabniki smejo prevzemati obveznosti v imenu občine le v okviru sredstev, ki so v proračunu predvidena za posamezne namene.
7. člen
Uporabniki morajo sredstva, ki so jim zagotovljena v proračunu, uporabljati za namene, za katere so jim bila dana, in ki so opredeljena v posebnem delu proračuna ter v skladu s predpisi o njihovi uporabi oziroma razpolaganju z njimi.
8. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren izvršni svet. Izvršni svet določi pristojne upravne organe in strokovne službe, ki so nosilci porabe sredstev na posameznih proračunskih postavkah.
Izvršni svet v okviru obstoječih virov prihodkov med letom usklajuje proračun z gibanjem cen na drobno vendar največ do 80 odstotkov rasti cen na drobno.
Izvršni svet poroča občinski skupščini po vsakem trimesečju. Skupščinski komisiji za spremljanje realizacije proračuna izvršni svet sproti pošilja vsa gradiva o svojih ukrepih na podlagi pooblastil iz odloka o proračunu, poroča pa ji vsak mesec.
9. člen
Če prihodki med letom ne pritekajo v predvideni višini, lahko izvršni svet, da bi ohranil proračunsko ravnovesje, začasno zmanjša zneske sredstev, ki so v posebnem delu proračuna razporejena za posamezne namene, ali začasno zadrži uporabo teh sredstev.
V tem primeru mora izvršni svet takoj obvestiti občinsko skupščino in predlagati ustrezne ukrepe oziroma spremembo proračuna, pristojno skupščinsko komisijo pa na način, določen v tretjem odstavku 8. člena.
10. člen
Izvršni svet lahko v okviru skupnega obsega proračunskih sredstev spreminja namen in višino sredstev, ki so v proračunu razporejena za posamezne namene, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila razporejena sredstva.
O odločitvah iz prejšnjega odstavka mora izvršni svet takoj poročati občinski skupščini, pred odločitvijo pa o nameri obvestiti pristojno skupščinsko komisijo.
11. člen
O uporabi tekoče proračunske rezerve odloča izvršni svet do zneska 600.000 tolarjev, sekretar za finance pa v nujnih primerih do zneska 150.000 tolarjev. Te zneske lahko med letom izvršni svet valorizira v skladu z gibanjem cen na drobno, vendar največ do 80 odstotkov njihove rasti.
12. člen
V rezerve občine se izloča del skupno doseženih letnih prihodkov proračuna v višini 7,910.000 tolarjev. Rezerve se uporabljajo:
a) za odhodke, nastale kot posledica izrednih razmer (poplave, suša, požar, potres, ekološke nesreče, epidemije, živalske kužne bolezni in rastlinski škodljivci);
b) za zagotovitev sredstev proračunu, kadar proračunski prihodki pritekajo neenakomerno;
c) za kritje proračunskega primanjkljaja.
O uporabi rezerv za namene iz točk a) in c) odloča občinska skupščina, za namen iz točke b) pa izvršni svet.
13. člen
Skupščina pooblašča izvršni svet, da odloča o uporabi rezerv občine za namene iz točke a) 12. člena do višine 600.000 tolarjev, vendar samo enkrat za isti namen; ta znesek lahko med letom izvršni svet valorizira v skladu z gibanjem drobnoprodajnih cen.
14. člen
Lastni prihodki upravnih organov so sestavni del proračuna in pripadajo upravnim organom.
Upravni organi poročajo o namenski rabi lastnih prihodkov po vsakem trimesečju občinski skupščini.
15. člen
Konec leta 1994 izvršni svet lahko opravi prerazporeditev med posameznimi postavkami v okviru načrtovanih sredstev, odobrenih za leto 1994.
16. člen
Odredbodajalci za sredstva proračuna so: predsednik in podpredsedniki izvršnega sveta.
17. člen
Sekretariat za finance opravlja pri uporabnikih proračuna proračunski nadzor nad pravilno in smotrno uporabo sredstev, razporejenih s proračunom.
Na zahtevo sekretariata za finance so uporabniki proračuna dolžni predložiti potrebne podatke za analizo porabe sredstev.
Vsi uporabniki proračuna so dolžni sekretariatu za finance predložiti finančne načrte za leto 1994 najpozneje v 30 dneh po sprejetju tega odloka, zaključne račune za leto 1993 pa v osmih dneh po uveljavitvi tega odloka.
18. člen
Izvršni svet SO Kranj je dolžan ažurno poročati komisiji za spremljanje realizacije proračuna.
19. člen
Bilanca prihodkov in odhodkov proračuna je sestavni del odloka.
20. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 1994 dalje.
Št. 06-403-03/94
Kranj, dne 9. marca 1994.
Predsednik
Skupščine občine Kranj
Vitomir Gros, dipl. inž. l. r.