Uradni list

Številka 35
Uradni list RS, št. 35/1994 z dne 17. 6. 1994
Uradni list

Uradni list RS, št. 35/1994 z dne 17. 6. 1994

Kazalo

1389. Odredba o homologiranju varnostnih trikotnikov (št. 27), stran 2290.

Na podlagi 4., 40. in 80. člena zakona o standardizaciji (Uradni list SFRJ, št. 37/88 in 23/91) in v zvezi s 4. členom ustavnega zakona za izvedbo temeljne ustavne listine o samostojnosti in neodvisnosti Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 1/91-I) izdaja minister za znanost in tehnologijo
ODREDBO
o homologiranju varnostnih trikotnikov (št. 27)
1 SPLOŠNO
1.1 Varnostni trikotniki, ki spadajo v obvezno opremo cestnih vozil, morajo biti homologirani v skladu s to odredbo.
 
2 PODROČJE UPORABE
2.1 Določila te odredbe veljajo za varnostne trikotnike, ki spadajo v obvezno opremo cestnih vozil in so namenjeni postavitvi na cestišče za zaznamovanje vozil, ustavljenih na cestišču.
 
3 ZAHTEVE
3.1 Varnostni trikotnik mora imeti obliko enakostraničnega trikotnika, ki je v sredini odprt. Posamezne stranice so sestavljene iz zunanjega odsevnega in notranjega fluorescentnega dela. Pritrjen mora biti na posebni nosilec, ki omogoča, da je varnostni trikotnik v času postavitve dvignjen na določeno višino nad cestiščem.
3.2 Varnostni trikotnik mora biti izdelan tako, da pri normalni uporabi (postavljen na cestišču ali spravljen v vozilu) zadrži vse predpisane karakteristike in zagotavlja njihovo zadovoljivo funkcijo:
3.3 Optični deli varnostnega trikotnika ne smejo biti lahko razstavljivi, isto velja tudi za dele podstavka, ki mora sicer zagotavljati dobro stabilnost postavljenega varnostnega trikotnika. Kolikor mora biti varnostni trikotnik zložljiv (zaradi hranjenja v etuiju), posamezni deli, vključno s podstavkom, ne smejo biti razstavljivi.
3.4 Ob postavitvi na cestišče mora biti prednja stran varnostnega trikotnika vertikalna. Šteje se, da je ta pogoj izpolnjen, če odstopanje ni večje od 5 stopinj.
3.5 Izvedba prednje strani varnostnega trikotnika mora omogočati lahko čiščenje. Še posebej ne sme biti hrapava in čiščenja ne smejo ovirati morebitni štrleči deli.
3.6 Varnostni trikotnik in njegov nosilec ne smeta imeti ostrih robov ali kotov.
3.7 Varnostni trikotnik mora imeti etui ali neko drugo zaščito, ki ga varuje pred škodljivimi vplivi, kadar ni v uporabi.
3.8 Varnostnemu trikotniku morajo biti priložena navodila za pravilno uporabo.
 
4 PRESKUŠANJE VARNOSTNEGA TRIKOTNIKA
4.1 Preskušanje varnostnega trikotnika lahko opravi samo pooblaščeni laboratorij v skladu z določili pravilnika ECE R 27.03. Ta pravilnik izhaja iz sporazuma o prevzemu enotnih pogojev za homologacijo in za vzajemno priznavanje homologacije opreme in delov motornih vozil, ki je bil sprejet 20. marca 1958 v Ženevi. K temu sporazumu je z nasledstvenim sklepom pristopila tudi Republika Slovenija (Uradni list RS, – Mednarodne pogodbe, št. 15/92).
4.2 Pravilnik ECE R 27.03 je mogoče dobiti v izvirniku (v angleškem jeziku) v informacijskem centru Urada Republike Slovenije za standardizacijo in meroslovje v Ljubljani.
 
5 HOMOLOGACIJA VARNOSTNEGA TRIKOTNIKA
5.1 Homologacija varnostnega trikotnika in s tem v zvezi izdani dokumenti morajo biti izdelani v skladu s pravilnikom ECE R 27.03. Homologacijski organ v Republiki Sloveniji je Urad Republike Slovenije za standardizacijo in meroslovje.
 
6 POSTOPEK PREVERJANJA
6.1 Ustreznost vozil v skladu s to odredbo se preverja na rednih tehničnih pregledih vozil.
 
7 VELJAVNOST ODREDBE
7.1 Ta odredba začne veljati z dnem objave v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. januarja 1998 dalje.
Št. 6.1-03/94-005/05
Ljubljana, dne 30. maja 1994.
prof. dr. Rado Bohinc l. r.
Minister za znanost in tehnologijo

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti