Na podlagi 3. člena zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93), 1. člena odloka o oskrbi naselij s plinom iz javnega plinovodnega omrežja v občini Sevnica (Uradni list RS, št. 54/92 in 41/93) ter 6. člena odloka o sestavi in pristojnosti zborov Skupščine občine Sevnica (Uradni list SRS, št. 1/90, 23/90, 27/90 in 63/93), je Skupščina občine Sevnica na seji vseh zborov dne 3. 11. 1994 sprejela
O D L O K
o ustanovitvi javnega podjetja Plinovod Sevnica
1. člen
Za vzdrževanje, razvoj in širitev plinovodnega omrežja v mestu Sevnica je odgovorno javno podjetje, ki je v lasti občine Sevnica, Petrol DO Zemeljski plin, zasebnih vlagateljev in drugih porabnikov plina.
Ta odlok predstavlja akt o ustanovitvi javnega podjetja.
2. člen
Ustanovitelj javnega podjetja je občina Sevnica.
3. člen
Javno podjetje posluje pod firmo Plinovod Sevnica. Sedež javnega podjetja je v Sevnici, Naselje heroja Maroka 24.
4. člen
Javno podjetje ima vsa pooblastila v pravnem prometu s tretjimi osebami, skladno s 14. členom tega odloka.
5. člen
Javno podjetje opravlja naslednje temeljne dejavnosti:
- vzdrževanje in upravljanje plinovodnega omrežja
- inženiring
- distribucija in prenos plina po sistemu plinovodov gospodinjstvom ter drugim potrošnikom
- trgovina na drobno in debelo z neživilskimi izdelki vseh trgovskih strok.
6. člen
Poleg splošnih pogojev, ki so predpisani za opravljanje dejavnosti podjetja, mora javno podjetje pri opravljanju dejavnosti upoštevati tudi pogoje, določene z odloki oziroma drugimi predpisi ustanovitelja.
7. člen
Premoženje javnega podjetja predstavlja premoženje dosedanje družbe z omejeno odgovornostjo Plinovod Sevnica po stanju na dan 31. 12. 1994, ki je last občine Sevnica, Petrol DO Zemeljski plin, zasebnih vlagateljev in drugih pravnih oseb.
8. člen
Javno podjetje odgovarja za svoje obveznosti z vsemi sredstvi, s katerimi razpolaga.
9. člen
Ustanovitelj ima v zvezi s poslovanjem javnega podjetja naslednje pristojnosti in obveznosti:
- določa posebne pogoje za izvajanje dejavnosti ter zagotavljanja in uporabo plina
- odloča o cenah oziroma o tarifah za uporabo plina
- potrdi statut in statusne spremembe javnega podjetja
- zagotavlja nadzor nad poslovanjem javnega podjetja
- sprejme poslovno poročilo, obračune in zaključni račun javnega podjetja
- imenuje in razrešuje direktorja javnega podjetja
- opravlja druge naloge v skladu z zakonom.
10. člen
Poslovanje in delo javnega podjetja vodi direktor.
Direktorja imenuje in razrešuje ustanovitelj javnega podjetja na podlagi javnega razpisa pod pogoji, na način in postopku, določenim s statutom podjetja.
S statutom se določijo tudi pravice, obveznosti in odgovornost direktorja.
11. člen
Javno podjetje ima sedemčlanski nadzorni svet, ki ga imenuje ustanovitelj. En član nadzornega sveta je delavec javnega podjetja Plinovod Sevnica, najmanj štirje člani pa so iz vrst zasebnih porabnikov plina.
Člani nadzornega sveta se imenujejo za štiri leta in so lahko ponovno imenovani.
12. člen
Nadzorni svet nadzira poslovanje, pregleda poslovna poročila, periodične obračune in zaključni račun javnega podjetja. Nadzorni svet o svojih ugotovitvah poroča ustanovitelju.
13. člen
V razmerju do javnega podjetja zastopa ustanovitelja njegov izvršilni organ.
14. člen
Podjetje izvaja poslovno politiko na osnovi letnih gospodarskih načrtov, ki so usklajeni z ustanoviteljem.
15. člen
Ustanovitelj v okviru svojih pristojnosti zagotavlja sredstva za opravljanje temeljnih dejavnosti javnega podjetja v primeru, če je izguba posledica politike cen ali višje sile.
16. člen
Direktor javnega podjetja predloži v roku treh mesecev od uveljavitve tega odloka ustanovitelju v potrditev statut javnega podjetja.
17. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka nadaljuje z delom upravni odbor firme Plinovod Sevnica d.o.o. do imenovanja direktorja javnega podjetja z istim imenom.
Ustanovitelj poskrbi za vpis javnega podjetja v sodni register.
18. člen
Odlok velja osmi dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 311-2/92-3
Sevnica, dne 3. novembra 1994.
Predsednica
Skupščine občine Sevnica
Breda Mijovič, dipl. ek. l. r.