Uradni list

Številka 35
Uradni list RS, št. 35/1994 z dne 17. 6. 1994
Uradni list

Uradni list RS, št. 35/1994 z dne 17. 6. 1994

Kazalo

1396. Odredba o homologiranju motorjev z notranjim zgorevanjem, namenjenih za pogon motornih vozil za prevoz oseb in za prevoz tovora, glede na merjenje neto moči motorja (št. 85), stran 2296.

Na podlagi 4., 40. in 80. člena zakona o standardizaciji (Uradni list SFRJ, št. 37/88 in 23/91) in v zvezi s 4. členom ustavnega zakona za izvedbo temeljne ustavne listine o samostojnosti in neodvisnosti Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 1/91-I) izdaja minister za znanost in tehnologijo
ODREDBO
o homologiranju motorjev z notranjim zgorevanjem, namenjenih za pogon motornih vozil za prevoz oseb in za prevoz tovora, glede na merjenje neto moči motorja (št. 85)
1 SPLOŠNO
1.1 Postopek merjenja neto moči motorjev z notranjim zgorevanjem, ki se uporabljajo za pogon motornih vozil, mora biti v skladu s to odredbo;
 
2 PODROČJE UPORABE
2.1 Ta odredba se uporablja pri vseh motorjih z notranjim zgorevanjem kategorij* M in N za prikazovanje krivulje moči motorja po deklaraciji proizvajalca kot funkcije neto moči motorja v odvisnosti od vrtljajev motorja pri polni obremenitvi.
2.2 Določila te odredbe se uporabljajo za vse vrste batnih motorjev s premočrtnim gibanjem (razen za motorje s prostimi bati) in za motorje z rotacijskim batom.
 
3 ZAHTEVE
3.1 Splošne zahteve
3.1.1 Vsi deli motorja, ki lahko vplivajo na moč motorja, morajo biti konstruirani, izdelani in montirani tako, da kljub možnim vibracijam in drugim vplivom omogočajo, da motor v pogojih normalne rabe ustreza zahtevam te odredbe.
3.2 Posebne zahteve za meritve
3.2.1 Meritev neto moči motorja se pri motorjih z električnim vžigom (ottovih motorjih) opravi pri delovanju motorja s polnim plinom, pri dieselskih motorjih pa z visokotlačno črpalko za gorivo, nastavljeno na polno obremenitev. Pri tem morajo biti motorji opremljeni v skladu s to odredbo.
3.2.2 Za kar najbolj točno krivuljo moči je treba opraviti zadostno število meritev pri različnih vrtljajih motorja, v razponu od najnižjih do najvišjih po priporočilu proizvajalca motorja.
3.2.3 Pri meritvah je treba uporabiti gorivo, ki je na voljo na tržišču. V primeru spora je treba uporabiti referenčno gorivo po določilih te odredbe.
3.2.4 Meritve morajo biti izvedene po določilih te odredbe.
3.2.5 Testno poročilo mora vsebovati rezultate meritev in vse izračune, potrebne za določitev neto moči motorja, kot tudi podatke o karakteristikah motorja, vse v skladu z določili te odredbe.
3.3 Interpretacija rezultatov 3.3.1 Vrednosti za neto moč motorja, kot jih je navedel proizvajalec za nek tip motorja, se potrdijo, če od rezultatov, izmerjenih na preskušanem motorju v pooblaščenem laboratoriju, ne odstopajo za več kot ± 2% pri maksimalni moči in več kot ±4% na drugih merilnih točkah ob upoštevanju tolerance ±1,5% za vrtljaje motorja.
 
4 PRESKUŠANJE MOTORJA
4.1 Preskušanje motorja v smislu te odredbe lahko opravi samo pooblaščeni laboratorij v skladu z določili pravilnika ECE R 85.00. Ta pravilnik izhaja iz sporazuma o prevzemu enotnih pogojev za homologacijo in za vzajemno priznavanje homologacije opreme in delov motornih vozil, ki je bil sprejet 20. marca 1958 v Ženevi. K temu sporazumu je z nasledstvenim sklepom pristopila tudi Republika Slovenija (Uradni list RS, Mednarodne pogodbe, št. 15/92).
4.2 Pravilnik ECE R 85.00 je mogoče dobiti v izvirniku (v angleškem jeziku) v informacijski službi Urada Republike Slovenije za standardizacijo in meroslovje v Ljubljani.
 
5 HOMOLOGACIJA MOTORJA
5.1 Homologacija motorja v smislu te odredbe in s tem v zvezi izdani dokumenti morajo biti izdelani v skladu s pravilnikom ECE R 85.00. Homologacijski organ v Republiki Sloveniji je Urad Republike Slovenije za standardizacijo in meroslovje.
 
6 POSTOPEK PREVERJANJA
Ustreznost motorjev v skladu s to odredbo se preverja po postopku, ki ga predpisuje odredba o homologaciji vozil (Uradni list RS, št. 14/93).
 
7 VELJAVNOST ODREDBE
Ta odredba začne veljati z dnem objave v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. julija 1994 dalje za vsa vozila, ki se prvič dajejo v promet v Republiki Sloveniji.
Št. 6.1-03/94-005/04
Ljubljana, dne 30. maja 1994.
prof. dr. Rado Bohinc l. r.
Minister
za znanost in tehnologijo
* Klasifikacija vozil po pravilnikih ECE je bila objavljena v prilogi Se. 1 k odredbi o homologaciji vozil (Uradni list RS. št. 14/93).

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti