Uradni list

Številka 55
Uradni list RS, št. 55/1996 z dne 4. 10. 1996
Uradni list

Uradni list RS, št. 55/1996 z dne 4. 10. 1996

Kazalo

3173. Odredba o homologiranju žarometov za motorna kolesa z asimetričnim kratkim in dolgim svetlobnim pramenom, ki so opremljeni s halogeno žarnico HS1 (št. 72.00), stran 4587.

Na podlagi 6. člena zakona o standardizaciji (Uradni list RS, št. 1/95) izdaja minister za znanost in tehnologijo
O D R E D B O
o homologiranju žarometov za motorna kolesa z asimetričnim kratkim in dolgim svetlobnim pramenom, ki so opremljeni s halogeno žarnico HS1 (št. 72.00)
1 SPLOŠNO
1.1 Žarometi z dolgim in kratkim asimetričnim svetlobnim pramenom za motorna kolesa in njim enaka cestna motorna vozila (kategorije* L3, L4 in L5) morajo biti homologirani v skladu s to odredbo.
2 PODROČJE UPORABE
2.1 Ta odredba se nanaša na žaromete s halogeno žarnico HS1, ki dajejo dolgi in kratki asimetrični svetlobni pramen in so izdelani s stekleno ali plastično lečo ter so namenjeni za vgradnjo na cestna motorna vozila kategorij L3, L4 in L5.
3 ZAHTEVE
3.1 Vsak vzorec posameznega tipa žarometa mora ustrezati zahtevam te odredbe.
3.2 Žarometi morajo biti izdelani tako, da zadržijo lastnosti, predpisane s to odredbo, in da dobro delujejo tudi, ko so izpostavljeni morebitnim tresljajem pri normalni uporabi vozila.
3.2.1 Žarometi morajo biti opremljeni z napravo, ki omogoča pravilno nastavitev žarometa na vozilu, kot to določajo predpisi. Taka naprava ni nujna pri žarometih, pri katerih sta reflektor in leča neločljivo povezana in če je uporaba takih žarometov omejena na vozila, pri katerih je nastavitev žarometov zagotovljena na drug način.
Če sta žaromet za dolgi pramen in žaromet za kratki pramen, ki imata vsak svojo žarnico, združena v skupno enoto, mora sistem za nastavitev omogočati nastavitev vsake optične enote posebej.
3.2.2 Seveda to ne velja za žaromete, katerih reflektorji so neločljivo povezani, vendar mora tudi tak tip žarometa v celoti ustrezati zahtevam točke 7.3 pravilnika ECE R 72.00. Če se za dolgi svetlobni pramen uporablja več kot en svetlobni vir, je treba pri ugotavljanju največje svetilnosti (Emax) vključiti vse svetlobne vire za dolgi svetlobni pramen.
3.3 Deli žarometa, ki so predvideni za pritrditev žarnice v reflektor, morajo biti izdelani tako, da je tudi v temi mogoče pritrditi žarnico samo v predpisani legi.
3.4 Pravilna lega leče glede na optični sistem žarometa mora biti jasno označena in tako zavarovana, da se pri normalni uporabi leča ne more zasukati.
3.5 Pri žarometih, ki so izdelani tako, da zadovoljujejo predpise za vožnjo po desni in za vožnjo po levi strani cestišča, je lahko nastavitev za določeno smer vožnje opravljena že pri proizvajalcu, lahko pa jo pozneje opravi tudi voznik. Ta nastavitev se lahko opravi na primer z zasukom optične enote za določen kot proti vozilu ali pa z zasukom žarnice za določen kot proti optični enoti. V vsakem primeru pa morata biti mogoči samo dve legi, in sicer ena za vožnjo po desni in druga za vožnjo po levi strani cestišča. Onemogočen pa mora biti vsak nenameravan zasuk ali pa nastavitev v neko vmesno lego. Če je mogoče postaviti žarnico v dve različni legi, morajo biti pritrdilni elementi žarnice izvedeni tako, da je pritrditev žarnice v vsaki od teh leg tako točna kot pri žarometih za samo eno smer vožnje. Skladnost s temi zahtevami se preverja samo vidno, po potrebi pa tudi s praktičnim preskusom.
3.6 Skladno z določili te odredbe je treba opraviti še dodatna preskušanja po določilih dodatka št. 5 pravilnika ECE R 72.00, s katerimi se zagotovi, da pri uporabi žarometa ne nastopijo prevelika odstopanja od fotometričnih lastnosti.
3.7 Če je leča žarometa izdelana iz umetne snovi, je treba opraviti še preskuse po dodatku št. 6 pravilnika ECE R 72.00.
4 PRESKUŠANJE ŽAROMETOV
4.1 Preskušanje žarometov v smislu te odredbe lahko opravi samo pooblaščeni laboratorij v skladu z določili pravilnika ECE R 72.00. Ta pravilnik izhaja iz sporazuma o prevzemu enotnih pogojev za homologacijo in za vzajemno priznavanje homologacije opreme in delov motornih vozil, ki je bil sprejet 20. marca 1958 v Ženevi. K temu sporazumu je z nasledstvenim sklepom pristopila tudi Republika Slovenija (Uradni list RS – Mednarodne pogodbe, št. 15/92).
4.2 Pravilnik ECE R 72.00 je mogoče dobiti v izvirniku (v angleškem jeziku) v informacijskem centru Urada Republike Slovenije za standardizacijo in meroslovje v Ljubljani.
5 HOMOLOGACIJA ŽAROMETOV
5.1 Homologacija žarometov v smislu te odredbe in s tem v zvezi izdani dokumenti morajo biti izdelani v skladu s pravilnikom ECE R 72.00. Homologacijski organ v Republiki Sloveniji je Urad Republike Slovenije za standardizacijo in meroslovje.
6 POSTOPEK PREVERJANJA
6.1 Ustreznost vozil v skladu s to odredbo se preverja po postopku, ki ga predpisuje odredba o homologaciji vozil (Uradni list RS, št. 43/96).
7 VELJAVNOST
7.1 Ta odredba začne veljati 1. januarja 1997.
Št. 009-010/96-03
Ljubljana, dne 30. septembra 1996.
Minister
za znanost in tehnologijo
prof. dr. Andrej Umek l. r.
* Klasifikacija vozil po pravilnikih ECE je bila objavljena v prilogi št. 1 k odredbi o homologaciji vozil (Uradni list RS, št. 14/93)

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti