Uradni list

Številka 35
Uradni list RS, št. 35/1994 z dne 17. 6. 1994
Uradni list

Uradni list RS, št. 35/1994 z dne 17. 6. 1994

Kazalo

1386. Odredba o homologiranju dieselskih motorjev glede na emisijo vidnega onesnaževanja in motornih vozil glede na vgradnjo homologiranih motorjev (št. 24), stran 2287.

Na podlagi 4., 40. in 80. člena zakona o standardizaciji (Uradni list SFRJ, št. 37/88 in 23/91) in v zvezi s 4. členom ustavnega zakona za izvedbo temeljne ustavne listine o samostojnosti in neodvisnosti Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 1/91-I) izdaja minister za znanost in tehnologijo
ODREDBO
o homologiranju dieselskih motorjev glede na emisijo vidnega onesnaževanja in motornih vozil glede na vgradnjo homologiranih motorjev (št. 24)
1 SPLOŠNO
1.1 Dieselski motorji za pogon motornih vozil in motorna vozila z vgrajenimi dieselskimi motorji morajo biti homologirani v skladu s to odredbo.
 
2 PODROČJE UPORABE
2.1 Ta odredba se nanaša na:
2.1.1 I. DEL – emisijo vidnega onesnaževanja v izpušnih plinih dieselskih motorjev, namenjenih za vgradnjo v cestna vozila;
2.1.2 II. DEL – vgradnjo dieselskih motorjev, homologiranih po določilih I. dela te odredbe, v cestna vozila;
2.1.3 III. DEL – emisijo vidnega onesnaževanja v izpušnih plinih motornih vozil, opremljenih z dieselskimi motorji, ki niso bili posebej homologirani v skladu s I. delom te odredbe.
2.2 Ta odredba opredeljuje tudi ECE postopek merjenja moči dieselskih motorjev.
 
3 ZAHTEVE
3.1 I. DEL – emisija vidnega onesnaževanja v izpušnih plinih dieselskih motorjev
3.1.1 Splošne zahteve
3.1.1.1 Vsi deli motorja, ki lahko vplivajo na emisijo vidnega onesnaževanja, morajo biti konstruirani, izdelani in vgrajeni tako, da kljub možnim vibracijam in drugim vplivom omogočijo, da motor v pogojih normalne rabe ustreza zahtevam te odredbe.
3.1.2 Zahteve glede naprave za hladni start motorja
3.1.2.1 Naprava za hladni start motorja mora biti izvedena tako, da se med normalnim delovanjem motorja ne more vklopiti niti ne more delovati.
3.1.2.2 Določila prejšnje točke ne veljajo:
– če je emisija motorja, ko normalno teče, v okviru dovoljenih vrednosti po tej odredbi, kljub temu da sočasno deluje tudi naprava za hladni start, in
– če delovanje naprave za hladni start povzroči, medtem ko motor normalno teče, zaustavitev motorja v razumnem času
3.1.3 Zahteve glede vidnega onesnaževanja 3.1.3.1 Emisijo vidnega onesnaževanja je treba meriti v skladu s to odredbo in izmerjene vrednosti ne smejo presegati vrednosti, določenih s to odredbo.
3.2 II. DEL – vgradnja dieselskih motorjev v cestna vozila
3.2.1 Splošne zahteve
3.2.1.1 Dieselski motor, vgrajen v cestno motorno vozilo, mora biti homologiran v skladu s I. delom te odredbe. Vsi deli vozila, ki lahko vplivajo na emisijo vidnega onesnaževanja, morajo biti konstruirani, izdelani in vgrajeni tako, da kljub možnim vibracijam in drugim vplivom omogočijo, da vozilo v pogojih normalne rabe ustreza zahtevam te odredbe.
3.2.2 Zahteve glede naprave za hladni start motorja 3.2.2.1 Naprava za hladni start motorja mora ustrezati zahtevam točke 3.1.1.2 te odredbe.
3.2.3 Vgradnja motorja
3.2.3.1 Pri vgradnji motorja je še posebej treba upoštevati naslednje omejitve glede na homologacijo motorja:
– razlika tlakov na sesalni, strani ne sme presegati vrednosti, določenih pri homologaciji motorja;
– povratni tlak na izpušni strani ne sme presegati vrednosti, določenih pri homologaciji motorja;
– prostornina izpušnega sistema mora biti v mejah ±40% od vrednosti homologiranega tipa motorja;
– vztrajnostni moment kombinacije vztrajnika motorja in prenosnega mehanizma mora biti v mejah ± 15% od vrednosti homologiranega tipa motorja.
3.3 III. DEL – emisija vidnega onesnaževanja v izpušnih plinih motornih vozil, opremljenih z dieselskimi motorji, ki niso bili posebej homologirani.
3.3.1. Splošne zahteve
3.3.1.1 Vsi deli vozila, ki lahko vplivajo na emisijo vidnega onesnaževanja, morajo biti konstruirani, izdelani in vgrajeni tako, da kljub možnim vibracijam in drugim vplivom omogočijo, da vozilo v pogojih normalne rabe ustreza zahtevam te odredbe.
3.3.2 Zahteve glede naprave za hladni start motorja 3.3.2.1 Naprava za hladni start motorja mora ustrezati zahtevam točke 3.1.1.2 te odredbe.
3.3.3 Zahteve glede vidnega onesnaževanja 3.3.3.1 Emisijo vidnega onesnaževanja je treba meriti v skladu s to odredbo in izmerjene vrednosti ne smejo presegati vrednosti, določenih s to odredbo.
 
4 PRESKUŠANJE MOTORJA IN VOZILA
4.1 Preskušanje motorja in vozila v smislu te odredbe lahko opravi samo pooblaščeni laboratorij v skladu z določili pravilnika ECE R 24.03. Ta pravilnik izhaja iz sporazuma o prevzemu enotnih pogojev za homologacijo in za vzajemno priznavanje homologacije opreme in delov motornih vozil, ki je bil sprejet 20. marca 1958 v Ženevi. K temu sporazumu je z nasledstvenim sklepom pristopila tudi Republika Slovenija (Uradni list RS, – Mednarodne pogodbe, št. 15/92).
4.2 Pravilnik ECE R 24.03 je mogoče dobiti v izvirniku (v angleškem jeziku) v informacijski službi Urada Republike Slovenije za standardizacijo in meroslovje v Ljubljani.
 
5 HOMOLOGACIJA MOTORJA IN VOZILA 5.1 Homologacija motorja in vozila v smislu te odredbe in s tem v zvezi izdani dokumenti morajo biti izdelani v skladu s pravilnikom ECE R 24.03. Homologacijski organ v Republiki Sloveniji je Urad Republike Slovenije za standardizacijo in meroslovje.
 
6 POSTOPEK PREVERJANJA
6.1 Ustreznost vozil v skladu s to odredbo se preverja po postopku, ki ga predpisuje odredba o homologaciji vozil (Uradni list RS, št. 14/93).
 
7 VELJAVNOST ODREDBE
7.1 Ta odredba začne veljati z dnem objave v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. julija 1994 dalje za vsa vozila; ki se prvič dajejo v promet v Republiki Sloveniji.
Št. 6.1-03/94-005/11
Ljubljana, dne 30. maja 1994.
prof. dr. Rado Bohinc l. r.
Minister za znanost in tehnologijo

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti