Na podlagi 30. in 31. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 - odločba US RS, št. 45/94 - odločba US RS in Uradni list RS, št. 57/94 in 14/95) je Občinski svet občine Rogatec na seji dne 26. 5. 1995 sprejel
O D L O K
o ustanovitvi delovnih teles Občinskega sveta občine Rogatec, njihovi sestavi, nalogah in načinu dela
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Občinski svet lahko ustanovi oziroma ima svoja delovna telesa. Delovna telesa so odbori in komisije. Delovna telesa so stalna in občasna.
Stalna delovna telesa se ustanovijo za pomembnejša področja, ki so v pristojnosti občine.
Občasna delovna telesa se lahko ustanovijo za proučevanje sistemskih vprašanj, določenih skupnih vprašanj ali za proučevanje posameznih zadev.
Ustanovijo se s tem odlokom ali s posebnim sklepom. Sklep o ustanovitvi delovnih teles določa njihove naloge, pooblastila in sestavo.
Za obravnavo zadev širšega pomena se ustanovijo odbori, za obravnavanje konkretnejših zadev pa komisije.
2. člen
Delovna telesa se ustanovijo z nalogo, da obravnavajo pobude, predloge, mnenja in pripombe občanov; pripravljajo, proučujejo in obravnavajo osnutke in predloge aktov, obravnavajo stališča in pobude članov sveta glede posameznih zadev; spremljajo izvrševanje predpisov in drugih splošnih aktov občinskega sveta ter dajejo občinskemu svetu pobude, predloge in mnenja.
3. člen
Delovno telo šteje najmanj tri in največ deset članov in ima predsednika in določeno število članov.
Predsednik delovnega telesa organizira in vodi njegovo delo; daje pobude za obravnavanje zadev, za katere je pristojno delovno telo. Sodeluje s predsednikom sveta in predsedniki drugih delovnih teles, s funkcionarji in delavci občinske uprave zaradi pripravljanja vprašanj, ki jih bo delovno telo obravnavalo ter skrbi za izvajanje sprejetih dogovorov in sklepov delovnega telesa.
4. člen
Predsednik in člani delovnega telesa se volijo izmed članov sveta ali drugih občanov, če ni s tem odlokom, statutom ali zakonom drugače določeno.
Predlog kandidatov za predsednika in člana delovnih teles pripravi komisijo za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja, imenuje pa jih občinski svet.
5. člen
Mandatna doba stalnih delovnih teles traja 4 leta.
Mandatna doba občinskih delovnih teles je določena s sklepom o ustavovitvi. Občasna delovna telesa prenehajo delati, ko opravijo nalogo, zaradi katere so bila ustanovljena.
Predsednik in člani stalnih delovnih teles so lahko razrešeni pred potekom časa, za katerega so bili izvoljeni, na njihovo zahtevo ali v primeru, da svojih nalog ne izvršujejo, na predlog komisije za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja.
6. člen
Delovno telo dela na sejah.
Seje sklicuje predsednik na lastno pobudo in na pobudo članov delovnega telesa. Predsednik je dolžan sklicati sejo tudi na zahtevo predsednika občinskega sveta, če to predlaga tretjina članov delovnega telesa ali če to predlaga župan.
Delovno telo lahko dela, če je na seji navzoča večina njegovih članov, odločitve pa sprejema z večino glasov vseh članov.
7. člen
Delovno telo lahko povabi na sejo druge člane občinskega sveta, funkcionarje in delavce občinske uprave ter znanstvene, strokovne in javne delavce, da bi dali svoje mnenje o zadevah, ki se obravnavajo na seji.
Delovno telo ima pravico zahtevati od občinske uprave podatke in pojasnila, ki jih potrebuje za delo.
Delovna telesa sodelujejo med seboj v zadevah skupnega pomena in imajo lahko skupne seje.
8. člen
Strokovna opravila za delovna telesa opravlja sekretar sveta ali določen delavec občinske uprave, ki dela na področju, za katerega je delovno telo ustanovljeno. O tem, kdo bo opravljal strokovno opravilo za določeno telo, sprejme sklep delovno telo na prvi seji.
II. STALNA DELOVNA TELESA OBČINSKEGA SVETA
9. člen
Občinski svet občine Rogatec ima naslednja telesa:
– odbor za gospodarstvo,
– odbor za družbene dejavnosti,
– odbor za kmetijstvo,
– odbor za komunalno dejavnost, urejanje prostora in varstvo okolja,
– odbor za razpolaganje s sredstvi požarnega sklada občine,
– odbor za razpolaganje s sredstvi sklada stavbnih zemljišč,
– komisijo za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja,
– komisijo za vloge in pritožbe,
– statutarnopravno komisijo.
10. člen
Odbor za gospodarstvo šteje 5 članov in opravlja zlasti naslednje naloge:
– spremlja gospodarski razvoj občine,
– pripravlja predloge za spodbujanje razvoja podjetništva in obrti,
– skrbi za razvoj turizma,
– predlaga razdelitev sredstev namenjenih za spodbujanje razvoja gospodarstva oziroma razreševanju problemov v gospodarstvu,
– opravlja druge naloge, ki se nanašajo na področje obrti, podjetništva in turizma.
11. člen
Odbor za družbene dejavnosti šteje 9 članov in opravlja zlasti naslednje naloge:
– nadzoruje delovanje občinskih javnih služb s področja družbenih dejavnosti,
– daje mnenja in predloge občinskemu svetu k aktom, ki zagotavljajo izvajanje in pospeševanje razvoja na področju družbenih dejavnosti, predšolskega varstva, osnovnega varstva otrok in družine, za socialno ogrožene, invalide in ostale, razvoja, športa in rekreacije ter izobraževalne, raziskovalne, informacijsko-dokumentacijske, društvene in kulturne dejavnosti,
– daje mnenja in predloge občinskemu svetu k aktom, ki zagotavljajo izvajanje nacionalnih programov javnih služb na področjih družbenih dejavnosti,
– skrbi za pripravo programov in finančnih načrtov investicijskega in rednega vzdrževanja objektov in obravnava predloge investicijskih programov za investicije v objekte s področja družbenih dejavnosti,
– nadzoruje izvajanje investicij v objekte s področja družbenih dejavnosti,
– daje mnenja in predloge na področju:
– varstva naravne in kulturne dediščine,
– kulture, informiranja in raziskovanja,
– lekarništva in zdravstva,
– otroškega in socialnega varstva,
– vzgoje in izobraževanja,
– športa in rekreacije.
12. člen
Odbor za kmetijstvo šteje 5 članov in opravlja zlasti naslednje naloge:
– spremlja in spodbuja razvoj kmetijstva in gozdarstva,
– daje pobude in mnenje občinskemu svetu za področje veterinarske službe,
– razpravlja o problematiki ribištva in lovstva ter s tega področja poda pobude občinskemu svetu,
– odloča o razporeditvi sredstev namenjenih za kmetijstvo,
– opravlja in odloča o drugih nalogah, ki so povezane z delom odbora.
13. člen
Odbor za komunalno dejavnost, urejanje prostora in varstvo okolja šteje 5 članov in ima naslednje naloge:
– razpravlja o komunalni problematiki in predlaga ustrezne ukrepe,
– razporeja sredstva, namenjena za dejavnost s svojega področja,
– sodeluje pri pripravi in sprejemanju letnega programa dela za prostorsko urejanje pristojnega občinskega organa,
– sodeluje pri pripravi razpisov za pridobitev najugodnejših ponudnikov za izdelavo prostorske in urbanistične dokumentacije,
– oblikuje predlog izbire najugodnejšega ponudnika za oddajo del na osnovi javnih razpisov,
– sodeluje pri javnih razgrnitvah in obravnavah strokovnih podlag za pripravo planskih in urbanističnih dokumentov,
– sodelujejo pri pripravi, izdelavi in obravnavi osnutkov prostorskoizvedbenih aktov, vključno z osnutki odlokov,
– daje pripombe in predloge v teku javne obravnave osnutkov in sodeluje pri pripravi predlogov odlokov,
– oblikuje predloge ukrepov na področju varstva okolja in ravnanja z odpadki,
– opravlja in odloča o drugih nalogah, ki so povezane z delom odbora za to področje.
14. člen
Odbor za razpolaganje s sredstvi požarnega sklada šteje 5 članov.
Njegova pristojnost je, da razpolaga s sredstvi požarnega sklada Občine Rogatec.
15. člen
Odbor za razpolaganje s sredstvi sklada stavbnih zemljišč šteje 5 članov.
Njegova naloga je, da razpolaga s sredstvi sklada stavbnih zemljišč Občine Rogatec.
16. člen
Komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja šteje 3 člane.
Pristojnosti komisije za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja so:
– zbira kandidature za predsednika in podpredsednika občinskega sveta in izvede volitve v skladu s poslovnikom občinskega sveta,
– zbira kandidature za podžupana,
– sestavlja listo kandidatov odborov in komisij občinskega sveta,
– daje predloge o imenovanju funkcionarjev občine, določa količnike za določitev osnovne plače funkcionarjev in določa višino funkcijskega dodatka,
– daje predloge za imenovanje vodstvenih delavcev v skladih, zavodih in javnih podjetjih, če jih v skladu z akti o ustanovitvi imenuje občinski svet oziroma daje predloge o mnenjih in soglasjih za njihovo imenovanje,
– daje predloge o mnenjih in soglasjih za imenovanje ali izvolitev ostalih funkcionarjev, višjih upravnih delavcev ali v drugih primerih, kadar tako določijo zakonski ali podzakonski akti ali ustrezni akti občine,
– določa nagrade in sejnine članov sveta, odborov in komisij,
– opravlja druge naloge, ki se nanašajo na kadrovske zadeve.
17. člen
Komisija za vloge in pritožbe šteje 5 članov, njene naloge pa so:
– obravnava vloge in pritožbe občanov,
– na podlagi vlog in pritožb daje pobude in predlaga rešitve občinskemu svetu, županu in občinski upravi,
– sprejema druge ukrepe v zvezi z vlogami in pritožbami.
18. člen
Statutarnopravna komisija šteje 5 članov.
Komisija:
– pripravlja osnutek in predlog statuta, ki ga posreduje v obravnavo svetu,
– pripravlja osnutek sprememb in dopolnitev statuta in predlog le-teh,
– pripravlja osnutek in predlog poslovnika občinskega sveta in poslovnike delovnih teles občinskega sveta,
– pripravlja osnutek in predlog sprememb in dopolnitev poslovnikov,
– opravlja druge naloge, ki so povezane s pripravo statuta in poslovnika občinskega sveta in poslovnikov delovnih teles.
19. člen
Predsedniki odborov in komisij sodelujejo pri pripravi občinskega proračuna.
III. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
20. člen
Odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 061 2/95
Rogatec, dne 29. maja 1995.
Predsednik
Občinskega sveta
občine Rogatec
Anton Roškar, dipl. inž. l. r.