Na podlagi 17. člena statuta Mestne občine Novo mesto, (Uradni list RS, št. 13/95 in 37/95) ter 36. in 39. člena zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor (Uradni list SRS, št. 18/84, 37/85, 29/86 in Uradni list RS, št. 26/90, 18/93, 47/93 in 71/93) je Občinski svet Mestne občine Novo mesto na seji dne 28. 9. 1995 sprejel
O D L O K
o lokacijskem načrtu za severno obvoznico Novega mesta
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se ob upoštevanju usmeritev iz dolgoročnega plana občine Novo mesto za obdobje od leta 1986 do leta 2000 (Skupščinski Dolenjski list št. 24/86, 3/90 in Uradni list RS, št. 58/95), družbenega plana Občine Novo mesto za obdobje od leta 1986 do leta 1990 (Skupščinski Dolenjski list, št. 24/86, 15/90 in Uradni list RS, št. 58/95) ter 1. člena zakona o planiranju in urejanju prostora v prehodnem obdobju (Uradni list RS, št. 48/90) sprejme lokacijski načrt severne obvoznice Novega mesta.
Lokacijski načrt je izdelala Dolenjska projektiva d.o.o. Novo mesto pod št. 73/95 v septembru leta 1995.
Sestavljata ga tekstualni in grafični del.
2. člen
Območje lokacijskega načrta zajema zemljišča in dele zemljišč v katastrskih občinah Novo mesto, Dalnji Vrh in Bršljin z naslednjimi parcelnimi številkami:
Podaljšek Mirnopeške ceste (od križišča Straške in Mirnopeške ceste do križišča z Ljubljansko cesto ) – I. faza
k.o. Bršljin
25/2, 25/6, 578/1, 578/3, 578/10, 578/13, 578/14, 587/1, 587/3, 1054/3, 1061, 1163/1, 1071/1
k.o. Dalnji Vrh
1110, 1111, 1112, 1113, 1114, 1115, 1116, 1122/1, 1124/2, 1125, 1127/1,1127/2 1128/1, 1128/2, 1129/1, 1129/2, 1130/1, 1130/2, 1131
Severna cesta (od križišča z Ljubljansko cesto do križišča pri Ločenskem mostu) – II. faza
k.o. Novo mesto
1, 3, 4, 6, 7, 14, 15, 70, 72, 73, 74, 76, 78, 79, 743, 748, 749, 750, 751, 752, 829, 830, 831, 832, 834, 835, 836, 837, 845, 986/1
k.o. Daljni Vrh
744, 748/3, 748/4, 748/5, 877, 882, 883, 884, 885, 886, 887, 891, 892, 1135, 1147, 1148
k.o. Bršljin
606/6, 644, 651/1, 653/1, 653/2, 653/3, 654/1, 654/3, 763/1, 765, 768/2, 815, 882, 887/1, 888/1, 888/2, 888/5, 889/1, 992/5, 992/8, 992/42, 1085/1, 1085/2, 1125/3, 1134, 1136, 1168/1, 1143
Meja območja lokacijskega načrta je prikazana v grafičnih prilogah št. 4.14, 4.15, 4.16.
II. NAMEMBNOST PROSTORA
3. člen
V območju urejanja se zgradi severna obvoznica z naslednjimi spremljajočimi objekti:
– podaljšek Mirnopeške ceste (odsek od križišča Straške in Mirnopeške ceste do križišča z Ljubljansko cesto) – I. faza
– Severna cesta (odsek od križišča z Ljubljansko cesto do križišča pri Ločenskem mostu) – II. faza
– sedanje nedokončano križišče Straške in Mirnopeške ceste se dokonča v “T” obliki
– sedanje “T” križišče pri Ločenskem mostu se preuredi v štirikrako križišče, pri čemer se upošteva tudi desni zavijalni pas iz smeri Šmarješke ceste
– izvede se novo štirikrako križišče med obstoječo Ljubljansko cesto (M-4), novim podaljškom Mirnopeške ceste in novo Severno cesto. V prvi fazi se krak križišča Ljubljanske ceste za smer proti Karteljevem priključi na obstoječo cesto
– novo štirikrako križišče se izvede za priključevanje ulice Velika Bučna vas in Ceste brigad s sosednjimi ulicami na Severno cesto
– novo štirikrako križišče se izvede za priključevanje Lamutove ulice in ulice Ločna, priključek ulice Ločna se izvede po zazidalnem načrtu Krka tovarna zdravil Novo mesto
– avtobusna postajališča se izvedejo v križišču Straške in Mirnopeške ceste, v križišču Ljubljanske ceste z novim podaljškom Mirnopeške ceste in nove Severne ceste ter v križišču nove Severne ceste s Seidlovo in Šmarješko cesto pri Ločenskem mostu
– pri gradnji obvozne ceste je potrebno zagotoviti ustrezne dostope do kmetijskih in gozdnih zemljišč
– viadukt čez železniško progo Novo mesto-Ljubljana in potok Bezgavec
– nadvoz čez severno obvoznico pri kmetiji Kos
– oporni zidovi in podporni zidovi
– enostranski hodnik za pešce in obojestranske kolesarske steze
– lokacija križišča za priključitev Severne ceste na avtocesto Karavanke – Obrežje se določi ob izbiri variante poteka avtoceste na odseku Hrastje – Kronovo.
Vsi predvideni posegi so razvidni iz grafičnih prilog 4.38, 4.39, 4.40.
Za izvedbo načrtovane gradnje severne obvoznice (I. in II. faza) je potrebno porušiti ali prestaviti naslednje objekte:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Red. Vrsta objekta Površina m2 Kat. občina Parc. štev. Lastnik Opomba
št.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. gospodarsko poslopje 50 Dalnji Vrh 1112 Potočar Janez se prestavi
2. stan. hiša gospodarsko poslopje 98 214 Dalnji Vrh 744 Kokalj Ivan se ruši
3. kozolec 75 Bršljin 654/3 Kokalj Ivan se prestavi
4. lopa 224 Bršljin 992/5 Tovarna “Krka” se ruši
5. gospodarsko poslopje 60 Novo mesto 749 Tovarna “Krka” se ruši
6. stan. hiša 100 Novo mesto 751 Gorenc Franc in Marija se ruši
7. gospodarsko poslopje 60 Novo mesto 752 Gorenc Franc in Marija se ruši
8. stan. hiša 110 Novo mesto 834 Sotlar Ivana, Srečko,
Ivica, Jožica se ruši
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4. člen
Severna obvoznica Novega mesta se projektira in izvede za predvideno računsko hitrost 80 km/h.Tehnični elementi horizontalnega in vertikalnega poteka trase severne obvoznice zadostujejo za računsko hitrost 80 km/h.
III. POGOJI ZA URBANISTIČNO, ARHITEKTONSKO IN KRAJINSKO OBLIKOVANJE
5. člen
Normalni prečni prerezi vozišča severne obvoznice so naslednji:
Normalni prečni prerez ceste v nasipu:
vozni pas 2 × 3.25 m = 6.50 m
robni pas 2 × 0.30 m = 0.60 m
hodnik za pešce 1 × 1.50 m = 1.50 m
kolesarska steza 2 × 1.80 m = 3.60 m
bankina 2 × 0.50 m = 1.00 m
NPP = 13.20 m
Normalni prečni prerez ceste v vkopu:
vozni pas 2 × 3.25 m = 6.50 m
robni pas 2 × 0.30 m = 0.60 m
hodnik za pešce 1 × 1.50 m = 1.50 m
kolesarska steza 2 × 1.80 m = 3.60 m
koritnica 2 × 0.75 m = 1.50 m
berma 2 × 0.50 m = 1.00 m
NPP = 14.70 m
Normalni prečni prerez ceste s pasom za počasna vozila:
vozni pas 2 × 3.25 m = 6.50 m
pas za počasna vozila 1 × 3.00 m = 3.00 m
hodnik za pešce 1 × 1.50 m = 1.50 m
kolesarska steza 2 × 1.80 m = 3.60 m
robni pas 2 × 0.30 m = 0.60 m
koritnica 2 × 0.75 m = 1.50 m
bankina 2 × 0.50 m = 1.00 m
NPP = 17.70 m
Normalni prečni prerez ceste s pasom za leve zavijalce:
vozni pas 2 × 3.25 m = 6.50 m
pas za leve zavijalce 1 × 3.25 m = 3.25 m
hodnik za pešce 1 × 1.50 m = 1.50 m
kolesarska steza 2 × 1.80 m = 3.60 m
robni pas 2 × 0.30 m = 0.60 m
bankina 2 × 0.50 m = 1.00 m
NPP = 16.45 m
Normalni prečni prerez na viaduktu
vozni pas 2 × 3.25 m = 6.50 m
robni pas 2 × 0.30 m = 0.60 m
hodnik za pešce 2 × 1.50 m = 3.00 m
kolesarska steza 2 × 1.80 m = 3.60 m
ograja 2 × 0.25 m = 0.50 m
NPP = 14.20 m
Vozišče je dimenzionirano za prometno obremenitev 2 × 10 NOO 82 kN.
6. člen
Objekti
– viadukt
Na odseku severne obvoznice (podaljšek Mirnopeške ceste) od križišča Straške in Mirnopeške ceste do križišča z Ljubljansko cesto se izvede viadukt čez železniško progo Novo mesto-Ljubljana in potok Bezgavec. Dolžina viadukta je 210 m.
– nadvoz
Izvede nadvoz čez Severno cesto za potrebe kmetije Kos na odseku od križišča z Ljubljansko cesto do križišča pri Ločenskem mostu
– oporni in podporni zidovi
Brežine usekov v območju tangenc s kmetijo Kos, plinovodom, zazidalnim kompleksom tovarne zdravil “Krka” in kompleksom tovarne “Labod” se nadomestijo z opornimi zidovi.
Brežine nasipov v območju kmetije Potočar Antona in Cestnega podjetja Novo mesto se nadomestijo s podpornimi zidovi.
Ostale brežine nasipov in usekov se humuzirajo, zasejejo s travo in zasadijo z avtohtono vegetacijo.
IV. POGOJI GLEDE TANGENC OBVOZNICE Z OBSTOJEČIMI KOMUNALNIMI NAPRAVAMI
7. člen
– Vodovod
Gradnja severne obvoznice bo tangirala obstoječe vodovode. Potrebno je zaščititi naslednje vodovode:
zaščita magistralnega cevovoda AC 500 C Ø 500 m/m
zaščita primarnega cevovoda AC 200 C Ø 200 m/m
zaščita cevovoda LŽ 100 Ø 100 m/m.
8. člen
– Kanalizacija
Gradnja severne obvoznice bo tangirala kanalizacijsko mrežo ob Ljubljanski cesti. Potrebna je zaščita.
9. člen
– Elektrika
Gradnja severne obvoznice bo tangirala obstoječe daljnovode visoke in nizke napetosti. Potrebno je zaščititi naslednje:
– DV 110 (20) kV RTP Bršljin-Brestanica. Trasa obvoznice križa daljnovod med portalom RTP Bršljin in SM 112 ter med SM 111 in SM 110 in med SM 110 in SM 109.
Pri križanju med portalom RTP Bršljin in SM 112 bo potrebno električno in mehansko ojačati izolacijo 110 kV DV
Kot križanja med SM 111 in SM 110 in obvoznico bo potrebno korigirati iz kota ca. 24 stopinj v predpisani kot 30 stopinj.
– DV 20 kV Mirna Peč
potrebno bo urediti križanje s cesto z varnostnim obešanjem
– DV 20 kV Šentjernej
potrebno bo urediti križanje s cesto z varnostnim obešanjem in prestavitvijo droga na ustrezno varnostno razdaljo od ceste
– kablovod 1 kV
potrebno bo izdelati kabelsko kanalizacijo
– DV 20 kV Krka (last tovarne zdravil “Krka”)
potrebno bo delno zgraditi kabelsko kanalizacijo in ustrezno zaščito zračnih vodov
– NN zračni vodi
potrebna zaščita in prestavitev zračnega in podzemnega NN voda.
10. člen
– PTT vodi
Gradnja severne obvoznice bo tangirala obstoječo zračno tt omrežje, ki se ga pred pričetkom gradnje ustrezno zaščiti ali prestavi. V bližini tt kablov je prepovedano miniranje in delo s stroji. Dela se izvajajo ročno pod strokovnim nadzorom upravljalca tt omrežja.
11. člen
– Plin
Trasa obvoznice prečka priključna plinovoda P 461 za Stražo (F 250 mm, tlak 6 bar) in plinovod P 462 za tovarno “Revoz” (F150 mm, tlak 20 bar).
Na mestu prečkanja ceste s plinovodom je potrebno predvideti najmanj 1,20 m odmika od temena cevi in nivelete ceste. Predvideti je zaščito plinovoda pod voziščem z armiranobetonskimi ploščami.
Pri vzporednem poteku ceste z magistralnim plinovodom je potreben 10 m, pri primarnem pa je potreben najmanj 5 m horizontalni odmik cestnega telesa od plinovoda.
V. TEHNIČNI POGOJI ZA ZAKOLIČENJE CESTNEGA TELESA
12. člen
Tehnični pogoji za zakoličbo cestnega telesa obvoznice so razvidni iz načrta gradbenih parcel (grafične priloge št. 4.17, 4.18, 4.19) in upoštevajo celotno cestno telo in predvidene površine za ureditev križišč, priključkov, avtobusnih postajališč, hodnikov za pešce in kolesarske steze.
VI. OSTALI POGOJI ZA IZVEDBO PREDVIDENIH POSEGOV V PROSTOR
13. člen
Ob izvedbi gradbenih del bo potrebno zagotoviti varovanje plodne zemlje. Zato bo potrebno zgornji sloj tal-humus odkopati in deponirati ločeno od ostalega izkopa na začasni deponiji. Po končani gradnji se humus uporabi za humuziranje brežin vkopov, nasipov in pri sanacijah poškodb zemljišča, ki bodo nastale pri izvajanju gradnje. Vsak odvoz humusa na druge lokacije je prepovedan.
Uporabni viški materiala bodo deponirani na začasne deponije na trasi severne obvoznice.
Neuporabni viški materiala bodo deponirani v trajne deponije ob trasi severne obvoznice s predhodnim čiščenjem terena, zavarovanjem in odstranitvijo humusa.
V primeru potrebe po dodatnih deponijah na drugih lokacijah se le-te rešujejo s posebno lokacijsko dokumentacijo oziroma se obdelajo v projektni dokumentaciji.
14. člen
Pri izdelavi projektne dokumentacije in pri gradnji severne obvoznice in objektov je potrebno zagotoviti rešitve, ki so po veljavnih predpisih zahtevane za gradnjo objektov na območjih z VIII. stopnjo po Mercalliju.
15. člen
V neposredni bližini PTT kablov, energetskih kablov in magistralnega cevovoda AC DN 500 mm ni dopustno miniranje in uporaba gradbenih strojev. Dela nad kabli se morajo izvajati izključno ročno. Prav tako nista dopustna odvzem materiala in nasip nad traso.
Investitor mora vsaj 10 dni pred pričetkom gradbenih del pri Telekom Slovenija p.o. poslovna enota Novo mesto, Elektro Ljubljana, PE Novo mesto in javno podjetje Komunala Novo mesto naročiti zakoličbo in nadzor nad izvajanjem del.
16. člen
Vsi stroški, ki jih bodo zaradi gradnje severne obvoznice povzročile poškodbe in prestavitve komunalnih vodov in naprav ter stroški predvidenih rušitev ali prestavitev stanovanjskih in gospodarskih objektov, bremenijo investitorja.
VII. TOLERANCE
17. člen
Dovoljena so manjša odstopanja poteka trase severne obvoznice od določil tega lokacijskega načrta. Načeloma naj odstopanja ne presegajo premike trase ± 10 m, vsekakor pa mora biti zagotovljena izvedba načrtovanih posegov tako, da bodo rešitve v osnovi ostale usklajene z rešitvami, ki so predvidene v tem lokacijskem načrtu.
Pri realizaciji načrtovane gradnje severne obvoznice so izjemoma dopustna večja odstopanja od zgoraj navedenih in sicer v primerih, ko se zaradi razmer na terenu (predvsem geološke, geomehanske, hidrološke) ugotovi, da so možne ekonomsko in tehnično bolj utemeljene rešitve.
Za vsa večja odstopanja je potrebno pri pristojnem upravnem organu za urejanje prostora, predložiti: kopijo katastrskega načrta za območje sprememb, situacijo nove rešitve s prikazom reševanja vseh posledično tangiranih objektov in naprav, prikaz posega glede na veljavne planske dokumente ter odstopne izjave lastnikov zemljišč. Ta odstopanja morajo biti usklajena s pogoji, ki so jih soglasodajalci podali k temu lokacijskemu načrtu. V primeru odstopanj je potrebno pridobiti ponovno soglasje soglasodajalcev, da so njihovi pogoji upoštevani.
VIII. FAZNOST IZVAJANJA LOKACIJSKEGA NAČRTA
18. člen
Lokacijski načrt se bo izvajal fazno.
I. faza
Podaljšek Mirnopeške ceste (odsek od križišča Straške in Mirnopeške ceste do križišča z Ljubljansko cesto)
II. faza
Severna cesta (odsek od križišča z Ljubljansko cesto do križišča pri Ločenskem mostu).
IX. KONČNE DOLOČBE
19. člen
Inšpekcijsko nadzorstvo nad izvajanjem tega lokacijskega načrta opravlja urbanistična inšpekcija pri Inšpektoratu Republike Slovenije za okolje in prostor, enota Novo mesto.
20. člen
Lokacijski načrt je stalno na vpogled pri Sekretariatu za varstvo okolja in urejanje prostora Mestne občine Novo mesto in Zavodu za družbeno planiranje in urbanistično načrtovanje Mestne občine Novo mesto.
21. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 352-01-2/95
Novo mesto, dne 28. septembra 1995.
Predsednik
Občinskega sveta
Mestne občine
Novo mesto
Janez Mežan l. r.