Na podlagi prvega odstavka 49. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in 57/94) je Občinski svet Mestne občine Novo mesto na predlog župana sprejel na seji dne 2. 2. 1995
O D L O K
o organizaciji in delovnih področjih uprave Mestne občine Novo mesto
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se ustanovijo upravni organi in določi organizacija in delovna področja uprave Mestne občine Novo mesto (v nadaljevanju: uprava).
2. člen
Upravni organi v okviru pravic in dolžnosti občine opravljajo upravne, strokovne, organizacijske in druge naloge na področjih, za katere so ustanovljeni.
Svoje naloge opravljajo v skladu z zakoni in drugimi predpisi, ter v skladu s statutom Mestne občine Novo mesto (v nadaljevanju: občina).
3. člen
Funkcije, položaj, pravice in obveznosti upravnih organov ter njihove odnose do župana, občinskega sveta, države, pokrajine ter občanov določa zakon in statut občine.
II. ORGANIZACIJA IN DELOVNA PODROČJA UPRAVE
2.1. Organizacija uprave
4. člen
Naloge iz pristojnosti občine po pooblastilu župana opravljajo kabinet župana, tajnik, upravni organi, upravna organizacija in občinske javne službe.
2.1.1. Župan
5. člen
Župan vodi občinsko upravo in opravlja druge naloge iz pristojnosti občine določene v zakonih in statutu občine.
2.1.2. Kabinet župana
6. člen
Strokovne in organizacijske naloge na področju odnosov z javnostmi, mednarodnega sodelovanja, promocije občine, koordinacije s krajevnimi skupnostmi ter druge naloge občine opravlja kabinet župana.
2.1.3. Tajnik občine
7. člen
Tajnik občine skrbi za neposredno izvajanje nalog uprave ter opravlja druge upravne, strokovne in organizacijske naloge na podlagi zakonov in predpisov, statuta občine ter pooblastil župana.
2.1.4. Upravni organi
8. člen
Za opravljanje nalog iz 2. člena tega odloka se ustanovijo naslednji upravni organi:
– sekretariat za splošno-pravne zadeve
– sekretariat za varstvo okolja in urejanje prostora
– sekretariat za komunalne zadeve
– sekretariat za kmetijstvo in turizem
– sekretariat za finance in podjetništvo
– sekretariat za izobraževanje, vzgojo, zdravstvo in socialne zadeve
– sekretariat za kulturo, šport in mladino.
Upravni organi našteti v prvem odstavku tega člena opravljajo tudi naloge iz državne pristojnosti, ki jih država prenese na občino.
2.1.5. Upravna organizacija
9. člen
Strokovne in druge naloge na področju družbenega planiranja in gospodarjenja s prostorom opravlja zavod za družbeno planiranje in urbanistično načrtovanje, ki je upravna organizacija v sestavi sekretariata za varstvo okolja in urejanje prostora.
2.1.6. Javne službe
10. člen
Občina zagotavlja opravljanje javnih služb. Organizacijo, pristojnosti, položaj in druga vprašanja se urejajo s posebnimi odloki.
2.2. Delovno področje uprave
11. člen
Sekretariat za splošno-pravne zadeve opravlja organizacijske, upravne, strokovne in druge naloge na področjih:
– priprave osnutkov odlokov in drugih občinskih aktov s področja dela občinske uprave,
– izvensodne poravnave sporov,
– urejanja premoženjsko-pravnih zadev,
– upravljanja z občinskim premoženjem, ki ni v pristojnosti drugih upravnih organov,
– upravnega nadzora nad izvajanjem občinskih predpisov,
– volilnih opravil in izvajanje referendumov,
– nudenja pravne pomoči občanom, podjetjem in drugim organizacijam in skupnostim pri uveljavljanju njihovih pravic in obveznosti v upravnih postopkih,
– nalog, ki se nanašajo na organizacijo in delovanje občinske uprave, kadrovske zadeve, plače delavcev, upravljanje in vzdrževanje objektov ter varovanja premoženja,
– pisarniškega poslovanja, urejanja dokumentarnega gradiva in sprejemanja vlog v upravnem postopku,
– zagotavljanja vseh organizacijskih, strokovno-tehničnih in administrativnih del za župana, občinski svet in občinsko upravo, njihove odbore in komisije,
– nalog s področja obrambe in zaščite, reševanja za primere elementarnih nesreč, požarne varnosti in organiziranja gasilstva,
– izvajanja programov romske problematike na področju stanovanjsko-komunalnega opremljanja romskih naselij,
– opravlja druge naloge, ki po svoji naravi ne spadajo v delovno področje drugih upravnih organov.
12. člen
Sekretariat za finance in podjetništvo opravlja naloge na področjih:
– spremljanja predpisov s področja javnih in drugih financ,
– priprave odloka o proračunu občine, rebalansa proračuna ter odloka o zaključnem računu proračuna,
– izvrševanja proračuna,
– vodenja knjigovodstva proračuna ter analize in poročila o realizaciji proračuna,
– vodenje računov občinskih skladov (finančni načrti, analize, poročila, vodenje knjigovodstva, izdelava periodičnih in zaključnih računov skladov),
– vodenje računa občinske uprave (finančni načrti, poročila, vodenje knjigovodstva, obračun plač in drugih osebnih prejemkov, izdelava periodičnih in zaključnih računov uprave),
– naloge s področja industrije, rudarstva, obrti, trgovine, gostinstva, prometa, blaga in storitev
– spremlja in analizira tekoča gibanja na področju gospodarstva in negospodarstva in ugotavlja skladnost teh gibanj v odnosu do sprejetih planskih usmeritev,
– ureja način in pogoje upravljanja s premoženjem občine,
– predlaga pogoje za gradnjo, oddajo in najem objektov in površin občine,
– sestavlja premoženjsko bilanco s katero izkazuje vrednost svojega premoženja,
– v sodelovanju s pristojnimi upravnimi organi oblikuje najemnine in zakupnine za oddajo zemljišč, objektov, lokalov in drugega občinskega premoženja in sodeluje pri izdajanju koncesij,
– določa pogoje in način subvencij in tekočih transferjev v gospodarsko-podjetniške dejavnosti,
– dopolnjuje ali predlaga v skladu z zakonom pogoje za opravljanje obrti, gostinstva in podjetništva,
– predlaga občinske davke v skladu z zakoni,
– pospešuje in razvija gospodarski razvoj občine.
13. člen
Sekretariat za varstvo okolja in urejanja prostora opravlja:
– vse naloge in druga strokovna opravila s področja premoženjsko pravnih zadev, vezanih na urejanje prostora, ki so v občinski pristojnosti,
– vse naloge za delovanje organov pri skladu stavbnih zemljišč, stanovanjskemu skladu in drugih organov, ki jih določa zakonodaja in predpisi za to področje,
– normativno-pravna, analitične, strokovne in druge administrativne naloge in opravila vezana na varstvo okolja iz občinske pristojnosti,
– strokovne in druge naloge na področju držubenega planiranja in urejanja prostora opravlja v skladu z veljavno zakonodajo in drugimi predpisi s področja planiranja in urejanja prostora zavod za družbeno planiranje in urejanje prostora,
– sodeluje pri izvajanju dejavnosti varstva okolja in kulturne dediščine,
– zagotavlja pogoje za razvoj dejavnosti, ki jih pokriva.
14. člen
Sekretariat za komunalne zadeve opravlja:
– normativno-pravna, analitična in strokovno-tehnična dela in naloge, izvršuje zakone in druge predpise s področja:
· komunalnega gospodarstva,
· cestnega gospodarstva,
· prometa in zvez,
· vodnega gospodarstva in energetike,
· zagotavlja pogoje za razvoj dejavnosti, ki jih pokriva.
Sekretariat opravlja tudi inšpekcijski nadzor na področjih iz svoje pristojnosti.
15. člen
Sekretariat za kmetijstvo in turizem opravlja:
– upravne, strokovne in organizacijske naloge s področja kmetijstva, gozdarstva, veterine, lova in ribolova,
– skrbi za intervencije na področjih, ki jih pokriva,
– razporeja in upravlja s sredstvi namenjeni dejavnostim, ki jih pokriva,
– razvija turistično dejavnost,
– določa pogoje za dejavnost v kmetijstvu, gozdarstvu in turizmu,
– sodeluje pri pripravi in izdelavi delovnih programov izdelave planskih aktov občine,
– sodeluje pri projektu celostnega urejanja podeželja in vasi,
– zagotavlja pogoje za razvoj dejavnosti, ki jih pokriva.
16. člen
Sekretariat za izobraževanje, vzgojo, zdravstvo in socialne zadeve opravlja naloge na področjih:
– upravnih, strokovnih in razvojnih nalog za predšolsko vzgojo in izobraževanje, socialnega varstva in skrbstva, zdravstva in zaposlovanja ter raziskovalne dejavnosti,
– ureja način in pogoje urejanja s premoženjem občine na področju predšolske vzgoje ter izobraževanja ter drugih področjih,
– pospešuje in razvija dejavnosti na teh področjih,
– razporeja in upravlja s sredstvi namenjenimi dejavnostim, ki jih pokriva,
– sodeluje pri pripravi in izdelavi planskih aktov občine s teh področij,
– strokovne in organizacijske naloge na področju reševanja Romske problematike,
– zagotavlja pogoje za razvoj dejavnosti, ki jih pokriva.
17. člen
Sekretariat za kulturo, šport in mladino opravlja naslednje naloge,
– ureja upravljanje s kulturnimi, športnimi, rekreativnimi, društvenimi in mladinskimi objekti in površinami v
občini,
– ureja način in pogoje upravljanja s premoženjem občine na področju kulture, športa, mladine in društev,
– pospešuje in razvija kulturno, športno, mladinsko in društveno dejavnost,
– razporeja in upravlja s sredstvi namenjenimi dejavnostim, ki jih pokriva,
– določa pogoje za gradnjo, oddajo in najem objektov dejavnosti, ki jih pokriva,
– opravlja strokovna in druga opravila na področju kulture, športa, društev in mladinskih dejavnosti,
– sodeluje pri pripravi delovnih programov izdelave planskih aktov občine,
– zagotavlja pogoje za razvoj dejavnosti, ki jih pokriva.
2.3. Opravljanje nalog za druge občine
18. člen
Občina sodeluje z drugimi občinami, opravlja posamezne naloge za druge občine, združuje sredstva in
oblikuje organe za opravljanje skupnih zadev.
O opravljanju nalog iz prvega odstavka sklenejo zainteresirane občine pogodbo.
III. FUNKCIONARJI, VIŠJI UPRAVNI DELAVCI IN DELAVCI S POSEBNIMI POOBLASTILI
19. člen
Upravne organe vodijo predstojniki upravnih organov, z nazivom sekretarji, kabinet župana vodi vodja kabineta.
Predstojnik upravnega organa organizira delo, skrbi za zakonitost dela in opravlja druge naloge v okviru svojih pravic, pooblastil, dolžnosti in odgovornosti, ki jih določajo zakoni, statut občine in drugi akti občine.
Predstojnik upravnega organa ima lahko namestnika.
20. člen
Tajnik, predstojniki upravnih organov in njihovi namestniki, vodja kabineta župana in sekretar občinskega sveta imajo status funkcionarja občine.
Funkcionarje občine imenuje občinski svet na predlog župana.
21. člen
Predstojnika upravnega organa v času odsotnosti z dela nadomešča namestnik predstojnika.
Če v upravnem organu namestnik predstojnika ni imenovan, nadomešča predstojnika upravnega organa višji upravni delavec, ki ga za nadomeščanje pooblasti župan.
22. člen
Višji upravni delavci v upravi so pomočnik predstojnika, svetovalec predstojnika ali višji svetovalec.
Višje upravne delavce imenuje župan na predlog predstojnika upravnega organa.
23. člen
Delavec s posebnimi pooblastili v upravi je upravni inšpektor, ki ga imenuje župan na predlog tajnika.
24. člen
Delavce občinske uprave sprejema v delovno razmerje župan na podlagi pravilnika o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest v upravi ter načrta delovnih mest uprave.
Za sprejemanje delavcev v delovno razmerje lahko župan pooblasti tajnika.
25. člen
Za delavce v upravi se smiselno uporabljajo določbe zakona o delavcih v državni upravi, zakona o razmerjih plač v javnih zavodih, državnih organih in organih lokalnih skupnosti, pravilnika o napredovanju zaposlenih v državni upravi, kakor tudi uredbe o skupnih temeljih za notranjo organizacijo in sistemizacijo delovnih mest v upravnih organih.
O disciplinski odgovornosti delavcev v upravi odloča župan, na drugi stopnji pa disciplinska komisija.
IV. ODLOČANJE O UPRAVNIH STVAREH
26. člen
V upravnem postopku o upravnih stvareh iz občinske in prenesene državne pristojnosti odločajo funkcionarji občine in delavci uprave v skladu z zakonom o splošnem upravnem postopku ter statutom občine.
27. člen
O izločitvi tajnika, predstojnikov in namestnikov upravnih organov ter uradnih oseb pri opravljanju posameznih dejanj pri odločanju v upravnih stvareh se uporabljajo določbe statuta.
V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
28. člen
Uprava na podlagi pravilnika o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest ter načrta delovnih mest v upravi prevzame od upravnih organov prejšnje občine Novo mesto delavce, ki opravljajo naloge iz delovnega področja uprave.
Do sprejema aktov iz prvega odstavka se smiselno uporabljajo določbe pravilnika o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest upravnih organov prejšnje občine Novo mesto.
29. člen
Uprava mora svojo organizacijo in delo uskladiti s tem odlokom v roku enega meseca po njegovem sprejemu.
30. člen
Ta odlok začne veljati z dnem objave v Uradnem listu RS.
Št. 012-1/95-12
Novo mesto, dne 2. februarja 1995.
Občinski svet
Mestne občine Novo mesto
Janez Mežan l. r.
Predsednik