Uradni list

Številka 35
Uradni list RS, št. 35/1994 z dne 17. 6. 1994
Uradni list

Uradni list RS, št. 35/1994 z dne 17. 6. 1994

Kazalo

1384. Odredba o homologiranju vozil glede na sedeže, njihovo pritrditev in naslone za glavo (št. 17), stran 2285.

Na podlagi 4., 40. in 80. člena zakona o standardizaciji (Uradni list SFRJ, št. 37/88 in 23/91) in v zvezi s 4. členom ustavnega zakona za izvedbo temeljne ustavne listine o samostojnosti in neodvisnosti Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 1/91-I) izdaja minister za znanost in tehnologijo
ODREDBO
o homologiranju vozil glede na sedeže, njihovo pritrditev – in naslone za glavo (št. 17)
1 SPLOŠNO
1.1 Osebna vozila kategorije* Ml morajo biti homologirana skladno s to odredbo.
 
2 PODROČJE UPORABE
2.1 Ta odredba se nanaša na trdnost sedežev in njihovo pritrditev, opremljenih z nasloni za glavo ali brez njih, na konstrukcijsko izvedbo zadnjega dela naslonjal sedežev** in na karakteristike naslonov za glavo v vozilih kategorije Ml.
2.2 Ne. nanaša se na zložljive sedeže, sedeže, postavljene nasprotno ali prečno na smer vožnje, ter na naslone za glavo, montirane na takih sedežih.
 
3 ZAHTEVE
3.1 Splošne zahteve za vse sedeže 3.1.1 Vsak sistem za nastavljanje in premikanje sedežev mora biti izveden tako, da se samodejno utrdi v določenih položajih. To ni potrebno pri naslonih za roke in pri drugih podobnih delih, ki služijo predvsem povečanju udobja, razen če taka naprava lahko v primeru trčenja povzroči dodatno nevarnost za poškodbe potnikov v vozilu.
3.1.2 Naprava za sprostitev naslonjala sedeža oziroma celotnega sedeža, ki omogoča preklop sedeža naprej in s tem lažji dostop do sedežev za njim, mora biti nameščena; na zunanji strani sedeža ob vratih in lahko dostopna tudi potniku, ki sedi za tem sedežem.
3.1.3 Zadnji deli sedežev morajo biti testirani tudi glede na absorpcijo energije v skladu s to odredbo.
3.1.4 Površine zadnjih strani sedežev ne smejo imeti nevarne hrapavosti ali ostrih robov, ki bi lahko povečali nevarnost poškodb potnikov v vozilu.
3.1.5 Med samim testom, izvedenim v skladu s to odredbo, ne smejo odpovedati sistemi za nastavljanje sedežev, za preklapljanje sedežev in naprave za njihovo utrditev kot tudi ne samo ogrodje sedeža.
3.1.6 Nobena naprava za utrditev nekega sistema na sedežu se med testom ne sme sprostiti sama.
3.1.7 Po testu morajo sistemi za preklapljanje naslonjal oziroma celih sedežev delovati oziroma morajo vsaj še enkrat omogočiti preklop naslonjala oziroma sedeža. Za druge sisteme za nastavljanje ni nujno, da po testu še delujejo.
3.2 Posebne zahteve za sedeže, opremljene z nasloni za glavo, oziroma za sedeže, na katere se nasloni za glavo lahko vgradijo
3.2.1 Naslon za glavo v nobenem primeru ne sme povzročati dodatne nevarnosti za potnike v vozilu. V nobenem primeru ne sme imeti nevarne hrapavosti ali ostrih robov, ki bi lahko povečali nevarnost poškodb.
3.2.2 Prednji in zadnji deli naslonov za glavo morajo biti preskušeni glede na absorpcijo energije.
3.2.3 Prednji in zadnji deli naslonov za glavo morajo biti tako oblazinjeni, da ni mogoč neposreden dotik glave potnika z ogrodjem naslona za glavo.
3.2.4 Zahteve točk 3.2.2 in 3.2.3 ne veljajo za zadnje dele naslonov za glavo, ki so nameščeni na tistih sedežih v vozilu, za katerimi ni več sedežev.
3.2.5 Nasloni za glavo morajo biti pritrjeni na naslonjalo sedeža tako, da med testom noben trd in nevaren predmet ne more prodreti skozi oblazinjenje, prav tako obremenitve med testom ne smejo povzročiti štrlečih in nevarnih delov na elementih za pritrditev naslona za glavo na naslonjalo sedeža, ki bi lahko predstavljati nevarnost za potnike v vozilu.
3.3 Višina naslona za glavo
3.3.1 Višina in druge mere naslona za glavo ter njegova pritrditev morajo ustrezati določbam te odredbe.
3.4 Trdnost elementov
3.4.1 Naslon za glavo in njegovi pritrdilni elementi morajo biti dovolj trdni, da brez porušitve zdržijo obremenitev 89 daN.
3.4.2 Naslon za glavo, nastavljiv po višini, mora biti izveden tako, da ga ni mogoče dvigniti prek najvišje predvidene točke; razen s posegom, ki ni nikakor povezan z normalnim nastavljanjem višine.
3.4.3 Šteje se, da trdnost naslonjala sedeža in naprave za njegovo nastavljanje ustrezata zahtevam te odredbe, če pri testiranju ne pride do loma sedeža oziroma njegovega naslonjala.
 
4 PRESKUŠANJE VOZILA
4.1 Preskušanje vozila v smislu te odredbe lahko opravi samo pooblaščeni laboratorij v skladu z določili pravilnika ECE R 17.04. Ta pravilnik izhaja iz sporazuma o prevzemu enotnih pogojev za homologacijo in za vzajemno priznavanje homologacije opreme in delov motornih vozil, ki je bil sprejet 20. marcal958 v Ženevi. K temu sporazumu je z nasledstvenim sklepom pristopila tudi Republika Slovenija (Uradni list RS, Mednarodne pogodbe, št. 15/92).
4.2 Pravilnik ECE R 17.04 je mogoče dobiti v izvirniku – (v angleškem jeziku) v informacijski službi Urada Republike Slovenije za standardizacijo in meroslovje v Ljubljani.
 
5 HOMOLOGACIJA VOZILA
5.1 Homologacija vozila v smislu te odredbe in s tem v zvezi izdani dokumenti morajo biti izdelani v skladu s pravilnikom ECE R 17.04. Homologacijski organ v Republiki Sloveniji je Urad Republike Slovenije za standardizacijo in meroslovje.
 
6 POSTOPEK PREVERJANJA
6.1 Ustreznost vozil v skladu s to odredbo se preverja po postopku, ki ga predpisuje odredba o homologaciji vozil (Uradni list RS, št. 14/93).
 
7 VELJAVNOST ODREDBE 7.1 Ta odredba začne veljati z dnem objave v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. oktobra 1994 dalje za vsa vozila, ki se prvič dajejo v promet v Republiki Sloveniji.
Št. 6.1-03/94-005/09
Ljubljana, dne 30. maja 1994.
prof. dr. Rado Bohinc l. r.
Minister za znanost in tehnologijo
* Klasifikacija vozil po pravilnikih ECE je bila objavljena v prilogi 51. 1 k odredbi o homologaciji vozil (Uradni list RS. št. 14/93).
** Za vozila kategorije Ml se šteje, da ustrezajo zahtevam točk 3.1.3 in 3.1.4. če ustrezajo zahtevam odredbe o homologaciji vozil glede na njihovo notranjo opremo (št. 21).

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti