Na podlagi 14. člena zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94) in 26. člena statuta Občine Idrija (Uradni list RS, št. 50/95) je Občinski svet občine Idrija na seji dne 29. 2. 1996 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Idrija za leto 1996
1. člen
S proračunom Občine Idrija za leto 1996 (v nadaljnjem besedilu: občinski proračun) se zagotavljajo sredstva za financiranje zagotovljene porabe in drugih nalog v Občini Idrija (v nadaljnjem besedilu: občina) v letu 1996.
2. člen
Z občinskim proračunom se ureja upravljanje s prihodki in odhodki ter upravljanje z občinskim premoženjem in obveznostmi.
3. člen
Občinski proračun sestavljata bilanca prihodkov in odhodkov in račun financiranja.
V računu financiranja se izkazujejo obveznosti občine in zadolževanje občine, ki je povezano s financiranjem salda bilance prihodkov in odhodkov.
Bilanca prihodkov in odhodkov:
– prihodki 691.942 SIT
– odhodki 691.942 SIT
Pregled prihodkov in odhodkov občinskega proračuna je prikazan v posebni bilanci, ki je sestavni del občinskega proračuna.
4. člen
Vsi prihodki, ki jih uporabniki sredstev občinskega proračuna ustvarjajo s svojo dejavnostjo, so prihodek proračuna, če ni s tem odlokom drugače določeno.
Za prihodke v smislu prejšnjega odstavka se ne štejejo prihodki izvajalskih organizacij, katerim se prihodki iz dejavnosti upoštevajo pri dodeljevanju sredstev iz proračuna.
5. člen
Od vseh prihodkov občinskega proračuna se v proračunsko rezervo občine izloča 0,5% sredstev.
O uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz prvega odstavka 12. člena zakona o financiranju občin do višine 500.000 SIT odloča župan.
6. člen
Uporabniki sredstev proračuna so dolžni uporabljati dodeljena sredstva le za namene, ki so opredeljeni v bilanci prihodkov in odhodkov.
Župan mora v primeru, da je ugotovljena neracionalna poraba dodeljenih sredstev pri posameznem proračunskem porabniku, začasno (s soglasjem občinskega sveta pa dokončno) ustavi financiranje posamezne proračunske postavke.
Uporabniki ne smejo prevzemati na račun občinskega proračuna obveznosti, ki bi presegle z občinskim proračunom določena sredstva za posamezne namene.
Občina lahko daje poroštva za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je, vendar največ do 5% zagotovljene porabe v letu, v katerem se daje poroštvo.
O dajanju poroštev iz prejšnjega odstavka odloča občinski svet.
7. člen
Če se v teku izvrševanja proračuna ugotovi, da so potrebna dodatna sredstva na posamezni postavki, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti, lahko občinski svet na predlog župana odloči, da se dodatna sredstva namenijo iz druge postavke proračuna.
Kolikor zaradi prenosa sredstev med postavkami ni ogroženo izvajanje nalog posameznega področja, v katerem so bila sredstva prerazporejena, odloča o taki začasni prerazporeditvi župan.
8. člen
Sredstva tekoče rezerve se dodeljujejo:
– za naloge, ki so neodložljive in za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva,
– za naloge, za katere se med letom izkaže, da sredstva v proračunu niso planirana v zadostnem obsegu.
O uporabi sredstev tekoče rezerve do višine 300.000 SIT za posamezni namen odloča župan.
9. člen
Sredstva za plače se uporabnikom dodeljujejo enakomerno v obliki mesečnih dotacij, sredstva za materialne stroške in druge odhodke pa praviloma mesečno, vendar ob hkratnem upoštevanju likvidnostnega pložaja proračuna in zapadlosti posameznih obveznosti.
Sredstva za amortizacijo se praviloma nakazujejo trimesečno.
Ob slabi likvidnostni situaciji proračuna župan lahko začasno zmanjša ali ustavi izvajanje posameznih postavk proračuna, ki direktno ne ogrožajo izvajanja nalog na posameznem področju.
10. člen
O začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih presežkov zaradi ohranitve njihove realne vrednosti in zagotovitve tekoče likvidnosti proračuna odloča župan ali od njega pooblaščena oseba v občinski upravi.
11. člen
Predvideno je zadolževanje občinskega proračuna za namene in v višini, ki jo dopušča zakon o financiranju občin.
O zadolževanju proračuna odloča občinski svet.
12. člen
Vsa določila in načini poslovanja, ki niso opredeljena s tem odlokom, se morajo izvajati v skladu z zakonodajo s področja javnih financ.
13. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 403-33/95
Idrija, dne 29. februarja 1996.
Predsednik
Občinskega sveta
občine Idrija
Franci Jereb, dr. med. l. r.
BILANCA PRIHODKOV
VRSTA PRIHODKOV 1.000 SIT
I. Prihodki za zagotovljeno porabo 479.028
II. Prihodki za druge naloge 212,914
1. Davki in druge dajatve 96,000
2. Prihodki od premoženja 82,636
3. Prihodki iz naslova sofinanciranja 34,278
SKUPAJ 691,942
BILANCA ODHODKOV
VRSTA ODHODKOV v 1.000 SIT
I. Tekoči odhodki 463,525
1. Plače, prispevki, drugi os. prejemki 67,229
2. Materialni in drugi stroški 96,719
3. Socialni transferji 5,760
4. Plač. storitev in dotacije jav. zav. 168,340
5. Druga plačila storitev 92,244
6. Subvencije in transf. v gospodarstvo 21,896
7. Drugi odhodki 11,337
II. Investicijski odhodki 223,117
1. Delovanje občine 1,028
2. Družbene dejavnosti 58,882
3. Gospodarska infrastruktura 81,043
4. Gosp. razvoj in drugo 82,164
III. Rezerve 5,300
SKUPAJ 691,942
RAČUN FINANCIRANJA
Namen v 1.000 SIT
1. Zadolževanje proračuna 38,358
2. Odplačila kreditov 38,358
Neto zadolževanje proračuna 0