Uradni list

Številka 16
Uradni list RS, št. 16/1996 z dne 22. 3. 1996
Uradni list

Uradni list RS, št. 16/1996 z dne 22. 3. 1996

Kazalo

866. Statut združenja zdravstvenih zavodov Slovenije, stran 1269.

Na podlagi pooblastila skupščine Združenja zdravstvenih zavodov Slovenije, z dne 7. decembra 1995 je upravni odbor Združenja zdravstvenih zavodov Slovenije sprejel
S T A T U T
Združenja zdravstvenih zavodov Slovenije
(prečiščeno besedilo)
I. TEMELJNE DOLOČBE
1. člen
Zdravstveni zavodi Slovenije so s sklepi o ustanovitvi ustanovili Združenje zdravstvenih zavodov Slovenije (v nadaljevanju: združenje).
V združenje se povezujejo zdravstveni zavodi in druge pravne osebe, ki opravljajo zdravstveno dejavnost.
Združenje sodeluje s sorodnimi mednarodnimi organizacijami in je tako vključeno v mednarodno zdravstveno službo.
2. člen
Ime Združenja je:
Združenje zdravstvenih zavodov Slovenije.
Sedež je v Ljubljani, Njegoševa 8.
Združenje lahko spremeni ime in sedež le s soglasjem članov.
3. člen
Združenje je pravna oseba, ima štampiljko okrogle oblike v kateri je vpisano ime in sedež združenja.
Združenje ima emblem. Emblem je kvadratne oblike in je sestavljen iz modrih kvadratov v obliki črke Z na beli podlagi. V emblem je z modro barvo vrisana Eskalupova palica s kačo. Emblem se uporablja na pismih, dopisih, informativnih glasilih in drugih edicijah ter v pravnem prometu.
Emblem se lahko uporablja tudi v črno-belem tisku. Postavljen je lahko pred, nad ali pod napis imena.
Združenje ima na svojih poslovnih prostorih napisno tablo. Napisna tabla je bele barve in vsebuje emblem, z modrimi črkami napisano ime in sedež združenja.
4. člen
S statutom združenja se urejajo:
– dejavnost združenja,
– organizacija združenja,
– organi, njihove pristojnosti in način odločanja ter
– druga vprašanja, pomembna za opravljanje dejavnosti in poslovanja združenja v skladu z zakonom in sklepom o ustanovitvi združenja.
II. NALOGE ZDRUŽENJA
5. člen
Člani združenja se združujejo z namenom, da uresničujejo naslednje naloge:
1. sodelovanje pri pripravi predloga plana zdravstvenega varstva Slovenije, ki vsebuje:
– strategijo razvoja zdravstvenega varstva,
– prednostna razvojna področja,
– naloge in cilje zdravstvenega varstva,
– podlage za razvoj zdravstvene dejavnosti na posameznih ravneh, vključno z izobraževanjem in izpopolnjevanjem kadrov ter za razvoj sistema zdravstvenega zavarovanja,
– specifične potrebe in možnosti zdravstvenega varstva posameznih območij,
– nosilce nalog za uresničevanje plana zdravstvenega varstva,
– merila za mrežo javne zdravstvene službe, upoštevaje dostopnost zdravstvenih storitev po območjih,
2. sodelovanje pri oblikovanju zakonov in podzakonskih aktov s področja zdravstva,
3. sodelovanje in zastopanje interesov članov pri pripravi izhodišč za izvajanje programov in njihovih cen,
4. sodelovanje pri urejanju odnosov med Zavodom za zdravstveno zavarovanje Slovenije in člani združenja pri:
– opredelitvi zmogljivosti za izvajanje pravic iz obveznega zdravstvenega zavarovanja,
– določitvi obsega sredstev,
5. sodelovanje pri urejanju odnosov z Zavodom za zdravstveno zavarovanje Slovenije in drugimi zavarovalnicami pri izvajanju prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja,
6. zastopanje članov združenja v odnosih do Vlade Republike Slovenije in pristojnih ministrstev,
7. zastopanje članov združenja v skupščini Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije,
8. sodelovanje pri sklepanju in uveljavljanju kolektivnih pogodb z vidika zastopanja interesov članov združenja,
9. uresničevanje skupnih interesov članov na področju organizacije poslovanja in ustvarjanja pogojev za učinkovito izvajanje zdravstvene dejavnosti,
10. opravljanje notranje in zunanje trgovinske dejavnosti za potrebe zdravstvenih zavodov na podlagi skupnih interesov,
11. uresničevanje drugih skupnih interesov članov združenja.
Združenje lahko opravlja dela tudi za druge naročnike, če ima za to proste zmogljivosti in če je delo v skladu z dejavnostjo združenja, vendar ne na škodo članov.
Združenje lahko prenese posamezna dela iz svoje dejavnosti tudi na druge izvajalce, ki so sposobni zagotoviti kvalitetno izvedbo del in če se s tem doseže racionalnejše in smotrnejše opravljanje dela.
III. ORGANIZACIJA ZDRUŽENJA, ORGANI ZDRUŽENJA, NJIHOVE PRISTOJNOSTI IN NAČIN ODLOČANJA
6. člen
Združenje je organizirano tako, da njegove naloge izvršujejo:
– skupščina,
– upravni odbor,
– odbori dejavnosti,
– stalne komisije,
– direktor združenja.
7. člen
Združenje upravlja skupščina združenja.
Skupščino sestavljajo delegati članov združenja.
Vsak član združenja ima v skupščini enega delegata.
Število glasov posameznega delegata skupščine je odvisna od števila zaposlenih delavcev v zdravstvenem zavodu, ki ga delegat zastopa. Posamezni delegat skupščine ima en glas na vsakih začetih 300 zaposlenih delavcev.
Postopek imenovanja in razreševanja delegatov skupščine je določen v splošnih aktih članov združenja.
8. člen
Skupščina razpiše volitve v skupščino najkasneje dva meseca pred potekom mandatne dobe.
Postopek volitev natančneje določi skupščina s pravilnikom.
9. člen
Mandat delegatov skupščine traja 4 leta in se šteje od dneva njene prve seje.
Delegatu skupščine preneha mandat še pred potekom mandatne dobe v primeru, če mu preneha delovno razmerje pri članici združenja, če izgubi status delegata članice združenja ali če se odpove mandatu.
Če članu skupščine preneha mandat pred potekom mandatne dobe, je članica združenja dolžna, v skladu s svojimi splošnimi akti, imenovati novega delegata najkasneje v dveh mesecih po prenehanju mandata njenega delegata.
10. člen
Skupščina ima predsednika in njegovega namestnika, ki ju delegati izvolijo na prvi seji v skladu s poslovnikom o delu skupščine.
11. člen
Sejo skupščine združenja sklicuje njen predsednik oziroma v njegovi odsotnosti njegov namestnik.
Skupščina zaseda po potrebi, vendar najmanj enkrat letno.
Predsednik oziroma namestnik skupščine mora sklicati sejo skupščine, če to zahteva najmanj 1/3 članov združenja, upravni odbor združenja oziroma direktor združenja.
V primeru iz prejšnjega odstavka je predsednik dolžan sklicati sejo v roku 15 dni od prejema zahteve za sklic skupščine.
12. člen
Predsednik skupščine ima predvsem naslednje pristojnosti:
– predstavlja skupščino združenja,
– sklicuje, predlaga dnevni red, pripravlja in vodi seje skupščine,
– spremlja izvajanje sklepov skupščine,
– opravlja druge naloge za katere ga pooblasti skupščina.
Predsednik skupščine je za svoje delo odgovoren skupščini.
13. člen
Namestnik predsednika skupščine nadomešča predsednika v vseh njegovih pravicah in dolžnostih, kadar je ta odsoten. Če sta odsotna oba, vodi sejo skupščine delegat, ki ga določi skupščina.
Če predsedniku skupščine predčasno preneha mandat, opravlja njegove naloge njegov namestnik do izvolitve novega predsednika.
Če je za predsednika skupščine izvoljen delegat iz bolnišnične zdravstvene dejavnosti, mora biti namestnik iz osnovne zdravstvene dejavnosti oziroma obratno.
14. člen
Način in roke sklica, vodenje sej, vzdrževanje reda na sejah, način odločanja, vsebino zapisnika in druga vprašanja določi skupščina s poslovnikom. Skupščina opravlja delo na sejah, ki so praviloma javne.
