Uradni list

Številka 68
Uradni list RS, št. 68/1995 z dne 24. 11. 1995
Uradni list

Uradni list RS, št. 68/1995 z dne 24. 11. 1995

Kazalo

3102. Odlok o organizaciji in delovnih področjih Občinske uprave občine Brežice, stran 5256.

Na podlagi 65. člena ter v zvezi z 49. členom zakona o lokalni samoupravi RS (Uradni list RS, št. 72/93; 6/94 – odločba Ustavnega sodišča RS št. U-I-13/94-65, 45/94 – odločba Ustavnega sodišča RS, št. U-I-144/94-18 in Uradni list RS, št. 57/94, 14/95 in 20/95 – odločba Ustavnega sodišča RS, št. U-I-285/94-105) in drugega odstavka 51. člena statuta Občine Brežice, je občinski svet na 11. seji dne 24. 10. 1995 sprejel
O D L O K
o organizaciji in delovnih področjih Občinske uprave občine Brežice
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se podrobneje uredi organizacija in delovna področja Občinske uprave občine Brežice (v nadaljevanju: občinska uprava).
Občinska uprava je organizirana v upravnih organih, upravni organizaciji in uradu ter v okviru pravic in dolžnosti občine, v skladu z zakoni, drugimi predpisi in statutom Občine Brežice, samostojno opravlja upravne, strokovno-tehnične, organizacijske, razvojne, svetovalne, nadzorne, izvajalske in ostale naloge na področjih za katere je ustanovljena.
2. člen
Občinska uprava izvaja kratkoročne, srednjeročne in dolgoročne programe občine in izvršuje zakone, odloke in druge predpise ter splošne akte občinskega sveta in župana, izvaja razvojne smernice občinskega sveta, spremlja stanje na področjih, za katera je ustanovljena, daje pobude in predloge za reševanje problematike na teh področjih, izdaja izvršilne predpise, odloča o upravnih zadevah iz izvirne in prenesene pristojnosti občine, pripravlja osnutke predpisov in drugih splošnih aktov iz pristojnosti občinskega sveta in župana ter opravlja druga strokovna in servisna dela za občinski svet in župana.
Občinska uprava sodeluje v zadevah lokalnega pomena s krajevnimi skupnostmi, javnimi zavodi, gospodarskimi javnimi službami in drugimi organizacijami ter zagotavlja vsestransko uresničevanje pravic, potreb in interesov občanov.
Občinska uprava pri izvajanju svojih nalog in aktivnosti sodeluje s sosednjimi občinami, regijami, državnimi organi, organizacijami in institucijami, organi in predstavniki sosednjih držav in mest v drugih državah.
3. člen
Občinsko upravo vodi župan.
Za vodenje uprave lahko pooblasti župan tajnika, ki ga na njegov predlog imenuje občinski svet za mandatno dobo 4 let.
Tajnik občinske uprave je za svoje delo in izvajanje nalog občinske uprave neposredno odgovoren županu.
II. ORGANIZACIJA IN DELOVNA PODROČJA OBČINSKE UPRAVE
1. Organizacija občinske uprave
4. člen
V občinski upravi občine Brežice so ustanovljeni trije upravni organi, upravna organizacija ter urad.
5. člen
Upravni organi v občinski upravi so:
– Oddelek za splošno-pravne zadeve in družbene dejavnosti,
– Oddelek za gospodarske javne službe in gospodarske zadeve
– Oddelek za proračun in finance.
Upravna organizacija v občinski upravi je:
– Zavod za prostorsko načrtovanje in razvoj.
V sestavi občinske uprave je tudi urad župana, ki ga vodi tajnik občinske uprave.
Občinske upravne organe in organizacijo vodijo predstojniki, ki jih imenuje občinski svet na predlog župana, in sicer:
– oddelke – vodje oddelkov
– zavod – direktor zavoda.
6. člen
V upravnih organih oziroma organizaciji se lahko oblikujejo organizacijske enote, ki se natančno opredelijo v aktu o sistemizaciji.
7. člen
Sekretar občinskega sveta sklene delovno razmerje v občinski upravi in je v pravicah in obveznostih iz delovnega razmerja izenačen s predstojniki uprave Občine Brežice.
Naloge sekretarja opredeljuje statut in poslovnik občinskega sveta.
2. Delovna področja občinske uprave
8. člen
Urad župana opravlja:
– protokolarne, koordinacijske in organizacijske naloge za župana in občinski svet
– naloge v zvezi s sistemom plač zaposlenih v občinski upravi in organizacijo dela
– naloge v zvezi z upravnim nadzorom nad izvajanjem občinskih predpisov ter zakonitostjo splošnih aktov javnih zavodov, javnih podjetij in drugih organizacij, ki jih potrjuje ali daje soglasje k njim občinski svet
– strokovno-tehnična opravila potrebna za izvajanje nalog civilne zaščite ob sodelovanju predstavnikov krajevnih skupnosti
– naloge v zvezi z volitvami, referendumi in imenovanji za vso občino
– naloge v zvezi z nadzorom poslovanja porabnikov sredstev proračuna občine.
9. člen
Oddelek za splošno-pravne zadeve in družbene dejavnosti opravlja zlasti:
– vse splošno-kadrovske in pravne ter organizacijsko-tehnične naloge za občino,
– pripravo delovnih gradiv oziroma osnutkov odlokov in drugih občinskih aktov, ki jih sprejema ali predlaga v sprejem župan oziroma občinski svet
– naloge v zvezi z upravnim nadzorom izvajanja občinskih predpisov ter zakonitostjo splošnih aktov, ki jih potrjuje ali daje mnenje k njim občinski svet
– nudenje pravne pomoči občanom, krajevnim skupnostim, podjetjem in drugim organizacijam in skupnostim pri uveljavljanju njihovih pravic in obveznosti v upravnem in drugih pravnih postopkih
– pripravlja in uresničuje akte občine, ki se nanašajo na ustanovitev in delovanje javnih zavodov na področju kulture, otroškega varstva, raziskovalne dejavnosti, socialnega skrbstva, šolstva, športa, zdravstva, ki so v pristojnosti občine
– skrbi za pospeševanje in financiranje vseh dejavnosti iz svojega delokroga ter planira in nadzoruje porabo sredstev proračuna občine za te dejavnosti
– upravlja, vzdržuje, nadzoruje in izvaja operativne naloge v zvezi z občinskim premoženjem s področja družbenih dejavnosti
– opravlja vse naloge v zvezi s podeljevanjem koncesij iz svojega delokroga
– opravlja vse upravne naloge s področja družbenih dejavnosti
– opravlja vse druge naloge in posle po nalogu župana ter posle, ki po svoji vsebini ne sodijo v delokrog drugega organa, organizacije ali urada.
10. člen
Oddelek za gospodarske javne službe in gospodarske zadeve, opravlja zlasti:
– opravila in naloge v zvezi z načrtovanjem razvoja občine
– naloge v zvezi z zagotavljanjem pogojev za razvoj gospodarstva, pospeševanjem malega gospodarstva, obrti, turizma, trgovine, podjetništva in ostalih gospodarskih dejavnosti
– naloge v zvezi z zagotavljanjem pogojev za razvoj in pospeševanje kmetijstva ter gospodarno rabo, upravljanje in razpolaganje s kmetijskimi zemljišči
– pripravlja strokovne podlage za vodenje upravnega postopka iz svojega delokroga
– pripravlja strokovne podlage in daje pobude za sprejemanje občinskih odlokov, drugih predpisov in aktov iz svojega delokroga
– izvaja operativne naloge v zvezi z razpolaganjem, upravljanjem in gospodarjenjem z občinskim premoženjem, vodenjem evidenc ter kontrolo nad izvajanjem teh nalog in obveznosti uporabnikov
– predlaga način opravljanja gospodarskih javnih služb, pripravlja njihove razvojne programe, standarde in normative ter izvaja nadzor nad delom le-teh
– pripravlja in vodi investicije, upravlja in gospodari s prometnimi, komunalnimi in ostalimi infrastrukturnimi objekti, napravami in opremo ter izvaja komunalno nadzorstvo
– planira in nadzoruje porabo sredstev proračuna potrebnih za izvajanje nalog iz svojega delokroga
– opravlja vse naloge v zvezi s pridobivanjem, urejanjem, vrednotenjem in razpolaganjem s stavbnimi in kmetijskimi zemljišči, poslovnimi prostori in stanovanji v lasti občine
– pripravlja in usklajuje stanovanjski program občine, vodi register stanovanj ter opravlja vsa ostala dela in naloge v zvezi s stanovanjsko problematiko
– skrbi za učinkovito in sodobno računalniško obdelavo podatkov za vso občino in občinsko upravo.
11. člen
Oddelek za proračun in finance opravlja naloge predvsem na naslednjih področjih:
– spremlja predpise s področja javnih in drugih financ
– pripravlja predlog proračunskega memoranduma, proračuna občine, rebalansa proračuna, zaključnega računa proračuna in predloge drugih aktov s področja financ
– opravlja strokovne naloge za izvrševanje proračuna ter izdeluje finančno-računovodske evidence, analize in poročila
– vodi računovodstvo in knjigovodstvo v skladu z zakoni in občinskimi predpisi ter akti, za občino, krajevne skupnosti in ostale organizacije, zavode in službe katerih ustanovitelj je občina
– izdeluje premoženjsko bilanco proračun
– sodeluje pri nadzoru uporabnikov proračunskih sredstev
– opravlja druge naloge v zvezi s finančnimi opravili
– opravlja plansko-analitsko dejavnost za potrebe občine.
12. člen
Zavod za prostorsko načrtovanje in razvoj Občine Brežice je pooblaščena občinska upravna organizacija za nudenje strokovnih informacij iz področja planskih dokumentov in PIA.
Zavod v okviru svojih pristojnosti opravlja predvsem naslednje naloge:
– pripravlja, organizira in izdeluje prostorski plan in načrt ter posamezne samostojne sestavine plana potrebne pri spremembah in dopolnitvah ter zagotavlja tolmačenje le teh
– pripravlja, izdeluje in pridobiva strokovne podlage za usklajevanje občinskih planov in predloge k spremembam republiške in regionalne prostorske dokumentacije na območju občine oziroma regije
– zbira in vodi seznam parcel za potrebe prekategorizacije kmetijskih zemljišč ter izdeluje in pridobiva strokovne utemeljitve za izjemne posege na kmetijskih zemljiščih
– skrbi za vzpostavitev geoinformacijskega sistema v občini (GIS) na osnovi prostorskega plana in vzdržuje baze podatkov
– pripravlja program, programske in projektne naloge za izdelavo PIA
– nadzoruje kakovost, roke za izdelavo PIA, izvaja recenzije in podaja strokovna tolmačenja sprejetih odlokov PIA in njegovih sestavin
– pripravlja in izdeluje ter vrši nadzor nad PIA in lokacijsko ter priglasitveno dokumentacijo oziroma izdaja pisne lokacijske informacije s pogoji za izdelavo lokacijskih dokumentacij in prostorsko informacijo za potrebe občine in zunanjih uporabnikov
– izdeluje oziroma organizira izdelavo lokacijskih dokumentacij, lokacijskih presoj ter določitev funkcionalnih zemljišč
– planira in nadzoruje porabo sredstev proračuna potrebnih za izvajanje nalog iz svojega delokroga
– daje strokovne informacije občanom predvsem o možnostih gradnje, vsebini dejavnosti, ekološkega in energetskega značaja v kontekstu prostorskega urejanja
– pripravlja strokovne podlage in presoje za raziskavo lokacij za zahtevnejše občinske programe in za razpis urbanističnih in arhitektonskih natečajev ter za potrebe občinskih skladov
– načrtuje občinske projekte posebnega pomena, vodi inženiring in jih promovira javnosti ter opravlja nadzore nad izvajanjem investicij
– opravlja upravne naloge s področja urejanja prostora in varovanja okolja, ki so v pristojnosti občine
– izdeluje razne analize in presoje stanja ter evidentira in analizira podatke o predvideni rabi prostora in posegih v prostor
– skrbi za digitalizacijo podatkov, nalog in dokumentov iz prostora občine zlasti še za potrebe planskih dokumentov in infrastrukturnih objektov občine
– pripravlja strokovne podlage za predloge občinskih predpisov iz svojega delokroga
– sodeluje z ostalimi institucijami v občini, Posavju in v ostalih občinah in na državni ravni ter ustreznimi službami ministrstev, ki se ukvarjajo s problemi prostora.
III. PRAVICE IN DOLŽNOSTI DELAVCEV OBČINSKE UPRAVE
13. člen
Predstojniki upravnih organov oziroma upravne organizacije ter urada organizirajo delo, skrbijo za zakonitost dela in opravljajo druge naloge v okviru pravic in dolžnosti, ki jih določajo zakon, statut občine in drugi predpisi ter akti občine.
Predstojniki so za svoje delo odgovorni županu.
14. člen
Višji upravni delavci v občinski upravi so pomočnik predstojnika, svetovalec predstojnika ali višji svetovalec.
Višje upravne delavce imenuje župan na predlog predstojnika.
15. člen
Delavce občinske uprave sprejema v delovno razmerje župan na podlagi akta o sistemizaciji.
Za sklenitev delovnega razmerja delavcev občinske uprave lahko župan pooblasti tajnika.
16. člen
Za delavce v upravi se smiselno uporabljajo določbe zakona o delavcih v državni upravi, zakona o razmerjih plač v javnih zavodih, državnih organih in organih lokalnih skupnosti, zakona o funkcionarjih v državnih organih, pravilnika o napredovanju zaposlenih v državni upravi ter uredbe o skupnih temeljih za notranjo organizacijo in sistemizacijo delovnih mest v upravnih organih.
O disciplinski odgovornosti delavcev v upravi odloča župan, na drugi stopnji pa disciplinska komisija.
17. člen
Delo občinske uprave je javno.
O delu občinske uprave obveščata javnost župan in tajnik občine.
Delavci občinske uprave morajo varovati tajnost podatkov, ki so z zakonom ali drugimi predpisi določeni, kot osebna, državna ali uradna tajnost.
IV. ODLOČANJE O UPRAVNIH STVAREH
18. člen
V upravnem postopku o upravnih stvareh iz lastne in prenesene pristojnosti odloča župan, tajnik, ali predstojnik upravnega organa v skladu z zakoni in občinskim statutom.
Predstojnik upravnega organa odloča o upravnih stvareh iz občinske pristojnosti na prvi stopnji, in sicer v okviru delovnega področja organa.
Tajnik odloča o upravnih stvareh iz občinske pristojnosti na prvi stopnji o posameznih vprašanjih iz delokroga upravnih organov, za katera ga posebej pooblasti župan.
19. člen
O pritožbah zoper posamične akte iz izvirne pristojnosti odloča župan.
O pritožbah zoper posamične akte iz prenesene državne pristojnosti, ki so jih na prvi stopnji izdali občinski organi, na drugi stopnji odloča pristojno ministrstvo.
20. člen
O izločitvi delavca, predstojnika upravnega organa ali tajnika odloča župan, o izločitvi župana pa Komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja.
21. člen
Župan lahko pooblasti delavce občinske uprave, ki izpolnjujejo zakonske pogoje za odločanje o upravnih stvareh, za opravljanje posameznih dejanj ali za vodenje celotnega postopka.
V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
22. člen
Občinska uprava, na podlagi tega odloka in akta o sistemizaciji delovnih mest prevzame v delovno razmerje delavce od bivše Občine Brežice, ki so v rednem delovnem razmerju za nedoločen čas in, ki opravljajo naloge iz delovnega področja občinske uprave.
Sistemizacijo delovnih mest v občinski upravi sprejme župan v roku 30 dni od sprejema tega odloka in jo predhodno predloži občinskemu svetu, ki poda svoje mnenje.
23. člen
Občinska uprava mora svojo organizacijo in delo uskladiti s tem odlokom v roku treh mesecev po njegovem sprejemu.
Po uskladitvi organizacije občinske uprave preneha veljati sklep o začasni organiziranosti Občinske uprave občine Brežice, št. 125-1/95, z dne 6. 1. 1995.
24. člen
O morebitni koliziji pristojnosti ali drugačni razporeditvi nalog med upravnimi organi, upravno organizacijo in uradom, odloča župan.
25. člen
Odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu.
Št. 014-27/95-2/7
Brežice, dne 24. oktobra 1995.
Predsednik
Občinskega sveta
občine Brežice
Alojzij Slavko Sušin l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti