Na podlagi 3. in 14. člena zakona o financiranju javne porabe (Uradni list RS, št. 48/90, 34/91, 30/92 in 7/93) in 2. člena odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o pristojnosti in načinu dela zborov SO Ljutomer (Uradni list RS, št. 18/90, 17/91 in 9/93), je Skupščina občine Ljutomer na seji zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitičnega zbora dne 31. 3. 1994 sprejela
ODLOK
o proračunu občine Ljutomer za leto 1994
1. člen
S tem odlokom se ureja način izvrševanja proračuna občine Ljutomer (v nadaljnjem besedilu: proračun) in zagotavljajo sredstva za financiranje javne porabe na ravni občine v letu 1994.
2. člen
Skupni prihodki občinskega proračuna za leto 1994 znašajo 568,804.000 SIT in se razporedijo za delo državnih organov in izvajalskih organizacij, socialne transferje, za dotacije in plačila storitev na področju družbenih dejavnosti, plačila, subvencije in intervencije v gospodarstvu, za investicije in za druge namene v skladu s tem odlokom in priloženo bilanco.
3. člen
Sredstva občinskega proračuna razporejamo med letom praviloma enakomerno med vse uporabnike v okviru doseženih prihodkov in v odvisnosti od zapadlih obveznosti, če z zakonom ali drugim predpisom ni drugače določeno.
4. člen
Prihodki, ki jih proračunski porabniki ustvarjajo s svojo dejavnostjo, se zbirajo na posebnih računih in se uporabljajo za pokrivanje materialnih stroškov in amortizacijo teh porabnikov.
5. člen
Uporabniki sredstev občinskega proračuna (v nadaljnjem besedilu uporabniki), so dolžni uporabljati sredstva občinskega proračuna le za namene, ki so opredeljeni v bilanci prihodkov in odhodkov.
6. člen
Kolikor se med letom znatno spremeni delovno področje, narava, pristojnost ali obseg dela posameznega proračunskega porabnika, lahko Izvršni svet poveča ali zmanjša obseg sredstev, ki se za delo tega proračunskega porabnika namenja iz občinskega proračuna. Razlika sredstev se poračunava iz tekoče proračunske rezerve.
7. člen
Izvršni svet lahko sprejme sklep, da se na podlagi predloženega programa dela vključi v financiranje iz občinskega proračuna nov proračunski porabnik tudi med letom.
V takšnem primeru se sredstva za delo tega proračunskega porabnika zagotavljajo iz tekoče proračunske rezerve.
8. člen
V primeru, da se kateri od proračunskih porabnikov ukine med letom, se neporabljena sredstva proračuna, ki so bila namenjena temu porabniku, prenesejo v tekočo proračunsko rezervo.
9. člen
Uporabniki morajo nabavo opreme, investicijska in vzdrževalna dela, raziskovalne naloge ter storitve oddajati, izvajalci pa morajo biti izbrani na podlagi javnega razpisa, če z zakonom ni drugače določeno.
10. člen
Izvršni svet lahko odobri začasno financiranje sprejetih programov občinskega proračuna iz sredstev proračunske rezerve, če zaradi neenakomernega priliva prihodkov ni mogoče zagotavljati sredstev po namenih v skladu s sprejeto dinamiko.
V primeru, da zaradi objektivnih razlogov ni mogoče izvajati določenih sprejetih programov in uporabiti v proračunu planiranih sredstev za te programe, lahko izvršni svet pripravi rebalans občinskega proračuna in ga predlaga v sprejem zborom občinske skupščine.
11. člen
Proračunski porabniki lahko prevzemajo v skladu s sprejetimi programi le obveznosti, za katere so jim v občinskem proračunu zagotovljena sredstva in lahko porabijo le toliko sredstev, kot jim je zagotovljeno v proračunu.
Proračunski porabniki so sredstva občinskega proračuna dolžni porabiti izključno za namene, ki so jih opredelili v programu.
12. člen
Od skupnih sredstev, navedenih v drugem členu tega odloka, se izloči 0,15% sredstev v stalno proračunsko rezervo.
Izvršni svet lahko na podlagi pooblastila občinske skupščine, za posamezni primer uporabi 50% celotnih sredstev stalne proračunske rezerve, za namene v skladu z 31. členom zakona o financiranju javne porabe.
13. člen
V občinskem proračunu se oblikujejo tudi sredstva tekoče proračunske rezerve in sredstva za druge javne potrebe, ki se lahko uporabijo za naslednje namene:
– za naloge s področja javne porabe, za katere v občinskem proračunu niso zagotovljena sredstva;
– za naloge s področja javne porabe, za katere v občinskem proračunu ni zagotovljeno dovolj sredstev;
– za druge namene v skladu s sklepi izvršnega sveta;
O uporabi teh sredstev odloča izvršni svet.
14. člen
Izvršni svet lahko začasno zmanjša znesek sredstev, ki so v posebnem delu občinskega proračuna razporejeni za posamezne namene ali začasno zadrži uporabo teh sredstev, če prihodki občinskega proračuna med letom niso doseženi v predvideni višini.
O ukrepu iz prejšnjega odstavka mora izvršni svet obvestiti skupščino občine.
15. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren izvršni svet.
Izvršni svet odloča o začasni uporabi tekočih likvidnostnih sredstev proračuna zaradi ohranitve njihove realne vrednosti.
16. člen
Za zakonito in smotrno uporabo sredstev je odgovoren predstojnik-odredbodajalec oziroma druga pooblaščena oseba uporabnika.
Poleg osebe iz prejšnjega odstavka je za zakonito uporabo sredstev odgovoren tudi vodja računovodstva pri uporabniku.
17. člen
Strokovna služba za javne finance opravlja nadzor nad poslovanjem porabnikov občinskega proračuna po namenu in obsegu porabe:
Uporabniki poračuna so dolžni predložiti vse zahteve podatke za analizo porabe sredstev.
18. člen
Izvršni svet lahko ustavi porabo sredstev proračuna posameznim porabnikom:
– če sredstva proračuna ne uporabi za namene, za katere so mu bila dodeljena;
– če v poslovanju prekorači odobreno višino proračunskih sredstev;
– če na podlagi zahteve financiranja neporabljenih sredstev ne vrne v proračun v določenem roku.
19. člen
Ta odlok začne veljati 15. dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 1994.
Št. 400-1/94
Ljutomer, dne 31. marca 1994.
Predsednik
Skupščine občine Ljutomer
Mirko Prelog l. r.