Na podlagi 32. člena zakona o gospodarskih javnih službah, 4. in 11. člena odloka o gospodarskih javnih službah v Občini Jesenice, 1. člena pravilnika o rokih in načinu čiščenja in pregledovanja kurilnih naprav, dimovodov in prezračevalnih naprav ter o meritvah dimne ali druge emisije kurišč, 3. in 25. člena zakona o prekrških ter 26. člena statuta Občine Jesenice, je Občinski svet občine Jesenice na 23. seji dne 19. 12. 1996 sprejel
O D L O K
o spremembah in dopolnitvah odloka o določitvi predmeta in pogojev opravljanja gospodarske javne službe s podelitvijo koncesije na področju dimnikarske dejavnosti
1. člen
V odloku o določitvi predmeta in pogojev opravljanja gospodarske javne službe s podelitvijo koncesije na področju dimnikarske dejavnosti (Uradni list RS, št. 59/95) se 3. člen spemeni tako, da glasi:
“Koncesija za opravljanje dimnikarske dejavnosti se podeli na podlagi izvedenega javnega razpisa najboljšemu ponudniku.”
2. člen
Spremeni se 4. člen tako, da glasi:
“Na javni razpis za podelitev koncesije za opravljanje dimnikarske službe se lahko prijavi fizična ali pravna oseba, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
– da je registrirana za opravljanje dimnikarske dejavnosti ali da izpolnjuje pogoje za pridobitev obrtnega dovoljenja,
– da zaposluje najmanj eno osebo s strokovno izobrazbo z najmanj V. stopnjo tehnične smeri ali druge ustrezne smeri in da ima najmanj tri leta delovnih izkušenj v dimnikarstvu ali podobnih delih ter certifikat ali mnenje o strokovni usposobljenosti (gospodarske zbornice) Zbornice gospodarskih javnih služb,
– da zaposluje ustrezno število oseb s IV. stopnjo strokovne izobrazbe dimnikarske smeri,
– da se obveže zavarovati proti odgovornosti za škodo, ki bi jo z opravljanjem dimnikarske službe lahko povzročil tretji osebi, občini ali državi oziroma položiti ustrezno varščino,
– da predloži program oziroma poslovni načrt (elaborat) o izvajanju dimnikarske službe z vidika kadrov, organizacije dela, strokovne opremljenosti, razvojnega in finančnega vidika, in sicer za čas trajanja koncesije,
– da predloži reference o dosedanjem delu,
– da ni v kazenskem postopku in da ni bil pravnomočno obsojen za kaznivo dejanje zoper življenje, telo in premoženje,
– da se izkaže z ustreznim dokazilom o finančnem poslovanju,
– da je strokovno in kadrovsko usposobljen za vzpostavitev in vodenje katastra dimnikarske službe oziroma kurilnih naprav.”
3. člen
Spremeni se 6. člen tako, da glasi:
“Koncesionar kot izključni izvajalec dimnikarske službe na območju Občine Jesenice izvaja svojo dejavnost in opravlja storitve pod naslednjimi pogoji:
– da opravlja storitve dimnikarske službe v svojem imenu in za svoj račun,
– da zagotavlja zadostno število strokovnih kadrov in za izvajanje storitev zadosten obseg tehničnih sredstev, kot je opredeljeno v programu izvajanja dimnikarske službe za čas trajanja koncesije,
– da na zahtevo koncedenta ali pristojnih inšpekcijskih služb omogoči strokovni in finančni nadzor ter nadzor nad zakonitostjo dela,
– da dosledno upošteva tehnične, stroškovne, organizacijske, vzdrževalne in druge standarde ter normative za opravljanje storitev dimnikarske službe,
– da opravlja storitve v skladu s cenami, ki jih oblikuje ali potrdi občinski svet v skladu s postopkom, ki ga določata zakon oziroma odlok občine.”
4. člen
7. člen se spremeni tako, da glasi:
“Koncesionarja pridobi koncedent na podlagi javnega razpisa. Besedilo javnega razpisa določi Komunalna direkcija Občine Jesenice.
Javni razpis se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Javni razpis traja od dneva objave do poteka razpisnega roka, ki ni krajši od 15 in ne daljši od 60 dni.
Razpis je neuspešen:
– če do poteka razpisnega roka ni predložena nobena veljavna ponudba,
– če nobena od pravočasno prispelih ponudb ne vsebuje posameznega v razpisu zahtevanega pogoja.
