Na podlagi 15. in 16. člena zakona o poslancih (Uradni list RS, št. 48/92, 44/94 – odločba US) ter 43., 44., 44.a-d., 45., 46. in 47. člena poslovnika Državnega zbora (Uradni list RS, št. 40/93, 80/94 in 28/96), je Komisija Državnega zbora za volitve, imenovanja in administrativne zadeve na 187. seji dne 27. 6. 1996 sprejela
K R I T E R I J E
za določanje višine denarnih kazni
(prečiščeno besedilo)
1. člen
Poslanec se je dolžan udeleževati sej Državnega zbora in njegovih delovnih teles, katerih član je.
2. člen
Poslancu, ki se neopravičeno ne udeleži seje Državnega zbora in seje delovnega telesa Državnega zbora, katerega član je, se odredi denarna kazen.
3. člen
Poslanec, ki ne more priti na sejo Državnega zbora ali njegovega delovnega telesa, katerega član je, mora o tem in o razlogih za to obvestiti predsednika Državnega zbora oziroma predsednika delovnega telesa najpozneje do začetka seje, razen če tega ne more storiti zaradi višje sile.
Poslanec je dolžan dokazila o opravičeni odsotnosti posredovati Komisiji Državnega zbora za volitve, imenovanja in administrativne zadeve. Pri tem upošteva določilo tretjega odstavka 44. člena poslovnika Državnega zbora.
Generalni sekretar Državnega zbora oziroma sekretar delovnega telesa po končani seji Državnega zbora oziroma delovnega telesa pisno obvesti Komisijo Državnega zbora za volitve, imenovanja in administrativne zadeve o odsotnostih poslancev s seje Državnega zbora oziroma njegovega delovnega telesa in predloži računalniške izpiske oziroma listo prisotnih.
Pisno obvestilo (na določenem obrazcu) mora posredovati najkasneje do 10. v tekočem mesecu za čas od 10. v preteklem mesecu do 10. v tekočem mesecu. Pri tem navede samo tiste, ki so odsotnost opravičili pa niso posredovali dokazil v smislu določil tretjega odstavka 44. člena poslovnika Državnega zbora (v skladu s peto alineo je to potrdilo predsednika delovnega telesa, da se je poslanec udeležil seje tega delovnega telesa; v skladu s šesto alineo je to pooblastilo iz četrtega odstavka 159. člena poslovnika Državnega zbora; v skladu s sedmo alineo, pa če je seja delovnega telesa sklicana na dan, ki je s programom dela Državnega zbora predviden za poslansko delo na terenu oziroma v volilnih enotah) in tiste, ki odsotnosti niso opravičili. Med odsotnimi ne navaja tistih poslancev, ki so bili odsotni na podlagi določila osme alinee 44. člena poslovnika Državnega zbora, oziroma se to navede ločeno.
4. člen
Za opravičeno odsotnost poslanca se šteje:
– zadržanost z dela po predpisih o delovnih razmerjih in zdravstvenem zavarovanju;
– službena odsotnost po odobritvi predsednika Državnega zbora;
– izredni dopust, odobren v skladu z zakonom in aktom Državnega zbora oziroma Komisije Državnega zbora za volitve, imenovanja in administrativne zadeve;
– zadržanost zaradi okoliščin, ki se štejejo za višjo silo (npr.: požar, poplava, potres, epidemija, vremenske raz- mere);
– zadržanost poslanca s seje delovnega telesa zaradi istočasne udeležbe pri delu drugega delovnega telesa, katerega član je;
– zadržanost poslanca s seje delovnega telesa katerega član je, če ga po pooblastilu vodje poslanske skupine na seji nadomesti poslanec iste poslanske skupine;
– poslansko delo na terenu ob dnevih, ki so s programom dela Državnega zbora zagotovljeni za delo poslancev v volilnih enotah,
– odsotnost zaradi napovedane in obrazložene odsotnosti vseh članov poslanske skupine, katere član je poslanec, pri obravnavi posamezne točke dnevnega reda.
ZADRŽANOST Z DELA PO PREDPISIH O DELOVNIH RAZMERJIH IN ZDRAVSTVENEM ZAVAROVANJU
5. člen
Če je poslanec odsoten s seje Državnega zbora ali delovnega telesa zaradi koriščenja rednega dopusta (v času, ko niso parlamentarne počitnice), je o tem dolžan pred pričetkom seje Državnega zbora oziroma delovnega telesa, katerega član je, obvestiti predsednika Državnega zbora oziroma predsednika delovnega telesa. Komisiji Državnega zbora za volitve, imenovanja in administrativne zadeve je dolžan pred koriščenjem rednega dopusta predložiti izpolnjeni obrazec o koriščenju rednega dopusta, ki mu priloži tudi odobritev rednega dopusta, ki jo izda predsednik Državnega zbora.
Kadar je poslanec odsoten s seje Državnega zbora ali delovnega telesa zaradi koriščenja študijskega dopusta, je o tem dolžan pred pričetkom seje obvestiti predsednika Državnega zbora oziroma predsednika delovnega telesa, katerega član je. Komisiji Državnega zbora za volitve, imenovanja in administrativne zadeve je dolžan pred koriščenjem študijskega dopusta predložiti izpolnjeni obrazec o koriščenju izrednega dopusta. (Obr. KVIAZ št. 3).
Poslanec je dolžan o odsotnosti zaradi bolezni obvestiti predsednika Državnega zbora oziroma predsednika delovnega telesa, katerega član je do začetka seje. Poslancu se šteje, da je opravičeno odsoten, če takoj po zaključku bolniškega staleža Komisiji Državnega zbora za volitve, imenovanja in administrativne zadeve predloži zdravniško potrdilo o bolniškem staležu.
ZADRŽANOST ZARADI ISTOČASNEGA DELA DRUGEGA DELOVNEGA TELESA, KATEREGA ČLAN JE
6. člen
Poslanec, ki se seje delovnega telesa ne more udeležiti zaradi sodelovanja na seji drugega delovnega telesa, katerega član je, je o tem dolžan obvestiti predsednika delovnega telesa do začetka seje. Predsednik delovnega telesa izda na zahtevo poslanca potrdilo o udeležbi poslanca na seji drugega delovnega telesa, katerega član je; to potrdilo je sekretar delovnega telesa, ki je potrdilo izdalo, dolžan predložiti delovnemu telesu, katerega seje se poslanec ni mogel udeležiti, v roku treh dni po seji.
SLUŽBENA ODSOTNOST
7. člen
Poslanec, ki je službeno odsoten po odobritvi predsednika Državnega zbora oziroma vodje poslanske skupine, je o tem dolžan obvestiti generalnega sekretarja Državnega zbora oziroma sekretarja delovnega telesa, katerega član je, do začetka seje. Komisiji Državnega zbora za volitve, imenovanja in administrativne zadeve je dolžan v roku treh dni po zaključku službenega potovanja predložiti pisni nalog za službeno potovanje.
ODSOTNOST ZARADI IZREDNEGA DOPUSTA
8. člen
Poslanec je dolžan predsedniku Državnega zbora oziroma predsedniku delovnega telesa, katerega član je, sporočiti datum uporabe izrednega dopusta. Komisiji Državnega zbora za volitve, imenovanja in administrativne zadeve je dolžan pred koriščenjem izrednega dopusta predložiti izpolnjeni obrazec o koriščenju izrednega dopusta (Obr. KVIAZ št. 3).
Komisiji Državnega zbora za volitve, imenovanja in administrativne zadeve je dolžan predložiti izpolnjeni obrazec o datumu in času uporabe izrednega dopusta.
ODSOTNOST ZARADI VIŠJE SILE
9. člen
Poslanec je dolžan odsotnost zaradi višje sile sporočiti predsedniku Državnega zbora oziroma predsedniku delovnega telesa v najkrajšem možnem času.
Komisija Državnega zbora za volitve, imenovanja in administrativne zadeve tako odsotnost ugotovi na podlagi javnoznanih dejstev in obvestila poslanca.
OBVEŠČANJE
10. člen
Generalni sekretar Državnega zbora oziroma sekretarji delovnih teles tekoče pisno obveščajo Komisijo Državnega zbora za volitve, imenovanja in administrativne zadeve o odsotnostih poslancev, pri čemer navedejo tudi razlog odsotnosti.
Poslanec je dolžan tekoče posredovati Komisiji Državnega zbora za volitve, imenovanja in administrativne zadeve dokazila o opravičeni odsotnosti iz prve, druge in tretje alinee 44. člena poslovnika Državnega zbora.
V službi Komisije Državnega zbora za volitve, imenovanja in administrativne zadeve se zbirajo dokazila o opravičeni odsotnosti ter se evidentirajo in arhivirajo v osebnih mapah poslancev.
DENARNE KAZNI
11. člen
Za dneve neopravičene odsotnosti s seje Državnega zbora poslancu ne pripada plača, regres za prehrano med delom in povračilo potnih stroškov za prevoz na delo in z dela.
Za dneve neopravičene odsotnosti s seje delovnega telesa Državnega zbora poslancu ne pripada polovica plače, regres za prehrano med delom in povračilo stroškov za prevoz na delo in z dela. V primeru neopravičene odsotnosti iz 44.c člena poslovnika Državnega zbora (če poslanec ni opravičil odsotnosti v skladu s 44. in 44.a členom poslovnika Državnega zbora se šteje za neopravičeno odsotnega, če je ob ugotavljanju navzočnosti oziroma sklepčnosti zaradi njegove odsotnosti Državni zbor nesklepčen in ne more delati ali odločati. Neopravičena odsotnost poslanca se v takem primeru ugotovi ob tretjem ugotavljanju sklepčnosti iz 62. člena poslovnika Državnega zbora oziroma navzočnosti iz 85. člena poslovnika Državnega zbora) poslancu ne pripada polovica plače, regres za prehrano med delom in povračilo stroškov za prevoz na delo in z dela. Če je poslanec istega dne več kot enkrat neopravičeno odsoten, poslancu ne pripada plača, regres za prehrano med delom in povračilo potnih stroškov za prevoz na delo in z dela.
UGOTAVLJANJE NAVZOČNOSTI NA SEJI
12. člen
Prisotnost poslancev na seji Državnega zbora se ugotavlja na podlagi računalniškega izpisa o navzočnosti poslancev pri ugotavljanju sklepčnosti.
Prisotnost poslancev na seji delovnega telesa, katerega člani so, se ugotavlja na podlagi podpisov na listi prisotnih.
13. člen
Ko predsedujoči začne sejo obvesti Državni zbor, kdo izmed poslancev ga je obvestil, da je zadržan in se seje ne more udeležiti.
Predsedujoči nato ugotovi, ali je Državni zbor sklepčen.
Če je Državni zbor po prvem ugotavljanju sklepčnosti nesklepčen, se sklepčnost ugotavlja še dvakrat. Drugo ugotavljanje sklepčnosti se opravi takoj po prvem. Če je Državni zbor še vedno nesklepčen, se tretje ugotavljanje sklepčnosti opravi šele po preteku najmanj deset oziroma petnajst minut od drugega ugotavljanja sklepčnosti.
Predsedujočemu se pri ugotavljanju prisotnih poslancev na seji Državnega zbora predloži računalniške izpise o navzočnosti poslancev pri ugotavljanju sklepčnosti in sicer:
– na začetku in zaključku dopoldanskega in popoldanskega dela Državnega zbora;
– ob prvem ugotavljanju sklepčnosti (če je Državni zbor nesklepčen) in nato še ob drugem in tretjem ugotavljanju sklepčnosti.
Predsedujoči Državnega zbora lahko zahteva računalniški izpis tudi v primeru, ko se število navzočih poslancev pri ugotavljanju sklepčnosti pri posameznih točkah zelo spreminja.
Generalni sekretar Državnega zbora na podlagi teh ugotovitev predloži Komisiji državnega zbora za volitve, imenovanja in administrativne zadeve poimenski seznam tistih poslancev, ki so odsotnost opravičili, (z navedbo razloga odsotnosti) ter seznam tistih, ki odsotnosti niso opravičili v skladu s 44. in 44.a členom poslovnika Državnega zbora. Posebej navede tiste poslance, ki odsotnosti niso opravičili v skladu s 44. in 44.a členom poslovnika Državnega zbora, če je ob ugotavljanju navzočnosti oziroma sklepčnosti zaradi njihove odsotnosti Državni zbor nesklepčen in ne more delati ali odločati. Neopravičena odsotnost poslanca v takem primeru se ugotovi ob tretjem ugotavljanju sklepčnosti iz 62. člena oziroma navzočnosti iz 85. člena poslovnika Državnega zbora. Posebej navede tiste poslance, ki so bili odsotni na podlagi določila osme alinee 44. člena poslovnika Državnega zbora.
Podatke posreduje na dogovorjenem obrazcu (Obr. KVIAZ št. 1).
14. člen
Ko predsedujoči začne sejo obvesti delovno telo, kdo izmed poslancev ga je obvestil, da je zadržan in se seje ne more udeležiti.
Predsedujoči nato obvesti delovno telo, kdo prisostvuje seji na podlagi pooblastila iz četrtega odstavka 159. člena poslovnika Državnega zbora.
Predsedujoči nato ugotovi, ali je delovno telo sklepčno.
Če delovno telo ob ugotavljanju sklepčnosti na začetku seje ni sklepčno, predsedujoči sejo zaradi nesklepčnosti prekine.
Predsedujoči lahko zahteva ugotavljanje navzočnosti na seji tudi v primeru, ko se število navzočih poslancev pri ugotavljanju sklepčnosti pri posameznih točkah zelo spreminja. V primeru, da delovno telo ni sklepčno, zahteva ugotavljanje sklepčnosti na podlagi nove liste prisotnih in sejo zaradi nesklepčnosti prekine oziroma zaključi.
Sekretar delovnega telesa na podlagi teh ugotovitev predloži Komisiji Državnega zbora za volitve, imenovanja in administrativne zadeve poimenski seznam tistih poslancev, ki so odsotnost opravičili (z navedbo razloga odsotnosti), niso pa predložili ustreznih dokazil o opravičeni odsotnosti ter seznam tistih, ki odsotnosti niso opravičili v skladu s 44. in 44.a členom poslovnika Državnega zbora. Posebej navede tiste poslance, ki odsotnosti niso opravičili v skladu s 44. in 44.a členom poslovnika Državnega zbora, če je ob ugotavljanju navzočnosti oziroma sklepčnosti zaradi njihove odsotnosti delovno telo nesklepčno in ne more delati ali odločati. Posebej navede tiste poslance, ki so bili odsotni na podlagi določila osme alinee 44. člena poslovnika Državnega zbora.
Podatke posreduje na dogovorjenem obrazcu (Obr. KVIAZ št. 1).
OBVESTILO O DENARNI KAZNI
15. člen
Predsednik Komisije Državnega zbora za volitve, imenovanja in administrativne zadeve na podlagi obvestil o neopravičeni odsotnosti poslanca s seje, obvesti poslanca o ustreznem znižanju njegove plače in drugih osebnih prejemkov.
PRAVICA POSLANCA DO UGOVORA
16. člen
Zoper obvestilo predsednika Komisije Državnega zbora za volitve, imenovanja in administrativne zadeve ima poslanec pravico ugovora. Pisni ugovor pošlje poslanec Komisiji Državnega zbora za volitve, imenovanja in administrativne zadeve v 8 dneh po prejemu obvestila.
UGOVOR ZADRŽI IZVRŠITEV UKREPA
17. člen
O ugovoru odloči Komisija Državnega zbora za volitve, imenovanja in administrativne zadeve na seji.
Odločitev sprejme s sklepom, s katerim ugovoru ugodi in ukrep spremeni ali prekliče, ali pa ugovor zavrne in potrdi veljavnost ukrepa o znižanju plače in drugih osebnih prejemkov.
Komisija Državnega zbora za volitve, imenovanja in administrativne zadeve poslanca, ki je vložil ugovor, pisno seznani s sprejeto odločitvijo.
PREHODNI DOLOČBI
18. člen
Prečiščeno besedilo kriterijev za določanje višine denarnih kazni temelji na kriterijih za določanje višine denarnih kazni, ki jih je sprejela Komisija Državnega zbora za volitve, imenovanja in administrativne zadeve na 55. seji, dne 23. 9. 1993 (Uradni list RS, št. 56/93) ter spremembah in dopolnitvah kriterijev za določanje višine denarnih kazni, ki jih je Komisija Državnega zbora za volitve, imenovanja in administrativne zadeve sprejela na 187. seji dne 27. junija 1996 in začno veljati naslednji dan po tem, ko jih sprejme Komisija Državnega zbora za volitve, imenovanja in administrativne zadeve, uporabljajo pa se od dneva uveljavitve sprememb in dopolnitev poslovnika Državnega zbora, t.j. od 14. junija 1996.
19. člen
Z dnem sprejema teh kriterijev za določanje višine denarnih kazni (Obr. KVIAZ št. 4) prenehajo veljati kriteriji za določitev višine denarnih kazni, ki jih je komisija državnega zbora za volitve, imenovanja in administrativne zadeve sprejela na 15. seji dne 11. 2. 1993.
Št. 102-02/90-31
Ljubljana, dne 27. junija 1996.
Predsednik
Komisije Državnega
zbora za volitve, imenovanja
in administrativne zadeve
Peter Petrovič, dipl. inž. l. r.