Občinski svet občine Vojnik je na podlagi 21. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94 in 14/95), 9. člena zakona o notranjih zadevah (Uradni list RS, št. 28/80, 38/88, 27/89, 8/90, 19/91, 4/92 in 58/93) ter 3. člena zakona o prekrških (Uradni list RS, št. 25/83, 36/83, 24/85, 2/86, 47/87 in Uradni list RS, št. 50/90, 10/91, 13/93, 66/93) ter 16. člena statuta Občine Vojnik (Uradni list RS, št. 43/96) na 23. seji dne 4. 12. 1996 sprejel
O D L O K
o občinskem nadzoru v Občini Vojnik
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se določijo organiziranost, pristojnosti in delovanje službe občinskega nadzora v Občini Vojnik.
2. člen
Služba občinskega nadzora opravlja naloge iz svoje pristojnosti na podlagi tega odloka in drugih posameznih odlokov, v katerih jo občinski svet pooblašča za izvajanje nadzora.
Služba občinskega nadzora opravlja naloge iz svoje pristojnosti po določbah zakona o splošnem upravnem postopku in ob smiselni uporabi zakona o upravi – izvrševanja inšpekcijskega nadzora.
3. člen
Služba občinskega nadzora nadzira izvajanje predpisov Občine Vojnik na območju Občine Vojnik ter drugih predpisov na podlagi prenesene pristojnosti.
Služba občinskega nadzora izvaja pravice in dolžnosti iz svoje pristojnosti zoper vsakogar, ki krši predpise.
II. ORGANIZIRANOST
4. člen
Služba občinskega nadzora se kot gospodarska javna služba zagotavlja v občinski upravi Vojnik.
Za delovanje službe občinskega nadzora je odgovoren župan.
5. člen
Službo občinskega nadzora opravljajo občinski nadzorniki v sodelovanju s tajnicami krajevnih skupnosti.
Število občinskih nadzornikov predpiše župan v sistemizaciji delovnih mest oziroma določi, da se sklene delo po pogodbi.
6. člen
Občinski nadzorniki morajo imeti pri opravljanju službe službeno izkaznico, s katero izkazujejo pooblaščenost za opravljanje nadzora.
Službeno izkaznico izda župan ob smiselni uporabi pravilnika o obrazcu službene izkaznice za opravljanje občinskega nadzora.
III. PRISTOJNOSTI
7. člen
Služba občinskega nadzora nadzira izvajanje predpisov občinskega sveta, ki se nanašajo na komunalno urejenost naselij ter ureditev prometa.
Služba občinskega nadzora nadzira predvsem izvajanje občinskih predpisov, ki urejajo:
– vzdrževanje objektov in naprav,
– urejenost, vzdrževanje in varovanje javnih zelenih površin,
– urejenost in vzdrževanje funkcionalnih površin,
– ravnanje s komunalnimi odpadki,
– urejenost gradbišč z okolico in ravnanje s plodno zemljo pri gradbenih delih,
– vrtičkarstvo,
– plakatiranje in nameščanje reklam,
– promet in parkiranje,
– ravnanje z opuščenimi motornimi vozili,
– druge zadeve, določene z občinskimi in drugimi predpisi.
8. člen
Če občinski nadzornik pri opravljanju službe občinskega nadzora ugotovi, da je kršen predpis ali zakon, katerega izvajanje nadzoruje, ima pravico in dolžnost:
– odrediti ukrepe za odpravo nepravilnosti in pomanjkljivosti v roku, ki ga sam določi,
– predlagati uvedbo postopka zaradi prekrška oziroma izreči mandatno kazen,
– prijaviti kazniva dejanja,
– predlagati pristojnemu organu sprejem ukrepov,
– odrediti druge ukrepe in opraviti dejanja, za katere je pooblaščen.
IV. DELOVANJE
9. člen
Osebne podatke in istovetnost storilca prekrška, ki se zaloti na kraju prekrška, ugotavlja občinski nadzornik z legitimiranjem.
Državljani Slovenije dokazujejo svojo istovetnost z osebno izkaznico ali drugo listino, na kateri je fotografija imetnika s potrebnimi podatki in jo je izdal pristojni organ. Istovetnost se lahko ugotavlja tudi na podlagi listin, ki sicer niso primerne za dokazovanje istovetnosti, vsebujejo pa nekatere podatke o legitimirani osebi (npr. zdravstvena izkaznica, indeks, mesečna vozovnica ipd.).
Tujci dokazujejo svojo istovetnost z listinami, ki jih dobijo in uporabljajo po predpisih svoje države, naše države ali po mednarodnih sporazumih med njihovo in našo državo.
Občinski nadzornik mora legitimirani osebi pokazati službeno izkaznico, ji obrazložiti razloge za legitimiranje in z njo ravnati vljudno.
Če se oseba upira legitimiranju, zaprosi občinski nadzornik za pomoč policista, ki sme ob predhodno ugotovljeni upravičenosti legitimiranja v zakonsko določenih primerih osebo privesti v uradne prostore in opraviti identifikacijski postopek.
10. člen
Če gre za prekršek, za katerega je z odlokom predpisana samo denarna kazen v določenem znesku, izterja občinski nadzornik znesek denarne kazni od tistega, ki ga je zalotil pri prekršku, takoj na kraju prekrška.
O plačani denarni kazni se izda potrdilo. Zoper izterjano denarno kazen takoj na kraju prekrška ni pritožbe.
Če storilec prekrška ne plača denarne kazni takoj na kraju prekrška, mu občinski nadzornik izda plačilni nalog z navedbo predpisa, člena in točke kršitve ter položnico.
Storilec prekrška je dolžan denarno kazen plačati v roku osmih dni ali v tem roku ugovarjati pri službi občinskega nadzora.
Storilcu, ki mu ni bilo mogoče takoj izreči kazni, se pošlje obvestilo o prekršku, plačilni nalog in položnica. Tudi v tem primeru lahko storilec kazen plača ali vloži ugovor v roku 8 dni.
Če storilec prekrška vloži ugovor zoper plačilni nalog, sestavi pristojni delavec občinske uprave predlog za uvedbo postopka o prekršku in ga skupaj s plačilnim nalogom in ugovorom pošlje sodniku za prekrške.
Če storilec prekrška ne plača kazni v roku osmih dni, niti ne vloži ugovora, pošlje pristojni delavec občinske uprave plačilni nalog v izterjavo organu, pristojnemu za izterjavo po prebivališču storilca, ki opravi prisilno izterjavo v skladu z določbami zakona o davkih občanov.
Ugovor iz tretjega, četrtega in šestega odstavka tega člena se poda ustno na zapisnik ali pisno priporočeno po pošti.
11. člen
Takoj na kraju prekrška ni dovoljeno izterjati denarne kazni za več prekrškov, storjenih v steku.
V primeru steka mora občinski nadzornik vložiti predlog za uvedbo postopka o prekršku pri sodniku za prekrške.
Od oseb, ki uživajo diplomatsko imuniteto in od mladoletnikov (oseb, ki v času prekrška še niso bile stare osemnajst let) se denarna kazen za prekršek ne sme izterjati takoj na kraju prekrška.
12. člen
Služba občinskega nadzora je dolžna voditi evidenco prekrškov. Služba najmanj letno poroča o delu občinskemu svetu, po potrebi pa odboru za komunalo.
13. člen
Fizične in pravne osebe so dolžne občinskemu nadzorniku omogočiti nemoteno izvrševanje nadzora.
Policisti so v skladu s 47. členom zakona o notranjih zadevah občinskemu nadzorniku dolžni nuditi pomoč, če jo zahteva.
V. KAZENSKE DOLOČBE
14. člen
Z denarno kaznijo 15.000 SIT do 50.000 SIT se kaznuje fizična oseba in odgovorna oseba pravne osebe, če občinskemu nadzorniku onemogoči nemoteno izvrševanje nadzorstva s tem, da se nedostojno vede pri uradnem poslovanju ali ne upošteva na kraju samem odrejenega zakonitega ukrepa občinskega nadzornika (prvi odstavek 13. člena).
Z denarno kaznijo 150.000 SIT do 360.000 SIT se kaznuje za isti prekršek pravna oseba in samostojni podjetnik, ki je storil prekršek v zvezi z opravljanjem dejavnosti.
VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
15. člen
Kršitve dolžnosti občinskega nadzornika iz prvega odstavka 6. člena in četrtega odstavka 9. člena se sankcionirajo v pravilniku o disciplinskih prestopkih.
16. člen
Odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 1038-11/96-2
Vojnik, dne 4. decembra 1996.
Predsednik
Občinskega sveta
občine Vojnik
Peter Vrisk, dipl. inž. l. r.