Na podlagi 14. člena zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94) in določil zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93; 6/94 – odločba US RS, 45/94 – odločba US RS in Uradni list RS, št. 57/94 in 14/95) je Občinski svet občine Idrija na seji dne 24. 7. 1995 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Idrija za leto 1995
1. člen
S proračunom Občine Idrija za leto 1995 (v nadaljnjem besedilu: občinski proračun) se zagotavljajo sredstva za financiranje zagotovljene porabe in drugih nalog v občini Idrija (v nadaljnjem besedilu: občina) v letu 1995.
2. člen
Z občinskim proračunom se ureja upravljanje s prihodki in odhodki ter upravljanje z občinskim premoženjem in obveznostmi.
3. člen
Občinski proračun sestavljata bilanca prihodkov in odhodkov in račun financiranja.
V računu financiranja se izkazujejo obveznosti občine in zadolževanje občine, ki je povezano s financiranjem salda bilance prihodkov in odhodkov.
Bilanca prihodkov in odhodkov:
– prihodki 569,502.000 tolarjev
– odhodki 576,576.000 tolarjev
– primanjkljaj 7,074.000 tolarjev
Pregled prihodkov in odhodkov občinskega proračuna je prikazan v posebni bilanci, ki je sestavni del občinskega proračuna.
4. člen
Vsi prihodki, ki jih uporabniki sredstev občinskega proračuna ustvarjajo s svojo dejavnostjo, so prihodek proračuna, če ni s tem odlokom drugače določeno.
Za prihodke v smislu prejšnjega odstavka se ne štejejo prihodki izvajalskih organizacij, katerim se prihodki iz dejavnosti upoštevajo pri dodeljevanju sredstev iz proračuna.
5. člen
Od vseh prihodkov občinskega proračuna se v proračunsko rezervo občine izloča 0,5% sredstev.
O uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz prvega odstavka 12. člena zakona o financiranju občin do višine 500.000 SIT odloča župan.
6. člen
Uporabniki sredstev proračuna so dolžni uporabljati dodeljena sredstva le za namene, ki so opredeljeni v bilanci prihodkov in odhodkov.
Župan lahko v primeru, da je ugotovljena neracionalna poraba dodeljenih sredstev pri posameznem proračunskem porabniku, začasno (s soglasjem občinskega sveta pa dokončno) ustavi financiranje posamezne proračunske postavke.
Uporabniki ne smejo prevzemati na račun občinskega proračuna obveznosti, ki bi presegle z občinskim proračunom določena sredstva za posamezne namene.
Občina lahko daje poroštva za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je, vendar največ do 5% zagotovljene porabe v letu, v katerem se daje poroštvo.
O dajanju poroštev iz prejšnjega odstavka odloča občinski svet.
7. člen
Če se v teku izvrševanja proračuna ugotovi, da so potrebna dodatna sredstva na posamezni postavki, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti, lahko občinski svet na predlog župana odloči, da se dodatna sredstva namenijo iz druge postavke proračuna.
Kolikor zaradi prenosa sredstev med postavkami ni ogroženo izvajanje nalog posameznega področja, v katerem so bila sredstva prerazporejena, odloča o taki prerazporeditvi župan.
8. člen
Sredstva tekoče rezerve se dodeljujejo:
– za naloge, ki so neodložljive in za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva,
– za naloge, za katere se med letom izkaže, da sredstva v proračunu niso planirana v zadostnem obsegu.
O uporabi sredstev tekoče rezerve do višine 300.000 SIT za posamezni namen odloča župan.
9. člen
Sredstva za plače se uporabnikom dodeljujejo enakomerno v obliki mesečnih dotacij, sredstva za materialne stroške in druge odhodke pa praviloma mesečno, vendar ob hkratnem upoštevanju likvidnostnega pložaja proračuna in zapadlosti posameznih obveznosti.
Sredstva za amortizacijo se praviloma nakazujejo trimesečno.
Ob slabi likvidnostni situaciji proračuna župan lahko začasno zmanjša ali ustavi izvajanje posameznih postavk proračuna, ki direktno ne ogrožajo izvajanja nalog na posameznem področju.
10. člen
O začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih presežkov zaradi ohranitve njihove realne vrednosti in zagotovitve tekoče likvidnosti proračuna odloča župan ali od njega pooblaščena oseba v občinski upravi.
11. člen
Predvideno je zadolževanje občinskega proračuna za namene in v višini, ki jo došpušča zakon o financiranju občin.
O zadolževanju proračuna odloča občinski svet.
12. člen
Vsa določila in načini poslovanja, ki niso opredeljena s tem odlokom, se morajo izvajati v skladu z zakonodajo s področja javnih financ.
13. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 403-12/95
Idrija, dne 24. julija 1995.
Predsednik
Občinskega sveta
občine Idrija
Franci Jereb, dr. med. l. r.
Bilanca prihodkov in odhodkov v letu 1995
(v 1.000 SIT)
--------------------------------------------------------------------------------
PRIHODKI
--------------------------------------------------------------------------------
I. PRIHODKI ZA ZAGOTOVLJENO PORABO 396,691
--------------------------------------------------------------------------------
A. Prihodki, ki se razporejajo med obč. in rep. 296,477
B. Prihodki, ki pripadajo občini 20,629
C. Finančna izravnava 79,585
--------------------------------------------------------------------------------
II. PRIHODKI ZA DRUGE NALOGE 168,125
--------------------------------------------------------------------------------
D. Davki in druge dajatve 90,304
E. Prihodki od premoženja 38,963
F. Prihodki iz naslova sofinanciranja 38,858
--------------------------------------------------------------------------------
III. PRENOS PRIHODKOV IZ PREJŠ. LETA 4,686
--------------------------------------------------------------------------------
G. Proračun -4,566
H. Drugi računi 7,252
I. Prihodki preteklih let 2,000
--------------------------------------------------------------------------------
Skupaj 569,502
--------------------------------------------------------------------------------
ODHODKI
--------------------------------------------------------------------------------
A. TEKOČI ODHODKI 386,970
1. Plače, prispevki, drugi osebni prejemki 50,537
2. Materialni in drugi stroški 87,954
3. Socialni transferji 5,388
4. Plačila storitev in dotacije javnim zavodom 154,500
5. Druga plačila storitev 58,191
6. Subvencije in transferji v gospodarstvu 17,652
7. Drugi odhodki 12,748
B. INVESTICIJSKI ODHODKI 185,106
8. Delovanje občine 980
9. Družbene dejavnosti 44,313
10. Gospodarska infrastruktura 84,256
11. Gospodarski razvoj in drugo 55,557
C. REZERVE 4,500
--------------------------------------------------------------------------------
Skupaj 576,576
--------------------------------------------------------------------------------
RAČUN FINANCIRANJA
--------------------------------------------------------------------------------
A. Zadolževanje proračuna 34,000
--------------------------------------------------------------------------------
B. Odplačila kreditov 26,926
--------------------------------------------------------------------------------
NETO ZADOLŽEVANJE PRORAČUNA 7,074
--------------------------------------------------------------------------------