Na podlagi 3. člena zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94), 57. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94 in 14/95) in 22. člena statuta Občine Rogašovci (Uradni list RS, št. 48/95) je Občinski svet občine Rogašovci sprejel dne 12. 8. 1995
O D L O K
o proračunu Občine Rogašovci za leto 1995
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se ureja način izvrševanja proračuna Občine Rogašovci za leto 1995 (v nadaljnjem besedilu: proračun), opravljanje s prihodki in odhodki proračuna ter občinskim premoženjem.
2. člen
Proračun občine sestavljata bilanca prihodkov in odhodkov ter račun financiranja.
V bilanci prihodkov in odhodkov se izkazujejo načrtovani prihodki iz davkov, taks, pristojbin, drugih dajatev in drugi dohodki ter prihodki od upravljanja in razpolaganja z občinskim premoženjem in načrtovanimi odhodki.
3. člen
Po bilanci proračunskih prihodkov in odhodkov za leto 1995 se določijo skupni prihodki in skupni odhodki proračuna za leto 1995 v višini 149,200.000 SIT.
Pri tem se v okviru rednih prihodkov proračuna, ki dosegajo 149,200.000 SIT, sredstva razporedijo za:
– tekočo porabo v znesku 71,770.000 SIT
– investicijsko porabo 77,430.000 SIT
4. člen
Če se med izvajanjem proračuna spremeni zaradi sprememb zakona, občinskega odloka ali sklepa Vlade Republike Slovenije, obseg zagotovljene porabe za proračun občine za tekoče leto, župan občine tako spremembo vnese v proračun občine za tekoče leto, ki s tem postane njegov sestavni del.
5. člen
Od vseh prihodkov občinskega proračuna Občine Rogašovci se 0,5% izloči na rezervni sklad Občine Rogašovci.
Sredstva rezerv po prejšnjem odstavku, se uporabljajo za namene iz 12. člena zakona o financiranju občin.
II. FINANCIRANJE UPORABNIKOV PRORAČUNA
6. člen
Uporabniki sredstev občinskega proračuna smejo uporabljati sredstva le za namene, ki so določeni v bilanci odhodkov tega proračuna. Sredstva se nakazujejo uporabnikom, če so izpolnjeni vsi z zakonom ali drugim aktom predpisani pogoji za uporabo sredstev.
7. člen
Sredstva za delovanje uporabnikov, se zagotavljajo za:
– sredstva za plače,
– sredstva za druge osebne prejemke,
– sredstva za prispevke delodajalca,
– sredstva za materialne stroške,
– sredstva za amortizacijo,
– sredstva za druge odhodke.
8. člen
Sredstva občinskega proračuna se med letom enakomerno in v skladu s potrebami delijo med vse nosilce oziroma uporabnike, do višine doseženih prihodkov, če z odlokom ali posebnim aktom občinskega sveta ni drugače določeno.
9. člen
Uporabniki občinskega proračuna morajo izvrševati svoje naloge in skrbeti za financiranje dejavnosti do višine sredstev, ki so jim za te namene odobrena v občinskem proračunu. Na račun proračuna ne smejo, brez soglasja občine, prevzemati nobenih obveznosti, ki bi presegla za ta namen določena proračunska sredstva.
10. člen
Uporabniki proračuna so dolžni oddelku za proračun, finance, premoženje in družbene dejavnosti v okviru občinskega urada, kot pristojnemu organu občine predložiti predračune in finančne načrte za tekoče leto ter zaključne račune za preteklo leto do 31. 3. tekočega leta.
11. člen
Nadzor nad poslovanjem uporabnikov proračunskih sredstev ter smotrnost in namembnost porabe teh sredstev opravlja župan in nadzorni odbor.
III. FINANCIRANJE NALOG KRAJEVNIH OZIROMA VAŠKIH SKUPNOSTI
12. člen
V okviru tekoče porabe proračuna se za potrebe krajevnih in vaških skupnosti zagotavljajo sredstva:
– za delo organov krajevnih in vaških skupnosti,
– za pokrivanje stroškov ulične javne razsvetljave,
– za počastitev dneva starejših občanov,
– za ravnanje s posebnimi in kosovnimi odpadki.
13. člen
V okviru investicijske porabe proračuna se za potrebe krajevnih oziroma vaških skupnosti v skladu z možnostmi proračuna zagotavljajo sredstva za sofinaciranje programov na področju:
– obnove in izgradnje vaških cest do višine 30% vrednosti po kriterijih sklepa Občinskega sveta občine Rogašovci,
– za investicije v druge komunalne objekte po predhodnem sklepu občinskega sveta.
14. člen
Krajevne skupnosti so dolžne pristojnemu odboru občinskega sveta predložiti finančne načrte za tekoče proračunsko leto pred sprejemom občinskega proračuna oziroma najpozneje do konca januarja tekočega leta.
Nadzor nad poslovanjem krajevnih skupnosti ter smotrnostjo in namembnostjo porabe sredstev, ki jih le-te pridobijo iz občinskega proračuna za sofinanciranje, opravlja občinski svet.
IV. SREDSTVA REZERV
15. člen
V proračunu se zagotavljajo sredstva za tekočo proračunsko rezervo v višini 1,0% prihodkov proračuna.
Sredstva za tekočo proračunsko rezervo se uporabljajo:
– za nepredvidene naloge, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva,
– za namene, za katere se med letom izkaže, da v proračunu niso bila zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu.
Porabljena sredstva za tekočo proračunsko rezervo se razporedijo pri uporabnikih na postavko na katero se nanašajo, če takšne postavke ni, se zanje odpre nova postavka.
O uporabi sredstev tekoče proračunske rezerve odloča župan in o tem sproti seznanja občinski svet.
V. IZVRŠEVANJE PRORAČUNA
16. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan občine.
17. člen
Če proračunski prihodki pritekajo neenakomerno se lahko za začasno kritje odhodkov:
1. porabijo sredstva rezerv občine,
2. najame posojilo do 5% sprejetega proračuna, ki mora biti odplačano do konca proračunskega leta.
O najetju posojila pod točko 2 tega člena, odloča župan oziroma občinski svet, v skladu z določili statuta občine.
18. člen
Javna podjetja ali javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina, se smejo zadolževati le s soglasjem ustanovitelja.
19. člen
O dajanju poroštev, določenih v 19. členu zakona o financiranju občin, odloča občinski svet.
20. člen
Uporabniki proračuna smejo oddati izvajalska dela brez javnega razpisa, če pogodbena vrednost ne presega zneska, ki je določen za državni proračun (1,000.000 SIT). Investicijska in investicijsko vzdrževalna dela in storitve se oddajajo s pogodbo.
V okviru izvrševanja proračuna je župan pooblaščen za sklepanje pogodb v zvezi z občinskim premoženjem do višine zneska iz prejšnjega odstavka, če ima taka pogodba zakonsko osnovo oziroma postavko v proračunu.
21. člen
Sredstva za amortizacijo se uporabnikom proračunskih sredstev zagotavljajo v skladu z možnostmi proračuna.
22. člen
S prostimi denarnimi sredstvi na žiro računu proračuna upravlja župan, po načelu dobrega gospodarja.
VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
23. člen
Del prihodkov in odhodkov, v skladu z delitvenimi razmerji med občinami, na ločenem računu pri Mestni občini Murska Sobota, v obdobju začasnega financiranja v letu 1995 je sestavni del bilance prihodkov in odhodkov proračuna občine za leto 1995.
24. člen
Po sprejetju premoženjske delitvene bilance občin pravnih naslednic dosedanje Občine Murska Sobota, se presežki iz tega naslova vklučijo v bilanco prihodkov proračuna občine za leto 1995 in se razporedijo v skladu s sprejetimi sklepi.
25. člen
Vsa neporabljena sredstva iz tekoče in investicijske porabe v okviru proračuna za leto 1995, se z rebalansom k temu proračunu še v letošnjem letu namenijo za financiranje izgradnje lokalne ceste Sveti Jurij - Fikšinci.
26. člen
Računovodsko finančna opravila za krajevne oziroma vaške skupnosti in administrativno tehnična dela za organe krajevnih in vaških skupnosti opravljajo zaposleni v občinskem uradu oziroma zunanji izvajalec, če tudi za občino, na osnovi pogodbe, opravlja tovrstna dela.
27. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu RS, uporablja pa se od 1. 1. 1995 dalje.
Št. 78/95
Rogašovci, dne 12. avgusta 1995.
Predsednik
Občinskega sveta
občine Rogašovci
Franc Knaus, ek. l. r.
Bilanca prihodkov proračuna Občine Rogašovci za leto
1995
---------------------------------------------------------------------------
Zap.št. Namen Znesek
---------------------------------------------------------------------------
1. PRIHODKI ZA ZAGOTOVLJENO PORABO 114,200.000
1.1. Prihodki, ki se razporejajo med republiko in občino 22,500.000
1.1.1. Dohodnina 22,500.000
1.2. Prihodki, ki pripadajo občini 3,000.000
1.2.1. Davek na dediščine in darila 1,000.000
1.2.2. Davek na dobitke od iger na srečo 500.000
1.2.3. Davek na promet nepremičnin 1,000.000
1.2.4. Upravne takse 200.000
1.2.5. Takse na igralne avtomate 300.000
1.3. Finančna izravnava 88,700.000
1.3.1. Finančna izravnava 88,700.000
2. PRIHODKI ZA DRUGE NAMENE 9,300.000
2.1. Davki in druge dajatve 4,900.000
2.1.1. Davek od premoženja 200.000
2.1.2. Odškodnina za spremembo namembnosti 1,000.000
2.1.3. Odškodnina za degradacijo 2,000.000
2.1.4. Komunalna taksa 100.000
2.1.5. Turistična taksa 500.000
2.1.6. Pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest 100.000
2.1.7. Pristojbina za vzdrževanje melioracij 1,000.000
2.2. Drugi prihodki 4,400.000
2.2.1. Letni prihodki uprave 100.000
2.2.2. Prihodki od obresti 2,000.000
2.2.3. Odškodnina za izkoriščanje rudnin 2,000.000
2.2.4. Vračila kreditov 200.000
2.2.5. Drugi prihodki 100.000
3. PRIHODKI OD PREMOŽENJA 500.000
3.1. Najemnine 100.000
3.2. Prihodki od prodaje premoženja 400.000
4. PRIHODKI IZ NASLOVA SOFINANCIRANJ 25,200.000
4.1. Sredstva ministrstva za šolstvo - vrtec 10,000.000
4.2. MEOR - sredstva za DOO 12,000.000
4.3. MOP - sanacija plazov 2,100.000
4.4. MO - sredstva požarnega sklada 1,100.000
---------------------------------------------------------------------------
SKUPAJ PRIHODKI 149,200.000
---------------------------------------------------------------------------
Bilanca odhodkov proračuna Občine Rogašovci
za leto 1995
--------------------------------------------------------------------------------
Zap. št. Namen Znesek
--------------------------------------------------------------------------------
A) TEKOČA PORABA
I. SREDSTVA ZA DELO OBČINSKIH ORGANOV IN ZAVODOV 37,320.000
1. Sredstva za delo občinskih organov 18,600.000
2. Sredstva za delo zavodov 18,720.000
II. SOCIALNI TRANSFERJI, DOTACIJE, SUBVENCIJE 23,700.000
3. Socialni transferji 11,350.000
4. Dotacije 1,000.000
5. Drugi skupni stroški na področju družbenih dejavnosti 7,350.000
6. Subvencije in intervencije v gospodarstvu 4,000.000
III. DRUGE JAVNE POTREBE IN REZERVE 10,750.000
7. Sredstva za druge javne potrebe 8,500.000
8. Sredstva rezerv 2,250.000
SKUPAJ SREDSTVA TEKOČE PORABE 71,770.000
B) INVESTICIJSKA PORABA
IV. INVESTICIJSKO VZDRŽEVANJE 14,000.000
9. Investicijsko vzdrževanje na področju družbenih dejavnosti 5,000.000
10. Investicijsko vzdrževanje na področju gospodarske
infrastrukture 8,500.000
11. Sredstva na področju ekologije 500.000
V. INVESTICIJSKI ODHODKI 63,430.000
12. Investicije v gospodarski infrastrukturi 40,830.000
13. Investicije v družbene dejavnosti 22,600.000
SKUPAJ SREDSTVA INVESTICIJSKE PORABE 77,430.000
--------------------------------------------------------------------------------
SKUPAJ PORABA PRORAČUNA 149,200.000
--------------------------------------------------------------------------------