15. člen
Skupščina združenja ima naslednje pristojnosti:
– sprejema statut, njegove spremembe in dopolnitve,
– sprejema program dela združenja ter spremlja njegovo izvrševanje,
– določa finančni načrt združenja,
– obravnava predlog plana zdravstvenega varstva Republike Slovenije,
– določa smernice za pripravo izhodišč za izvajanje programov ter za oblikovanje cen zdravstvenih storitev,
– voli predsednika in namestnika predsednika skupščine,
– imenuje in razrešuje upravni odbor in stalne komisije skupščine združenja,
– določa poslovno politiko in temeljne smeri delovanja združenja ter daje smernice za delo direktorja združenja in izvršilnih organov združenja,
– obravnava in sprejema letno poročilo o delu združenja.
Skupščina sprejema odločitve z večino glasov delegatov, razen za: prvo, tretjo in deveto alineo tega člena, kjer odloča z večino glasov vseh članov.
Upravni odbor
16. člen
Upravni odbor je izvršilni organ združenja in ima 9 članov.
Upravni odbor opravlja naloge, ki so določena s tem statutom in zadeve, za katere ga pooblasti skupščina.
Upravni odbor je za svoje delo odgovoren skupščini.
17. člen
Upravni odbor sestavljajo predsednik skupščine, predsednik odbora skupščine za osnovno zdravstveno dejavnost in dva člana, od katerih je eden predsednik odbora za zobozdravstveno dejavnost, drugega pa imenuje odbor za osnovno zdravstveno dejavnost, predsednik odbora skupščine za bolnišnično zdravstveno dejavnost in dva člana, od katerih je eden predsednik odbora za psihiatrično bolnišnično dejavnost, drugega pa imenuje odbor za bolnišnično zdravstveno dejavnost, predsednik odbora skupščine za dejavnost socialne medicine, higiene, epidemiologije in medicinske ekologije in 1 član, ki ga ta odbor imenuje.
Pri delu upravnega odbora so dolžni kot strokovni delavci sodelovati direktor združenja, predsedniki ekonomske komisije, pravne komisije in zdravstvene komisije.
Predsednika in namestnika upravnega odbora izvolijo člani upravnega odbora na prvi seji.
Mandatna doba članov upravnega odbora traja 4 leta in se pokriva z mandatno dobo skupščine združenja.
18. člen
Upravni odbor ima naslednje pristojnosti:
– v okviru postavljenih smernic skupščine obravnava izhodišča za izvajanje programov ter za oblikovanje cen storitev ter sprejme sklep o pristopu k splošnemu dogovoru za opravljanje programov zdravstvenih storitev in izhodišč za njegovo izvajanje,
– obravnava in sprejema poročila o poslovanju med letom,
– obravnava in sprejema zaključni račun združenja ter odloča o razporeditvi morebitnih prihodkov nad odhodki oziroma o kritju izgube,
– odloča o nakupu in prodaji nepremičnin združenja,
– sprejema akte združenja, ki niso v pristojnosti skupščine,
– sprejema odločitve in ukrepe za izvrševanje sklepov skupščine,
– določa vsebino pogodbe o zaposlitvi direktorja združenja in sklepa to pogodbo,
– določa višino sejnin, povračilo potnih stroškov in morebitne nagrade za člane organov ter imenovanih delovnih skupin združenja,
– določa višino članarine,
– imenuje in razrešuje direktorja združenja,
– imenuje komisije in delovne skupine za opravljanje določenih nalog s svojega delovnega področja in jim določa naloge,
– imenuje uredniški odbor glasila Novis,
– sodeluje pri sklepanju kolektivnih pogodb,
– daje pobude za sprejemanje zakonov in drugih predpisov, ki se nanašajo na zdravstvo, oziroma daje pobude za njihove spremembe in dopolnitve,
– pripravlja gradivo in strokovne podlage ter predloge za odločanje na skupščini,
– predlaga skupščini sprejem aktov iz njene pristojnosti,
– ugotavlja pristop in izstop novih članov v oziroma iz združenja,
– opravlja druge naloge za katere ga pooblasti skupščina.
19. člen
Seje upravnega odbora sklicuje in vodi predsednik oziroma njegov namestnik.
Upravni odbor je sklepčen, če je prisotna večina njegovih članov, odločitev pa je sprejeta, kadar je zanjo glasovalo več kot polovica vseh članov.
Upravni odbor določi način svojega dela s poslovnikom.
20. člen
Članu upravnega odbora predčasno preneha mandat zaradi prenehanja delovnega razmerja pri članici združenja ali če izgubi status predstavnika v posameznem odboru združenja.
V primeru, da predčasno preneha mandat predsedniku, namestniku predsednika oziroma članu upravnega odbora, se na prvem zasedanju skupščine imenujejo novi člani upravnega odbora za preostali del mandata.
Odbori dejavnosti
21. člen
Za uresničevanje posameznih nalog združenja se ustanovijo naslednji odbori skupščine:
– odbor za bolnišnično zdravstveno dejavnost,
– odbor za psihiatrično bolnišnično dejavnost,
– odbor za osnovno zdravstveno dejavnost,
– odbor za zobozdravstveno dejavnost,
– odbor za dejavnost socialne medicine, higiene, epidemiologije in medicinske ekologije.
22. člen
Odbor za bolnišnično zdravstveno dejavnost sestavljajo predstavniki članov združenja, ki opravljajo to dejavnost.
Odbor za psihiatrično bolnišnično dejavnost sestavljajo predstavniki psihiatričnih bolnišnic, članov združenja.
Odbor za osnovno zdravstveno dejavnost sestavljajo predstavniki zdravstvenih domov, članov združenja.
Odbor za zobozdravstveno dejavnost sestavljajo po dva predstavnika zobozdravstvene dejavnosti, članov združenja po posameznih območjih, kot jih določi zavod za zdravstveno zavarovanje.
Odbor za dejavnost socialne medicine, higiene, epidemiologije in medicinske ekologije sestavljajo predstavniki članov združenja, ki opravljajo to dejavnost.
23. člen
Odbori obravnavajo vprašanja in probleme iz svoje dejavnosti, dajejo predloge za obravnavo in sprejem na upravnem odboru združenja ter obravnavajo predloge in sklepe upravnega odbora iz svoje dejavnosti.
Odbori v okviru dogovorjene politike na svojem področju odločajo avtonomno.
Mandatna doba članov odborov je 4 leta. Odbori sprejemajo sklepe z večino glasov navzočih.
Odbori imenujejo na prvi seji predsednika in namestnika odbora.
24. člen
Odbor za bolnišnično zdravstveno dejavnost ima pristojnost samostojnega sklepanja področnega dogovora za izvajanje programov in oblikovanje cen zdravstvenih storitev na sekundarni ravni in področnega dogovora na terciarni ravni.
Odbor za psihiatrično bolnišnično dejavnost se vključi v dogovarjanje in sklepanje področnega dogovora za njegovo dejavnost v sklopu odbora za bolnišnično zdravstveno dejavnost.
Odbor za osnovno zdravstveno dejavnost ima pristojnost samostojnega sklepanja področnega dogovora za izvajanje programov in oblikovanje cen zdravstvenih storitev na primarni ravni.
Odbor za zobozdravstveno dejavnost se vključi v dogovarjanje in sklepanje področnega dogovora za njegovo dejavnost v sklopu odbora za osnovno zdravstveno dejavnost.
Odbor za dejavnost socialne medicine, higiene, epidemiologije in medicinske ekologije ima pristojnost samostojnega sklepanja področnega dogovora za izvajanje programov in oblikovanje cen zdravstvenih storitev za svojo dejavnost.
Pristojnosti samostojnega sklepanja področnih dogovorov si pridobijo odbori dejavnosti v skladu z opredelitvijo partnerjev v dogovarjanju.
25. člen
Odbori skupščine lahko imenujejo za izvrševanje posameznih nalog komisije in druga telesa.
Stalne komisije skupščine
26. člen
Skupščina združenja imenuje za pripravo strokovnih predlogov na pravnem in ekonomskem področju pravno komisijo, ekonomsko komisijo in zdravstveno komisijo.
Komisije imajo po enajst članov, ki so imenovani tako, da so praviloma zastopana vsa območja z enim članom, območji Ljubljane in Maribora pa s po dvema članoma.
Komisije so imenovane za obdobje 4 let in na prvi seji imenujejo predsednika in namestnika.
27. člen
Pravna komisija je izvršilni organ skupščine z nalogo, da pripravlja in predlaga skupščini in upravnemu odboru rešitve za odločitve o strokovnih vprašanjih na pravnem področju ter da izvršuje sprejete odločitve.
28. člen
Ekonomska komisija je izvršilni organ skupščine z nalogo, da pripravlja in predlaga skupščini in upravnemu odboru rešitve za odločitve o strokovnih vprašanjih z ekonomskega področja in da izvršuje sprejete odločitve.
29. člen
Zdravstvena komisija je izvršilni organ skupščine, z nalogo, da pripravlja in predlaga skupščini in upravnemu odboru rešitve predvsem v zvezi s problematiko na strokovnih področjih, kot so oblikovanje strategije in načrtovanja razvoja sistema zdravstvenega varstva, proučevanje organizacije zdravstvenih zavodov in organizacije dela v njih ter spremljanje in usmerjanje aktivnosti uvajanja in razvoja računalniško podprtega zdravstveno informacijskega sistema na aplikativni, medicinski, poslovni in komunikacijski ravni.
Direktor Združenja
30. člen
Združenje vodi direktor združenja.
31. člen
Za direktorja združenja je lahko na podlagi razpisa imenovana oseba, ki poleg pogojev, določenih v zakonu izpolnjuje še naslednje pogoje:
– visoko strokovno izobrazbo,
– najmanj 5 let delovnih izkušenj na vodilnih delovnih mestih,
– poznavanje delovanja sistema zdravstva in zdravstvene dejavnosti v Sloveniji.
32. člen
Direktorja združenja imenuje in razrešuje upravni odbor združenja za mandatno obdobje 4 let.
33. člen
Razpis za direktorja združenja mora biti objavljen najmanj 3 mesece pred potekom mandata.
34. člen
Če se na razpis ne prijavi noben kandidat ali če nobeden od prijavljenih kandidatov ne izpolnjuje pogojev, ali nobeden od kandidatov ni bil imenovan, direktor nadaljuje s svojim delom, dokler ni imenovan vršilec dolžnosti direktorja.
Če direktorju preneha delovno razmerje pred potekom mandata, upravni odbor pooblasti do imenovanja vršilca dolžnosti direktorja enega izmed strokovnih delavcev strokovne službe združenja za opravljanje nalog direktorja združenja.
35. člen
Direktor je lahko razrešen pred iztekom časa za katerega je imenovan v naslednjih primerih:
– če sam zahteva razrešitev,
– če nastane kateri od razlogov, ko po predpisih o delovnih razmerjih preneha delovno razmerje po samem zakonu,
– če pri svojem delu ne ravna po predpisih in splošnih aktih združenja ali neutemeljeno ne izvršuje sklepov organov združenja oziroma ravna v nasprotju z njimi,
– če s svojim nevestnim in nepravilnim delom povzroči združenju večjo škodo ali če zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti združenja.
36. člen
Direktor združenja ima naslednje pristojnosti:
– izvršuje sklepe skupščine in drugih organov združenja,
– koordinira delo upravnega odbora in drugih organov združenja,
– zagotavlja zakonitost poslovanja združenja,
– zastopa in predstavlja združenje,
– sodeluje na sejah skupščine, upravnega odbora in drugih organov združenja brez pravice do glasovanja,
– v skladu s finančnim načrtom in planom nabav osnovnih sredstev odloča o nabavi, zamenjavi in odpisu osnovnih sredstev do obsega, ki ga določi upravni odbor,
– določa plan kadrov in izobraževanja delavcev strokovne službe,
– izdaja odločbe na prvi in drugi stopnji delavcem strokovne službe,
– v skladu z zakonom, kolektivnimi pogodbami in usmeritvami upravnega odbora usklajuje plače in nadomestila, potrjuje povrnitev materialnih stroškov in nadomestila za službena potovanja ter druge materialne stroške za delavce strokovne službe in druge,
– izda pravilnik o sistemizaciji delovnih mest delavcev v strokovni službi in ga predloži v soglasje upravnemu odboru združenja,
– odloča o disciplinski odgovornosti delavcev strokovne službe in izreka disciplinske ukrepe v skladu z zakonom in akti strokovne službe,
– odloča o pravicah delavcev strokovne službe iz dela in delovnega razmerja ter o njihovih ugovorih,
– je odredbodajalec za vse račune zavoda in za to pooblašča druge delavce strokovne službe,
– sprejema splošne akte, ki se tičejo urejanja razmerij v strokovni službi,
– oblikuje in imenuje člane komisij in delovnih skupin in jim določa naloge,
– opravlja druge naloge, za katere ga pooblaste skupščina združenja, upravni dobor in drugi organi združenja.
IV. STROKOVNA SLUŽBA
37. člen
Združenje ima strokovno službo, ki ni pravna oseba.
Strokovna služba združenja pripravlja strokovne podlage za izvajanje nalog združenja in opravlja administrativno-tehnična dela v zvezi z izvajanjem nalog združenja.
38. člen
Strokovno službo združenja vodi direktor, ki je odgovoren za zakonitost dela strokovne službe.
39. člen
Strokovna služba ima pravila, ki jih določi direktor.
V. NAČIN IN POGOJI PRIDOBIVANJA SREDSTEV ZA DELO ZDRUŽENJA
40. člen
Sredstva za delo pridobiva združenje:
– iz članarine,
– s plačili za storitve izven dogovorjenega programa združenja oziroma na trgu,
– iz drugih virov na način in pod pogoji določenimi z zakonom.
41. člen
Članarina je odvisna od doseženega prihodka članov združenja v preteklem letu, zmanjšanega za nabavno vrednost prodanega blaga. Prihodek je izražen v številu povprečnih mesečnih bruto osebnih dohodkov na zaposlenega v gospodarstvu za preteklo leto, in sicer v naslednjih razredih, glede na velikost prihodka člana združenja:
– do 6.500
– od 6.500 do 30.000
– od 30.000 do 60.000
– nad 60.000.
42. člen
Upravni odbor določi za tekoče leto višino članarine v promilih glede na višino prihodka članov po kriterijih iz 41. člena ter višino članarine za druge pravne osebe.
Članarino so člani dolžni poravnati vsako trimesečje na podlagi obvestila o višini članarine v 15 dneh po prejemu obvestila.
43. člen
Upravni odbor določi višino članarine najkasneje do konca meseca marca.
V primeru, da skupščina ne sprejme do konca meseca marca finančnega načrta, upravni odbor sprejme sklep o začasnem financiranju.
V primeru sprememb pogojev poslovanja med letom, lahko upravni odbor zviša ali zniža višino članarine do 15%.
44. člen
Člani združenja zagotavljajo sredstva za investicije, na podlagi na skupščini sprejetega investicijskega načrta.
45. člen
Združenje je dolžno poslovati po temeljih dobrega gospodarja in je odgovorno za zakonitost poslovanja.
Združenje je odgovorno za svoje obveznosti s sredstvi do višine letne članarine.
Člani odgovarjajo za obveznosti združenja solidarno do višine vloženih sredstev.
46. člen
Združenje nastopa v pravnem prometu neomejeno, razen da mora za nakup in prodajo nepremičnega premoženja pridobiti soglasje članov združenja.
VI. PRAVICE IN OBVEZNOSTI ČLANOV ZDRUŽENJA
47. člen
Pravice članov združenja so, da:
– uporabljajo podatke, analize, informacije ter druge storitve združenja,
– enakopravno kot člani skupščine preko svojih predstavnikov v skupščini odločajo o vseh zadevah, ki so v pristojnosti skupščine združenja,
– odločajo o spremembah organiziranja in delovanja združenja,
– so obveščeni o delu in poslovanju združenja,
– dajejo pobude in predloge za obravnavo določenih vprašanj,
– izstopijo iz združenja.
48. člen
Obveznosti članov so predvsem, da:
– s svojimi strokovnimi delavci sodelujejo pri skupnih nalogah in strokovnih opravilih ter poslih skupnega pomena skupščine združenja in njenih izvršilnih organov ter stalnih in občasnih komisij in teles,
– na zahtevo direktorja združenja redno in pravočasno dostavljajo resnične in točne podatke in obvestila v zvezi z izvrševanjem strokovnih opravil in poslov skupnega pomena in vse druge potrebne podatke, ki so potrebni za pripravo podlag za skupne aktivnosti in v druge namene,
– spoštujejo sprejete sklepe in stališča združenja,
– združujejo sredstva za posebne programe o katerih se posebej dogovorijo,
– združujejo dogovorjena finančna sredstva za uresničevanje postavljenih ciljev in nemoteno poslovanje združenja,
– odgovarjajo za prevzete obveznosti združenja do višine redne letne članarine,
– se vzdržujejo kakršnegakoli ravnanja, ki škoduje ugledu združenja in medsebojnim odnosom v združenju.
VII. PRISTOP IN PRENEHANJE ČLANSTVA V ZDRUŽENJU
49. člen
Pristop novih članov v združenje je možen na osnovi pristopne izjave.
O sprejemu novih članov združenja odloča upravni odbor združenja.
50. člen
Pravice in obveznosti novo sprejetega člana združenja postanejo veljavne v začetku naslednjega meseca po sprejemu sklepa o članstvu v upravnem odboru združenja.
51. člen
Vsak član lahko izstopi iz združenja.
Pisni in obrazloženi sklep o izstopu iz združenja, sprejet v skladu s svojimi splošnimi akti, mora član, ki izstopa iz združenja dostaviti upravnemu odboru združenja.
Izstop iz združenja je možen le na koncu koledarskega leta, s tem, da se sklep o izstopu iz združenja dostavi upravnemu odboru združenja najkasneje tri mesece pred izstopom.
Upravni odbor združenja sprejme na podlagi sklepa iz drugega odstavka tega člena ugotovitveni sklep o izstopu člana iz združenja.
52. člen
Članstvo v združenju lahko preneha tudi v primeru, če član ne izpolnjuje obveznosti iz 48. člena tega statuta.
Sklep o prenehanju članstva v združenju sprejme skupščina na predlog upravnega odbora.
53. člen
Član, ki izstopa iz združenja ali mu preneha članstvo v združenju, je dolžan poravnati vse obveznosti do združenja, nastale v času, ko je bil član združenja.
VIII. REŠEVANJE MEDSEBOJNIH SPOROV
54. člen
Vsak spor iz medsebojnih odnosov med člani in združenjem bodo člani ter združenje poiskušali reševati sporazumno.
V primeru, da spora ne uspejo rešiti sporazumno, bodo rešitev spora prepustili arbitraži združenja.
Arbitražo združenja sestavlja enako število predstavnikov strank, ki so v sporu in predsednik, ki ga določijo sprte strani sporazumno.
Arbitraža odloča o sporih z večino glasov.
Sklep arbitraže je dokončen.
55. člen
Podrobnejši način dela arbitraže se določi s poslovnikom o delu.
IX. POSLOVNA TAJNOST
56. člen
Poslovna tajnost so listine in podatki, določeni s tem statutom ali drugim splošnim aktom združenja, katerih posredovanje nepooblaščeni osebi bi bilo v nasprotju s poslovanjem združenja ali interesi članov združenja in bi škodovalo interesom združenja in poslovnemu ugledu združenja, če z zakonom ni določeno drugače.
57. člen
Združenje mora varovati kot poslovno tajnost listine in podatke, opredeljene s posebnim aktom, ki ga sprejme skupščina.
58. člen
Poslovno tajnost morajo varovati člani združenja in delavci strokovne službe, ki na kakršnikoli način zvedo za listine in podatke, ki so poslovna tajnost.
59. člen
Na zahtevo pooblaščenih organov sme podatke, ki so poslovna tajnost sporočati samo direktor združenja.
X. OBVEŠČANJE
60. člen
Združenje seznanja svoje članice o delu združenja s:
– posredovanjem gradiv za seje organov združenja,
– letnimi in obdobnimi poročili o poslovanju,
– informacijami in obvestili,
– glasilom Novis.
XI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
61. člen
Statut zavoda, njegove spremembe in dopolnitve sprejema skupščina v dvofaznem postopku.
Gradivo za pripravo osnutka statuta predloži upravnemu odboru direktor združenja.
Upravni odbor oblikuje osnutek statuta in ga predloži v obravnavo članicam združenja.
Po končani razpravi upravni odbor sprejme predlog statuta in ga predloži v sprejem skupščini.
Delegati skupščine lahko k predlogu podajo amandmaje.
62. člen
Z dnem ko začnejo veljati te spremembe in dopolnitve statuta združenja, prenehajo veljati posamezne določbe statuta združenja z dne 22. januarja 1993 in njegove spremembe in dopolnitve z dne 24. junija 1993.
Upravni odbor je pooblaščen za pripravo čistopisa statuta združenja in njegovo objavo v Uradnem listu Republike Slovenije.
63. člen
Spremembe in dopolnitve tega statuta veljajo z dnem objave v Uradnem listu Republike Slovenije.
Določbe sprememb in dopolnitev tega statuta pa se uporabljajo od dneva sprejema na skupščini združenja.
Predsednik
Skupščine Združenja
zdravstvenih zavodov Slovenije
prim. dr. Vasja Klavora l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti