Na podlagi 3. člena zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91), 5. in 8. člena zakona o zdravstveni dejavnosti (Uradni list RS, št. 9/92), 100.a člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/94, 57/94, 14/95) ter 12. in 19. člena statuta Občine Črnomelj (Uradni list RS, št. 39/95, 65/95) je Občinski svet občine Črnomelj na seji dne 28. 11. 1996 sprejel
O D L O K
o ustanovitvi Zdravstvenega doma Črnomelj
I. UVODNA DOLOČBA
1. člen
Občina Črnomelj ustanavlja s tem odlokom javni zdravstveni zavod (v nadaljevanju: zavod) za opravljanje osnovne zdravstvene dejavnosti za Občini Črnomelj in Semič.
Dejavnost zavoda je javna služba, katere izvajanje je v javnem interesu.
II. IME IN SEDEŽ USTANOVITELJA
2. člen
Ime ustanovitelja zavoda je Občina Črnomelj, s sedežem v Črnomlju, Trg svobode 3.
III. IME IN SEDEŽ ZAVODA
3. člen
Ime zavoda je: Zdravstveni dom Črnomelj, p.o.
Sedež zavoda je: v Črnomlju, Delavska pot 4.
Skrajšano ime zavoda: ZD Črnomelj.
4. člen
Zavod lahko spremeni ime in sedež po predhodnem soglasju ustanovitelja. V pravnem prometu mora zavod uporabljati ime iz predhodnega člena.
IV. ORGANIZIRANOST ZAVODA
5. člen
Organizacijo zavoda, organizacijske in strokovne enote in lokacije, na katerih zavod organizira izvajanje dejavnosti, določa zavod ob soglasju ustanovitelja s statutom.
Za organiziranje dejavnosti izven kriterijev in normativov, ki veljajo v Republiki Sloveniji ali za ukinitev dejavnosti, pa je potrebno na območju Občine Semič tudi predhodno soglasje te občine.
V. DEJAVNOST ZAVODA
6. člen
Dejavnost zavoda Zdravstveni dom Črnomelj je:
– osnovna zdravstvena dejavnost v skladu s 7. členom zakona o zdravstveni dejavnosti (Uradni list RS, št. 9/92);
– specialistično ambulantna dejavnost za področja: zdravstvenega varstva otrok in mladine, pulmologije, medicine dela, prometa in športa;
– druge zdravstvene storitve v skladu z zakonom: laboratorijska diagnostika, fizioterapija, preventivno in kurativno zobozdravstvo.
V tem členu našteta dejavnost se lahko izvaja tudi v sodelovanju z zasebnimi zdravstvenimi delavci, ki na podlagi koncesije opravljajo javno službo, skladno s sklenjeno koncesijsko pogodbo.
VI. ORGANI ZAVODA
7. člen
Z zavodom upravljajo in vodijo posle zavoda v mejah pooblastil in nalog, ki jih v skladu z zakonom določata ta odlok oziroma statut zavoda:
– svet zavoda,
– direktor zavoda,
– strokovni vodja zavoda,
– strokovni svet zavoda.
Zavod ima lahko tudi druge organe, ki jih določa statut zavoda.
a) Svet zavoda
8. člen
Svet zavoda sestavljajo:
– trije predstavniki delavcev zavoda,
– en predstavnik zavarovancev in drugih uporabnikov,
– dva predstavnika Občine Črnomelj,
– en predstavnik Občine Semič.
Predstavnike delavcev zavoda izvolijo delavci neposredno po postopku in na način, ki ga v skladu z zakonom določa statut zavoda.
Predstavnika uporabnikov oziroma zavarovancev imenuje Zavod ta zdravstveno zavarovanje Slovenije.
Predstavnika ustanovitelja in Občine Semič imenujejo občinski sveti v skladu s statutom občin.
9. člen
Mandat članov sveta traja štiri leta.
10. člen
Svet zavoda:
– sprejema statut in druge splošne akte, ki urejajo zadeve iz pristojnosti sveta zavoda,
– sprejema program dela in razvoja zavoda,
– spremlja izvrševanje programa dela,
– sprejema finančni načrt,
– sprejema zaključni račun,
– odloča o najemanju dolgoročnih kreditov,
– daje soglasje k sklepanju pogodb in sprejetim odločitvam, za katere je tako določeno v statutu,
– predlaga ustanovitelju spremembo ali razširitev dejavnosti,
– daje ustanovitelju in direktorju zavoda predloge in mnenja o posamičnih vprašanjih,
– imenuje in razrešuje strokovnega vodja zavoda,
– imenuje in razrešuje člane disciplinske komisije in komisije za pritožbe in drugih stalnih ali občasnih komisij,
– opravlja druge zadeve v skladu z zakonom in tem odlokom.
b) Direktor
11. člen
Direktorja imenuje svet zavoda v soglasju z ustanoviteljem.
12. člen
Direktor:
– predstavlja in zastopa zavod,
– organizira in vodi delo in poslovanje zavoda,
– odgovarja za zakonitost dela in poslovanje zavoda,
– vodi in odgovarja za strokovnost dela zavoda, če ima medicinsko izobrazbo,
– odloča o sklenitvi delovnega razmerja delavcev,
– sklepa pogodbe do višine sredstev, ki jo določa statut,
– imenuje delavce s posebnimi pooblastili in odgovornostmi,
– odloča o razporejanju delavcev k določenim delom in nalogam,
– sprejema splošne akte zavoda razen tistih, ki so v pristojnosti sveta zavoda,
– opravlja druge zadeve na podlagi zakona, tega odloka in aktov zavoda.
c) Strokovni svet
13. člen
Naloge, sestavo in način oblikovanja strokovnega sveta določa statut zavoda.
d) Strokovni vodja
14. člen
Naloge strokovnega vodje določa statut zavoda.
VII. DELOVNA RAZMERJA
15. člen
Delovna razmerja ter udeležba delavcev pri upravljanju in uresničevanju sindikalnih pravic se ureja v skladu z zakoni, kolektivnimi pogodbami in splošnimi akti zavoda.
VIII. SREDSTVA ZA DELO ZAVODA
16. člen
Zavod pridobiva sredstva s plačili za opravljene zdravstvene storitve, iz sredstev proračuna občin, iz pogodbenih razmerij z zasebnimi zdravstvenimi delavci in zasebnimi zdravstvenimi sodelavci koncesionarji ter iz drugih virov, določenih z zakonom.
17. člen
Ustanovitelj in Občina Semič iz občinskega proračuna zagotavljata na osnovi sprejetega programa zdravstvenega varstva v občinah za investicije, investicijsko vzdrževanje in za druge obveznosti določene z zakonom in tem odlokom sredstva v višini:
– Občina Črnomelj zagotavlja v celoti sredstva za zdravstvene postaje na svojem območju ter v višini 86,61% vrednosti za ZD Črnomelj;
– Občina Semič zagotavlja v celoti sredstva za zdravstvene postaje na svojem območju ter v višini 13,39 % vrednosti za ZD Črnomelj.
18. člen
Zavod lahko za izboljšanje materialne osnove dela, za nabavo specifične ali nadstandardne opreme ali za izvedbo nadstandardnega programa oziroma za organizacijo in izvajanje izrednih aktivnosti, zbira sredstva od donatorjev neposredno ali preko donatorskega sklada, ustanovljenega na ravni obeh občin.
IX. RAZPOLAGANJE S PRESEŽKOM PRIHODKOV NAD ODHODKI IN NAČIN KRITJA PRIMANJKLJAJA
19. člen
Zavod samostojno gospodari s sredstvi prihodkov, ki jih ustvari z opravljanjem svoje dejavnosti.
Presežek prihodkov nad odhodki zavod nameni za razvoj, medicinsko-tehnološko posodobitev in opravljanje dejavnosti.
Presežek prihodkov nad odhodki zavod nameni za investicije v opremo ali za obnovo in vzdrževanje opreme. Del presežka pa se po predhodnem soglasju ustanovitelja lahko nameni za stimulativno nagrajevnaje delavcev.
20. člen
Primanjkljaj sredstev zavoda, izkazanem v letnem in medletnem poslovnem poročilu krijeta ustanovitelj in Občina Semič v razmerju 75,83 : 24,17% le, če zavod z analizo stanja dokaže, ustanovitelj pa ugotovi, da je do primanjkljaja prišlo zaradi motenj v poslovanju, ki imajo za posledico dispariteto med kalkulativnimi elementi cen storitev in realiziranimi cenami. Pri tem mora zavod dokazati, da ima sistemizirano in zasedeno število delovnih mest v skladu z normativi in standardi in v skladu s programi, dogovorjenimi na ravni občin ter da je realizirana masa sredstev za plače enaka ali nižja od zneska vkalkuliranih plač za obdobje, v katerem se ugotavlja primanjkljaj.
21. člen
Primanjkljaj sredstev, ugotovljen iz naslova preveč izplačanih plač, krije zavod.
22. člen
Če zavod v medletnem ali letnem obračunskem obdobju izkaže presežek prihodkov nad odhodki in presežek nameni za stimulacijo zaposlenih v skladu z zakonom, kasneje pa izkaže primanjkljaj, ga mora pokriti v breme sredstev za plače najkasneje v naslednjem obračunskem obdobju, razen če dokaže, da financer še ni izpolnil svoje obveznosti v celoti.
23. člen
Realizacija prihodkov zavoda iz dejavnosti, ki ni predmet osnovnih dejavnosti (lastne realizacije), je prihodek zavoda, s katerim samostojno razpolaga, če v celoti in realno pokrije stroške take dejavnosti, ki bremenijo osnovno dejavnost.
Prihodke iz prvega odstavka tega člena zavod ne more razporejati v investicije ali za druge namene, iz naslova katerih bi nastale višje obveznosti financiranja, če k temu ne da soglasje ustanovitelj.
X. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI ZAVODA V PRAVNEM PROMETU
24. člen
Zavod odgovarja za svoje obveznosti s premoženjem, s katerim razpolaga. Zavod je pravna oseba. V pravnem prometu s tretjimi osebami ima vsa pooblastila, razen za promet z nepremičninami, kjer je potrebno soglasje lastnikov nepremičnin.
25. člen
Zavod lahko sklepa pogodbe in opravlja druge pravne posle samo v okviru dejavnosti, ki je določena s tem odlokom in vpisom v sodni register.
26. člen
V pravnem prometu zastopa in predstavlja zavod direktor neomejeno.
27. člen
Zavod je dolžan skrbeti za vzdrževanje in obnavljanje stavb in prostorov, ki jih je v soglasju z lastnikom oddal v najem ali v zakup koncesionarjem ter vzdrževati in obnavljati opremo v teh prostorih v skladu s pogodbo.
28. člen
Zavod je dolžan dati koncesionarju možnost najema prostih prostorov in opreme, ki jih ne potrebuje za opravljanje javne zdravstvene službe ter omogočiti vlaganja lastnih najemnikovih sredstev v prostore in opremo.
29. člen
Zavod je dolžan koncesionarja na njegove stroške vključiti v strokovno izpopolnjevanje, ki ga organizira za svoje zdravnike in zobozdravnike oziroma za druge svoje zdravstvene delavce.
XI. ODGOVORNOST ZA OBVEZNOSTI ZAVODA
30. člen
Ustanovitelj, skupaj z Občino Semič odgovarjata v razmerju 75,83 : 24,17% le za obveznosti, ki jih zavod prevzame ali se zanje obveže le iz pravnih poslov v okviru dejavnosti zavoda, določene s tem odlokom ter na osnovi programa dela zavoda, h kateremu je dano predhodno soglasje.
XII. DRUGE MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJA IN ZAVODA
31. člen
Zavod je dolžan ustanovitelju in Občini Semič najmanj enkrat letno pošiljati podatke o poslovnih rezultatih zavoda ter druge podatke, ki so nujni za izvrševanje funkcije ustanovitelja.
32. člen
Ustanovitelj je skupaj z Občino Semič dolžan zavodu zagotavljati sredstva za njegovo delo v okviru njegovega programa po dinamiki, ki jo z zavodom dogovorijo ter po vrsti sredstev, ki jih za delo zavoda zagotavlja ustanovitelj in Občina Semič v razmerju 75,83 : 24,17% .
Zavod ne sme prevzemati finančnih obveznosti izven dogovorjenega programa.
33. člen
Zavod mora od ustanovitelja:
– pridobiti soglasje k določbam statuta in statutarnim spremembam;
– pridobiti soglasje k imenovanju in razrešitvi direktorja;
– pridobiti soglasje k spremembi dejavnosti.
Zavod mora pridobiti soglasje od Občine Semič kot to določajo členi 17., 24., 27. in 34. tega odloka.
Če ustanovitelj in Občina Semič ne odločita o izdaji soglasja iz prejšnjega odstavka v roku 60 dni od vložitve zahtevka se šteje, da je soglasje izdano.
XIII. PREHODNI DOLOČBI
34. člen
Prebivalci občin, za katere je zavod izvajal zdravstveno varstvo do uveljavitve tega odloka ohranijo enake pravice pri uveljavljenju zdravstvenega varstva tudi v naprej.
Za vsako spremembo obsega pravic izven kriterijev in normativov, ki veljajo v zdravstvu Republike Slovenije je potrebno predhodno soglasje občine, na katerem območju naj bi bile spremembe o obsegu pravic realizirane.
35. člen
Medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti, ki niso opredeljene s tem odlokom, urejata občini s posebno pogodbo.
XIV. KONČNI DOLOČBI
36. člen
Ustanovitelj mora pridobiti od Občine Semič soglasje k temu odloku. Če Občina Semič ne odloči o soglasju v roku 30 dni od vložitve zahtevka, se šteje, da je soglasje izdala.
37. člen
Ta odlok začne veljati ko ga sprejmejo ustanovitelj in Občina Semič v smislu 35. člena. Odlok se objavi v Uradnem listu RS.
Z veljavnostjo tega odloka preneha veljati odlok o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstvenega doma Črnomelj (Skupščinski Dolenjski list, št. 9/91).
Št. 501-6/96
Črnomelj, dne 29. novembra 1996.
Predsednik
Občinskega sveta
občine Črnomelj
Andrej Kavšek, dipl. inž. l. r.