Na podlagi 41. člena zakona o lukah (Uradni list SRS, št. 7/77), družba Piloti Koper, pomorska pilotaža d.o.o. Koper določa
T A R I F O
za opravljanje pomorske pilotaže na območju teritorialnega morja in notranjih morskih voda Republike Slovenije
SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
Ta tarifa določa način oblikovanja cen storitev pomorske pilotaže in njihovega obračunavanja uporabnikom storitev pomorske pilotaže.
OSNOVNA TARIFA (LESTVICA PO BT)
2. člen
-------------------------------------------------
Razred Razpon BT Tarifa (V USD)
-------------------------------------------------
1 0 -2.000 85
2 2.001-3.000 103
3 3.001-4.000 120
4 4.001-5.000 134
5 5.001-10.000 148
6 10.001-20.000 202
7 20.001-30.000 340
8 30.001-50.000 398
9 50.001-70.000 472
10 70.001-100.000 704
11 100.001-150.000 936
12 150.001 1.053
-------------------------------------------------
3. člen
Ladjam se tarifa obračunava po mednarodni bruto tonaži (BT), kot izhaja iz mednarodnega spričevala o izmeritvi tonaže (1969) izdanega na podlagi mednarodne konvencije o izmeritvi ladijske tonaže – London 1969.
Kolikor pa ladje s takim spričevalom ne razpolagajo se jim tarifa obračuna po BT izračunani po formuli, IMO iz okrožnice MSC/circ.653 z dne 8. 6. 1994, in sicer:
GT=VE × a
kjer:
VE=L × B × H
L = dolžina v skladu z mednarodnim spričevalom o tovorni vodni liniji (1966) v metrih*
B = največja širina v metrih*
H = višina ob boku od dna do najvišjega neprekinjenega krova v metrih*
a = f (VE) se določi z linearno interpolacijo v skladu s spodnjo tabelo
---------------------------------------
VE a
do 400 0.58
1.000 0.43
5.000 0.35
10.000 0.34
25.000 0.33
50.000 0.32
100.000 0.31
150.000 0.30
200.000 0.29
250.000 in preko 0.28
---------------------------------------
* v skladu z objavo v registrih ali statutarnih listinah na ladji.
4. člen
Za delovni čas ob delovnikih od ponedeljka do vključno petka od 6. do 21. ure se zaračunava osnovna tarifa.
Za delovni čas ob delovnikih od 21. do 6. ure in v sobotah od 6. do 14. ure se osnovna tarifa poveča za 50%. V sobotah od 14. do 21. ure se osnovna tarifa poveča za 75%, v sobotah od 21. ure do ponedeljka do 6. ure se osnovna tarifa poveča za 100%. Za delo na dan pred prazniki od 21. ure do 24. ure in za delo na dan po praznikih od 24. do 6., kakor tudi za delo na dneve državnih praznikov, se osnovna tarifa poveča za 150%.
5. člen
Osnovna tarifa se poveča za 20% ladjam, ki:
– prevažajo nevarne snovi uvrščene v 1. razred IMDG kodeksa,
– prevažajo stisnjene pline, utekočinjene pline in pline raztopljene pod pritiskom uvrščene v 2. razred IMDG kodeksa, katerih količina presega 25% nosilnosti ladje,
– prevažajo vnetljive tekočine uvrščene v 3. razred IMDG kodeksa, katerih količina presega 25% nosilnosti ladje,
– prevažajo vnetljive snovi uvrščene v 4. razred IMDG kodeksa, katerih količina presega 25% nosilnosti ladje,
– so tankerji, ki prevažajo naftne derivate,
– so tankerji, ki prevažajo kemikalije v tekočem ali plinastem stanju,
– so prazni tankerji brez potrdila “gas free”, ki so pred tem prevažali nevarne snovi, določene po IMDG kodeksu ter druge.
6. člen
Če manever zaradi okoliščin, ki niso odvisne od pilota, traja več kot 3 ure, se tarifa poviša za 25% osnovne tarife za vsako naslednjo uro.
7. člen
Kolikor se manever ne prične v roku 30 minut od takrat, ko pride pilot na poziv poveljnika oziroma agenta na ladjo, se ladji zaračunava 50% osnovne tarife. Če pilot ostane na zahtevo poveljnika še naprej na ladji, je ladja dolžna plačati 25% osnovne tarife za vsake nadaljnje pol ure čakanja preden prične z manevrom.
8. člen
Za pilotiranje ladje brez lastnega pogona ali s krmilnim mehanizmom v havariji ali brez sidrnih ali priteznih vitel, se osnovna tarifa poveča za 50%.
9. člen
Premik ladje z obale na obalo ali obračanje ladje ob obali se šteje za dva manevra.
10. člen
Za ladje z ugrezom preko 16,50 m se osnovna tarifa poveča za 10%.
11. člen
Tujim vojaškim ladjam, ki zahtevajo pilota, se zaračunava tarifa enako kot za trgovske ladje.
12. člen
Ladjam posameznega ladjarja, ki v koledarskem trimesečju opravijo več vplovitev se bo obračunavala naslednja tarifa:
– od 1. do 5. vplovitev ladje 100% osnovne tarife iz 2. člena
– od 6. do 15. vplovitev ladje 90% osnovne tarife iz 2. člena
– od 16. do 25. vplovitev ladje 85% osnovne tarife iz 2. člena
– nad 25. vplovitev ladje 75% osnovne tarife iz 2. člena
Za uveljavitev tarife iz prejšnjega odstavka mora ladjar na družbo Piloti nasloviti pisno vlogo najkasneje do odhoda posamezne ladje iz pristanišča. V vlogi morajo biti podana dokazila o upravičenosti do te tarife ter dokazilo o tem, da je ladjar te ladje.
Kolikor ladjar ne poda vloge v skladu z prejšnjim odstavkom se mu zaračuna celotna tarifa iz 2. člena.
Kot začetek koledarskega trimesečja se šteje mesec januar.
Kot eno vplovitev ladje se šteje skupek storitev, ki zajema en prihod in odhod ladje (z opravljenimi formalnostmi pristaniških oblasti), morebitni premiki izvršeni med prihodom in odhodom, se štejejo kot sestavni del iste vplovitve.
13. člen
Poveljnik ali v njegovem imenu agent je dolžan najaviti prihod, premik ali odhod ladje najmanj 2 uri pred pričetkom predvidenega manevra.
14. člen
Cene tarife vključujejo tudi uporabo pilotskega čolna.
15. člen
Prometni davek oziroma posebni davek od prometa izvoznih storitev ni vštet v ceno storitve in se uporabnikom zaračunava posebej.
16. člen
Po tej tarifi so cene izražene v USD, uporabnikom pa se zaračunavajo v tolarski protivrednosti po srednjem tečaju BS na dan plačila storitve pomorske pilotaže.
17. člen
Ta tarifa se uporablja od 1. januarja 1997 dalje.
18. člen
Z dnem 1. januarja 1997 preneha veljati tarifa za opravljanje pomorske pilotaže na območju teritorialnega morja in notranjih morskih voda Republike Slovenije, objavljena v Uradnem listu RS, št. 45/96 z dne 19. 8. 1996.
Koper, dne 5. decembra 1996.
Direktor
pomorske pilotaže
kap. Valentin Valenčič l. r.