Ponudba oziroma prijava na razpis je neveljavna, če ne vsebuje za veljavnost ponudbe v razpisu zahtevanih vsebin ali če ni prispela v razpisanem roku.
Če javni razpis ni uspel, se ponovi najkasneje v 30 dneh po poteku razpisnega roka neuspelega razpisa.”
5. člen
Doda se 7.a člen, ki glasi:
“Postopek javnega razpisa za podelitev koncesije in izbiro koncesionarja izvede komisija, ki jo imenuje direktor Komunalne direkcije Občine Jesenice.
Komisijo sestavljajo najmanj trije člani, od katerih je vsaj eden s področja javnih služb in varstva okolja, eden od odbora dimnikarjev pri Zbornici gospodarskih javnih služb in varstva okolja Slovenije in eden z znanjem in pooblastilom za vodenje upravnih postopkov v skladu z zakonom o splošnem upravnem postopku.”
6. člen
Doda se 7.b člen, ki glasi:
“O izbiri koncesionarja odloči, po predhodno pridobljenem soglasju občinskega sveta, tajnik z upravno odločbo.
V postopku izbire koncesionarja se upoštevajo predvsem naslednji kriteriji in merila:
– kvaliteta in realnost predloženega poslovnega načrta oziroma razvojnega programa kandidatov za čas trajanja koncesije,
– dosedanje reference kandidatov,
– višina nadomestila za prevzem koncesije.
Organ, pristojen za izbiro koncesionarja, lahko odloči, da se ne izbere nobenega od prijavljenih kandidatov.
Kandidat, ki ni zadovoljen z izbiro, lahko na podlagi določil splošnega upravnega postopka v petnajstih dneh po prejemu odločbe vloži pritožbo na Urad župana Občine Jesenice.
O pritožbah kandidatov odloča v upravnem postopku župan občine. Njegova odločitev je dokončna.”
7. člen
Spremeni se 8. člen, ki glasi:
“Z izbranim koncesionarjem sklene koncesijsko pogodbo župan občine v imenu in za račun občine.
Vsebina koncesijske pogodbe mora temeljiti na vsebini ponudbe izbranega kandidata in ne sme biti v nasprotju z določili tega odloka.
Koncesijsko razmerje začne veljati z dnem sklenitve koncesijske pogodbe in traja največ 5 let.”
8. člen
Finančna sredstva za izvajanje dimnikarske službe pridobiva koncesionar iz cene storitev dimnikarske službe, ki jih zaračunava neposredno uporabnikom storitev dimnikarske službe.
Koncesionar je dolžan za vsako leto trajanja koncesije plačati koncedentu plačilo za koncesijo v višini in v roku, kot je določeno s koncesijsko pogodbo, vendar pa najmanj 3% od prometa, ustvarjenega z izvajanjem dimnikarske službe, zmanjšanega za znesek prometnega davka.
Sredstva iz prejšnjega odstavka so prihodek proračuna občine in se uporabljajo za razvoj lokalnih javnih služb in varstvo okolja.
9. člen
Spremeni se 13. člen, ki glasi:
“Nadzor nad izvajanjem koncesije opravlja Komunalna direkcija Občine Jesenice.
Koncedent v okviru nadzora lahko kadarkoli med delovnim časom koncesionarja zahteva informacije o poslovanju v zvezi z izvajanjem dimnikarske službe in vpogled v poslovne knjige in evidence v zvezi z izvajanjem dimnikarske službe.
Koncesionar mora omogočiti delavcem Komunalne direkcije Občine Jesenice vpogled v poslovne knjige in evidence, ki se vodijo v zvezi z izvajanjem dimnikarske službe. O nadzoru oziroma opravljenem pregledu poslovnih knjig in evidenc se sestavi zapisnik, ki ga podpišeta koncesionar in predstavnik koncedenta.
Delavci Komunalne direkcije, ki izvajajo nadzor, so dolžni podatke o poslovanju obravnavati kot poslovno tajnost.
Predstavnik Komunalne direkcije enkrat letno poroča občinskemu svetu o izvajanju koncesije.
V skladu s pristojnostmi opravlja nadzor nad izvajanjem dimnikarske dejavnosti tudi Svet za varstvo uporabnikov javnih dobrin.”
10. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 353-34/95
Jesenice, dne 19. decembra 1996.
Predsednik
Občinskega sveta
občine Jesenice
Valentin Markež, inž. l. r.