Na podlagi 24. člena zakona o raziskovalni dejavnosti (Uradni list RS, št. 8/91) izdaja minister za znanost in tehnologijo
PRAVILNIK
o vzpodbujanju tehnološkega razvoja
I. SPLOŠNO
1. člen
Ta pravilnik določa postopek, pogoje in oblike ter prednostne kriterije za pridobitev vzpodbud tehnološkega razvoja (v nadaljnjem besedilu: vzpodbude), ki jih Ministrstvo za znanost in tehnologijo (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo) v okviru nacionalnega raziskovalnega programa namenja za pospeševanje razvoja gospodarstva in družbene infrastrukture v Republiki Sloveniji.
2. člen
Ministrstvo dodeljuje sredstva za vzpodbujanje tehnološkega razvoja na podlagi programa tehnološkega razvoja, ki se vsako leto sprejme v okviru znanstvene in tehnološke politike ob upoštevanju proračunskih sredstev za tekoče leto.
S programom se določijo vrste oziroma oblike vzpodbud ter pogoji za njihovo pridobitev, kot tudi skupni obseg proračunskih sredstev za te namene.
3. člen
Pri oblikovanju in izvajanju programa tehnološkega razvoja ministrstvo sodeluje z Ministrstvom za gospodarske dejavnosti oziroma z njegovimi sekcijami za posamezna gospodarska področja ter z Razvojno tehnološkim skladom Republike Slovenije, Skladom za razvoj Republike Slovenije, Gospodarsko zbornico Slovenije, Zvezo inženirjev in tehnikov Slovenije, Zvezo inovatorjev Slovenije in drugimi organizacijami, glede na njihovo vlogo v pospeševanju tehnološkega razvoja Slovenije.
4. člen
Do vzpodbud po tem pravilniku so upravičene fizične in pravne osebe, statusno organizirane v skladu z zakonom (v nadaljnjem besedilu uporabniške organizacije).
5. člen
Minister za znanost in tehnologijo (v nadaljnjem besedilu: minister) pooblasti uradno osebo ministrstva (v nadaljnjem besedilu: uradna oseba) za vodenje postopka za dodelitev vzpodbud in opravljanje nadzora nad porabo dodeljenih sredstev.
II. OBLIKE VZPODBUJANJA TEHNOLOŠKEGA RAZVOJA
6. člen
Vzpodbude se zagotavljajo v oblikah:
1. subvencioniranja dela stroškov raziskovalno-razvojne faze projektov;
2. subvencioniranja cene raziskovalne ure;
3. subvencioniranja obrestne mere za kredite, najete za namene tehnološkega razvoja;
4. subvencioniranja plač raziskovalnih kadrov, ki so pridobili doktorat znanosti;
5. subvencioniranja stroškov raziskovalne oziroma tehnološke infrastrukture za potrebe tehnoloških centrov in parkov ter razvojnih jeder uporabniških organizacij.
6. subvencioniranja stroškov za vključevanje v mednarodne industrijske razvojno-raziskovalne projekte.
7. člen
Postopki in pogoji za subvencioniranje stroškov raziskovalne oziroma tehnološke infrastrukture za potrebe razvojnih jeder uporabniških organizacij ter tehnoloških centrov in parkov in subvencioniranje stroškov za vključevanje v mednarodne industrijske razvojne projekte se določijo s posebnim pravilnikom.
III. POGOJI IN PREDNOSTNI KRITERIJI ZA PRIDOBITEV VZPODBUD
8. člen
Subvencioniranje raziskovalno razvojnih projektov, ki jih izvajajo raziskovalne organizacije, oziroma pri katerih so raziskovalne organizacije upravičenci do sredstev ministrstva, je določeno s pravilnikom o pogojih in metodologiji izbora in financiranja projektov temeljnega in aplikativnega raziskovanja ter razvoja (Uradni list RS, št. 5/94).
Subvencije raziskovalno-razvojne faze projektov
9. člen
Upravičenci do subvencij za pokrivanje dela stroškov raziskovalno-razvojne faze projektov po tem pravilniku so uporabniške organizacije, ki za svoje potrebe izvajajo razvojne projekte, namenjene razvoju novih tehnologij ter razvojnemu delu v zvezi z uvajanjem novih proizvodov oziroma storitev v uporabo.
Izvajalci projektov tehnološkega razvoja so lahko raziskovalne skupine, sestavljene iz raziskovalcev, zaposlenih pri upravičencih do subvencij, oziroma raziskovalne skupine, ki so sestavljene iz raziskovalcev, zaposlenih pri upravičencih do subvencij, in najetih raziskovalcev, zaposlenih v raziskovalnih organizacijah.
10. člen
Subvencije za raziskovalno-razvojno fazo projektov do prototipa, ki se izvajajo v javnih zavodih so:
– do 75% vseh stroškov raziskovalno-razvojne faze projekta, če gre za razvojni projekt, ki ima dva ali več naročnikov, ali vsaj dva in je eden od njiju drugo ministrstvo;
– do 75% vseh stroškov raziskovalno-razvojne faze projekta, če gre za mešano projektno skupino, v kateri so največ s polovico ur udeleženi raziskovalci zaposleni v razvojnih oziroma raziskovalnih enotah organizacije, ki je naročnik projekta, ali se na njem usposabljajo mladi raziskovalci zaposleni v taki organizaciji;
– do 50% vseh stroškov raziskovalno-razvojne faze projekta za vse ostale razvojne projekte, ki jih po naročilu izvajajo raziskovalne organizacije ali raziskovalci s statusom zasebnega raziskovalca, in katerih rezultate bodo naročniki prenesli v gospodarsko ali drugo uporabo.
Subvencije za raziskovalno-razvojno fazo do prototipa, ki se izvajajo v uporabniških organizacijah so:
– do 50% stroškov raziskave, če raziskavo izvajajo. raziskovalci iz najmanj dveh različnih uporabniških organizacij;
– do 25% stroškov raziskave, če jo izvaja projektna skupina iz uporabniške organizacije, ki kandidira na javnem razpisu.
Subvencija cene raziskovalne ure
11. člen
Subvencije za pokrivanje 50% stroškov za plačano raziskovalno uro pripadajo uporabniški organizaciji, ki za potrebe lastnega tehnološkega razvoja pogodbeno angažira raziskovalce oziroma raziskovalne skupine iz raziskovalnih organizacij, katerih ustanoviteljske obveznosti se pretežno pokrivajo iz sredstev državnega proračuna.
Subvencioniranje obrestne mere
12. člen
Ministrstvo dodeljuje proračunska sredstva za subvencioniranje obrestnih mer v višini do 50% za kredite, ki jih najamejo uporabniške organizacije pri poslovnih bankah za naslednje namene:
– za nakup raziskovalne oziroma tehnološke opreme in druge raziskovalne infrastrukture;
– za nakup opreme oziroma druge tehnološke infrastrukture, potrebne za uvajanje prototipov v redno proizvodnjo;
– za financiranje stroškov uvajanja novih tehnologij, proizvodov oziroma storitev v redno proizvodnjo;
– za financiranje drugih tehnoloških in razvojnih stroškov.
Prednostni kriteriji za pridobitev pravice do subvencij-
13. člen
Prednost pri izboru za dodelitev subvencije v skladu z 9., 11. in 12. členom tega pravilnika imajo projekti, ki:
1. dobijo najvišjo oceno recenzentov na podlagi meril za ugotavljanje:
– kakovosti raziskovalno-razvojnega dela;
– uporabnosti novih tehnologij v gospodarske in druge koristne namene;
– izvedljivosti za prenos v gospodarsko in drugo uporabnost;
– racionalnosti pri izvajanju raziskovalno-razvojnega dela projekta pri uvajanju novih tehnologij;
– možnosti zaposlovanja višje izobraženih kadrov; – ekološke nespornosti;
2. se izvajajo z večjim številom raziskovalcev najvišje kakovostne ravni;
3. temeljijo na dolgoročnejšem povezovanju uporabniških organizacij z raziskovalnimi organizacijami;
4. usposabljajo raziskovalne in razvojne kadre uporabniške organizacije (npr. usposabljanje mladega raziskovalca na projektu);
5. delež naročniškega financiranja oziroma sofinanciranja.
Subvencioniranje plač raziskovalno-razvojnim kadrom
14. člen
Ministrstvo dodeljuje subvencije za pokrivanje dela stroškov plač doktorjem znanosti, ki se zaposlijo za potrebe tehnološkega razvoja pod pogoji, da gre za:
1. novo zaposlitev doktorja znanosti v razvojnem oddelku uporabniške organizacije oziroma v razvojno raziskovalni organizaciji, katere večinski ustanovitelj je uporabniška organizacija;
2. uporabniško organizacijo, ki v svojem razvojnem jedru oziroma organizaciji že zaposluje vsaj enega strokovnjaka z enako ali višjo stopnjo izobrazbe na sorodnem področju.
V primeru, da ni izpolnjen pogoj iz 2. točke prejšnjega odstavka, se lahko dodeli subvencija za raziskovalno-razvojne kadre, če ima uporabniška organizacija pogodbeno naročen raziskovalno-razvojni projekt pri raziskovalni organizaciji na področju, ki je enako ali sorodno njeni dejavnosti.
15. člen
Subvencije za novo-zaposlene raziskovalno-razvojne kadre znašajo za prvo leto zaposlitve 50% osnovne plače in za drugo leto zaposlitve 30% osnovne plače, določene v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo za raziskovalno dejavnost za plačilni razred 4.20.
16. člen
V pogodbi o subvencioniranju plač razvojno raziskovalnim kadrom mora biti med drugim urejena obveznost uporabniške organizacije, da poda poročilo o delu novo-zaposlenega doktorja znanosti za preteklo leto.
17. člen
Prednost pri dodelitvi subvencije bodo imele uporabniške organizacije, ki:
– ustanavljajo oziroma širijo razvojna jedra oziroma raziskovalne organizacije;
– so razvojno oziroma tehnološko intenzivne in razvijajo oziroma uvajajo zahtevne tehnologije v svojo proizvodnjo;
– ki v večjem obsegu sodelujejo z raziskovalnimi organizacijami;
– ki zaradi trenutnih gospodarskih težav niso v stanju izplačevati dovolj visokih plač vrhunskim kadrom;
– ki svoj razvoj temeljijo na znanju oziroma na visoki vsebovanosti raziskovalno-razvojnega dela v svojih proizvodih, oziroma storitvah.
IV. POSTOPEK IZBORA UPRAVIČENCEV ZA DODELITEV SUBVENCIJ
18. člen
Ministrstvo dodeljuje subvencije na podlagi javnega razpisa, ki ga objavi vsako leto najkasneje do konca meseca marca.
19. člen
Javni razpis vsebuje:
– naziv in naslov ministrstva;
– predmet javnega razpisa;
– krog upravičencev za kandidiranje in pogoji, ki jih morajo izpolnjevati;
– navedbo prednostnih kriterijev za posamezno subvencijo;
– obliko, rok in način oddaje prijave;
– rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izbiri;
– višino sredstev za subvencije;
– drugi podatki, ki so pomembni za upravičence na razpis.
20. člen
Prijava na razpis se vloži na obrazcu, ki ga za vsako od subvencij, določenih s tem pravilnikom, predpiše minister.
21. člen
Sprejem prijave na javni razpis se potrdi na prijavnem obrazcu. En izvod potrjenega prijavnega obrazca se vrne prijavitelju.
Če uradna oseba ugotovi, da je prijava na javni razpis nepopolna, ker ne vsebuje vseh zahtevanih podatkov, prijavitelju vrne prijavo z obrazložitvijo.
22. člen
O prijavah za dodelitev subvencij se vodi seznam. V seznam se vpišejo podatki iz prijavnega obrazca in podatki izbora. Seznam podpiše uradna oseba. Seznam je javen.
23. člen
Podatki iz dokumentacije, ki jo vsebujejo prijave za dodelitev subvencij, so uradna tajnost.
24. člen
Ko uradna oseba ugotovi, da prijava na javni razpis vsebuje vse zahtevane podatke, jo pošlje izbranemu expertu v oceno in pripravo predloga za dodelitev subvencij in pridobi druga mnenja v skladu s tem pravilnikom.
25. člen
V postopku izbora upravičencev za subvencije po tem pravilniku se po potrebi pridobi strokovna mnenja oziroma ocena glede kadrovske, finančne, tržne in splošne gospodarske usposobljenosti upravičenca do subvencije z vidika njegove usposobljenosti za prispevek k tehnološkemu napredku, za projekte oziroma upravičence na področju javnih služb, pa obvezno mnenje pristojnega ministrstva oziroma po potrebi tudi drugih institucij.
Vsaka prijava na razpis, ki jo poda upravičena oseba, mora biti dokončno rešena v roku 45 dni od dneva, ko ministrstvo potrdi prejem popolne prijave. Določba prejšnjega odstavka ne velja za obdobje do sprejema letnega proračuna.
26. člen
V primerih, ko je za dokončno presojo izpolnjevanja pogojev za pridobitev subvencije utemeljeno na kraju samem opraviti strokovni ogled objektov, naprav oziroma dokumentacije, imenuje minister na predlog odgovorne osebe za izvajanje programa tehnološkega razvoja ter po poprejšnji pridobitvi mnenja pristojnih nacionalnih koordinatorjev, strokovno skupino; ki jo sestavljajo strokovnjaki s področij:
– tehnologije,
– ekonomike in organizacije financ,
– trženja,
– drugih področij, ki so v posameznem primeru posebej pomembna.
Strokovna skupina mora ob upoštevanju kriterijev, ki jih določa ta pravilnik, oblikovati mnenje, o položaju upravičenca in projektu, raziskovanja oziroma razvoja ter uvajanju tehnologij.
Strokovna skupina se mora opredeliti tudi do mnenj iz 25. člena tega pravilnika ter do upravičenosti predlagatelja do subvencije.
27. člen
Sklep o dodelitvi subvencije sprejme minister na predlog uradne osebe. Ministrstvo obvesti prijavitelje o rezultatih izbora za dodelitev subvencij.
Sklep o dodelitvi subvencije vsebuje:
– podatke o upravičencu;
– vrsto subvencije, višine ter obdobje, na katero se odobritev nanaša;
– pogoje, pod katerimi je subvencija odobrena;
– obveznosti, ki jih ima upravičenec v zvezi z dodeljeno subvencijo, ki se nanašajo predvsem na uresničevanje namena, za katerega je bila subvencija dana ter na redno poročanje o dejstvih in okoliščinah, pomembnih za presojo namembnosti uporabe ter drugih pomembnih vprašanjih v zvezi z razvojem tehnologij in obveščanjem javnosti v zvezi s tem.
Prijavitelj ima v osmih dneh od prejema sklepa pravico vložiti zahtevo za ponovno ocenitev predloga za dodelitev subvencije. Prijavitelj mora v svoji zahtevi opredeliti razloge, zaradi katerih zahteva ponovno ocenitev.
O zahtevi odloči minister. Odločitev je dokončna.
Postopek in način ponovne ocenitve in priprave predloga za dodelitev subvencije, določi minister za vsak primer posebej.
28. člen
Minister z izbranim prijaviteljem oziroma upravičencem (v nadaljnjem besedilu: sopogodbenik) sklene pogodbo o dodelitvi subvencije.
29. člen
Predlog pogodbe skupaj z obrazci pogodbene dokumentacije, se pošlje sopogodbeniku v podpis..
Podpisano pogodbo z izpolnjenimi obrazci pogodbene dokumentacije mora sopogodbenik vrniti ministrstvu v 30 dneh po njihovem prejemu.
30. člen
Če uradna oseba ugotovi, da pogodbena dokumentacija ni ustrezno izpolnjena ali, da je potrebno katero od sestavin pogodbene dokumentacije uskladiti oziroma dopolniti, obvesti sopogodbenika o pomanjkljivostih in ga pozove, da jih v roku 15 dni odpravi oziroma dopolni.
31. člen
Če sopogodbenik v roku, določenem za dopolnitev pogodbene dokumentacije, ne odpravi pomanjkljivosti, minister odstopi od sklenitve pogodbe in o tem najkasneje v osmih dneh obvesti sopogodbenika.
32. člen
Sopogodbenik jamči za verodostojnost podatkov v pogodbeni dokumentaciji.
V primeru, da sopogodbenik predloži neresnične podatke, ga uradna oseba pozove, da predloži resnične podatke in poda pojasnilo zakaj so v pogodbeni dokumentaciji navedeni neresnični podatki.
Če sopogodbenik ne sporoči novih podatkov in ne pojasni zakaj je predložil neresnične podatke, ali če se ugotovi, da je z navedbo neresničnih podatkov hotel prikazati oziroma spremeniti dejansko stanje, lahko minister odstopi od sklenitve pogodbe oziroma razdre pogodbo, če je bila ta že sklenjena.
V. NADZOR NAD PORABO SREDSTEV
33. člen
Ministrstvo, nadzoruje porabo sredstev, dodeljenih za subvencije.
Postopek in način nadzora se določi s pogodbo.
34. člen
V primeru, da ministrstvo ugotovi, da se sredstva subvencije uporabljajo nenamensko, lahko minister prekine izplačevanje sredstev oziroma odstopi od pogodbe ter zahteva vrnitev vseh že izplačanih sredstev v realni vrednosti na dan vračila.
35. člen
Dosežki raziskovalnega in razvojnega dela na področju tehnologije, ki so sofinancirani iz sredstev državnega proračuna s strani ministrstva, so v mejah predpisov s področja industrijske lastnine, javni. Upravičenci do subvencije so dolžni na način, kot to določa pogodba o dodelitvi subvencije, javno predstaviti nove" tehnološke dosežke tako morebitnim bodočim uporabnikom kot zainteresirani splošni javnosti.
VI. STROKOVNI SVET ZA TEHNOLOŠKI RAZVOJ
36. člen
Za spremljanje tehnološkega razvoja za oblikovanje pobud, politike in predlogov za uvedbo subvencij imenuje minister Strokovni svet za tehnološki razvoj (v nadaljevanju: svet).
37. člen
Predsednika, podpredsednika in člane sveta imenuje minister izmed strokovnjakov. Pri sestavi sveta minister upošteva enakomerno zastopanost različnih tehnoloških področij in gospodarskih panog.
38. člen
Predsednik, podpredsednik in člani sveta so imenovani za štiri leta in so lahko ponovno imenovani.
39. člen
Pristojnosti sveta so:
1. spremlja uresničevanje politike tehnološkega razvoja v Republiki Sloveniji;
2. oblikuje smernice za uresničevanje politike tehnološkega razvoja na posameznih področjih;
3. razpravlja o informacijah o uresničevanju vzpodbud v posameznih obdobjih ter oblikuje predloge usmeritev;
4. oblikuje stališča do strateških vprašanj tehnološkega razvoja v Republiki Sloveniji s poudarkom na raziskovalnih, razvojnih in tehnoloških vidikih;
5. daje pobude za oblikovanje trajnejših interdisciplinarnih raziskovalno-razvojnih programov na področju razvojno-kritičnih tehnologij;
6. oblikuje stališča do poročila o uresničevanju tehnološke politike v tekočem letu ter sprejema stališča do letnega akta o tehnološki politiki.
VI. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
40. člen
Strokovni svet za tehnološki razvoj imenuje minister najkasneje v 30 dneh od uveljavitve tega. pravilnika.
41. člen
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 195/94
Ljubljana, dne 6. junija 1994.
dr. Rado Bohinc l. r.
Minister za znanost in tehnologijo