Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in 57/94) je Občinski svet občine Kočevje na seji dne 31. 1. 1995 sprejel
Z A Č A S N I S T A T U T A R N I A K T
Občine Kočevje
1. člen
Ta začasni statutarni akt ureja najpomembnejša vprašanja konstituiranja občine Kočevje in organizacije ter delovanja njenih organov do sprejema statuta.
2. člen
Občina Kočevje je temeljna lokalna samoupravna skupnost, ustanovljena za naselja, določena z zakonom.
Sedež Občine Kočevje je v skladu z zakonom v Kočevju.
Občina Kočevje je v sorazmernem delu, skupaj z občinami Osilnica, Loški potok in Dobrepolje pravni naslednik glede premoženja in pravic ter obveznosti dosedanje občine Kočevje, ki vključuje tudi finančne in druge sklade dosedanje občine.
Občina Kočevje je konstituirana, potem ko se konstituira svet občine in nadzorni odbor, sprejme ta statutarni akt, sprejme začasni akt o organizaciji uprave, načrt delovnih mest v občinskem uradu in imenuje tajnik občine.
Z dnem konstituiranja občine Kočevje prenehajo vsa pooblastila organov prejšnje občine Kočevje, hkrati pa se za občinske upravne organe prejšnje občine v smislu 104. člena zakona o upravi prenehajo uporabljati določbe zakona o sistemu državne uprave in o Izvršnem svetu Skupščine Republike Slovenije ter republiških upravnih organih.
3. člen
Občina Kočevje (v nadaljevanj: občina) na svojem območju samostojno ureja lokalne zadeve javnega pomena. Poleg zadev lokalnega pomena, ki so določene z 21. členom zakona o lokalni samoupravi ter določbami drugih zakonov, opravlja občina še naslednje lokalne zadeve javnega pomena:
– odločanje o rabi prostora v občini, ki vključuje tudi pripravo in sprejem prostorskih planskih aktov;
– ureja mirujoči promet v naseljih na območju občine.
4. člen
Organi občine so:
– svet občine;
– župan;
– nadzorni odbor;
– odbor za krajevne skupnosti;
– odbor za premoženje, finance in gospodarska vprašanja;
– odbor za urbanizem;
– odbor za družbene zadeve;
– občinski urad.
5. člen
Svet občine je najvišji organ odločanja v občini s pristojnostjo, kot jo določa zakon in ta statut.
Poleg nalog, določenih z zakonom, opravlja svet še naslednje naloge:
– sprejema akte o ustanovitvi javnih gospodarskih zavodov ter javnih podjetij za opravljanje lokalnih gospodarskih javnih služb;
– sprejema akte o ustanovitvi javnih zavodov s področja družbenih javnih služb;
– izvršuje ustanoviteljske pravice prejšnje občine glede zavodov v skladu z zakonom o zavodih, če zakon ne določa drugače.
Svet lahko imenuje komisije in druga začasna ali stalna delovna telesa za pripravo aktov in drugih gradiv za svet. Člani teh teles so lahko tudi osebe, ki niso člani sveta.
Delo sveta občine vodi predsednik sveta, ki ga izvoli svet izmed svojih članov.
Župan, podžupan in tajnik občine ne morejo biti člani občinskega sveta.
Do sprejema poslovnika sveta ureja vprašanja njegovega delovanja začasni poslovnik, ki ga svet sprejme na prvi seji.
Svet je konstituiran, ko sprejme začasni poslovnik in izvoli predsednika sveta.
Občinski svet ima sekretarja, ki opravlja strokovne naloge v zvezi s pripravo sej in delovanjem sveta. Pri opravljanju njegovih nalog mora sekretarju sveta pomagati občinski urad.
6. člen
Župan predstavlja in zastopa občino.
Poleg pristojnosti in nalog ter odgovornosti, določenih z zakonom, ima župan še naslednje funkcije:
– skrbi za izvrševanje občinskega proračuna in je zanj odgovoren;
– skrbi za upravljanje z občinskim premoženjem;
– ima splošno pooblastilo za odločanje o pridobitvi ali odsvojitvi premičnin v lasti občine, katerih posamična vrednost, skupna vrednost v okviru enega posla ali skupna vrednost v obdobju enega meseca ne presega 500.000 tolarjev.
Pogodbo o oddaji občinskih prostorov v najem državi za delovanje upravne enote in posameznih ministrstev lahko podpiše župan le s soglasjem sveta.
7. člen
Nadzorni odbor, katerega naloge določa zakon, ima 5 članov.
Nadzorni odbor vodi predsednik, ki ga izmed članov odbora imenuje občinski svet.
Delo nadzornega odbora ureja poslovnik, ki ga sprejme nadzorni odbor z večino vseh članov. Do sprejema poslovnika se za delo odbora smiselno uporabljajo določbe začasnega poslovnika sveta.
8. člen
Odbor za krajevne skupnosti obravnava vprašanja sodelovanja krajevnih skupnosti pri odločanju v občini ter vprašanja njihovega položaja in enakomernega razvoja.
Odbor daje o teh vprašanjih mnenja, predloge in pobude občinskemu svetu.
Odbor sestavlja najmanj en predstavnik vsake krajevne skupnosti v občini in dva člana sveta občine.
9. člen
Odbor za premoženje, finance in gospodarska vprašanja opravlja naslednje naloge:
– obravnava proračun in zaključni račun občine;
– spremlja in po potrebi daje mnenje k izvrševanju proračuna;
– obravnava letni gospodarski načrt občine in spremlja gospodarjenje z občinskim premoženjem;
– obravnava vprašanja glede upravljanja in urejanja lokalnih gospodarskih javnih služb in daje mnenje k izbiri koncesionarja;
– na zahtevo sveta daje mnenje glede vprašanj s področja gospodarstva in financ iz pristojnosti občine.
Odbor sestavlja pet članov, ki jih imenuje občinski svet, od katerih so trije člani sveta.
10. člen
Odbor za urbanizem opravlja naslednje naloge:
– obravnava prostorske plane občine;
– pripravlja politiko prostorskega razvoja občine in spremlja njeno izvrševanje;
– obravnava problematiko urejanja okolja;
– daje soglasje k manjšim odmikom od sprejetih prostorskih planskih aktov v zvezi s posameznim posegom v prostor lokalnega pomena;
– obravnava vprašanja ureditve mestnega prometa;
– obravnava druga vprašanja s področja urbanizma.
Odbor sestavlja pet članov, ki jih imenuje občinski svet, od katerih so trije člani sveta.
11. člen
Odbor za družbene zadeve opravlja naslednje naloge:
– obravnava vprašanja v zvezi z izobraževanjem, kulturo, informacijsko-dokumentacijsko dejavnostjo in športom ter rekreacijo;
– daje mnenje v zvezi z ustanovitvenimi akti javnih zavodov, ki opravljajo družbene javne službe lokalnega pomena;
– oblikuje socialno politiko občine in jo predlaga svetu v sprejem;
– skrbi za smotrno uporabo in povečanje najemnega socialnega sklada stanovanj v občini;
– opravlja druge zadeve s področja družbenih služb in sociale.
Odbor sestavlja pet članov, ki jih imenuje občinski svet, od katerih so trije člani sveta.
12. člen
Odbor iz 8., 9., 10. in 11. člena tega statuta vodi predsednik, ki ga izmed članov odbora imenuje občinski svet.
Delo tega odbora ureja poslovnik sveta. Do sprejema poslovnika sveta se za delo odbora smiselno uporabljajo določbe začasnega poslovnika sveta.
Odbor je konstituiran ob imenovanju.
13. člen
Organ občinske uprave je občinski urad. Občinski urad lahko opravlja naloge občinske uprave tudi za občino Osilnica v skladu z dogovorom med županoma obeh občin. Glede izvrševanja nalog občinske uprave za občino Osilnica opravlja naloge in pristojnosti župana po zakonu in tem statutarnem aktu župan občine Osilnica.
Organizacijsko in delovno področje občinskega urada ureja akt o organizaciji občinskega urada, ki ga na predlog župana sprejme svet.
Akt iz prejšnjega odstavka ureja tudi notranjo organizacijo ter položaj zaposlenih v uradu, v skladu z zakonom.
Občinski urad vodi tajnik občine, ki ga na predlog župana imenuje občinski svet. Tajnik odgovarja za delo celotne uprave županu. Tajnik občine ima status višjega upravnega delavca.
14. člen
Upravne naloge občinske uprave opravljajo zaposleni v uradu, ki jih imenuje oziroma zaposli župan v skladu z načrtom delovnih mest občinskega urada.
Župan lahko pooblasti za odločanje v zvezi z delovnim razmerjem zaposlenih tajnika občine.
Načrt delovnih mest občinskega urada sprejme občinski svet na predlog župana.
15. člen
V upravnih stvareh na prvi stopnji iz izvirne pristojnosti odloča tajnik občine, ki lahko za odločanje pooblasti zaposlenega v uradu, ki izpolnjuje z zakonom predpisane pogoje za vodenje upravnega postopka in odločanje.
V upravnih stvareh na prvi stopnji iz prenešene pristojnosti odloča župan, ki lahko za odločanje pooblasti zaposlenega v uradu, ki izpolnjuje z zakonom predpisane pogoje za vodenje upravnega postopka in odločanje.
V upravnih stvareh na drugi stopnji iz izvirne pristojnosti odloča župan.
Če tajnik občine ali župan ne izpolnjujeta zakonskih pogojev za vodenje upravnega postopka, opravlja dejanja v postopku do izdaje odločbe zaposleni v uradu, ki izpolnjuje te pogoje.
16. člen
O izločitvi zaposlenega v uradu odloča tajnik občine.
O izločitvi tajnika odloča župan.
O izločitvi župana odloča občinski svet, ki v tem primeru tudi odloči v upravni stvari v tisti zadevi.
17. člen
Splošni akti, ki jih sprejema občinski svet, so odloki.
Odlok lahko predlaga župan in vsak član sveta. Sprejet je, ko zanj glasuje večina na seji navzočih članov občinskega sveta.
Odloki in drugi splošni akti, ki jih je sprejela skupščina prejšnje občine Kočevje, ostanejo v veljavi.
Svet lahko spremeni ali razveljavi posamezen odlok ali drug splošni akt, ki ga je sprejela skupščina prejšnje občine Kočevje.
Statut prejšnje občine preneha veljati z dnem uveljavitve tega statutarnega akta, odlok o organizaciji in delovnem področju občinskih upravnih organov ter akt o sistemizaciji del in nalog v teh organih pa se uporabljata do uveljavitve začasnega akta o organizaciji in delovnem področju občinskega urada ter načrta delovnih mest.
18. člen
Do sprejema statuta občine delujejo dosedanje krajevne skupnosti na območjih in s pristojnostmi, določenimi s statutom prejšnje občine Kočevje.
Mandat organov teh krajevnih skupnosti se podaljša do sprejema statuta občine.
19. člen
Ta akt je sprejet, ko ga z dvotretjinsko večino vseh članov sprejme svet občine in začne veljati z objavo v Uradnem listu Republike Slovenije.
Ta akt velja do sprejema statuta občine Kočevje. To je najkasneje do 31. 3. 1995.
Št. 013-2/95-1/1
Kočevje, dne 7. februarja 1995.
Predsednik
Občinskega sveta
občine Kočevje
Alojz Košir l. r.