Uradni list

Številka 10
Uradni list RS, št. 10/1995 z dne 18. 2. 1995
Uradni list

Uradni list RS, št. 10/1995 z dne 18. 2. 1995

Kazalo

578. Začasni statutarni sklep občine Ormož, stran 984.

Na podlagi 64. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in 57/94) je Občinski svet Ormož na 1. seji dne 16. 1. 1995 sprejel
Z A Č A S N I S T A T U T A R N I S K L E P
občine Ormož
1. člen
Ta začasni statutarni sklep ureja najpomembnejša vprašanja konstituiranja občine Ormož in organizacije ter delovanja njenih organov do sprejema statuta.
2. člen
Občina Ormož je temeljna lokalna samoupravna skupnost, ustanovljena za naselja, določena v zakonu.
Sedež občine je v skladu z zakonom v Ormožu, Ptujska c. 6.
Občina Ormož je pravni naslednik glede celotnega premoženja in vseh pravic ter obveznosti dosedanje občine Ormož, ki vključuje tudi finančne in druge sklade dosedanje občine.
Občina Ormož je konstituirana, potem ko se konstituira svet občine in nadzorni odbor, sprejme ta statutarni sklep, sprejme začasni akt o organizaciji uprave, načrt delovnih mest v občinski upravi in imenuje tajnika občine.
Z dnem konstituiranja občine Ormož prenehajo vsa pooblastila organov in funkcionarjev prejšnje občine Ormož, hkrati pa se za občinske upravne organe prejšnje občine v smislu 104. člena zakona o upravi prenehajo uporabljati določbe zakona o sistemu državne uprave in o Izvršnem svetu Skupščine SR Slovenije ter republiških upravnih organih.
3. člen
Občina Ormož (v nadaljevanju: občina) na svojem območju samostojno ureja lokalne zadeve javnega pomena.
Poleg zadev lokalnega pomena, ki so določene z 21. členom zakona o lokalni samoupravi ter določbami drugih zakonov, opravlja občina še naslednje lokalne zadeve javnega pomena:
– odločanje o rabi prostora v občini, ki vključuje tudi pripravo in sprejem prostorskih planskih aktov,
– odločanje o posegih v prostor lokalnega pomena,
– urejanje prometa na območju občine.
Dokler zakon ne določi, kateri so posegi v prostor lokalnega pomena, se štejejo za take posege v prostor tisti, ki so po zakonu o urejanju naselij in drugih posegov v prostor v pristojnosti dosedanje občine.
4. člen
Organi občine so:
– svet občine,
– župan,
– nadzorni odbor
– odbor za premoženje, finance in gospodarska vprašanja,
– odbor za varstvo okolja in urbanizem,
– odbor za družbene zadeve,
– odbor za kmetijstvo,
– odbor za razvoj malega gospodarstva,
– občinski urad,
– volilna komisija,
– svet krajevnih skupnosti.
V okviru občinskega urada se ustanovijo naslednji organi v sestavi:
– oddelek za okolje in prostor,
– oddelek za družbene dejavnosti in finance,
– oddelek za gospodarstvo in razvoj.
5. člen
Svet občine je najvišji organ odločanja v občini s pristojnostjo, kot jo določa zakon in ta statutarni sklep.
Poleg nalog, določenih z zakonom, opravlja svet še naslednje naloge:
– sprejema akte o ustanovitvi javnih gospodarskih zavodov ter javnih podjetij za opravljanje lokalnih gospodarskih javnih služb,
– sprejema akte o ustanovitvi javnih zavodov s področja družbenih javnih služb,
– izvršuje ustanoviteljske pravice prejšnje občine glede zavodov v skladu z zakonom o zavodih, če zakon ne določa drugače.
Svet lahko imenuje komisije in druga začasna ali stalna delovna telesa za pripravo aktov in drugih gradiv za svet. Člani teh teles so lahko tudi osebe, ki niso člani sveta.
Delo sveta občine vodi predsednik sveta, ki ga izvoli svet izmed svojih članov.
Župan in tajnik občine ne moreta biti člana občinskega sveta.
Svet ima poslovnik, ki ureja sprejemanje splošnih aktov in drugih odločitev sveta ter druga vprašanja njegovega delovanja. Do sprejema poslovnika sveta ureja vprašanja njegovega delovanja začasni poslovnik, ki ga svet sprejme na prvi seji.
Svet je konstituiran, ko sprejme začasni poslovnik in izvoli predsednika sveta.
Občinski svet ima sekretariat, ki opravlja strokovne naloge v zvezi s pripravo sej in delovanjem sveta in nudi pravno pomoč za občane.
Pri opravljanju nalog mora sekretarju sveta pomagati občinska uprava.
Sekretar opravlja delo poklicno.
6. člen
Župan predstavlja in zastopa občino.
Poleg pristojnosti in nalog ter odgovornosti, določenih z zakonom, ima župan še naslednje funkcije:
– skrbi za izvrševanje občinskega proračuna in je zanj odgovoren,
– skrbi za upravljanje z občinskim premoženjem,
– ima splošno pooblastilo za odločanje o pridobitvi ali odsvojitvi premičnin v lasti občine oziroma o drugih nepredvidenih stroških, katerih posamična vrednost ne presega 100.000 tolarjev,
– opravlja ostala dela, za katera ga pooblasti občinski svet.
Pogodbo o oddaji občinskih prostorov v najem državi za delovanje upravne enote lahko podpiše župan le s soglasjem sveta.
Župan opravlja dela poklicno.
7. člen
Nadzorni odbor, katerega naloge določa zakon, ima 7 članov. Nadzorni odbor:
– opravlja nadzor nad razpolaganjem s premoženjem občine,
– nadzoruje namenskost in smotrnost porabe proračunskih sredstev,
– nadzoruje finančno poslovanje uporabnikov proračunskih sredstev.
Nadzorni odbor vodi predsednik, ki ga izmed svojih članov imenuje odbor na prvi seji.
Soglasje k imenovanju predsednika da občinski svet.
Delo nadzornega odbora ureja poslovnik, ki ga sprejme nadzorni odbor z večino vseh članov. K poslovniku da soglasje občinski svet. Do sprejema poslovnika se za delo odbora smiselno uporabljajo določbe začasnega poslovnika sveta.
Nadzorni odbor je konstituiran, ko je izvoljen njegov predsednik.
8. člen
Odbor za premoženje, finance in gospodarska vprašanja opravlja naslednje naloge:
– obravnava proračun in zaključni račun občine,
– spremlja in po potrebi daje mnenje k izvrševanju proračuna,
– obravnava letni gospodarski načrt občine in spremlja gospodarjenje z občinskim premoženjem,
– obravnava vprašanja glede upravljanja in urejanja lokalnih gospodarskih javnih služb in daje mnenje k izbiri koncesionarja,
– na zahtevo sveta daje mnenje glede vprašanj s področja gospodarstva in finance iz pristojnosti občine,
– spremlja izvajanje gospodarskih javnih služb,
– opravlja druge naloge, za katere ga pooblasti občinski svet.
Odbor sestavlja 9 članov, ki jih imenuje občinski svet.
9. člen
Odbor za varstvo okolja in urbanizem opravlja naslednje naloge:
– obravnava prostorske plane občine
– pripravlja politiko prostorskega razvoja občine in spremlja njeno izvrševanje,
– daje soglasje k manjšim odmikom od sprejetih prostorskih planskih aktov v zvezi s posameznim posegom v prostor lokalnega pomena,
– obravnava vprašanja ureditve mestnega prometa,
– obravnava druga vprašanja s področja urbanizma,
– obravnava problematiko v zvezi z varstvom okolja v občini,
– opravlja druge naloge za katere ga pooblasti občinski svet.
Odbor sestavlja 5 članov, ki jih imenuje občinski svet.
10. člen
Odbor za družbene zadeve opravlja naslednje naloge:
– obravnava vprašanja v zvezi z izobraževanjem, kulturo, informacijsko dokumentacijsko dejavnostjo in športom ter rekreacijo,
– daje mnenje v zvezi z ustanovitvenimi akti javnih zavodov, ki opravljajo družbene javne službe lokalnega pomena,
– oblikuje socialno politiko občine in jo predlaga svetu v sprejem,
– skrbi za smotrno uporabo in povečanje najemnega socialnega sklada stanovanj v občini,
– opravlja druge zadeve s področja družbenih služb in sociale,
– opravlja druge naloge za katere ga pooblasti občinski svet.
Odbor sestavlja 7 članov, ki jih imenuje občinski svet.
11. člen
Odbor za kmetijstvo opravlja naslednje naloge:
– spremlja stanje na področju kmetijstva,
– usmerja pospeševanje kmetijske proizvodnje in daje mnenje k porabi sredstev za tovrstne namene,
– sodeluje pri pripravi kmetijskega dela prostorskih planov občine in prostorskih izvedbenih aktov za posege v kmetijski prostor,
– opravlja druge naloge za katere ga pooblasti občinski svet.
Odbor sestavlja 9 članov, ki jih imenuje občinski svet.
12. člen
Odbor za razvoj malega gospodarstva opravlja naslednje naloge:
– spremlja stanje na področju malega gospodarstva,
– skrbi za izgradnjo podjetniške infrastrukture z:
· spodbujanjem ustvarjalnosti, pospeševanjem, preverjanjem novih in obstoječih idej med obstoječimi in potencialnimi podjetniki,
· izborom podjetnikov z najbolj kvalitetnimi idejami in pomoč pri uresničevanju njihovih idej,
· izgradnjo prostorsko informacijskega sistema,
· organiziranjem oddaje neizkoriščenih poslovnih in proizvodnih prostorov,
· zagotavljanjem dostopa do mednarodno informacijskih baz novim in obstoječim podjetnikom,
· davčnim in poslovnim svetovanjem,
· s promocijo podjetništva,
· s povezovanjem z raznimi ministrstvi,
– predlaga ukrepe občinskim organom za spodbujanje malega gospodarstva,
– usmerja porabo sredstev za spodbujanje razvoja malega gospodarstva,
– daje mnenja k posameznim projektom za področje malgega gospodarstva za katere se to mnenje zahteva,
– opravlja druge naloge za katere ga pooblasti občinski svet.
Odbor sestavlja 5 članov, ki jih imenuje občinski svet.
13. člen
Odbore iz 8., 9., 10., 11. in 12. člena tega statuta vodi predsednik, ki ga izmed svojih članov imenuje odbor na prvi seji. K izvolitvi predsednika da soglasje občinski svet.
Delo tega odbora ureja poslovnik sveta. Do sprejema poslovnika sveta se za delo odbora smiselno uporabljajo določbe začasnega poslovnika sveta.
Odbor je konstituiran, ko je izvoljen njegov predsednik.
14. člen
Občinski urad je organ občine, ki opravlja njene upravne naloge.
Organizacijo in delovno področje občinskega urada in organov v njegovi sestavi ureja začasni akt o organizaciji občinske uprave, ki ga na predlog župana sprejme svet.
Akt iz prejšnjega odstavka ureja tudi notranjo organizacijo ter položaj zaposlenih v upravi, v skladu z zakonom.
Občinsko upravo vodi župan. Za neposredno izvajanje nalog uprave skrbi tajnik, ki ga na predlog župana imenuje občinski svet. Tajnik odgovarja za svoje delo županu.
Organ v sestavi občinske uprave vodi predstojnik, ki ga imenuje župan. Predstojnik odgovarja za delo organa v sestavi županu in tajniku občine.
15. člen
Upravne naloge občinske uprave opravljajo zaposleni v upravi, ki jih imenuje oziroma zaposli župan v skladu z načrtom delovnih mest občinske uprave.
Načrt delovnih mest občinske uprave sprejme občinski svet na predlog župana.
16. člen
V upravnih stvareh na prvi stopnji iz izvirne pristojnosti odloča tajnik občine, razen glede upravnih stvari iz delovnega področja organa v sestavi. V teh stvareh na prvi stopnji odloča predstojnik organa v sestavi.
Tajnik oziroma predstojnik organa v sestavi lahko za odločanje pooblastita zaposlenega v upravi oziroma organu v sestavi uprave, ki izpolnjuje z zakonom predpisane pogoje za vodenje upravnega postopka in odločanje.
V upravnih stvareh na prvi stopnji iz prenešene pristojnosti odloča župan, ki lahko za odločanje pooblasti zaposlenega v upravi, ki izpolnjuje z zakonom predpisane pogoje za vodenje upravnega postopka in odločanje.
V upravnih stvareh na drugi stopnji iz izvirne pristojnosti odloča župan.
Če župan ne izpolnjuje zakonskih pogojev za vodenje upravnega postopka, opravlja dejanja v postopku do izdaje odločbe zaposleni v upravi, ki izpolnjuje te pogoje.
17. člen
O izločitvi zaposlenih v upravi in tajnika odloča župan.
O izločitvi župana odloča občinski svet, ki v tem primeru tudi odloča v tisti upravni stvari.
18. člen
Splošni akti, ki jih sprejema občinski svet, so statut, odloki, pravilniki in odredbe.
Do sprejetja ustreznih pravnih predpisov se v občini Ormož smiselno uporabljajo vsi tisti občinski predpisi, ki so bili v veljavi ob uveljavitvi tega sklepa, kolikor ne nasprotujejo določbam zakona o lokalni samoupravi, zakona o financiranju občin in drugim predpisom na območju Republike Slovenije.
Soglasja k cenam komunalnih storitev, ki jih je sprejel izvršni svet ostanejo v veljavi.
Z dnem veljave tega sklepa prenehajo veljati statut občine Ormož (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 25/85), odlok o občinskih upravnih organih in strokovni službi (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 5/91, 20/91, 9/91 in 11/92) in pravilniki o notranji organizaciji in sistemizaciji upravnih organov občine Ormož.
19. člen
Do sprejema statuta občine delujejo dosedanje krajevne skupnosti na območjih in s pristojnostmi, določenimi s statutom prejšnje občine Ormož.
Mandat organov teh krajevnih skupnosti se podaljša do sprejema statuta občine.
20. člen
Ta sklep je sprejet, ko ga z dvotretjinsko večino vseh članov sprejme svet občine in začne veljati z dnem objave v Uradnem listu Republike Slovenije.
Ta sklep velja do sprejema statuta občine, vendar največ tri mesece.
Št. 013-1/95
Ormož, dne 16. januarja 1995.
Predsednik
Občinskega sveta Ormož
Alojz Sok l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti