Na podlagi 17. in 17. a člena zakona o financiranju. javne porabe (Uradni list RS, št. 48/90, 34/91, 30/92, 52/92, 7/93 in 43/93) ter 10. in 27. člena statuta občine Slov. Bistrica (Uradni list RS, št. 9/91) je Skupščina občine Slovenska Bistrica na 31. redni seji dne 24. 3. 1994 sprejela
ODLOK
o proračunu občine Slovenska Bistrica za leto 1994
1. člen
S proračunom občine Slov. Bistrica za leto 1994 (v nadaljevanju: proračun) se zagotavljajo sredstva za financiranje javne porabe občine Slov. Bistrica.
2. člen
Skupni prihodki proračuna za leto 1994 znašajo 1.073,115.214 SIT. Izvršni svet SO Slov. Bistrica (v nadaljevanju: izvršni svet) v okviru obstoječih virov prihodkov med letom usklajuje postavke v bilanci prihodkov in odhodkov.
Pregled prihodkov proračuna in njegova razporeditev sta zajeta v bilanci prihodkov in odhodkov, ki je sestavni del proračuna.
3. člen
Od javne porabe proračuna se za leto 1994 izloči 0,38% v sredstva stalne rezerve.
4. člen
Sredstva proračuna se delijo med letom praviloma enakomerno med vse uporabnike v okviru doseženih prihodkov in v odvisnosti od zapadlih obveznosti če ni v zakonu, v splošnem delu proračuna, posebnem aktu občine ali s pogodbo med občino in uporabnikom drugače določeno.
5. člen
Uporabniki smejo prevzemati obveznosti v imenu občine le v okviru sredstev, ki so v proračunu predvidena za posamezne namene.
6. člen
Uporabniki proračuna morajo sredstva, ki so jim zagotovljena v proračunu uporabiti le za namene, za katere so jim bila dana in ki so opredeljena v posebnem delu, ki je sestavni del tega odloka.
Uporabniki morajo nabavo opreme, investicijska in vzdrževalna dela ter storitve, kjer znesek pogodbenih del oziroma storitev presega 500.000 SIT oddajati s pogodbo, na podlagi javnega razpisa. Izvajalec se izbere, če se na javni razpis javijo najmanj trije ponudniki, v nasprotnem primeru se javni razpis ponovi.
7. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren izvršni svet. Izvršni svet skrbi, da se med letom prihodki razporejajo skladno z njihovim pritekanjem.
Računovodstva kontrolirajo in odgovarjajo za formalno pravilnost nalogov, za zakonitost, upravičenost in namembnost uporabe proračunskih sredstev pa odgovarjajo odredbodajalci.
8. člen
Če prihodki proračuna med letom ne pritekajo v predvideni višini, lahko opravi izvršni svet, da bi ohranil proračunsko ravnovesje, prerazporeditev, oziroma uskladitev odhodkov glede na dejanske prihodke, ki so v planu proračuna razporejeni za posamezne namene, ali začasno zadrži uporabo teh sredstev.
O ukrepu iz prejšnjega odstavka mora izvršni svet obvestiti Skupščino občine Slov. Bistrica..
9. člen
Vsi prihodki, ki jih uporabniki ustvarjajo s svojo dejavnostjo, so prihodek občinskega proračuna, če ni s tem odlokom drugače določeno.
10. člen
Prihodki od opravljenih storitev Občinske geodetske uprave so prihodek upravnega organa in se bodo uporabljali za modernizacijo občinskih upravnih organov. Prihodki, ki jih upravni organi dosežejo z zaračunavanjem najemnin poslovnih prostorov so prihodki upravnih organov.
11. člen
Iz razporejenih prihodkov v posebnem delu proračuna se sredstva nakazujejo na ustrezne račune naslednjim uporabnikom:
– občinskim in medobčinskim upravnim organom, zavodom in strokovnim službam;
– javnemu pravobranilcu;
– družbenemu pravobranilcu;
– občinskemu sodniku za prekrške; – krajevnim skupnostim;
– političnim strankam in ostalim organizacijam.
12. člen
Če se med letom spremeni delovno področje oziroma pristojnost uporabnika, se sorazmerno poveča ali zmanjša obseg sredstev za delovanje uporabnika. O povečanju ali zmanjšanju sredstev iz prejšnjega odstavka odloča izvršni svet SO Sl. Bistrica.
13. člen
Izvršni svet lahko v okviru skupnega obsega proračunskih sredstev spremeni namen in višino sredstev, ki so v proračunu razporejena za posamezne namene, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila zagotovljena sredstva. O odločitvah iz tega člena mora izvršni svet poročati Skupščini občine Slov. Bistrica.
14. člen
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prihodkov proračuna, izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, se lahko za začasno kritje odhodkov uporabijo sredstva rezerve.
15. člen
Izvršni svet odloča o uporabi tekoče proračunske rezerve, ki je namenjena za pokrivanje nepredvidenih ali premalo predvidenih proračunskih odhodkov do višine 20% sredstev pri enkratni odobritvi.
16. člen
Izvršni svet odloča o obsegu in načinu zagotavljanja sredstev za usklajevanje plač delavcev in funkcionarjev, ki se financirajo iz občinskega proračuna v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo za negospodarstvo.
17. člen
Izvršni svet se pooblašča, da odloča o uporabi sredstev stalne proračunske rezerve občine za namene iz 1. točke 31. člena zakona o financiranju javne porabe do višine 20% pri enkratni odobritvi.
18. člen
Proračun se lahko zadolžuje (najame kredit) le v obsegu, ki ne presega 10% sredstev za javno porabo v letu zadolževanja, odplačilo glavnice in obresti pa v posameznem letu odplačila ne sme presegati 5% sredstev za javno porabo.
Za zadolžitev proračuna-po prejšnjem odstavku se šteje tudi izdaja občinskih vrednostnih papirjev.
Proračun se lahko tudi izjemoma zadolžuje preko 10% sredstev za javno porabo, vendar mora pridobiti pisno soglasje Ministrstva za finance iz Ljubljane.
Za zadolžitev občin se šteje tudi zadolžitev tistih javnih podjetij, katerih ustanovitelj je občina in je v skladu z odlokom o ustanovitvi dolžna solidarno pokrivati njihovo izgubo.
19. člen
Na predlog Občinskega sekretariata za gospodarski razvoj in finance lahko izvršni svet odloči o uporabi trenutno prostih tekočih likvidnostnih proračunskih presežkov, zaradi ohranitve njihove realne vrednosti, ob zagotovitvi tekoče likvidnosti proračuna.
20. člen
Odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS, uporablja pa se od 1. 1. 1994.
Št. 1/1-012-20/94
Slovenska Bistrica, dne 7. aprila 1994.
Predsednik
Skupščine občine Slovenska Bistrica
Ivan Pučnik l. r.